Sari la conținut

probleme chiuloasa 150 4t


Postări Recomandate

Salutare, am un suzuki epicuro (scuter) de 150cmc in 4t, scuterul merge foarte bine dar problema este ca trebuie sa ii reglez supapele foarte des.. deci: le reglez acum,merg cu el 20km (merge super,pornire sfert,fuge 110km/h) iar apoi trebuie sa il desfac si sa ii reglez supapele de admisie (le gasesc stranse) , scuterul are 27.700km, am schimbat in el chiuloasa si lant distributie dar problema asta nu a disparut, chiuloasa era din dezmembrari,se poate sa aiba si asta aceeasi problema? Poate fi din altceva inafara de chiuloasa si lant?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 79
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Culbutorii sau suruburile de reglaj ! Au filetele duse . Chiulasa si lantul ...nu au treaba cu jocul la culbutori . Mai ar fi ceva ....daca ai reglat culbutorii la cald ...

Totusi sa nu fiu pe dinafara .....asta la motor cu axul cu came in carter .....la cele cu ax in chiulasa reglezi numa jocul intre tachet si cama prin grosimea pastilei ..... Banuiesc ca ai distributie cu axul in carter .

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Culbutorii sau suruburile de reglaj ! Au filetele duse . Chiulasa si lantul ...nu au treaba cu jocul la culbutori . Mai ar fi ceva ....daca ai reglat culbutorii la cald ...

Totusi sa nu fiu pe dinafara .....asta la motor cu axul cu came in carter .....la cele cu ax in chiulasa reglezi numa jocul intre tachet si cama prin grosimea pastilei ..... Banuiesc ca ai distributie cu axul in carter .

Nu au cum sa fie duse ca le gaseste "stranse"

Omul a mentionat ca are lant de distributie deci axa cu scame e sus, uite ca tot cu surub se regleaza jocul, ca la multe altele, nu e o regula.

Tind sa fiu de acord cu TNG, numai o deformare a supapei poate cauza ridicarea ei asa repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu au cum sa fie duse ca le gaseste "stranse"

Omul a mentionat ca are lant de distributie deci axa cu scame e sus, uite ca tot cu surub se regleaza jocul, ca la multe altele, nu e o regula.

Tind sa fiu de acord cu TNG, numai o deformare a supapei poate cauza ridicarea ei asa repede.

 

Nu ai inteles ! Gaseste supapele stranse ( adica fara joc termic)!!! Faptul ca le regleaza , apoi merge 20 KM si le gaseste stranse , se datoreaza suruburilor de reglaj . In alta ordine de idei ....axa cu came nu este sus , daca axa cu came este pozitionata in chiulasa , camele actioneaza direct asupra tachetilor . Intre tacheti si cama sunt niste pastile dure , care sunt prelucrate astfel ca jocul termic sa fie asigurat fara alt reglaj . Deci varianta constructiva cu axa in chiulasa cade de la sine . Faptul ca vorbeste despre lant de distributie , nu este concludent pentru precizarea pozitionarii axului cu came in spatiul motor , axul cu came putand fi localizat in carter .

In 20 -30 Km supapele nu se alungesc ! Nici chiulasa ( portile supapei) nu se deformeaza atat de tare incat sa dispara un joc de cca 0,2- 0,3 mm, si nici suruburile de reglaj nu se ,,toaca " ! Zic si eu ...

Ar mai putea fi ceva totusi, desi la fel de improbabil .... uzura lagarelor axului cu came .

 

Pana nu desfaci , nu vezi ...pana nu vezi, nu crezi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cunosc bine motorul de 150,dar cel de 400 il stiu foarte bine.Iar la cel de 400 am vazut destule motoare facute praf pentru ca se reteaza ciuperca de la supape.

De aceea m-am gandit sa nu fie si la cel de 150 acelasi neajuns..dar poate ma insel.

Nu este exclus si eventuale defectiuni la sistemul de prindere a distributiei,capace culbutori..etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cunosc bine motorul de 150,dar cel de 400 il stiu foarte bine.Iar la cel de 400 am vazut destule motoare facute praf pentru ca se reteaza ciuperca de la supape.

De aceea m-am gandit sa nu fie si la cel de 150 acelasi neajuns..dar poate ma insel.

Nu este exclus si eventuale defectiuni la sistemul de prindere a distributiei,capace culbutori..etc

 

Vedeti voi ...noi facem supozitii , unele departe de adevar . Normal e sa desfaca fierul si sa faca constatarea , numa ca....trebuie sa si stie ce si cum ! Mecanica trebuie privita cu multa seriozitate si implica multe cunostinte . Acum ....cum am mai spus mai sus ....pana ce nu desface , nu vede si masoara ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai inteles ! Gaseste supapele stranse ( adica fara joc termic)!!! Faptul ca le regleaza , apoi merge 20 KM si le gaseste stranse , se datoreaza suruburilor de reglaj . In alta ordine de idei ....axa cu came nu este sus , daca axa cu came este pozitionata in chiulasa , camele actioneaza direct asupra tachetilor . Intre tacheti si cama sunt niste pastile dure , care sunt prelucrate astfel ca jocul termic sa fie asigurat fara alt reglaj . Deci varianta constructiva cu axa in chiulasa cade de la sine . Faptul ca vorbeste despre lant de distributie , nu este concludent pentru precizarea pozitionarii axului cu came in spatiul motor , axul cu came putand fi localizat in carter .

In 20 -30 Km supapele nu se alungesc ! Nici chiulasa ( portile supapei) nu se deformeaza atat de tare incat sa dispara un joc de cca 0,2- 0,3 mm, si nici suruburile de reglaj nu se ,,toaca " ! Zic si eu ...

Ar mai putea fi ceva totusi, desi la fel de improbabil .... uzura lagarelor axului cu came .

 

Pana nu desfaci , nu vezi ...pana nu vezi, nu crezi!

Te contrazici degeaba 1. nu are filete duse - se marea jocul asta am vrut sa spun dar te faci ca nu intelegi

2. dai o bere daca axa e in chiulasa si are reglaj joc cu surub?

3. axa in chiulasa si reglaj joc cu surub din ce am desfacut eu au honda motor 4t orizontal (Cub etc) si Yamaha Virago (400 si 535 cel putin)

 

Am si eu o intrebare cam de ce lant de distributie o vorbi?

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

,, iar apoi trebuie sa il desfac si sa ii reglez supapele de admisie (le gasesc stranse) ".. Iete ce zice omul ! Fiind strinse ....nu-i vorba de joc marit !!!

Axa cu came nu are nici un surub de reglat jocuri la nici un motor cu ardere interna de la inventarea motorului Otto !!! Culbutorii ...da. Lant de distributie nu poate fi decat unul ...si cred ca de ala vorbea .. cat despre transmisie putea fi asigurata si de pinioane , ori curea de distributie ...irelevant pentru a sustine ca axul cu came este in chiulasa.....pana nu desfaci si vezi ,nu e bine nici sa crezi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Vedeti voi ...noi facem supozitii , unele departe de adevar . Normal e sa desfaca fierul si sa faca constatarea , numa ca....trebuie sa si stie ce si cum ! Mecanica trebuie privita cu multa seriozitate si implica multe cunostinte . Acum ....cum am mai spus mai sus ....pana ce nu desface , nu vede si masoara ...

Corect ce ai spus fata de supozitii.

Totusi eu inca le sustin pe ale mele.😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa facem pace . Sa mearga la mecanic ! Si noi la o bere :crack: :alcy:


» Post actualizat in 24 May 2015 18:58

Am gasit ceva pe tube ....are axul in chiulasa , doi culbutori .....ceva gen kymco 150 daca nu este acelas motor .


» Post actualizat in 24 May 2015 19:02

https://www.youtube.com/watch?v=1_GMCSmoyvM


» Post actualizat in 24 May 2015 19:04

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cum cred ca va-ti obisnuit, TNG isi sustine afirmatiile si prin imagini din arhiva proprie.

Am pus si cateva imagini cu un alt defect al acestui motor...uzura pronuntata a parghiei de la culbutori.

 

Cu respect TNG! :hug:

post-15340-0-15457700-1432494310_thumb.jpg

post-15340-0-79943300-1432494318_thumb.jpg

post-15340-0-59951900-1432494329_thumb.jpg

post-15340-0-63052000-1432494340_thumb.jpg

post-15340-0-38706500-1432494351_thumb.jpg

post-15340-0-41608000-1432494359_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cum cred ca va-ti obisnuit, TNG isi sustine afirmatiile si prin imagini din arhiva proprie.

Am pus si cateva imagini cu un alt defect al acestui motor...uzura pronuntata a parghiei de la culbutori.

 

Cu respect TNG! :hug:

In cazul ca ar avea motorul asa ....nu ar mai face 20 Km :nono: Ce vad in poze ....defect (fara suparare) de nesimtire :-L Cand ajungi datorita uzurii unei piese sa spargi totul in motor ...... ( cred ca pozele sunt de la un 400)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am spus ca este de 400..dar nu ai inteles!

Asta sa intamplat datorita a ceea ce am spus in primul post...supapele

Se intinde tija supapei si se reteaza.

 

Poza nr 4!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa se intinda coada supapei ....... eu tind sa cred ca si din intinderea lantului poate genera asa ,,defect" ( ma refer la motorul din poze) . Cand lantul se intinde se produce un defazaj ,supapele nemai urmarind miscarea pistonului , atunci pistonul prinde supapa deschisa ( camera de ardere fiind foarte mica si pistonul cu geometrie in matrita chiulasei) si .....rupe tot . Ce nu inteleg eu ....omul zice ca regleaza culbutorii , face 20 Km si gaseste lipsa joc termic ! Pai s-o alungi coada supapei da nu cred ca cu 0,15 -0,20 !

Am inteles ca vorbesti despre 400 si pozele sunt de 400 .

 

Servus si sa auzim numai de bine !

 

PS Poate ne spune despre constatare ce s-a gasit

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cata energie irosita in acest subiect...fime, arhive foto, interviuri, tabele, pdf-uri....o arhiva de documente sub toate formele.. :funny: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare foarte rau ca nu v-am lamurit despre cum arata motorul si am creat aceasta cearta ( nu ma asteptam sa se oboseasca cineva sa ma ajute ), nu este ca in videoclip, eu am 4 supape (2 evacuare, 2 admisie), stati sa vad daca gasesc ceva pe internet cu motorul sau daca nu maine ii fac n-şpe mii de poze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare foarte rau ca nu v-am lamurit despre cum arata motorul si am creat aceasta cearta ( nu ma asteptam sa se oboseasca cineva sa ma ajute ), nu este ca in videoclip, eu am 4 supape (2 evacuare, 2 admisie), stati sa vad daca gasesc ceva pe internet cu motorul sau daca nu maine ii fac n-şpe mii de poze

 

Deci maine il desfaci si postezi aici componentele/reperele! Foto din 3 vederi pentru fiecare ca sa te lamureasca baietii/mecanicii...sau ce vrei sa faci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa arata cu tacheti:

https://www.google.ro/search?q=chiuloasa+epicuro+150&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Xz1iVfOGA4WVsgHZhYOADQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=360&bih=559&dpr=3#tbm=isch&q=chiuloasa+burgman+150&imgrc=J6ZWjexdvzAjRM%253A%3BZuH9345hHwYLWM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg34.olx.ro%252Fimages_mercadorro%252F47782073_2_644x461_chiuloasa-suzuki-burgman-400-fotografii.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Folx.ro%252Foferta%252Fchiuloasa-suzuki-burgman-400-ID2UcG3.html%3B615%3B461

 

Asa arata fara tacheti :

https://www.google.ro/search?q=chiuloasa+epicuro+150&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Xz1iVfOGA4WVsgHZhYOADQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=360&bih=559&dpr=3#tbm=isch&q=chiuloasa+burgman+150&imgrc=ZazowJ-tFg0FzM%253A%3BBCLFMKx_duwagM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.4tuning.ro%252Fimages%252Fpoze%252Fpoza-ab5cd12353328d4cd1-0-0-0-0-0.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fmoto-atv-scutere.anunturi-auto.4tuning.ro%252Fpiese-moto%252Fparbriz-paravant-aprilia-leonardo-original-aprilia-10545451.html%3B1024%3B1024 (chiuloasa din poza asta e de 125 dar este identica) ...

Ati zis voi ceva de un mecanic, cel mai bun mecanic din zona m-a pus sa schimb chiuloasa pentru ca imi pornea putin greu,cica are uzura si nu merge la performante maxime (chiar aveau uzura supapele dar problema erau segmentii), apoi figura cu stransul asta (se intampla la peste 400km,era suportabil sa le reglez odata pe luna) la care m-a pus sa schimb si lantul, iar problema nu s-a remediat.. daca este sa o duc intr-un oras calumea,la un mecanic bun, cheltui o groaza de bani si prefer sa ii dau foc (la propriu) pentru ca nu merita investiția. Daca mai aveti nevoie de alte poze cu motorul asteptati ca o sa va pun imediat si nu va mai certati, va multumesc inca odata pentru ca incercati sa ma ajutati si imi pare rau ca v-am facut sa va certati..

Editat de Cosmin Caplea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Focul este cea mai buna rezolvare la partea mecanica, arde tot pana la zgura....Pentru domeniul electric.....NU, aici se poate remedia integral, nimic nu se pierde si in final totul este functionabil..... :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca din 20 in 20 km jocul se micsoreaza asta inseamna ca surubul de reglaj trebuie slabit, nu? De cat timp mergi cu ea asa? Nu de alta, dar dupa calculele mele in maxim 200 km nu vei mai avea filet de unde sa slabesti, intelegi? Si asta inseamna : 1. Uzura in ciuperca supapei. 2.Uzura in scaunul chiuloasei. sau ambele variante.

 

Supape si tacheti noi, faci scaunul la supape in chiuloasa si gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori eu nu explic bine ori tu comentezi ca sa faci post-uri, fara suparare.. Deci ! Băbeşte: surubelul trebuie desfacut pana in punctul A,ca sa mearga, in 20km el ajunge in punctul B (strans la maxim) , eu il desfac si il dau iar in A, el ajunge iar in B , tot asa, inainte acest drum dura mai multi km,acum doar 20, de vreo 3-4 ori le-am reglat de cand a aparut problema asta.. intrebarea este: care e sursa? Sa mai cumpar inca o chiuloasa? Deja am mai schimbat una,ambele chiuloase sa fi avut probleme?nu vreau sa arunc cu banii in el, am dat 300euro pe el si am mai bagat 300 (mai bine ii luam alt motor din prima)...(a doua e din dezmembrari iar prima a fost originala pe motor,motorul era nedesfacut cand am luat eu scuterul asta), daca mai face probleme după, il filmez cand ii dau foc si pun filmuletul pe YouTube.

Editat de Cosmin Caplea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cata energie irosita in acest subiect...fime, arhive foto, interviuri, tabele, pdf-uri....o arhiva de documente sub toate formele.. :funny: .

Nu crezi ca ar fi mai bine sa stai pe domeniul tau electric, si sa lasi "bietii mecanici" sa-si iroseasca energia.

Tocmai tu vorbesti de energii irosite,pdf,RRT..etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...