reborned Postat August 2, 2014 Share Postat August 2, 2014 Problema e la prima pornire sau chiar inainte. Daca motorul e rece, oprit, trag de ambreiaj, bag in treapta 1 si cu ambreiajul tras nu pot sa il misc(decat printr-un soc inainte sau inapoi iar dupa asta merge). Sau daca motorul e rece, il pornesc, trag ambreiajul si cand bag in treapta 1 ma smunceste si se opreste. Dupa asta intra in viteza fara sa mai opreasca motorul(decat o mica smuncitura). Cand moto e cald nu mai am problema asta;maneta e reglata dupa manual iar tija de jos e la maxim actionata cand trag ambreiajul. Moto e o Kawa EN500 din 99 cu 29k km(sau poate mai multi). Ultimul ulei(motul 5100 10w 40) are 1000 de km iar inainte nu stiu ce ulei a fost. Problema era si inainte de schimb. Hai poate o rezolv si eu cat de curand..ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 2, 2014 Share Postat August 2, 2014 Oarecum fenomenu pana la o anumita limita este normal. Nu este normal sa se opreasca moto..asa ca: Verifica daca ai cursa corecta la miscarea de apasare a manetei de ambreiaj. Daca cablul este bun. Daca ai free play-ul necesar Daca ai oala de ambreiaj buna,fara canale interioare. Daca ai placile de ambreiaj metalice plane,si nu sunt albastre de la patinaj Daca ai placile de ferodo bune in limita si nu sunt arse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
abhorrer Postat August 2, 2014 Share Postat August 2, 2014 Eu am avut o problema asemanatoare. Sa dovedit a fi din maneta de ambreiaj, nu avea acel free -play . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reborned Postat August 2, 2014 Autor Share Postat August 2, 2014 Am incercat si reglat in diferite moduri maneta si cursa si cred ca e bine reglata atat timp cat la cald nu e nici o problema. Am verificat si cursa levierului de pe oala si se duce la maxim. Arcurile uzate si tasate ar putea duce la blocare? Ce rol au ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Creambigman Postat August 2, 2014 Share Postat August 2, 2014 (editat) Poti incerca inainte de a pleca sa "de-gripezi" ambreiajul - tii de acceleratie motorul 1000-2000 rpm peste ralanti si tragi levierul ambreiajului de doua trei ori. Din punctul meu de vedere reglajul levierului in acest caz iese complet din discutie. Teoretic arcuri uzate ar duce la alunecarea ambreiajulul nu la gripare. Posibilele cauze pentru efectul de "stiction" sunt : 1. Ulei - in afara parametrilor (spui ca nu s-a modificat la schimbul acestuia) - am avut colegi care au spalat motorul inainte de a inlocui uleiul , procedeu care a rezelvat probleme asemanatoare. 2. Una dintre elementele mecanice ale ambreiajului - caz in care daca nu te pricepi mai bine lasi pe cineva cu experienta - cel mai non-invaziv ar fi sa reglezi cursa placilor... daca nu te apuci de desfacut cosul pentru a diagnostica mai departe. Spor. Editat August 2, 2014 de Creambigman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reborned Postat August 2, 2014 Autor Share Postat August 2, 2014 (editat) Poti incerca inainte de a pleca sa "de-gripezi" ambreiajul - tii de acceleratie motorul 1000-2000 rpm peste ralanti si tragi levierul ambreiajului de doua trei ori. Din punctul meu de vedere reglajul levierului in acest caz iese complet din discutie. Teoretic arcuri uzate ar duce la alunecarea ambreiajulul nu la gripare. Posibilele cauze pentru efectul de "stiction" sunt : 1. Ulei - in afara parametrilor (spui ca nu s-a modificat la schimbul acestuia) - am avut colegi care au spalat motorul inainte de a inlocui uleiul , procedeu care a rezelvat probleme asemanatoare. 2. Una dintre elementele mecanice ale ambreiajului - caz in care daca nu te pricepi mai bine lasi pe cineva cu experienta - cel mai non-invaziv ar fi sa reglezi cursa placilor... daca nu te apuci de desfacut cosul pentru a diagnostica mai departe. Spor. Daca nu am timp sa astept sa se incalzeasca il fortez prin 1-2 socuri cu motorul oprit, si se desprind. Eu nu am spalat motorul inainte de schimbul de ulei. Care ar fi metoda indicata? Ma gandesc sa incerc ca mai am un rest de ulei. Nu vreau sa desfac eu ambreiajul, pentru ca nu as sti sa urmaresc eventuale anomalii. Editat August 2, 2014 de reborned Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat August 3, 2014 Share Postat August 3, 2014 (editat) Ca la orice EN 500, constructorul a spus ca nu se porneste decat cu motor incalzit.Daca te grabesti pune deoparte niste bani si pt un set motor. La prima pornire dimineata si chiar in timpul zilei dupa o stationare mai indelungata se porneste cu soc. Stii proverbul : graba... . La pornire , trage socul pret de vreo 15-20 secunde, timp in care debraiezi de vreo cateva ori ca sa ajunga uleiul la ambreiaj. Faptul ca se opreste cand bagi in viteza , se datoreaza atat ambreiajului "uscat"(motor rece), relantiului prea mic si reglajului incorect al carburatoarelor . Daca ai schimbat uleiul si nu ai schimbat si filtrul ar putea fi o problema insa aceasta nu ar duce la oprirea motorului cind bagi in sarcina ci la patinajul ambreiajului. Iar daca tot vrei sa spei motorul, este un aditiv special: MOTOR FLUSH , costa vreo 16 lei si e foarte util. Cand mai ai probleme ma gasesti aici 0749614491.Apropos, ce ulei folosesti? Editat August 3, 2014 de oldbiker_johan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reborned Postat August 3, 2014 Autor Share Postat August 3, 2014 (editat) Socul il folosesc dimineata, am incercat sa tin si putin turat motorul, dar oprirea e inevitabila la rece. E oarecum frustrant sa stau cel putin 5-10 min cand deja sunt in intarziere spre scarbici. Ulei am pus Motul 5100 10w 40 + filtru nou. Am sa incerc sa pun un filmulet maine. Editat August 3, 2014 de reborned Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat August 3, 2014 Share Postat August 3, 2014 e problema clasica gpz/er/en/kle si ce mai vrei tu care au motorul de 500... un ulei mai bun amelioreaza problema. acum vreo 6-7 ani am avut si eu una, odata am uitat (era dimineata) si am pornit-o in treapta 1. a plecat de sub mine si am scapat magaoaia ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reborned Postat August 22, 2014 Autor Share Postat August 22, 2014 In filmulet se observa cum se opreste motorul brusc. Cand e motorul caldut sau chiar oprit de cateva ore nu am nicio problema. » Post actualizat in 22 Aug 2014 07:53 In filmulet se observa cum se opreste motorul brusc. Cand e motorul caldut sau chiar oprit de cateva ore nu am nicio problema. Se pare ca nu l-am uploadat. Mai incerc » Post actualizat in 22 Aug 2014 08:17 https://www.youtube.com/watch?v=AkfqkEFcYTY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.