mos bear Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Nu cred ca se lungeste coada supapei ( nu-i de ciocolata) si nici scaunul nu se taseaza asa de mult , eu totusi tind sa cred ca din filet e ceva . 17 Km !!! Sa lase jocul mai mare si sa urmareasca . Sa faca semn pe surub, piulita si culbutor ( zgiraiere ) sa vada daca se misca ..... Ar mai fi ceva logic ce poate duce la o ,,strangere" ...lagarul axului cu came in partea opusa camei care stringe sa fie uzat , iar din tractiune sa modifice paralelismul axelor ( fata de axele culbutorilor ) ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 (editat) Nu cred ca se taseaza asa repede scaunul supapei. Editat Mai 27, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Nu cred ca se lungeste coada supapei ( nu-i de ciocolata) si nici scaunul nu se taseaza asa de mult , eu totusi tind sa cred ca din filet e ceva . 17 Km !!! S Nu uita vorbim de 10/20 sutimi joc la supapa ..nu de mm. Ideea este ca JOCUL SE ANULEAZA,nu se mareste. Daca ar s-ar fi marit jocul la supape pteai sa dai vina pe multe ,suruburi sau piulite de reglaj stricate,jilet sptricat la culbutori,ax cu came care se uzeaza,culbutori care se uzeaza,filetetele prezoanelor care sunt stricate in chiouloasa ...etc Da, este un mister! cel mai sigur mecanicul sau cel care are piesa in mana poate decide cine genereaza aceasta problema. Sunt curios si eu! » Post actualizat in 27 May 2015 07:52 Nu cred ca se taseaza asa repede scaunul supapei. Nu vorbesc de scaun,si de calamina de pe scaun,care se putea depune in timp de la un joc incorect al supapelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Pai da.... jocul se anuleaza daca axa cu came pierde coaxialitatea dintre axul culbutorilor si ea insasi in miscare . Nu stiu daca ma intelegi din explicatii . Ideea e ca daca un lagar pe unul din capetele axului cu came are uzura , din tractiune , axul oscileaza pierzandu-si paralelismul fata de axa culbutorilor ....... Pana nu desfaci si nu masori .....zic si eu » Post actualizat in 27 May 2015 08:17 Un joc corect ar fi de 0,09 ....daca axa se deplaseaza intr-un lagar ( in unghi longitudinal) cca . 1-2 grade ......tocmai preia jocul pana la 0 absolut » Post actualizat in 27 May 2015 08:18De asta am si spus sa lase jocul mai mare ....cca 0,15 asta ca sa urmareasca fenomenul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 (editat) » Post actualizat in 27 May 2015 07:52 Nu vorbesc de scaun,si de calamina de pe scaun,care se putea depune in timp de la un joc incorect al supapelor. Ok asta a fost la punctul 1. La punctul 2. mi-am dat cu parerea , citesc atent . Si eu sunt foarte curios ce are mai ales ca i se intampla doar pe admisie (asa zicea el ). Editat Mai 27, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmin Caplea Postat Mai 27, 2015 Autor Share Postat Mai 27, 2015 Ok asta a fost la punctul 1. La punctul 2. mi-am dat cu parerea , citesc atent . Si eu sunt foarte curios ce are mai ales ca i se intampla doar pe admisie (asa zicea el ). exact,doar cele 2 de la admisie,cele de evacuare nu au nimic. Azi si maine sunt cam ocupat cu liceul dar,atat coada supapelor cat si pistonul au multa calamina,sa o frec cu şmirghel ca sa ii mai dau putina "culoare"? Ma gandesc si la chestia aia care tine tacheti sa nu fie uzata foarte rau,oare s-ar nimeri sa le schimb prinderile tachetilor de la evacuare cu cei de la admisie iar apoi sa vad daca se strang cele de evacuare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Aici numai TNG te poate ghidona. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Fara poze ii consumi timpul omului degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 exact,doar cele 2 de la admisie,cele de evacuare nu au nimic. Azi si maine sunt cam ocupat cu liceul dar,atat coada supapelor cat si pistonul au multa calamina,sa o frec cu şmirghel ca sa ii mai dau putina "culoare"? Ma gandesc si la chestia aia care tine tacheti sa nu fie uzata foarte rau,oare s-ar nimeri sa le schimb prinderile tachetilor de la evacuare cu cei de la admisie iar apoi sa vad daca se strang cele de evacuare? sa nu inceapa sa si consume ulei, de la fracatu' ala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmin Caplea Postat Mai 27, 2015 Autor Share Postat Mai 27, 2015 (editat) sa nu inceapa sa si consume ulei, de la fracatu' ala am intrebat daca ar trebui sa curat calamina aia cu șmirghel,pistonul meu are niste "crestaturi" in care cred ca intra supapele sau ceva (sunt crestaturi de fabrica) si ma gandesc ca din cauza acelei calamine face aceasta problema,nu stiu exact ce rol au crestaturile alea, o sa caut pe internet vreo poza cu acele crestaturi sau in cel mai rau caz dau maine chiuloasa jos si va arat la ce ma refer pentru ca nu stiu sa explic prea bine.. INCA NU AM CURATAT NIMIC PANA NU PRIMESC APROBARE DE LA VOI )» Post actualizat in 27 May 2015 19:50 https://www.google.ro/search?q=piston+epicuro&biw=360&bih=559&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Sh9mVbCWNsSisgHX-YHoBw&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=R5MMVMycza1L9M%253A%3BAfpusaG7Y0-svM%3Bhttp%253A%252F%252Fi1008.photobucket.com%252Falbums%252Faf204%252Fgarynguyen%252FPiston69mm.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fmotorsaigon.com%252Fforum%252Fshowthread.php%253Ft%253D2569%2526page%253D17%3B1024%3B768 , despre crestaturile astea vorbeam,poza este luata dupa internet.. la mine crestaturile de jos arata aproape ca cele de sus,foarte multa calamina , imi cer scuze ca am facut dublu-post dar nu mergea edit-ul.. Editat Mai 27, 2015 de Cosmin Caplea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 28, 2015 Share Postat Mai 28, 2015 Curata fara problema tot ce este calamina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Mai 28, 2015 Share Postat Mai 28, 2015 Calamina , ingreuneaza doar aprinderea , detonatia benzinei, dar cum spune TNG , curate tot. Totusi ma intreb daca tu acele masuratori le faci la intoarcere din traseu , cu motorul rece si daca masuratoarea se face exact in acelasi punct ,nu al volantei ci al axului cu came cu pinionul respectiv, asta fiind 1). 2) tensiunea de strangere a piulitelor e cea trecuta in manualul de service ?, nestrangand piulita corect la temp se dilata si ar putea da voie surubului sa se autofileteze , si cred ca aceasta ar fi singura explicatie a fenomenului. Nu am inteles prea bine , dupa 17-20 km se opreste singura sau e doar un fix chestia cu masuratoarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 28, 2015 Share Postat Mai 28, 2015 Calamina ....calamina daca s-ar depune (depoziteaza) pe poarta supapei , ar tine supapa deschisa si ar mari jocul termic . Si cata calamina sa se depuna? In alta ordine de idei ...la temperatiri mari se mai si autocurata , plus ca este si casanta .Zic si eu asa... » Post actualizat in 28 May 2015 05:25exact,doar cele 2 de la admisie,cele de evacuare nu au nimic. Azi si maine sunt cam ocupat cu liceul dar,atat coada supapelor cat si pistonul au multa calamina,sa o frec cu şmirghel ca sa ii mai dau putina "culoare"? Ma gandesc si la chestia aia care tine tacheti sa nu fie uzata foarte rau,oare s-ar nimeri sa le schimb prinderile tachetilor de la evacuare cu cei de la admisie iar apoi sa vad daca se strang cele de evacuare? Vezi axul culbutorului de admisie si lagarele si filetele atat a surubului de reglaj , piulitei de contrastrangere si a culbutorului ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Vorbisem mai sus de calamina din capul pistonului , despre cea de pe supape e altceva. Calamina pe adm. , in cazuri grave bineanteles, gasesti benzina in baia de ulei su refuleaza in carb in T3 cind se face compresia si nu inchide bine supapa. Uzura exagerata a supapei si scaunului acesteia , este aratata de surubul de reglaj al supapei , raman putine canturi de filet sub culbutor. In cazul depunerii exagerate de calamine pe evacuare , decalibrarii ghidajului de supapa si pietrificarii semeringului o putem observa prin culoarea aparuta pe capacul chiuloasei care ar trebui sa fie alb-galbui, versus, galben-brun. ar fi multe de spus pe aceasta tema dar ca o concluzie finala , uzura ghidajului duce la o asezare a supapei pe scaun , incorecta, si de aici depunera de calamina . Astept initiatorul topicului sa ne spuna ce a mai facut cu reglajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Apropos ....fenomenul ce indica cel mai bine depunerea excesiv a calaminei este autoaprinderea ! Autoaprinderea se datoreaza nucleelor incandescente formate in crusta grosiera a calaminei . Oricum ...intr-un parcurs atit de scurt 17-20 Km nu vad logica explicatiilor ce exemplifica alungirea materialelor , depunerea de calamina , tasarea scaunelor de supapa ......eu am zis inca de la inceput ....uzura mecanica .....fie in lagare ,fie in zona filetelor . Acum .....astept si eu sa vaz ! Omul cat traieste, invata ...n-oi fi eu mai cu trei .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmin Caplea Postat Mai 30, 2015 Autor Share Postat Mai 30, 2015 Apropos ....fenomenul ce indica cel mai bine depunerea excesiv a calaminei este autoaprinderea ! Autoaprinderea se datoreaza nucleelor incandescente formate in crusta grosiera a calaminei . Oricum ...intr-un parcurs atit de scurt 17-20 Km nu vad logica explicatiilor ce exemplifica alungirea materialelor , depunerea de calamina , tasarea scaunelor de supapa ......eu am zis inca de la inceput ....uzura mecanica .....fie in lagare ,fie in zona filetelor . Acum .....astept si eu sa vaz ! Omul cat traieste, invata ...n-oi fi eu mai cu trei .... calamina nu se depune in astia 20km, niciodată nu a fost curatata de cineva,doar ce se curata motorul singur. . Acum vad ca merge scuterul,azi dimineata a pornit sfert, i-am dat jocul termic ~1.5 si il urmaresc sa vad ce face.. ma cam enervează ca se aude un țăcănit de la jocul asta prea mare dar asta este, in rest merge super chiar daca nu i-am curatat inca calamina aia.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Mai 30, 2015 Share Postat Mai 30, 2015 Un joc normal este de 0,09 , Daca nu ai lera pe dimensiune fa 0,1 strans ( adica lera sa intre fortat intre culbutor si supapa) Asteptam stiri !!! Sa nu ne lasi ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Mai 31, 2015 Share Postat Mai 31, 2015 Distanta de 1,5 e enorma , poate 0,15 , normal ar fi 0,7 adm si 0,10 evac. La 1,5 in turatie mare motorul nu are cum sasi faca correct cei 4 timpi , galopeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmin Caplea Postat Iunie 2, 2015 Autor Share Postat Iunie 2, 2015 (editat) Ma iertati, am scris gresit,0.15 voiam sa zic,m-a tinut mai putin iar apoi m-am gandit ce-ar fi sa-l strâng si i-am dat 0.05, am vreo 200km facuti si inca merge bine,porneste bine dimineata dar o problema are, daca merg cu el incet incepe sa se inece si face figuri cand il pornesc. trebuie sa ii dau in gura ca sa mearga fara probleme dar sa nu il slabesc din 60-70km/h,carburatorul este curatat,daca ii umblu la surubul de relanti face figuri rau de tot,cand porneste, cand nu porneste, cand nu se ambaleaza.. ce mai are? Editat Iunie 2, 2015 de Cosmin Caplea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Deci nu se mai strange? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 2, 2015 Share Postat Iunie 2, 2015 Lasa-l asa si ia legatura cu un mecanic..este clar ca te depaseste subiectul. Este un sfat,nu un repros! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmin Caplea Postat Iunie 6, 2015 Autor Share Postat Iunie 6, 2015 Lasa-l asa si ia legatura cu un mecanic..este clar ca te depaseste subiectul. Este un sfat,nu un repros! Nu am mecanici prin zona,daca ar fi fost unul care chiar sa il faca nici nu stateam pe ganduri! Cu jocul 0.05 merge de ceva vreme,nu s-a mai strans dar am alta problema, nu se ambaleaza cateodata.. la variator are o tablita cu 3 "urechiuse" in care loveste fierul ala in care stau bilele,una din ele este rupta si arunca bilele (sau rolele,acelea cu diferite greutati,nu stiu exact cum se numesc) aiurea,le intoarce pe lateral,cum le apuca, de-asta nu se tureaza cateodata? Sau motorul trebuie sa se tureze in gol indiferent de cum sar rolele acelea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 6, 2015 Share Postat Iunie 6, 2015 (editat) Transmisia variabila nu are "turatie in gol"Variatorul poate influenta turatia motorului. Gandeste-te ca ai doar treapta 6 de viteza in cutie...crezi ca poti sa turezi motorul? Editat Iunie 6, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 7, 2015 Share Postat Iunie 7, 2015 ,, Cu jocul 0.05 merge de ceva vreme,nu s-a mai strans " Clar . Nu e din cauza supapelor , culbutorilor , calaminei ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Iunie 8, 2015 Share Postat Iunie 8, 2015 Cosmin, presupun ca masuratorile tale sunt 0,...milimetri , iar 0,o5mm e foarte putin. Lera de 0,7mm ar fi pt adm , si cea de 0,10mm ,evacuarea. Ce se intampla la tine poate avea mai multe cause 1) carburetor reglat incorrect, 2)pompa de vacuum nu functioneaza correct, 3)trage aer fals. Cind desfaci vatiatorul de pe ambielaj,chiar langa carter e "tablita" aia cu trei urechiuse,acea tablita antreneaza supotul rolelor. Tablita are trei tampoane de plastic,nu am inteles ce anume este , plasticul sau fierul. Rolele se "intorc" , fie ca la montare nu sa fixat correct, fie ca ai scos cureaua si ai lasat libera volanta care sa distantat astfel incat a cazut o rola si sa intors. Un alt aspect, in cazul in care la variator ii lipseste o mica piesa sau bucata de piesa, acesta se descentreaza , creaza vibratii,se uzeaza rulmentul ambelajului,rotatia lui devine excentrica si trage aer fals pe la semering. Dupa ce se incalzeste motorul ,ar putea micsora descentrarea. Chiar si la 4T reglajul aer/benzina conteaza foarte mult la functionarea corecta a utilajului. » Post actualizat in 08 Jun 2015 05:39 PS ,cred ca ar fi bine sa-ti completezi profilul, poate ar fi cineva prin apropiere care sa te ajute fizic ,dar daca nu stie de unde esti,ramane doar discutia pe forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.