Falkenberg Postat Septembrie 23, 2014 Share Postat Septembrie 23, 2014 Nu, fiindca putere disipata = curent x voltaj. Cand e in sunt acel voltaj e mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 23, 2014 Share Postat Septembrie 23, 2014 (editat) Iti sugerez un mic experiment ce-ti poate demonstra ca nu e valabila teoria ta. Deconectezi regulatorul de la bateria motocicletei si-i conectezi iesirea la o alta baterie 12V, mica si incarcata. Pornesti motocicleta si o turezi.Motocicleta va merge pe bateria ei iar alternatorul va avea ca sarcina doar bateria mica si regulatorul. Conform teoriei tale aproape toata puterea alternatorului (3-400W) se va disipa pe regulator.(curentul de incarcare al bateriei mici putand fi neglijat). Daca teoria ta ar fi valabila regulatorul s-ar incinge excesiv si datorita radiatorului mult prea mic pentru o asemenea putere s-ar distruge extrem de repede. Totusi in realitate nu se intampla asa, ba chiar ramane mai rece decat in mod normal. Nu e nevoie sa fac experimentul tau pentru ca practic l-am facut. Acum 3 saptamani a venit la mine cineva cu probleme la incarcare.Regulatorul masurat pe afara avea puntea buna dar se intampla ceva pe comanda tiristoarelor si nu vroia sa livreze curent in instalatie mai mare de 0,25A. Se incingea.L-am pus pe al meu care e bun. Curentul livrat la nevoia aia de consum era de 8A (far aprins, stop, pompa benzina etc).Era cald Dar mai bine faci tu alt experiment sa te convingi. 1.Pui bateria mica de care ziceai 2.In loc de bateria mica pui o sarcina in asa fel incat tensiunea pe ea sa nu depaseasca 12V(adica regulatorul la blana ) Daca la sarcina regulatorul e mai cald decat pe bateria mica dau o naveta de bere,Daca nu dai tu o sticla. Editat Septembrie 23, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 23, 2014 Share Postat Septembrie 23, 2014 Pai nu merge asa, adica punctul 2) e aiurea, regulatorul are nevoie de baterie ca sa functioneze corect, eventual pusa o sarcina mare pe bateria mica. Oricum o sa fac niste masuratori dupa ce fac rost de papucii necesari conectarii unui regulator pe care vreau sa mi-l adaptez la motorul meu, momentan am ceva home made de care nu prea-s multumit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 23, 2014 Share Postat Septembrie 23, 2014 Pai nu merge asa, adica punctul 2) e aiurea, regulatorul are nevoie de baterie ca sa functioneze corect, eventual pusa o sarcina mare pe bateria mica. Oricum o sa fac niste masuratori dupa ce fac rost de papucii necesari conectarii unui regulator pe care vreau sa mi-l adaptez la motorul meu, momentan am ceva home made de care nu prea-s multumit. Bine si asa numai sa bem berea aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Octombrie 5, 2014 Autor Share Postat Octombrie 5, 2014 (editat) Bine si asa numai sa bem berea aia nu stiu in ce masura voi mai modifica ceva la mobra asta, pentru ca intentionaz sa o vand (nu e pe placul meu intru totul). Dar tot mai invata omul cate ceva si ... bine zici cu berea. Eu zic sa ne adunam undeva prin Buc, luam berea si apoi ne decidem ce motiv avem s-o bem Editat Octombrie 5, 2014 de Roni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.