edyedi22 Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 Salut! De curand mi-am achizitionat o priza (bricheta) pentru motocicleta, este bine daca o leg direct pe bornele de la baterie sau trebuie releu separat? Am mai auzit ca trebuie si o siguranta, aceasta unde se pune? Cum sa o leg ca sa nu am probleme gen scurt si asa mai departe? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stfan Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 O legi direct pe bornele bateriei dar sa ai o siguranta montata pe firul de ( + ). Daca cea din poza e priza in cauza, parca vad o posibila siguranta pe firul rosu.....verifica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 (editat) Aia ar trebui sa fie siguranta. Depinde cum vrei sa se comporte, alimentata doar cand e contactul pus sau tot timpul. Eu am avut pusa direct pe baterie si a fost ok. PS: nu-ti face probleme de scurt, se arde imediat siguranta. Editat August 15, 2014 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 O legi direct pe borne dar ai grija ca siguranta de pe firul de plus(rosu) sa fie cat mai aproape de borna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zen69 Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 O legi direct pe bornele bateriei dar sa ai o siguranta montata pe firul de ( + ). Daca cea din poza e priza in cauza, parca vad o posibila siguranta pe firul rosu.....verifica. exact.eu am montat ceva asemanator dar modul e acelasi http://www.ebay.it/itm/CAVO-PRESA-ACCENDISIGARI-CONNETTORE-USB-BATTERIA-MANUBRIO-MOTO-IMPERMEABILE-/161382263397?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item259321ea65&_uhb=1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertofulgos Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 Salut, Sfatul meu ar fi sa o legi pe contact. Nu cred ca este ok sa lasi o priza conectata la tensiune indiferent daca ai contactul pus sau nu din diverse motive gen glume proaste, consumarea bateriei in cazul in care este un consumator conectat si mototrul oprit. Este mult mai sigur si corect sa o conectezi in asa fel incat sa ai tensiune pe ea la punerea contactului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 Salut, Presupun ca vei utiliza priza pentru telefonul mobil, sau pentru alimentarea unei lampi de control de 12V cand ai o defectiune, si este necesara o sursa de lumina. In acest caz, se justifica ca tensiunea sa fie permanent in priza, nu trebuie sa comuti contactul ca sa-ti incarci telefonul ! In functie de locul unde vei monat priza, iti alegi sursa de tensiune, contact sau baterie....se poate asigura o protectie la scurtcircuit printr-o siguranta de max 10A. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyedi22 Postat August 15, 2014 Autor Share Postat August 15, 2014 (editat) O legi direct pe bornele bateriei dar sa ai o siguranta montata pe firul de ( + ). Daca cea din poza e priza in cauza, parca vad o posibila siguranta pe firul rosu.....verifica. Da este cea din poza are siguranta pe fir » Post actualizat in 15 Aug 2014 19:41 Si la contact cum as putea sa o leg? Editat August 15, 2014 de edyedi22 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stfan Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 Daca legi pe contact nu vei avea tensiune decat cu contactul pus, deci dezavantaj.....leag-o direct pe baterie, ai siguranta, e ok si vei putea folosi priza oricand neconditionat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyedi22 Postat August 15, 2014 Autor Share Postat August 15, 2014 Si nu am sansa sa imi fure curent? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat August 15, 2014 Share Postat August 15, 2014 Si nu am sansa sa imi fure curent? doar daca ai vecini tigani daca e aia din poza...pisa-te pe ea. iti trebuie una uatar' pruf' in genul celei postate de Zen69 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyedi22 Postat August 15, 2014 Autor Share Postat August 15, 2014 Nu imi trebuie cine stie ce pentru ca o folosesc doar cand plec mai departe pentru telefon si gps Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat August 16, 2014 Share Postat August 16, 2014 pune-o linistit pe borne, doar ai grija sa fie siguranta la indemana. am avut o rst futura pe mana si am plecat prin decembrie la un drum de 600 de km, s-a ars mizeria si m-am ..... pe mine de frig vreo 200 de km (folosesc o husa de scaun de masina incalzita infasurata pe sub geaca pe vreme friguroasa). era pusa sub bord mizeria. si la futura ca sa dai jos carenele fara scule e o "veselie", n-aveam decat kit de pana si cabluri la mine, motorul era in stare perfecta si e in stare de urgenta, masina bulita, ma rog... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 17, 2014 Share Postat August 17, 2014 O varianta foarte "ieftina" e sa tragi plusul de pe o siguranta. Nici nu tau fire, e usor accesibil, ai tensiune doar cind e pus contactul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marc Marquez Postat August 18, 2014 Share Postat August 18, 2014 O varianta foarte "ieftina" e sa tragi plusul de pe o siguranta. Nici nu tau fire, e usor accesibil, ai tensiune doar cind e pus contactul. pai ca sa o pui pe baterie nu trebuie sa tai nici un fir, firele prizei vin cu papuci pe care ii prinzi direct la suruburile bornelor bateriei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 18, 2014 Share Postat August 18, 2014 si daca ai un prieten glumet care arunca o moneda in priza... te-ai scos (daca nu ai siguranta montata). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marc Marquez Postat August 18, 2014 Share Postat August 18, 2014 toate prizele de bricheta vin cu siguranta pe fir, e cerinta la standardul de fabricatie. in plus, nu se monteaza vertical, ci orizontal.. asa ca o moneda nu prea ajunge pe fund. si cine are asa prostalai drept "amici" » Post actualizat in 18 Aug 2014 07:49in plus, daca te-ai fi uitat vreodata intr-o priza de bricheta, peretii laterali nu sunt pana pe fundul ei, deci e cam imposibil ca o moneda sa faca scurt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 18, 2014 Share Postat August 18, 2014 am dat exemplu cu o moneda, poate fi surubelnita .. orice. de amici care au bagat pe busonul de pus ulei zahar ai auzit? si la masina ai sigurante pe aproape toti consumatorii, dar cei mai multi sunt prin contact. astfel eviti sa uiti ceva in priza cand ai oprit motorul. cat despre montat orizontal/vertical ... montezi unde ai loc. sustin ideea unei montari prin contact. eu am pe direct acum (am montat prost) si vreau sa schimb! daca nu vrei sa te complici, montezi cum vrei ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marc Marquez Postat August 18, 2014 Share Postat August 18, 2014 daca legi direct mai ai avantajul ca poti incarca bateria fara sa o scoti de pe motoreta. pur si simplu iti faci un fir de la redresor cu un capat mufa de bricheta.. trecerea prin contact este complet inutila, daca e amplasata corect multi nici nu stiu ce e acolo, priza vine cu capac. in plus, de cate ori o sa ai nevoie de priza trebuie sa pui contactul - la multe motorete mai noi cand pui contactul se apride si farul. un alt neajuns este ca atunci cand esti cu contactul pus iti sta alimentat CDI-ul - TCI-ul, lucru nerecomandat. da' fiecare cu pasarica lui. daca iti face vreun bou, prin absurd, vreo poanta - pentru aia ai acea siguranta pe fir - o inlocuiesti si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat August 18, 2014 Share Postat August 18, 2014 (editat) toate prizele de bricheta vin cu siguranta pe fir, e cerinta la standardul de fabricatie. a mea n-are (luata in 2011 de la louis)... sau ma rog, era separat intr-o punguta, nu pusa pe fir....si pt ca ma grabeam n-am mai taiat. legat, lipit etc... am pus pe direct, la borne. La mine e ok, de 3 ani DAR eu tin priza sub sa...nu-mi ajunge nimeni/nimic acolo, daca am de incarcat ceva (tel/gps) scot doar firul cu mufa incarcatorului Editat August 18, 2014 de MotoRocker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claman Postat August 18, 2014 Share Postat August 18, 2014 Eu am pus direct la baterie ,are si siguranta si o scot cand las motoreta parcata . Ciudat insa ,daca leg si mansoanele si priza direct la baterie ,se arde siguranta la mansoane. Asa ca le pun separat ,vara priza ..toamna/primavara leg mansoanele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.