Soso Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 Mai simplu dau jos chiulasa si observ ca pistonul sa nu depaseasca cilindru. In fine, mai sunt multe reglaje pe acolo dar, neavand specificatiile, mi-e teama sa demontez chestii. Momentan nu am acces la mobra pt ca sunt in delegatie pana pe vreo 6 august. Nu, eu personal nu am cum sa-i masor compresia. un tester de compresie nici nu e scump, nici asa de rar incat sa nu poti imprumuta de pe la un service.Garnitura de sub cilindru are "pasi" f mici, nu se pute problema ca pistonul sa ajunga sa loveasca in cliuloasa, deci acolo nu ai cum sa vezi. Eu am chiuloasa modificara, pentur compresie ceva mai mare decat seria, nu am schimbat in 3 ani nici o bujie pentur ca a fost nevoie, ci doar ca intretinere periodica. Reglaje powervalve....este un reglaj ce influenteaza doar turatia la care incepe sa deschida PV, nu are legatura cu problema ta. Reglaje muzicuta.....ce sa reglezi l muzicuta?? Spui ca scoti bujiile ude si ca la ralanti se intampla dandanaua.Mie imi par 2 subiecte separate. Vezi si nivelul in carburator sa nu fie dereglat, float needle blocat, etc. Una peste alta, mie imi pare evident electrica sursa distrugerii repetate a bujiilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 ca fapt divers... bujia e uda de benzina sau apa?! Pt ca daca ai o-ringul interior de la chiuloasa ciupit iti scapa apa in motor... eu am patit-o.... omora bujia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 4, 2014 Autor Share Postat August 4, 2014 Nu pare apa. Si ar fi greu sa pot vedea apa, chiar daca se intampla cum zici tu. Totusi sunt niste temperaturi mari acolo ca sa mai ramana apa in stare lichida. E uda cu ulei si eneagra. Am mai coborat cuiul principal si tot bogat pare ca e amestecul. Oare de la o scanteie prea slaba poate sa para ca amestecul e bogat, chiar daca el e, de fapt sarac? Sa nu se produca explozia la fiecare cursa a pistonului si, astfel, sa ramana amestec nears? Mi-e ca nu scap de varianta cu aprinderea defectuoasa.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 Si eu am aceeasi problema la SX-ul de 250. Am pus jiglere mai mici, reglat nivelul, verificat cam tot ce se poate verifica si nu am rezolvat mare lucru. Pe langa asta am si consumul mult prea mare. Si mai nou imi omoara bujia la pornirea la rece. Adica merg o zi prin padure, nu am probleme, dar a doua zi dupa ce pornesc in max 1 km pusca. O schimb si tot asa, toata ziua nu mai am treaba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 4, 2014 Autor Share Postat August 4, 2014 Cam asa si la mine, doar ca mie imi ucide bujiile si la cald, nu numai la rece. Nu e de neglijat nici varianta cu uleiul de cutie scapat in carter. O cantitate destul de mica ca sa nu observi o scadere a nivelului de ulei dar suficient de mare ca sa se amestece cu combustibilul de sub piston. Speram sa scap de desfacutul motorului pana la iarna.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 ia renunta tu frumusel la pompa de amestec si treci pe premix... o sa ai o surpriza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 Daca scapa ulei ar fumega masiv.... desfa chiuloasa. E treaba de 10 min Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 4, 2014 Autor Share Postat August 4, 2014 (editat) ia renunta tu frumusel la pompa de amestec si treci pe premix... o sa ai o surpriza! Nu iexista pompa de amestec. E mobra de competitie si ar fi un gadget nejustificat. Amestecul il faci direct in rezervor, ca la Mobra. Premix. » Post actualizat in 04 Aug 2014 11:39 Daca scapa ulei ar fumega masiv.... desfa chiuloasa. E treaba de 10 min De fumegat masiv ar fumega si de la antiigel. Cert e ca nu observ o scadere a nivelului nici al uleiului din cutie, nici al antigelului. Suspectez din ce in ce mai mult aprinderea. Trebuie sa gasesc un service care sa aiba instrumentele de testare (pt CDI e obligatoriu) si sa cunoasca valorile nominale. Cu multimetru pot sa masor si eu dar ce fac cu informatiile obtinute daca nu stiu valorile stas?..... Editat August 4, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 Apă nu trebuie sa fie multa pt omorat bujia. Chiar nu e greu de verificat. .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat August 4, 2014 Share Postat August 4, 2014 imi poti trimite o bujie(contra cost) "crapata" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 4, 2014 Autor Share Postat August 4, 2014 Chiar si trei. Si simt ca vine si a 4-a. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lae Postat August 6, 2014 Share Postat August 6, 2014 Salut Am citit tot felul de nebunii pe aici.Aceeasi problema am avut-o si eu la un YZ 250 si un cr 250r asa ca iti mai zic si eu una.Nu incerca sa schimb stator ,rotor ,carburator aiurea.Daca era o chinazarie mai ziceam. Asa ca incearca sa schimbi semeringul dintre cutie si camera ambielajului.ala se uzeaza si incepe sa traga ulei din cutia de viteze si de aia da fum la c.u.r.Semeringul (sau simeringul) iti ia vreo 2 3 ore sa-l schimbi.trebuie sa dai capacul cu ambreiajul jos ,tot ambreiajul si pinionil mic de pe axul ambielajului.Semeringul vechi il scoti bagand o surubelnita in el-il distrugi.altfel din pozitia aia nu poti altfel. Iar daca mai vrei sa salvezi bujii le poti sabla la cineva care face tehnica dentara.eu acolo le mai faceam.ei au un nisip f. fin Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 6, 2014 Autor Share Postat August 6, 2014 Fum la c.u.r. io zic ca am in primul rand din cauza uleiului din benzina. O fi si din cutie dar de umblat ca lumea in motor speram sa o fac la iarna. De sablat bujii distruse nu este cazul pentru ca nu au depuneri. Cum am mai spus, bujiile mor inainte sa apara vreo depunere pe ele. Uleiul si funinginea se sterg imediat cu degetul. Aseara am reusit o setare de carb in urma careia bujia a ramas uscata: siguranta cuiului principal la a 2-a crestatura in loc e a 4-a iar surubul de relanti desfacut 3 ture in loc de una. Sa mai consum un rezervor sa vad cum sta treaba. Motorul merge mai bine cu noua setare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lae Postat August 6, 2014 Share Postat August 6, 2014 difernta dintre uleiul de 2 timpi care il pui in benzina si cel de 4 timpi din cutie este ca primul arde fara depuneri si al 2 lea nu.Oricum vezi cum iti merge.daca crezi ca sigur e din carburatie nu mai umbla la cui ci inceraca un jigler mai mic pe inalte.vezi ce filet ai la jigler (de m6 sau m5) si vezi ca mai e un numar scris pe el .Cauta un numar mai mic.Daca nu gasesti da mi de veste sa vad ce mai am si eu.Daca cobori cuiul prea jos nu o sa ti mai plece din turele mici.Surubul car l-ai desfcut cred ca nu e de relanti ci e de aer.Ala lasa aer mai mult sau mai putin e ca un robinet.Surubul de relanti nu face decat sa ridice subarul mai sus sau mai jos. Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 6, 2014 Autor Share Postat August 6, 2014 Surubula ala care lasa aer, da. Eu ii zic de relanti pt ca regleaza regimul de relanti. El da drumul la aer, intradevar, dar aerul ala antreneaza benzina prin jiclorul de relanti din camera de nivel constant. Deci dand mai mult aer vei capata si o cantitate mai mare de benzina. Tocmai de aceea imi pleaca acum si de la ture mici pt ca am cantitate mare de carburant la ture mici, cantitate care vine prin circuitul de relanti, facilitata de deschiderea mare a surubului de "aer". Se pare ca imi trebuie un jiclor principal mai mic (poate si a lt cui, cu alte pante) si un jiclor de relanti mai mare. Deocamdata vreau sa vad ce se intampla cu bujiile in conditiile actuale in care nu se mai uda. » Post actualizat in 06 Aug 2014 10:38difernta dintre uleiul de 2 timpi care il pui in benzina si cel de 4 timpi din cutie este ca primul arde fara depuneri si al 2 lea nu. Am tot zis: bujiile nu au depuneri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat August 6, 2014 Share Postat August 6, 2014 Ai zis ca singura schimbare de dupa proprietarul anterior a fost ca i-ai schimbat luminile. Ce lumini? filamente sau chestii active, xenon care ar putea sa radieze in CDI sa dea si niste scantei aiurea? Ia un fir de fludor, baga-l pe gaura bujiei in lateral si da-i o pedala, marginea pistonului va aplatiza sarma intre el si chiulasa. Masori cu sublerul. Manualul ar trebui sa-ti dea limitele max si min, e o masuratoare pentru compresie. Daca nu ai, considera ca intre 0.9mm si 1.2 mm ar fi ceva ok in principiu. O contradictie de lamurit: zici ca la bujiile moarte scanteia e slaba, si rezistenta R din bujie e arsa. Asa ceva nu se poate. Cu R dusa, nu ai scanteie deloc. Poate ai masurat gresit, intre electrodul central si filet. Masoara intre electrodul central si cupla de pipa, zi-mi ce iti da la bujia moarta. Baga o bujie noua si zi cum arata scanteia. Trebuie sa fie violet, lata si scamosata. Ca de e la fel de slaba, am discutat mult si degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 6, 2014 Autor Share Postat August 6, 2014 (editat) Suntem la sectiunea Hard Enduro. Cred ca as fi fost primul care si-ar fi pus xenoane pe pe capra, mai ales ca am spus ca am avut nevoie de lumini doar ca sa trec mobra pe numele meu. Adica "sa-i fac RAR-ul". A doua zi am dat toate beculetele, claxoanele si oglinzile jos. Din nou: e vorba de hard enduro, coclau, padure. Nu merg pe drumuri cu mobra. Am pomenit de lumini doar ca sa precizez ca singurul loc unde am umblat la sistemul electric a fost bobina de inductie in sensul ca i-am desfacut un surub de prindere pentru ca aveam nevoie de o masa in zona aia. Atat. Ulterior am curatat toate mufele si contactele, inclusiv legaturile la masa. Aici e treaba: n-am manual. Si nici n-am intalnit pe cineva sa aiba. Manualele se opresc la KTM pe la anul 2003. Iar dupa un astfel de manual, distanta aia pe care zici sa o masor cu fludorul trebuie sa fie zero. Iar distanta dintre piston si cilindru de maxim 0.055mm. Bujiile distruse nu dau nici un fel de scanteie. Cele noi mi se pare ca dau scanteie slaba. Deci am discutat degeaba? Daca ar fi dat scanteie puternica nu am fi discutat degeaba? Aici nu m-am prins.... Oricum, mie mi-au fost de folos toate raspunsurile primite pana acum. Ca nu mi-au rezolvat problema e alta poveste. Acum sunt optimist: am vazut bujia uscata. Sper sa se dovedeasca a fi de la carburatie treaba cu bujiile. Editat August 6, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat August 6, 2014 Share Postat August 6, 2014 Am mai intrebat si eu ce culoare are scanteia, alba ,galbena, violet , slaba ce inseamna? Dupa culoare poti interpreta calitatea scanteii, violet este ideala, este cea mai mare tensiune . daca ai scanteie altfel decat violet-albastru, cu bujia afara, in cilindru cand "dai gaz" presiunea creste si aprinderea amestecului este deficitara, frontul de flacara este lent, carburantul arde insuficient, consum mare, fum, temperatura ridicata, etc. Deci daca ai scanteie violet albastru poti trece la diagnosticarea alimentarii(nivel, calitate benzina,etansare cui pontou,etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 6, 2014 Autor Share Postat August 6, 2014 E albastra-alba iar mie mi se pare slaba ca intensitate. Vorbesc despre bujiile nou-noute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat August 6, 2014 Share Postat August 6, 2014 @andrei belcic, eu nu am intrebat ca sa ma aflu in treaba, ci sa ajut. Daca nu mi-e clar ceva, intreb de 2 ori(stiu ca lumea ii ia de prosti pe aia care nu-si imagineaza varianta corecta, dar de multe ori presupunerea e mama greselii). Stiu cum arata un enduro dar nefiind sigur ce ai adaugat, am intrebat. Deci eliminam influenta indusa asupra CDI-ului. ok. problema cu scanteia e reala si problematica, nu se exclud si alte probleme, dar ce e sigur, ca la o bujie noua bagata intr-un sistem de aprindere bun, trebuie o scanteie violeta si puternica. Daca e scanteia slaba, vorbim degeaba despre carburatie, fiindca nu e momentul sa vorbim de carburatie. Dupa ce ai scanteie buna, vorbim si de carburatie. Asa cum reglajul carburatiei incepe cu un filtru de aer curat, trebuie si o aprindere corecta. @free runner a spus bine, amestecul comprimat poate forta scanteia sa nu se mai produca, o scanteie slaba "o sufla". Chiar daca ai carburatie perfecta, daca pierzi o parte din scantei, normal ca bujia e fleasca de benzina nearsa. De aia zic sa nu te bucuri deocamdata ca ai bujia uscata, sa nu fie uscata ca ai saracit amestecul. Deci ai scanteie slaba, asta sa o rezolvi prima. De ce e slaba, trebuie sa vezi: Tinand cont ca ai atins bobina, incepe de acolo, daca legatura intre CDI si bobina e cu contact imperfect, curentul prin bobina e mai slabut si scanteia mai slaba. Poate ai pierderi pe la imbinarea bobinei cu fisa, astea se vad cu motorul pornit pe intuneric. » Post actualizat in 06 Aug 2014 19:39albastra-alba nu-i buna violaceu e aia buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 6, 2014 Autor Share Postat August 6, 2014 Bobina si condensatorul le pot testa cu ohmetrul, cu conditia sa stiu valorile nominale. Dar nu le stiu. CDI-ul poate fi testat doar pe bancul de testare. Iar varianta cu inlocuit vreo piesa de la un prieten care are piesa respectiva buna nu se aplica in cazul meu pt ca nici una din piese nu e dusa complet. Sper ca saracirea amestecului nu e doar o pacalire a bujiei pt ca si motorul merge mai bine acum. Mult mai bine. Ma intriga ca sunt departe rau de setarile normale, din manual (al utilizatorului, nu de service). Oops! O fi din cauza aprinderii defectuoase... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat August 6, 2014 Share Postat August 6, 2014 (editat) Sunt foarte complicat de testat cu ohmmetrul. Cu ohmmetrul prinzi condensatorul ca e mort doar daca tine scurtul, dar nu e cazul tau ca ai o scanteie cat de mica, iar ohmmetrul nu da tensiune de strapungere. Dar daca are strapungere, s-ar putea sa se incalzeasca CDI-ul, ca ala-l incarca. Dupa 10-15 minute pune mana pe CDI. Bobinele sunt greu de diagnosticat cu ohmmetrul; Prinzi bobina daca e intrerupta, asta merita sa incerci, fiindca se mai intampla sa se intrerupa o spira din secundar, dar fiind tensiuni mari alea sar peste ruptura. De multe ori se sudeaza insa spire din secundar, ohmmetrul arata ceva ok, dar iti scade tensiunea scanteii. De obicei in cazul asta dupa 1-15 minute de mers bobina e fierbinte. Asta iarasi poti testa, daca ai pe unde baga mana. Nu sunt date valori de catalog fiindca sunt diferente si intre 2 bobine bune. La astea s-ar vedea usor cu un osciloscop dar cine naiba are asa ceva. Se mai intampla rupturi de conductor in fisele vechi, iarasi scanteia sare peste ruptura dar nu e ok la calitatea scanteii, poti incerca o alta fisa. Si poti sa verifici sa nu ai scapare de scanteie catre cadru, pe intuneric se vede. Contactele ai zis ca le-ai curatat-verficat, nu zic ca nu, dar poate inca un ochi pe acolo nu strica. Bafta Editat August 6, 2014 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat August 7, 2014 Share Postat August 7, 2014 prietene schimba fisa de proba sau daca chiar nu poti incearca "batraneste" mai pe intuneric cum ti-a spus si owene ,salegi un fir de curent la masa si cu capatul liber "plimbate" de-a lungul fisei si pipei si vezi daca ai fluctuatii ale ralentiului sau daca apar descarcari intre fir si fisa, pipa, iesire din bobina. succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_bursuc Postat August 7, 2014 Share Postat August 7, 2014 Am eu manual pt. EXC 200 2010. Dami o adresa de email aici sau pe privat daca vrei sa iti trimit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 7, 2014 Autor Share Postat August 7, 2014 andreibelcic@yahoo.com Incape direct sau pe transfer? Multam fain! » Post actualizat in 08 Aug 2014 03:53Multumesc mult, Calin, pt manual. Exact asta il am si eu. Se poate descarca de pe site-ul oficial KTM. Scrie mare: Ownwer's Manual. Pe mine m-ar fi interesat Service Manual. » Post actualizat in 13 Aug 2014 13:54Este cineva din Buzau cu EXC, orice an sau capacitate, mai putin cele 4T dupa 2012? Vreau sa-i masor cu ohmetru bobina de inductie. Trebuie dat jos doar rezervorul si demufate pipa din bujie si papucul alb-albastru din bobina. » Post actualizat in 17 Aug 2014 04:45Iar am ramas in padure cu mobra. Si e al dracului de neplacut sa faci trekking cu echipamentul enduro pe tine.... Oare exista vreun service, mecanic, cineva priceput... care sa repare o motocicleta care functioneaza?...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.