Sari la conținut

Probleme_rezolvari/solutii in instalatia electrica moto


dedant68
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 144
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ochi de meserias, bine a sesizat George! Da, bordul este de la motocicleta mea(kaw 12) si prima schema, schema a doua cu valoarea rezistentei este de la k7, am facut o diversificare de informatii, de fapt si kaw 12 rezistenta CKP este intre 140-210 ohm. Iar semnalul la turometru, idem este si la k7.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68

Ai trecut usor peste CKP, semnalul nu este chiar simplu alternativ, inserat in acesta este o alternanta de latime mai mare (patrtea aia fara dinti) pentru a marca inceputul unei rotatii, celelalte alternante sunt pentru corectie, nu sunt neaparat necesare sunt destule circuite la care calculul pozitiei se face si fara acestea. La punctul 2 al explicatiei tale descrii un bistabil, de obicei asta se baga pentru egalizarea latimii unor impulsuri si imparte la 2. Probabil (ca altfel nu-i vad rostul) el primeste pulsuri de latime mica si le egalizeaza pe urma se face de exemplu redresare cu o dioda si integrarea cu un condensator aparatul de masura preluand tensiunea de pe acesta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai clar ca sa vedem semnalul, trebuia sa-l fi masurat, pe ecran se expune foarte bine...sorry, la urmatoarea proba, acum am montat tot pe motocicleta. Dar uite cum este prezentat semnalul intr-un manual (fig. 1) . Ce vezi tu dreptunghiular, este semnalul la tahometru, nu la CKP, am spus alternativ, nu m-am referit la forma(max, zero, min negativ). Referitor la taho, pe langa cei doi tranzistori, mai sunt rezistente, o dioda de sens iar infasurarea bobinei aparatului este in colectorul lui T2. Dar nu vreau sa complicam lucrurile, ceva mai simplu pe intelesul tuturor, nu intram pe sectiunea specialitate....

post-74268-0-85839100-1427045320_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai clar ca sa vedem semnalul, trebuia sa-l fi masurat, pe ecran se expune foarte bine...sorry, la urmatoarea proba, acum am montat tot pe motocicleta. Dar uite cum este prezentat semnalul intr-un manual (fig. 1) . Ce vezi tu dreptunghiular, este semnalul la tahometru, nu la CKP, am spus alternativ, nu m-am referit la forma(max, zero, min negativ). Referitor la taho, pe langa cei doi tranzistori, mai sunt rezistente, o dioda de sens iar infasurarea bobinei aparatului este in colectorul lui T2. Dar nu vreau sa complicam lucrurile, ceva mai simplu pe intelesul tuturor, nu intram pe sectiunea specialitate....

Da este asa cum banuiam semnalul este prea ingust sa-ti miste aparatul si atunci se pune bistabilul ala condensatorul ala poate nu e necesar ca oricum integreaza aparatul.

Iar la CKP este esential semnalul ala de referinta si trebuie musai mentionat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da este asa cum banuiam semnalul este prea ingust sa-ti miste aparatul si atunci se pune bistabilul ala condensatorul ala poate nu e necesar ca oricum integreaza aparatul.

Iar la CKP este esential semnalul ala de referinta si trebuie musai mentionat.

De acord!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact ce vreau sa aflu si eu, cum functioneaza toata problema asa cu senzorii si calculatorul, este complicat dar cum prezinta dedant si iti arata practic, ai sanse sa inveti ceva..prezentare profesionista de la maestru :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. Camshaft Position Sensor

 

Senzorul Camshaft Position/ CMP are rolul de a informa ECU cu date referitoare la pozitia arborelui cu came sau a unui arbore cu came. Prin monitorizarea pozitiei arborelui cu came ECU foloseste datele de intrare de la CMP pentru a determina in care cilindru urmeaza arderea amestecului, care piston se apropie de PMI, in care faza de functionare este motorul, sau practic la care bujie va comanda aprinderea prin ignition system, in final un termen cheie, sincronizarea aprinderii. Este un senzor generator de tensiune, este montat in partea superioara a motorului, in distributie.

Daca CMP se defecteaza in timpul functionarii motorului, ECU gestioneaza in continuare aprinderea cu ultimele date stocate in memorie de la senzor, motorul functioneaza in continuare , dar intra pe safe mode cu un cod de eroare. Daca motorul se opreste, acesta nu va porni in cazul in care senzorul CMP este defect, s-a prezentat mai sus importanta lui in managementul motorului. Pentru verificare se foloseste un ohmmetru pentru a masura rezistenta electrica a bobinei senzorului(396,5 ohm_la zx12r, in functie de tipul motocicletei se studiaza manualul pentru valoarea rezistentei a bobinei)(img_1) si un voltmetru cu adaptor sau osciloscop pentru vizualizare/punere in evidenta/masurarea formei de semnalul generat de CMP(img_2).

 

post-74268-0-05899200-1427635919_thumb.jpg

post-74268-0-99971800-1427635926_thumb.jpg

post-74268-0-26212400-1427635932_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK! La urmatoarea verificare/masurare de parametrii, trebuie sa demontez semicarena, iar ca sa ajung acolo mai sunt in jur de 7 repere..dar am in plan sa trec toti senzorii si actuatorii prin acest topic. O sa fac o sincronizare mai buna a semnalului pe osciloscop si o foto mai clara pentru a vedea amplitudinea semnalului raportata la baza de timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este mai complicat, si uite de ce:

1. ECU este protejat intr-o carcasa metalica formata din doua capace care se prind pe lateral in 8 suruburi.

2. Mufa/conectorul la ECU este prins in lateral pe carcasa prin doua cleme, inca 4 suruburi:

3. Peste ECU manson de cauciuc fixat de baza cutiei PVC cu o brida metalica, inca 2 suruburi.

Cam asa este la mine/zx 12, bineinteles ca am vazut la multe motociclete, direct ECU+manson+banda elestica si asezat in cutie, sau nici manson de protectie si nici banda...a trecut prin multe maini si din comoditate nu l-au mai fixat...dar fiecare element are un rol bine definit.

4. La ECU se evita pe cat posibil conectatea si deconectarea din mufa/conector principal, iar cand folosesti verificarea, este indicat acel ,, needle adapter,, este in set-ul electric de diagnosticare.

Este mai simpla prima varianta si, mult mai sigura! ...vorbesc din principiul meu/pozitia mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apreciez interesul tau pentru partea de EFI a motocicletelor ! Da, voi posta cat de curand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dedant

Mai bine ai demonta toata motocicleta si mai ales instalatia electrica, si ai face o mare macheta. Apoi sa faci toate masuratorile posibile ca sa raspunzi la toate cererile si provocarile. Si o sa primesti la multumiri cu carul!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Cei care ma vor vizita cu moto si detin auto asiatice in urma unei strangeri de mana se bucura prin intermediul lui JAK 5900/Motorscan de diagnosticarea sistemului electronic de gestionare si control al motorului( ECU, senzori, actuatori, etc), Immobiliser, ABS,EPS, etc. De asemenea, analiza erorilor si stergerea din sistem, stocare datelor pe card si editarea acestora. Folosindu-se sistemul OBD II conectarea se face prin CARB MOD/DLC cu 16 pini, sau adaptoare cu 3 sau 5 pini. Valabil pentru auto din Japonia: Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi, Lexus, Subaru, Mazda, Infiniti, Proton, Suzuki, Daihatsu, Perodua, Acura si Isuzu si din Coreea: Ssangyoung Deawoo, Hunday si Kia. Pentru fiecare marca sunt incluse multe variante.

Sa auzim numai de bine :hug:

post-74268-0-49648900-1451570089_thumb.jpg

post-74268-0-49226100-1451570107_thumb.jpg

post-74268-0-90849000-1451570117_thumb.jpg

post-74268-0-18075500-1451570121_thumb.jpg

post-74268-0-96702600-1451570130_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...