TNG Postat Martie 22, 2015 Share Postat Martie 22, 2015 Foarte buna dizertatia,doar ca schema si bordul nu este de GSXR K7. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 22, 2015 Autor Share Postat Martie 22, 2015 Ochi de meserias, bine a sesizat George! Da, bordul este de la motocicleta mea(kaw 12) si prima schema, schema a doua cu valoarea rezistentei este de la k7, am facut o diversificare de informatii, de fapt si kaw 12 rezistenta CKP este intre 140-210 ohm. Iar semnalul la turometru, idem este si la k7. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 22, 2015 Share Postat Martie 22, 2015 @dedant68 Ai trecut usor peste CKP, semnalul nu este chiar simplu alternativ, inserat in acesta este o alternanta de latime mai mare (patrtea aia fara dinti) pentru a marca inceputul unei rotatii, celelalte alternante sunt pentru corectie, nu sunt neaparat necesare sunt destule circuite la care calculul pozitiei se face si fara acestea. La punctul 2 al explicatiei tale descrii un bistabil, de obicei asta se baga pentru egalizarea latimii unor impulsuri si imparte la 2. Probabil (ca altfel nu-i vad rostul) el primeste pulsuri de latime mica si le egalizeaza pe urma se face de exemplu redresare cu o dioda si integrarea cu un condensator aparatul de masura preluand tensiunea de pe acesta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 22, 2015 Autor Share Postat Martie 22, 2015 Mai clar ca sa vedem semnalul, trebuia sa-l fi masurat, pe ecran se expune foarte bine...sorry, la urmatoarea proba, acum am montat tot pe motocicleta. Dar uite cum este prezentat semnalul intr-un manual (fig. 1) . Ce vezi tu dreptunghiular, este semnalul la tahometru, nu la CKP, am spus alternativ, nu m-am referit la forma(max, zero, min negativ). Referitor la taho, pe langa cei doi tranzistori, mai sunt rezistente, o dioda de sens iar infasurarea bobinei aparatului este in colectorul lui T2. Dar nu vreau sa complicam lucrurile, ceva mai simplu pe intelesul tuturor, nu intram pe sectiunea specialitate.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 22, 2015 Share Postat Martie 22, 2015 Mai clar ca sa vedem semnalul, trebuia sa-l fi masurat, pe ecran se expune foarte bine...sorry, la urmatoarea proba, acum am montat tot pe motocicleta. Dar uite cum este prezentat semnalul intr-un manual (fig. 1) . Ce vezi tu dreptunghiular, este semnalul la tahometru, nu la CKP, am spus alternativ, nu m-am referit la forma(max, zero, min negativ). Referitor la taho, pe langa cei doi tranzistori, mai sunt rezistente, o dioda de sens iar infasurarea bobinei aparatului este in colectorul lui T2. Dar nu vreau sa complicam lucrurile, ceva mai simplu pe intelesul tuturor, nu intram pe sectiunea specialitate.... Da este asa cum banuiam semnalul este prea ingust sa-ti miste aparatul si atunci se pune bistabilul ala condensatorul ala poate nu e necesar ca oricum integreaza aparatul. Iar la CKP este esential semnalul ala de referinta si trebuie musai mentionat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 22, 2015 Autor Share Postat Martie 22, 2015 Da este asa cum banuiam semnalul este prea ingust sa-ti miste aparatul si atunci se pune bistabilul ala condensatorul ala poate nu e necesar ca oricum integreaza aparatul. Iar la CKP este esential semnalul ala de referinta si trebuie musai mentionat. De acord! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dumyche Postat Martie 23, 2015 Share Postat Martie 23, 2015 Exact ce vreau sa aflu si eu, cum functioneaza toata problema asa cu senzorii si calculatorul, este complicat dar cum prezinta dedant si iti arata practic, ai sanse sa inveti ceva..prezentare profesionista de la maestru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 29, 2015 Autor Share Postat Martie 29, 2015 2. Camshaft Position Sensor Senzorul Camshaft Position/ CMP are rolul de a informa ECU cu date referitoare la pozitia arborelui cu came sau a unui arbore cu came. Prin monitorizarea pozitiei arborelui cu came ECU foloseste datele de intrare de la CMP pentru a determina in care cilindru urmeaza arderea amestecului, care piston se apropie de PMI, in care faza de functionare este motorul, sau practic la care bujie va comanda aprinderea prin ignition system, in final un termen cheie, sincronizarea aprinderii. Este un senzor generator de tensiune, este montat in partea superioara a motorului, in distributie. Daca CMP se defecteaza in timpul functionarii motorului, ECU gestioneaza in continuare aprinderea cu ultimele date stocate in memorie de la senzor, motorul functioneaza in continuare , dar intra pe safe mode cu un cod de eroare. Daca motorul se opreste, acesta nu va porni in cazul in care senzorul CMP este defect, s-a prezentat mai sus importanta lui in managementul motorului. Pentru verificare se foloseste un ohmmetru pentru a masura rezistenta electrica a bobinei senzorului(396,5 ohm_la zx12r, in functie de tipul motocicletei se studiaza manualul pentru valoarea rezistentei a bobinei)(img_1) si un voltmetru cu adaptor sau osciloscop pentru vizualizare/punere in evidenta/masurarea formei de semnalul generat de CMP(img_2). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 31, 2015 Share Postat Martie 31, 2015 Mai masoara odata te rog semnalul de la CKP. Ma intereseaza forma sa dar mai ales valoarea exacta a amplitudinii impulsurilor, in special a celui de referinta. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Martie 31, 2015 Autor Share Postat Martie 31, 2015 OK! La urmatoarea verificare/masurare de parametrii, trebuie sa demontez semicarena, iar ca sa ajung acolo mai sunt in jur de 7 repere..dar am in plan sa trec toti senzorii si actuatorii prin acest topic. O sa fac o sincronizare mai buna a semnalului pe osciloscop si o foto mai clara pentru a vedea amplitudinea semnalului raportata la baza de timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 31, 2015 Share Postat Martie 31, 2015 Ca sa ajungi "acolo"... unde, nu e mai simplu sa masori direct la mufa ECU? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 1, 2015 Autor Share Postat Aprilie 1, 2015 Este mai complicat, si uite de ce: 1. ECU este protejat intr-o carcasa metalica formata din doua capace care se prind pe lateral in 8 suruburi. 2. Mufa/conectorul la ECU este prins in lateral pe carcasa prin doua cleme, inca 4 suruburi: 3. Peste ECU manson de cauciuc fixat de baza cutiei PVC cu o brida metalica, inca 2 suruburi. Cam asa este la mine/zx 12, bineinteles ca am vazut la multe motociclete, direct ECU+manson+banda elestica si asezat in cutie, sau nici manson de protectie si nici banda...a trecut prin multe maini si din comoditate nu l-au mai fixat...dar fiecare element are un rol bine definit. 4. La ECU se evita pe cat posibil conectatea si deconectarea din mufa/conector principal, iar cand folosesti verificarea, este indicat acel ,, needle adapter,, este in set-ul electric de diagnosticare. Este mai simpla prima varianta si, mult mai sigura! ...vorbesc din principiul meu/pozitia mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Aprilie 2, 2015 Share Postat Aprilie 2, 2015 Nu am inteles exact ce vrei sa spui dar nu conteaza. Daca poti insa ma intereseaza forma si amplitudinea semnalului senzorului CKP de la ZXR. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 2, 2015 Autor Share Postat Aprilie 2, 2015 Apreciez interesul tau pentru partea de EFI a motocicletelor ! Da, voi posta cat de curand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dumyche Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 Dedant Mai bine ai demonta toata motocicleta si mai ales instalatia electrica, si ai face o mare macheta. Apoi sa faci toate masuratorile posibile ca sa raspunzi la toate cererile si provocarile. Si o sa primesti la multumiri cu carul!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 31, 2015 Autor Share Postat Decembrie 31, 2015 Cei care ma vor vizita cu moto si detin auto asiatice in urma unei strangeri de mana se bucura prin intermediul lui JAK 5900/Motorscan de diagnosticarea sistemului electronic de gestionare si control al motorului( ECU, senzori, actuatori, etc), Immobiliser, ABS,EPS, etc. De asemenea, analiza erorilor si stergerea din sistem, stocare datelor pe card si editarea acestora. Folosindu-se sistemul OBD II conectarea se face prin CARB MOD/DLC cu 16 pini, sau adaptoare cu 3 sau 5 pini. Valabil pentru auto din Japonia: Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi, Lexus, Subaru, Mazda, Infiniti, Proton, Suzuki, Daihatsu, Perodua, Acura si Isuzu si din Coreea: Ssangyoung Deawoo, Hunday si Kia. Pentru fiecare marca sunt incluse multe variante. Sa auzim numai de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 31, 2015 Share Postat Decembrie 31, 2015 Felicitari pentru achizitie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 31, 2015 Autor Share Postat Decembrie 31, 2015 La multi ani George si sa auzim Numai de Bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 31, 2015 Share Postat Decembrie 31, 2015 La multi ani si tie,sa fii sanatos si fericit in anul care vine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Leescu Postat Octombrie 24, 2019 Share Postat Octombrie 24, 2019 Va salut, Am rămas fără baterie la un kawa er-6f și am vrut sa iau curent de la o mașină. Din neatenție am pus bornele invers. Le-am deconectat când am văzut scântei. Acum nu mai se aprinde bordul? Ce am stricat? Mulțumesc anticipat, Florin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.