Jump to content
Sign in to follow this  
zaharia.tiberiu

Kit lant Suzuki Vstrom DL 650

Recommended Posts

Salut,

 

Recent mi-am facut revizia la motor si totodata am verificat si lantul la mers in gol: am pus motorul pe cricul central si am invartit de roata. Se auzea un cloncanit, iar prin eliminare a rezultat ca este de la lant (avea vreo 3 zale care nu mai statea drepte, iar kitul cred ca are in jur de 23,000 km).

 

Kit-ul original de Vstrom 650, are la foaie 47 de dinti. Din dorinta de a scadea turatiile la drum lung, am cumparat un kit cu foaia de 43 de dinti.

 

Acum, ma astept ca turatiile in regim de croaziera sa scada cu aprox 500 rpm, dar totodata sa scada cuplul (problema rezolvabila prin schimbarea unei trepte inferioare de viteza).

 

Am cateva intrebari daca ma puteti ajuta:

1. A mai incercat cineva asa ceva?

2. Daca da, care a fost rezultatul?

3. Exista contraindicatii in afara celei de cuplu?

4. Pareri din partea celor care se pricep, chiar daca nu au incercat pana acum.

 

As dori daca se poate sa-mi raspunda cineva cat mai repede, deoarece maine urmeaza sa-l montez si va trebui sa scurtez lantul.

 

Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca modificarea ar fi justificata doar daca faci multi km pe autostrada iar noi stam slab la capitolul asta.
Si in plus, mersul pe autostrada cu motorul e plictisitor.
Sper sa fie de bun augur modificarea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt din CT si oriunde plec, cam trebuie sa fac autostrada.

Singura mea temere este legat de partea mecanica, daca este in regula sa merg pe varianta asta.

 

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !

 

Eu am facut o schimbare de genul asta la un virago de 250. Aveam 45 de dinti si am schimbat cu 42 (pe spate), iar pe fata am mai pus un dinte in plus ca sa evit toata treaba cu motorul turat la drum mai lung. Intr-adevar, dupa ce am facut asta, motorul nu se mai chinuie ca inainte, iar la demaraj inca e ok. Bine, diferenta nu e considerabila fata de cum era inainte, dar exista, deci banii nu sunt dati degeaba.

 

Probleme nu am avut pana acum din cauza asta, dar probabil astepti o parere de la cineva cu un motor ca al tau.

 

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Recent mi-am facut revizia la motor si totodata am verificat si lantul la mers in gol: am pus motorul pe cricul central si am invartit de roata. Se auzea un cloncanit, iar prin eliminare a rezultat ca este de la lant (avea vreo 3 zale care nu mai statea drepte, iar kitul cred ca are in jur de 23,000 km).

 

Kit-ul original de Vstrom 650, are la foaie 47 de dinti. Din dorinta de a scadea turatiile la drum lung, am cumparat un kit cu foaia de 43 de dinti.

 

Acum, ma astept ca turatiile in regim de croaziera sa scada cu aprox 500 rpm, dar totodata sa scada cuplul (problema rezolvabila prin schimbarea unei trepte inferioare de viteza).

 

Am cateva intrebari daca ma puteti ajuta:

1. A mai incercat cineva asa ceva?

2. Daca da, care a fost rezultatul?

3. Exista contraindicatii in afara celei de cuplu?

4. Pareri din partea celor care se pricep, chiar daca nu au incercat pana acum.

 

As dori daca se poate sa-mi raspunda cineva cat mai repede, deoarece maine urmeaza sa-l montez si va trebui sa scurtez lantul.

 

Multumesc

 

dupa ce ca-i obosit 650-u ala ii pui si-n carca...

 

4 dinti minus pe spate e foarte mult, o sa-ti consume enorm in oras si o sa demarezi ca un logan de 1.4 si cireasa de pe tort ... in functie de viteza ta de croaziera consumul iti poate creste si pe autostrada :)

 

modificarile de raport se fac cand stii cu siguranta ce vrei si accepti compromisul, dar intotdeauna este un compromis.

 

eu nu inteleg dece va cumparati motociclete, mergeti cu scutere de 250 , faceti fix acelasi lucru doar mult mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multi care fac multi kilometri extraurban fara pasager au schimbat pinionul fata cu unul de 16 dinti, crescand raportul de transmisie de la 0.32 la 0.34 dar asta presupune si compromisuri, pe langa demaraj pierzi la capitolul viteza mica in oras, in coloana trebuie sa patinezi ambreiajul mereu.

15/47 imi pare combinatia stock de pinioane de transmisie ce asigura un compromis ideal pentru V-strom.

Daca ar fi sa schimb ceva, as face doar treapta a sasea mai lunga, dar asta presupune schimbare de pinioane in cutie.

 

In concesinta, daca mergi singur mai mereu in afara orasului , mai niciodata in traficul urban, cred c-ar fi o modificare interesanta,

Edited by marcone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am facut modificarea cu foaia de 43 de dinti in loc de 47 si dupa primii 2,000 km pot spune ca am facut o alegere buna.

 

Modificarile sunt cam asa:

- turatia a scazut cu 500 rpm;

- consumul a scazut usor de la o medie in afara cu bagaj si pasager la 130 - 140 km/h de 5.7 ~ 6.00, la un consum de ~ 5.5 l/100km;

- cuplul a scazut putin, dar se poate compensa schimband o treapta inferioara (asta cand nu esti in treapta 1);

- in treapta 1 nu mai poti merge la fel de incet la relanti si trebuie sa eliberezi ambreajul mai atent (probabil va fi mai greu pe off road).

 

Una peste alta, sunt multumit de modificare si o recomand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...