Jump to content

Reconditionare DNEPR MT11


erikson
 Share

Recommended Posts

Salutare,

recent am achizitionat o dnepr, si vreau sa o reconditionez . Nu am experienta, dar voi incerca sa adun cat mai multe informatii si pareri pentru a iesi un proiect frumos.

As avea cateva intrebari, daca aveti raspunsuri ar fi minunat.

 

- Motorul este din antimoniu? sau aluminiu? . din ce am gasit eu pe net, ar fi antimoniu, dar vreau sa fiu sigur. Apoi sunt interesat de cum as putea sa il curat ( pe exterior ) Exista o solutie speciala?

- La roata spate ( care e pe 19 ) exista un cauciuc mai lat care sa se potriveasca? As dori sa pun ceva putin mai lat si vreau sa stiu daca este cauciuc sau trebuie schimbata toata roata. Daca trebuie schimbata roata, ce s-ar potrivi ( astfel incat modificarile de structura sa fie cat mai mici - suduri adaptari etc)

 

 

Multumesc.

 

Link to comment
Share on other sites

Salut. Vorbeste cu MotorSpyrit de la Dacii Liberi RC . Stiu ca postase mai demult poze cu doua DNEPR restaurate foarte profi. Cred ca este cel mai in masura sa iti dea sfaturi si sa te lamureasca .

 

Bafta! :peace:

Link to comment
Share on other sites

Corect!Motorul este din antimoniu si bismut...s-ar puea sa aiba si ceva 0.5% împătrunzitium..

Solutie de curatare se gaseste in Ucraina, gaseşti pe forum numarul lui Gaspar , si , ii ceri solutie de curatare pentru Dnepr...

Cauciuc mai lat gasesti tot la Gaspar , trebuie doar sa-i specifici ca vrei mai lat pe stanga , ca pe dreapta ar trebui sa treaca cardanul prin el, si nu ar prea merge asa...

reconditionare placuta!

Sa ne ti la curent cu progresele.....

Link to comment
Share on other sites

Corect!Motorul este din antimoniu si bismut...s-ar puea sa aiba si ceva 0.5% împătrunzitium..

Solutie de curatare se gaseste in Ucraina, gaseşti pe forum numarul lui Gaspar , si , ii ceri solutie de curatare pentru Dnepr...

Cauciuc mai lat gasesti tot la Gaspar , trebuie doar sa-i specifici ca vrei mai lat pe stanga , ca pe dreapta ar trebui sa treaca cardanul prin el, si nu ar prea merge asa...

reconditionare placuta!

Sa ne ti la curent cu progresele.....

:funny:

Link to comment
Share on other sites

mersi. esti simpatic tare

 

 

Corect!Motorul este din antimoniu si bismut...s-ar puea sa aiba si ceva 0.5% împătrunzitium..

Solutie de curatare se gaseste in Ucraina, gaseşti pe forum numarul lui Gaspar , si , ii ceri solutie de curatare pentru Dnepr...

Cauciuc mai lat gasesti tot la Gaspar , trebuie doar sa-i specifici ca vrei mai lat pe stanga , ca pe dreapta ar trebui sa treaca cardanul prin el, si nu ar prea merge asa...

reconditionare placuta!

Sa ne ti la curent cu progresele.....

Link to comment
Share on other sites

@ ALEKO daca o sa se ia dupa ce scrie in manual o sa isi porneasca nipra NU.In manual scrie ceva,negru pe alb,dar realitatea ii alta mai ales pt niprele fabricate dupa anul 90.

Link to comment
Share on other sites

partea de mecanica nu e problema. mai cunosc posesori de nepra care ma pot ajuta cu partile mecanice, reglaje, etc. ma intereseaza doar partea de customizare. este primul proiect ( sau ma rog .. incercare ) de a imbunatati din punct de vedere estetic o comunista.

Link to comment
Share on other sites

partea de mecanica nu e problema. mai cunosc posesori de nepra care ma pot ajuta cu partile mecanice, reglaje, etc. ma intereseaza doar partea de customizare. este primul proiect ( sau ma rog .. incercare ) de a imbunatati din punct de vedere estetic o comunista.

Eu asa merge pe varianta originala a niprei,poti sa ii schimbi rezervorul cu unul de ij 56 dar trebuie facute modificare la sistemul de prindere( nu bat gaurile de prindere de pe cadru de nipru cu cele de la rezervorul de ij)sa inlocuiesti aripa fata o sa iti dea mult de munca,daca la unele comuniste se mai putea ajusta aripile pe fata,la nipra nu prea poti.Trebuie sa tai aparatorile de la telescoape ca sa poti cobora aripa mai in jos.De cauciuc mai lat nici nu poate fi vorba(distanta dintre cardan si roata niprei ii cam mica,daca pui un cauciuc mai lat o sa frece cardanul in el).Aripa spate se prinde cu ajutorul unui suport pe cadru iar prin acel suport trec suruburile de fixare de la telescoape,o alta aripa nu vei putea monta pe acel suport.Iti va lua mult timp sa modifici un nipru din punct de vedere estetic,nervi tociti la maxim si timp pierdut degeaba.Cunosc pe cineva care a modificat un MT 10,singurul lucru ce a ramas nemodifica a fost cadrul,a facut modificari la furca fata,a reproiectat o alta bascula spate pt a putea monta o roata mai lata,ia pus rezervor de ij,a modificat (mai bine zis a stricat)un far de simson 425 S pt al putea adapat la furca de nipru + alti suporti de far,aripa spate modificata,mai exact 2 aripi de remorca taiate in 2 si sudate.Plus alte chichitze si chitibusuri.Concluzia ce am tras o eu dupa ce omul si a modificat nipra: timp pierdut deageaba,multa munca si la orice modificare facuta trebuiesc alte 10 modificari facute pt a putea adapta o piesa modificata pe un nipru.Daca stai bine cu nervii si cu timpul nu ai decat sa te apuci de taiat la nipru si fa si un imprumut de la banca pt ca modificarile ce le vei face la un nipru au sa te coste enorm.Pune niste poze cu nipra sa ne delectam si noi putin ochii.Spor la treaba.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

am avut in 2007 un Nipru luat de la Iula . Disperati ca becul de la martorul ulei era aprins permanent, i-am montat o pompa de GPZ, la ralanti dupa prima pornire a explodat filtrul centrifugal.

I-am facut o centrifuga din otel, din acel moment cuzinetii "pluteau" pe manton, Niprul a devenit motor.

Motocicleta asta sufera de presiune, motor subturat fata de capacitatea pompei de a genera presiune la acea turatie,iar calitatea materialelor infecta.

Link to comment
Share on other sites

acela a fost 1 Nipru, din experienta mea daca faci motorul si ai jocurile din manual nu se va aprinde becul decat rar. Doar cand ramai cu putin ulei si e incinsa sau e incinsa si incarcarea f mare. Poate sa fie si senzorul de presiune ulei prost, si parca senzorul de la Dacia lucreaza cu alta gama de presiune si nu e de montat.

Din calcule e bine facuta motocicleta asta si nu ii trebuie alta pompa, nici etansat pompa, nu de ungere sufera.

Nu sunt prea grozave pistoanele de pe piata, nu in sensul ca ar ceda usor ci se largesc cam repede in umerii de bolt si capata joc boltul si in piston- nu doar in biela cum scrie in carte.
Segmentii de fonta pe care scrie M62 (montabili pe toate 650urile) se mananca destul de repede- se ingusteaza sus-jos si se largeste fanta. Daca ai masurat si ai jocul corect intre piston si cilindru nu vei avea calari, doar ca dupa 10000 km nu vei mai avea super compresie.




Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Va salut,

Am inlocuit filtrul centrifugal cu filtru de ulei ca la orice moto decenta pt a nu mai fi nevoit sa desfaci motorul ca sa.l cureti.

Am pus o.ringuri pe portul vilbrochenului si rectificat pinioane pompa de ulei si scos jocurile.

Presiunea sta la 4...5bar si totul este ok.post-98988-0-48648200-1535694576_thumb.jpg

Edited by Radu BEY
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...