Sari la conținut

Problemă GPZ 500 din 91


xJincs
 Share

Postări Recomandate

amestecul e prea bogat. sfatul meu e sa o duci la un mecanic care sa iti curete/regleze/sincronizeze carburatoarele
foarte important e sa ai filtrul de aer curat si uns corespunzator, nu prea mult

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

salut...

 

yo4hgx ... nivelul cred ca e ok (cu toate ca nu l-am masurat) pentru ca nu am umblat deloc la plutitoare sau la cuie ci doar am curatat mizeria pe care nu o vazusem de la inceput. dar o sa il verific weekendul asta daca apuc ca sa il scot din posibilele probleme

 

zu1u ... am accelerat si fara filtrul de aer si tot se inneca, asta nu scoate din discutie filtrul de aer imbacsit? oricum filtrul l-am spalat si l-am lasat la uscat pana in weekend cand ma duc sa vad de motor. la ce te referi cu filtrul de aer uns?

 

multumesc pentru sfaturi :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filtrul de aer daca e din burete se unge cu un ulei special aderent si subtire, vine sub forma de spray, citesti instructiunile de pe cutie si manualul de intretinere al mobrei


deci sa facem un exercitiu de gandire logica, avem un amestec fluid ce vine la un debit prestabilit cu prea multa benzina si noi ii dam mai mult aer, nu mai putina benzina, si ne asteptam ca problema sa se remedieze?

in al doilea rand, nu scoti filtrul de aer pt ca ai carburatoare cu vacuum constant, lasa carburatoarele conectate la filtru/cutie

eu ti-am recomandat si in trecut sa o duci la cineva care se pricepe.. E mult mai usor daca te duci si inveti mecanica la un atelier decat pe forum

Editat de zu1u
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut...

 

yo4hgx ... nivelul cred ca e ok (cu toate ca nu l-am masurat) pentru ca nu am umblat deloc la plutitoare sau la cuie ci doar am curatat mizeria pe care nu o vazusem de la inceput. dar o sa il verific weekendul asta daca apuc ca sa il scot din posibilele probleme

 

zu1u ... am accelerat si fara filtrul de aer si tot se inneca, asta nu scoate din discutie filtrul de aer imbacsit? oricum filtrul l-am spalat si l-am lasat la uscat pana in weekend cand ma duc sa vad de motor. la ce te referi cu filtrul de aer uns?

 

 

 

 

multumesc pentru sfaturi :D

Verifica nivelul, probabil este prea mare. Si asculta-ti colegul si lasa filtrul de aer la locul lui. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar din ce material e filtrul de aer? Hartie, bumbac sau burete? Cel din hartie se schimba sau, in cel mai rau caz, se sufla.

De obicei, cand cumperi un fier nou, ii schimbi filtrele, uleiul, bujiile... vezi ce filtru de aer ai si schimba-l daca e din hartie, daca l-ai spalat e bun de aruncat. Amestecul bogat poate sa fie si din filtrul de aer imbacsit.

Tu "crezi" ca aia e ok, aia e ok... nu merge pe "crezute", se verifica. Daca insisti sa mesteresti singur, cauta si descarca manualul pt modelul tau si vezi acolo ce zice despre verificarea si reglajul carburatoarelor.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok... O sa verific nivelul si o sa pun filtrul la loc. mai am o intrebare: ar mai putea fi si alte cauze (electrice sau la motor) in afara de probleme la carburator care ar putea ineca motorul la accelerare?

Multumesc mult pentru raspunsuri... In weekend sper sa nu ma mai duc singur la motor, sa merg cu un prieten mult mai priceput decat mine (motociclist din tata'n fiu :)) si sa ii dam de cap amandoi

O seara faina...

» Post actualizat in 30 Jun 2015 21:07

GEO_zga... Filtrul e din burete- de aia l-am spalat si l-am lasat la uscat. Nu as vrea sa ii pun unul nou pana nu rezolv, ca asta de l-am innegrit e luat la inceputul anului. Si ai dreptate ca nu merge pe "credinta" ci pe verificate, doar ca pana in weekend vreau sa mai strang posibile cauze sa le pot verifica pe toate. Si primul o sa fie carburatorul ( ca e cel mai probabil).

Si in legatura cu mesteritul singur, tot ce am lucrat la ea (schimb ulei si filtru, schimb ulei la furci, reparat magnetoru, placute frane, robinet benzina) am lucrat cu manualul motocicletei in fata sau cu un prieten mai priceput ca mine atunci cand manualul nu m-a lamurit.

Multumesc inca odata pentru sfaturi. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acele de dozaj, daca au uzura vizibila la ochi poti sa le arunci.

 

cand schimbi acele trebuie sa schimbi si scaunele pe care inchid.

 

filtrul de aer din burete trebuie dat cu ulei special, cum ti s-a mai spus e un ulei lipicios, daca nu-i dat cu ulei nu filtreaza cum trebuie ,

 

aerul nefiltrat trece prin carburatoare si-ti colmateaza jiglere .

 

trebuie sa scoti doapele de la suruburile pilot daca n-au fost scoase niciodata ! infiletezi USOR pana la capat , NU STRANGE ! numeri turele si notezi pe fiecare carb , cred ca setarea de baza este 3,5 out ( de la infiletat complet)

sigur e plin de mehlem acolo, trece aerul ala nefiltrat....se dezintegreaza oringurile ...

 

 

................

 

daca poti sa faci rost de 2 eprubete-tuburi de plastic si o greutate sa masori arcurile de la membrane .. se intampla rar dar mai cedeaza si alea dupa 25 de ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se intampla mai nimic :) Depinde mult si cat a fost folosita mobra respectiva.

Filtrul de burete se poate unge si cu ulei fin, anul trecut eu asta am folosit la viroaga si a fost f ok. Anul asta m-am smecherit, am dat cu ulei K&N.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot vrei sa-l sperii, zi si de membrane... cam ce se intampla cu cauciucul in contact cu vaporii de benzina, cat, 25 de ani?...

:)

nu am vrut sa-l sperii...

la mine vin multi mosi cu vechiciuni , sa stii ca membranele alea sunt foarte rezistente , cred ca cel mai repede le omoare fostii proprietari care-si baga nasul pe unde nu le fierbe. gen aia care deblocheaza sertarasele cu surubelnita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

,,Ok... O sa verific nivelul si o sa pun filtrul la loc. mai am o intrebare: ar mai putea fi si alte cauze (electrice sau la motor) in afara de probleme la carburator care ar putea ineca motorul la accelerare? "

 

Motorul nu se ineaca la accelerare . Reglajul carburatorului se asigura in primul rind din nivelul camerei de nivel constant(CNC), apoi din acul subarului care trebuie sa fie suficient de deschis /inchis incat sa asigure un amestec foarte usor imbogatit la relanti, lasand benzina sa debuseze in camera de amestec prin jiclorul principal . Faptul de a se ineca , survine mai ales in relanti si din pricina nivelului in CNC ori a acului subarului care nu optureaza suficient alezajul jiclorului principal. Cand motorul se ineaca , nu porneste ! Daca porneste si se pune problema proastei functionari din cauza dozajului , ai alte simptome ca : Fum negru , lipsa putere , accelerare intirziata .... ( zica-se ca merge inecata)

Parerea mea este sa umble un baiat care stie , la carburatie si aprindere , care are un rol la fel de important atunci cand este vorba despre inecatul motorului .


» Post actualizat in 01 Jul 2015 18:35

Si sa mai completez , cand amestecul este bogat la accelerare brusca da rateuri in evacuare si miroase puternic a benzina nearsa .

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de indrumari si sfaturi... Sper sa ii dau de cap in weekend, sa o pun la punct si poate pana la sfarsitul verii sa reusesc si anul asta sa fac transalpina, sau transfagarasanul :D

O seara faina...

 

P.S. Anul trecut a fost primul an de carnet si am reusit sa urc pe transalpina fara sa imi faca probleme "curva" (GPZ-ului meu). A fost o excursie foarte faina ....si obositoare :) si as vrea sa o repet...

Editat de xJincs
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

,,Ok... O sa verific nivelul si o sa pun filtrul la loc. mai am o intrebare: ar mai putea fi si alte cauze (electrice sau la motor) in afara de probleme la carburator care ar putea ineca motorul la accelerare? "

 

Motorul nu se ineaca la accelerare . Reglajul carburatorului se asigura in primul rind din nivelul camerei de nivel constant(CNC), apoi din acul subarului care trebuie sa fie suficient de deschis /inchis incat sa asigure un amestec foarte usor imbogatit la relanti, lasand benzina sa debuseze in camera de amestec prin jiclorul principal . Faptul de a se ineca , survine mai ales in relanti si din pricina nivelului in CNC ori a acului subarului care nu optureaza suficient alezajul jiclorului principal. Cand motorul se ineaca , nu porneste ! Daca porneste si se pune problema proastei functionari din cauza dozajului , ai alte simptome ca : Fum negru , lipsa putere , accelerare intirziata .... ( zica-se ca merge inecata)

Parerea mea este sa umble un baiat care stie , la carburatie si aprindere , care are un rol la fel de important atunci cand este vorba despre inecatul motorului .

» Post actualizat in 01 Jul 2015 18:35

Si sa mai completez , cand amestecul este bogat la accelerare brusca da rateuri in evacuare si miroase puternic a benzina nearsa .

 

 

Excelenta descrierea functionarii si reglarii carburatorului... de Dacia 1300! La astea CV e un pic diferit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, ca Dacia 1300 are subar si ac de dozaj. Parca ti-am mai replicat eu tie , numa ca nu intelegi ca te bag in ceata.

Colegial te rog sa-mi spui si mie daca principiul carburatiei s-a schimbat de la Weber pana azi. Un manual ceva, ca poate mai invat ceva.

» Post actualizat in 02 Jul 2015 16:08

Oricum multumesc pentru aprecieri.

» Post actualizat in 02 Jul 2015 16:41

Pai da, ca Dacia 1300 are subar si ac de dozaj. Parca ti-am mai replicat eu tie , numa ca nu intelegi ca te bag in ceata.

Colegial te rog sa-mi spui si mie daca principiul carburatiei s-a schimbat de la Weber pana azi ca de la Otto pana la Weber s-a modificat doar complexitatea carburatorului. Un manual ceva, ca poate mai invat ceva.

» Post actualizat in 02 Jul 2015 16:08

Oricum multumesc pentru aprecieri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un manual ceva, ca poate mai invat ceva.» Post actualizat in 02 Jul 2015 16:08Oricum multumesc pentru aprecieri.» Post actualizat in 02 Jul 2015 16:41

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/23499-aproape-totul-despre-carburator-part-i/

 

Pentru manuale da o cautare pe google... e plin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vorbeam despre manuale ,nu despre pareri, insa citind din trimiterea facuta de tine , constat ca ce am scris eu e indreptatit si corect. Si acolo se vorbeste despre ce am zis eu . Vin-o cu o teorie noua despre carburatoate ,alta decit a lui Otto si construita de Weber si mai stam de vorba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...