Sari la conținut

Problema grava CBR 600 F4i


netrider
 Share

Postări Recomandate

Odata ce nu imi mai recunoaste cheia , nici pompa nu bazaie , am uitat sa specific ca aseara am spalat motocicleta cu jet de apa si spuma , apoi dupa uscare , am dat o cheie , totul normal , am lasat motorul sa se incalzeasca pana la 70 de grade si l-am lasat asa pana dimineata, azi dimineata i-am dat cheie , a balbait un pic la relantiu , apoi cand am bagat 1-a sa plec, a murit , dupa care nu a mai vrut deloc sa porneasca , simptomele fiid cele din filmuletz.

» Post actualizat in 22 Oct 2014 15:27

Am verificat sigurantele , toate in regula , cu exceptia ca am gasit apa in mufa ce vine imbinata la siguranta principala de 30A.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Langa ECU ai un un conector negru cu 2 pini,pune un strap in acei 2 pini, pune contactul,butonul rosu pe on, neutru pe bord. Filmeaza bordul 3min si pune filmuletul aici.

Daca stii sa indentifici codul...spune care este.

 

Eu banuiesc TOS senzor sau infra-structura electrica aferenta lui

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut o punte cu un cablu , si FI-ul ramane constant aprins , dar nu am lasat contactul decat vre-o 20 de secunde , o sa repet maine si o sa las mai mult sper sa apara un cod :|

Stiu sa identific codurile , am mai avut probleme in trecut , am legat rau un releu de la un fireblade si nu legasem firul de control , fapt ce a determinat o supraincarcare de curent a instalatiei si mi-a prajit protectia la ECU, am fost nevoit sa desfac carcasa si sa inlocuiesc protectia cu un tranzistor + o rezistenta de la comanda de injectie, pana acum am rulat 10.000 km fara probleme , am verificat ECU si totul e in regula , nu imi dau seama ce mi s-a mai prajit acum :)

» Post actualizat in 22 Oct 2014 15:51

Nu intelesesem ce senzor e TOS , am cautat pe net si e senzorul de inclinare , care se afla intre faruri corect ? Pt. ca nici nu stiu unde se afla :)

O sa il caut si pe acesta maine sa il verific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cred ca asa ar fi trebuit sa incepi povestea:

 

"Am mai avut probleme in trecut , am legat rau un releu de la un fireblade si nu legasem firul de control , fapt ce a determinat o supraincarcare de curent a instalatiei si mi-a prajit protectia la ECU, am fost nevoit sa desfac carcasa si sa inlocuiesc protectia cu un tranzistor + o rezistenta de la comanda de injectie, pana acum am rulat 10.000 km fara probleme , am verificat ECU si totul e in regula"

 

Esti 100% ca ecu este in regula?

Pune pompa pe direct in releu si vezi daca functioneaza.

Veifica TOS senzor si firele lui.

Verifica Butonul "kill engine"(butonul rosu)

Verfifica daca ai scantee la bobnele de inductie cand se invarte electromotorul.

 

Cu aceste lucruri verificate cred ca ne putem apropia si sa dam un verdict.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut o punte cu un cablu , si FI-ul ramane constant aprins , dar nu am lasat contactul decat vre-o 20 de secunde , o sa repet maine si o sa las mai mult sper sa apara un cod :|

Stiu sa identific codurile , am mai avut probleme in trecut , am legat rau un releu de la un fireblade si nu legasem firul de control , fapt ce a determinat o supraincarcare de curent a instalatiei si mi-a prajit protectia la ECU, am fost nevoit sa desfac carcasa si sa inlocuiesc protectia cu un tranzistor + o rezistenta de la comanda de injectie, pana acum am rulat 10.000 km fara probleme , am verificat ECU si totul e in regula , nu imi dau seama ce mi s-a mai prajit acum :)

» Post actualizat in 22 Oct 2014 15:51

Nu intelesesem ce senzor e TOS , am cautat pe net si e senzorul de inclinare , care se afla intre faruri corect ? Pt. ca nici nu stiu unde se afla :) De obicei se abla pe linia mediana a motocicletei, acolo intre faruri cred ca este amplificatorul immobilizer, primeste semnal de la chip cheie, amplifica semnalul si-l transmite la ECU, verifica si acolo ! Cred ca apa de la spalare ti-a patruns intr-un circuit,,,sigur ai verificat sigurantele bine ? Insista la cea pentru ECU !!

O sa il caut si pe acesta maine sa il verific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 22 Oct 2014 16:43

Nu intelesesem ce senzor e TOS , am cautat pe net si e senzorul de inclinare , care se afla intre faruri corect ? Pt. ca nici nu stiu unde se afla :) De obicei se abla pe linia mediana a motocicletei, acolo intre faruri cred ca este amplificatorul immobilizer, primeste semnal de la chip cheie, amplifica semnalul si-l transmite la ECU, verifica si acolo ! Cred ca apa de la spalare ti-a patruns intr-un circuit,,,sigur ai verificat sigurantele bine ? Insista la cea pentru ECU !!

O sa il caut si pe acesta maine sa il verific.

Nici o moto nu are alt "amplificator" in alta parte ,la distanta pentru receptorul de la cip. Receptorul este amplasat doar pe contact.

 

Intre faruri...

post-15340-0-09564800-1413996077_thumb.jpg

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum nu ai problema cu hiss-ul.

Daca ar fi fost problema de HISS ar fi trebuit sa se aprinda cu frecventa rapida cand dai la automat.

Verifica totusi daca mai ai cip-ul in cheie,sau incerca cu cheia de rezerva.


Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin ce zone ai spalat motocicletea...incearca sa-ti aduci aminte, sau i-ai facut o baie completa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 22 Oct 2014 16:43

Nici o moto nu are alt "amplificator" in alta parte ,la distanta pentru receptorul de la cip. Receptorul este amplasat doar pe contact.

 

Intre faruri...

Chiar asa se numeste amplificator si exista la alte motociclete, se afla intre faruri.La Honda sistemul este mai simplu, chip/transponder+antena/receptor+ECU.

» Post actualizat in 23 Oct 2014 03:30

Pana acum am spalat-o numai la spalatorie si nu am avut probleme , aseara am spalato cu furtunul si spuma cu buretele, complet . Culmea ca dupa ce am sters-o cu o carpa uscata am pornito si am lasat-o sa se incalzeasca pana la 70 de grade. Umiditatea si-a facut efectul peste noapte, iar acum sunt rezultatele urate....

Intreb sau presupun: ai avut cheia de contact in butuc cand ai spalat motocicleta? Verifica chip-ul din cheie daca este curat/uscat.. OK, daca nu ai o alta cheie!? De asemenea, verifica si si antena /inel care este pe contact si are un conector/mufa in circuit, primeste semnal de la ECU, aprox 5V..Apa ti-a creat probleme si trebuie sa iei in calcul circuite simple de comanda sau protectie..posibil ca astazi sa-ti porneasca fata mari interventii. Posteaza tot ce ai verificat si ai identificat, trebuie eliminate succesiv si gradual cauzele.Bafta

post-74268-0-94804600-1414034137_thumb.png

post-74268-0-41983000-1414034159_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii ca noi am avut mereu discutii constructive,asa ca hai sa lamurim si acest aspect legat de immo.

 

Subiectul in acest topic: HONDA CBR F4 I

 

1.In cazul de fata nu este vorba de immo.Daca ar fi fost problema de immo becul de hiss ar clipi rapid,ceea ce nu face!

2.Referitor la costructia immo,Honda a fost primul care a montat asa ceva pe o motocicleta undeva prin ani 90.

3.De cand a fost construit de honda, tot sistemul de recunoastere a cheii si transmiterea codului la ECU este construit intr-un modul(vezi ca scie si in poza care ai postat-o tu)...fara componete separate..antena separata amplificatorul separat etc.Deci remarca ta "cu vezi in alta parte" nu isi are rostul..amintesc vorbim de HONDA

4.Stiu ca vrei sa ajuti,dar sa dai exemple de la Kawasaki cand noi vorbim de HONDA F4 i nu ajuti de loc,din pacate incurci pe omul care poate nu are cunostinte, si cauta ca disperatul la honda lui un amplificator in alta parte.

Daca tot suntem la Kawa,ce ai pus tu acolo este unul dintre tentativele de copiere a hissu-lui de la honda, cand modulele au foat separate,ulterior au revenit si au construit toate sistemele intr-un singur modul si l-au pus pe contact...asa cum a facut honda in ani 90, si i-au spus "KIPASS"

5.Ai spus ceva de cipul din cheie sa nu fie umed!!! Acel cip poti sa-l scufunzi si in ocean ca tot o sa mearga,este etans,turnat in plastic si nu are posibilitatea de a intra apa la el.

6. Ai mai spus: Intre faruri cred ca este amplificatorul immobilizer, primeste semnal de la chip cheie, amplifica semnalul si-l transmite la ECU, verifica si acolo. Cu toate ca ti-a spus multa lume ca intre faruri HONDA F4 I,are TOS senzor,..ai continuat sa sustii parerea ta...

 

Ma opresc aici sa nu crezi ca am ceva cu tine,sper ca aceasta replica a mea sa nu o consideri ca si repros,doar ca o discutie constructiva

 

Cu respect TNG!

 

Cat de problema omului eu astept codul de eroare ..

 

Daca nu are cod de eroare verifica istalatia electrica frontala,conectori oxidati,pini scosi din mufe,fire taiate etc...

Verifica si ce am spus in postul anterior

Pompa daca merge cand faci strap in releu,

Bobinele de inductie daca dau scantee cand se invarte electromotorul

 

Bafta!


» Post actualizat in 23 Oct 2014 06:15

Eu sper sa ma insel dar cred ca ECUL tau este putin cam praf...acele doua becuri rosii nu ar trebui sa fie aprinse pe bord ,doar daca ai service conector activat...ceea ce nu cred ca a fost cand ai facut filmuletul...

Cand ai desfacut ECU,te-ai asigurat ca ai sigilat bine sa nu intre apa acolo?

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii ca noi am avut mereu discutii constructive,asa ca hai sa lamurim si acest aspect legat de immo.

 

Subiectul in acest topic: HONDA CBR F4 I

 

1.In cazul de fata nu este vorba de immo.Daca ar fi fost problema de immo becul de hiss ar clipi rapid,ceea ce nu face!

2.Referitor la costructia immo,Honda a fost primul care a montat asa ceva pe o motocicleta undeva prin ani 90.

3.De cand a fost construit de honda, tot sistemul de recunoastere a cheii si transmiterea codului la ECU este construit intr-un modul(vezi ca scie si in poza care ai postat-o tu)...fara componete separate..antena separata amplificatorul separat etc.Deci remarca ta "cu vezi in alta parte" nu isi are rostul..amintesc vorbim de HONDA

4.Stiu ca vrei sa ajuti,dar sa dai exemple de la Kawasaki cand noi vorbim de HONDA F4 i nu ajuti de loc,din pacate incurci pe omul care poate nu are cunostinte, si cauta ca disperatul la honda lui un amplificator in alta parte.

Daca tot suntem la Kawa,ce ai pus tu acolo este unul dintre tentativele de copiere a hissu-lui de la honda, cand modulele au foat separate,ulterior au revenit si au construit toate sistemele intr-un singur modul si l-au pus pe contact...asa cum a facut honda in ani 90, si i-au spus "KIPASS" /Immobilizer (HISS) Honda Ignition Security System, este in final un sistem de imobilizare pentru protectia la furt...ca Kaw are o alta denumire, nu mai conteaza, cum si ce....ca vezi in alta PARTE, este valabil si pentru antena immobilizer ( vezi in fig.1) . Ce a cautat intre faruri, a gasit protectia la cadere TOS, nu cred ca a verificat senzorul, a vizualizat conexiunie... mi se pare exagerat la modul OM disperat...in fine no comment

5.Ai spus ceva de cipul din cheie sa nu fie umed!!! Acel cip poti sa-l scufunzi si in ocean ca tot o sa mearga,este etans,turnat in plastic si nu are posibilitatea de a intra apa la el. Esti sigur pe ce afirmi?

Undeva mai sus tu spui ca citez"Verifica totusi daca mai ai cip-ul in cheie,sau incerca cu cheia de rezerva." acum, vad mai bine!!!n-am inteles daca tot afirmi ca nu are probleme in ocean, pana la urma ..pleaca chip-ul din cheie, sau este mobil /mergator?? eu i-am dat o referinta tinand cont de apa, eu sunt mai realist.....

 

6. Ai mai spus: Intre faruri cred ca este amplificatorul immobilizer, primeste semnal de la chip cheie, amplifica semnalul si-l transmite la ECU, verifica si acolo. Cu toate ca ti-a spus multa lume ca intre faruri HONDA F4 I,are TOS senzor,..ai continuat sa sustii parerea ta...

 

Ma opresc aici sa nu crezi ca am ceva cu tine,sper ca aceasta replica a mea sa nu o consideri ca si repros,doar ca o discutie constructiva

 

Cu respect TNG!

 

Cat de problema omului eu astept codul de eroare ..

 

Daca nu are cod de eroare verifica istalatia electrica frontala,conectori oxidati,pini scosi din mufe,fire taiate etc../ O sa caute "omul ca disperataul" fire taiate !.

Verifica si ce am spus in postul anterior

Pompa daca merge cand faci strap in releu,

Bobinele de inductie daca dau scantee cand se invarte electromotorul

 

Bafta! Deja se pune problema de SERVICE!!.. te-ai facut cu un client......nu spun din rautate, dar mai mai bine poti sa-l ajuti in atelier decat pe forum... !

» Post actualizat in 23 Oct 2014 06:15

Eu sper sa ma insel dar cred ca ECUL tau este putin cam praf...acele doua becuri rosii nu ar trebui sa fie aprinse pe bord ,doar daca ai service conector activat...ceea ce nu cred ca a fost cand ai facut filmuletul...

Cand ai desfacut ECU,te-ai asigurat ca ai sigilat bine sa nu intre apa acolo?

post-74268-0-78575100-1414053986_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Undeva mai sus tu spui ca citez"Verifica totusi daca mai ai cip-ul in cheie,sau incerca cu cheia de rezerva." acum, vad mai bine!!!n-am inteles daca tot afirmi ca nu are probleme in ocean, pana la urma ..pleaca chip-ul din cheie, sau este mobil /mergator?? eu i-am dat o referinta tinand cont de apa, eu sunt mai realist.....

Si eu sunt foarte realist.

Cipul la la honda este pus sub un capac la cheie,Capac care mai cade si se pierde cipul care este separat(deci poti sa-i spui mobil)..vezi imaginea

Acum ceva timp in urma,pe forum cineva a pierdut cipul...si l-a gasit.

DA, sunt foarte realist cand spun ca nu are treaba cu apa,si poti scufunda cheia in ocean si tot o sa functioneze cipul .

Ai atasat poza cu hiss -ul la honda, tot ce vezi acolo este un modul,atat, nu are nici o antena si amplificator separat,totul este acolo...nu vrei sa intelegi asta!

post-15340-0-06714700-1414056892_thumb.jpg

post-15340-0-65223600-1414056900_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt foarte realist.

Cipul la la honda este pus sub un capac la cheie,Capac care mai cade si se pierde cipul care este separat(deci poti sa-i spui mobil)..vezi imaginea

Acum ceva timp in urma,pe forum cineva a pierdut cipul...si l-a gasit.

DA, sunt foarte realist cand spun ca nu are treaba cu apa,si poti scufunda cheia in ocean si tot o sa functioneze cipul .

Ai atasat poza cu hiss -ul la honda, tot ce vezi acolo este un modul,atat, nu are nici o antena/ antena este pe butuc, practic este o bobina care primeste tensiune, produce un camp magnetic si excita chip-ul, semnalul ajunge la un sistem de recunoastere din ECU, acesta compara cu codurile de cheie inregistrate in memorie si daca este recunoscut, da comanda pentru injectie...nu am spus ca este in cheie antena si amplificator, parca am postat inainte o schema/revin cu ea unde apare denumirea de antena si amplificator separat,totul este acolo...nu vrei sa intelegi asta! /Daca nu exista acel inel/bobina pe butucul de cheie/antena...cunt curios cum functioneaza sistemul , tu afirmi ca si antena este in cheie.......eu am vazut numai in exterior pe butuc ca un inel/ignition? Noi facem ceva constructiv intotdeauna...chiar daca ne contrazicem :hug:

post-74268-0-42171300-1414057761_thumb.png

post-74268-0-62818400-1414058218_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai inteles nimic...

Acum imi spui cum functioneza sistemul de parca eu te-am intrebat asta!

Daca comentezi ce am spus pune tot textul,nu extrage si comenta... :nono:

Ceea ce eu am spus cu mult timp in urma,adica ca tot sistemul este:

INCORPORAT INTR-UN SINGUR MODUL, CEL CARE INCONJOARA CONTACTUL CU CHEIE

 

"Ai atasat poza cu hiss -ul la honda, tot ce vezi acolo este un modul,atat, nu are nici o antena si amplificator separat,totul este acolo...nu vrei sa intelegi"

 

Asta este textul meu integral,nu prelucrat de tine!

 

Ai omis intentionat cuvintele care le-am insemnat ,sa poti da alt sens propozitiei!

 

Eu nu mai am nimic de comentat,din pacate nu vrei sa recunosti niciodata cand gresesti,la fel ca si in alte discutii care le-ai avut cu alti useri de pe acest forum.

Poate cei care au citi aceasta discutie o sa te lamureasca mai bine ce am vrut eu sa spun si ce anume ai interpretat tu.

 

Eu ma retrag cu respect TNG!

 

PS.Din partea mea ramane valabil provocarea pe care ti-am lansat-o, uite si dovada clara ca eu nu bat campi cand afirm ceva. :peace:

post-15340-0-61825000-1414060651_thumb.jpg

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai inteles nimic...

Acum imi spui cum functioneza sistemul de parca eu te-am intrebat asta!

Daca comentezi ce am spus pune tot textul,nu extrage si comenta... :nono: / aplic sensul limbii romane, exact ce spui tu !

Ceea ce eu am spus cu mult timp in urma,adica ca tot sistemul este:

INCORPORAT INTR-UN SINGUR MODUL, CEL CARE INCONJOARA CONTACTUL CU CHEIE

 

"Ai atasat poza cu hiss -ul la honda, tot ce vezi acolo este un modul,atat, nu are nici o antena si amplificator separat,totul este acolo...nu vrei sa intelegi"

 

Asta este textul meu integral,nu prelucrat de tine!

 

Ai omis intentionat cuvintele care le-am insemnat ,sa poti da alt sens propozitiei!/Nu stiu de ce..dar eram sigur ca sa o sa spui...ti-am spus sunt foarte realist

Eu nu mai am nimic de comentat,din pacate nu vrei sa recunosti niciodata cand gresesti,la fel ca si in alte discutii care le-ai avut cu alti useri de pe acest forum / Imi place

sa recunosc..dar doresc argumente. ti-am descris sistemul unde exista antena, tu spui SEPARAT, TOTUL ACOLO...oare limba romana cum este la tine??

Poate cei care au citi aceasta discutie o sa te lamureasca mai bine ce am vrut eu sa spun si ce anume ai interpretat tu.

 

Eu ma retrag cu respect TNG!

 

PS.Din partea mea ramane valabil provocarea pe care ti-am lansat-o. :peace: / Nu mai stiu care...? Stiu ca mi-ai lansat mai multe... :peace:

Referitor la ocean si chip, uite ce spun cei de la HONDA...dar si ei prelucreaza textul la fel ca mine !!

Cu tot respectul dedant68 !

post-74268-0-43157600-1414060709_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Ai atasat poza cu hiss -ul la honda, tot ce vezi acolo este un modul,atat, nu are nici o antena si amplificator separat,totul este acolo...nu vrei sa intelegi"

 

Tu ai vazut virgula dupa cuvantul SEPARAT? ................dar la tine cum este limba Romana?

Mai citeste o data textul si foloseste virgula..poate asa o sa intelegi!

 

Provocarea ti-o aduc aminte,cu toate ca sunt sigur ca nu ai uitat-o!

 

Care moto merge cu 4 litri 100 de km!

Hayabusa mea sau ZX 12 tau?

Cine ramane fara benzina pierde moto!

 

Hai ca poate ti-ai adus aminte!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Ai atasat poza cu hiss -ul la honda, tot ce vezi acolo este un modul,atat, nu are nici o antena si amplificator separat,totul este acolo...nu vrei sa intelegi"

 

Tu ai vazut virgula dupa cuvantul SEPARAT?

Mai citeste o data textul si foloseste virgula..poate asa o sa intelegi!/ Cum ramane problema cu OCEANUL afirmata de TINE , si ce spuneam EU..... si recomandarea de la HONDA??..ti-am atasat foto, nu se vede ???

 

Provocarea ti-o aduc aminte,cu toate ca sunt sigur ca nu ai uitat-o!

 

Care moto merge cu 4 litri 100 de km!

Hayabusa mea sau ZX 12 tau?

Cine ramane fara benzina pierde moto! / Dar in stilul impus de mine si traseul diversificat, parca ti-am explicat si varianta....tu ai renuntat... eu am recunoscut si recunosc ca nu pot sa scot mai putin de 7,4l/100 km, si tu sa mergi cu 4% pe traseul meu si dupa mine, autostrada( aici discutam de peste 200k/m) , etc ....ai spus ca scoti 4% pe urma ai renuntat...

Hai ca poate ti-ai adus aminte!

» Post actualizat in 23 Oct 2014 11:09

 

"Ai atasat poza cu hiss -ul la honda, tot ce vezi acolo este un modul,atat, nu are nici o antena si amplificator separat,totul este acolo...nu vrei sa intelegi"

 

Tu ai vazut virgula dupa cuvantul SEPARAT?

Mai citeste o data textul si foloseste virgula..poate asa o sa intelegi!/ Cum ramane problema cu OCEANUL afirmata de TINE , si ce spuneam EU..... si recomandarea de la HONDA??..ti-am atasat foto, nu se vede ???

 

Provocarea ti-o aduc aminte,cu toate ca sunt sigur ca nu ai uitat-o!

 

Care moto merge cu 4 litri 100 de km!

Hayabusa mea sau ZX 12 tau?

Cine ramane fara benzina pierde moto! / Dar in stilul impus de mine si traseul diversificat, parca ti-am explicat si varianta....tu ai renuntat... eu am recunoscut si recunosc ca nu pot sa scot mai putin de 7,4l/100 km, si tu sa mergi cu 4% pe traseul meu si dupa mine, autostrada( aici discutam de peste 200k/m) , etc ....ai spus ca scoti 4% pe urma ai renuntat...

Hai ca poate ti-ai adus aminte!

post-74268-0-66030300-1414062544_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...