Sari la conținut

Probleme instalatia electrica Yamaha dragstar 250


Postări Recomandate

Duminica trecuta in timp ce ma reintorceam de la o intrunire moto, pe un drum extrem de denivelat la un moment dat motorul a inceput sa se comporte ca si cand ar fi ramas fara benzina. Am oprit gandindu-ma ca poate se blocase rollover valve si am vid in rezervor (am mai patit asta cu alta ocazie), dar nu era vid in rezervor. Motorul pornea mergea bine dupa 4-500 de metri murea. De fiecare data cand trageam ambreiajul imi murea motorul. La un moment dat motorul a inceput sa nu mai mearga rotund si sa pocneasca tobele in mers. Am mers asa cu ea vreo 20 de km pana acasa, presupunand ca are carburatorul infundat. Ajuns acasa am curatat carburatorul, pompa de benzina, furtunele de alimentare. Motorul nu mergea rotund de loc, am scos bujiile, am verificat scanteia. Scanteia este albastra, pare putin cam slaba, am verificat/curatat conectorii, am pus totul la loc. Am pornit motorul, a mers bine cam un km, s-a oprit in mers si n-am mai putut sa-l pornesc. Dupa 2-3 minute a pornit si am ajuns acasa. Am luat manualul de service si m-am apucat la verificat rezistentele la bobinele de inductie, sunt ok. Ajuns la releul "relay assy(diode)" asa scrie in cartea service, nu stiu cum ii zice in romana, am urmat procedura de verificare din manual si astfel trebuia scot mufa cu 12 fire din releu si sa verific continuitatea pe contacte, urmand ca in anumite combinatii sa am continuitate, in altele nu. Problema este ca nu am continuitate deloc pe niciun contact. Poate un releu de acest tip sa dea aceste simptome, daca este defect? Codul releului este 5JX-81950-00.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relay assy (sau assembly) "aduna" senzorul de ambreiaj, cric si neutru si da sau nu voie la releul de pornire sa dea curent la electromotor. Cam atat, nu are treaba cu scanteia.

Bujiile de cand nu au mai fost schimbate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relay assy (sau assembly) "aduna" senzorul de ambreiaj, cric si neutru si da sau nu voie la releul de pornire sa dea curent la electromotor. Cam atat, nu are treaba cu scanteia.

si pe langa asta iti taie scanteia cand vrei sa bagi in viteza cu cricul lasat ;)

 

 

on topic, verifica contactul de la cric, cel de la ambreiaj si mufa de la senzorul de neutru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relay assy (sau assembly) "aduna" senzorul de ambreiaj, cric si neutru si da sau nu voie la releul de pornire sa dea curent la electromotor. Cam atat, nu are treaba cu scanteia.

Bujiile de cand nu au mai fost schimbate?

Bujiile au aproximativ un an si cam 800 de km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si pe langa asta iti taie scanteia cand vrei sa bagi in viteza cu cricul lasat ;)

 

 

on topic, verifica contactul de la cric, cel de la ambreiaj si mufa de la senzorul de neutru

 

Corect, uitasem de asta.

Bujiile au aproximativ un an si cam 800 de km.

Ambele bujii au scanteia slaba? Daca nu era scanteie deloc, puteam sa zic ca poate e TCI-ul, sau bobinele (desi ambele in acelasi timp, cam greu). Fisele si pipele sunt ok? Sa nu fie rezistenta crescuta, oxidate contactele etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, uitasem de asta.

Ambele bujii au scanteia slaba? Daca nu era scanteie deloc, puteam sa zic ca poate e TCI-ul, sau bobinele (desi ambele in acelasi timp, cam greu). Fisele si pipele sunt ok? Sa nu fie rezistenta crescuta, oxidate contactele etc.

Geo am observat ceva, nu stiu daca este normal sau nu. Cand masor rezistenta la primary coil, secondary coil si sparkplug cap, toate imi dau in limitele din manual. In momentul in care montez sparkplug cap pe fisa de la bobina si masor, rezistenta creste foarte mult, depaseste scala aparatului de parca fisa nu face contact cu capul ala ce intra pe bujie. Este normal? Asa imi face la ambele bujii. In cartea service nu face nici o referire la situatia asta. Cu toate astea am scanteie pe bujii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai scanteie, dar daca e rezistenta f mare la pipe sau/si fise, e slaba. Posibil asta sa fie problema, incearca sa schimbi fisele si pipele cu unele noi. O pereche de pipe NGK e cam 35-40 lei, 1m de fisa Beru e cam 20 lei... parca, daca mai tin bine minte cand mi-am luat pt viroguta.

Cand am schimbat bobinele cu unele de Linhai (parca) au venit cu tot cu fise si pipe. Jumatate de sezon anul trecut si pana acum au mers perfect, se potrivesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Geo am observat ceva, nu stiu daca este normal sau nu. Cand masor rezistenta la primary coil, secondary coil si sparkplug cap, toate imi dau in limitele din manual. In momentul in care montez sparkplug cap pe fisa de la bobina si masor, rezistenta creste foarte mult, depaseste scala aparatului de parca fisa nu face contact cu capul ala ce intra pe bujie. Este normal? Asa imi face la ambele bujii. In cartea service nu face nici o referire la situatia asta. Cu toate astea am scanteie pe bujii.

Taie un picut din fiecare fisa si monteaza la loc pipa ( sparkplug cap). Totusi eu cred ca e tot vreun intrerupator. Cricul cumva are joc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am taiat cate un pic din fise si am montat pipele acum imi dau aprox 30 kohmi, deci in limite normale. Am verificat si curatat contactele la ambreiaj si cric sunt ok. Totusi releul cu pricina (relay assy) nu-mi da continuitate pe terminale. Sa fie asta cauza? Conform manualului service terminalele aferente firelor colorate sunt asa 1- albastru/verde, 2 - albastru/galben, 3 - verde deschis. Acuma conform aceluiasi manual are trebui ca multimetrul cu sonda pozitiva pe terminalul 1 si sonda negativa pe terminalul 2 sa imi dea continuitate; negativa pe 1 si pozitiva pe 2 fara continuitate; pozitiva pe 3 si negativa pe 2 continuitate; pozitiva pe 2 si negativa pe 3 fara continuitate. Asa scrie in manual. Acuma eu nu am continuitate in niciuna din situatiile de mai sus, ceea ce zic eu, inseamna ca diodele din releu sunt duse. In cazul acesta nu cumva n-ar trebui sa nu mai pot porni de loc? Poate releul asta sa-mi opreasca motorul in mers?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am taiat cate un pic din fise si am montat pipele acum imi dau aprox 30 kohmi, deci in limite normale. Am verificat si curatat contactele la ambreiaj si cric sunt ok. Totusi releul cu pricina (relay assy) nu-mi da continuitate pe terminale. Sa fie asta cauza? Conform manualului service terminalele aferente firelor colorate sunt asa 1- albastru/verde, 2 - albastru/galben, 3 - verde deschis. Acuma conform aceluiasi manual are trebui ca multimetrul cu sonda pozitiva pe terminalul 1 si sonda negativa pe terminalul 2 sa imi dea continuitate; negativa pe 1 si pozitiva pe 2 fara continuitate; pozitiva pe 3 si negativa pe 2 continuitate; pozitiva pe 2 si negativa pe 3 fara continuitate. Asa scrie in manual. Acuma eu nu am continuitate in niciuna din situatiile de mai sus, ceea ce zic eu, inseamna ca diodele din releu sunt duse. In cazul acesta nu cumva n-ar trebui sa nu mai pot porni de loc? Poate releul asta sa-mi opreasca motorul in mers?

Multumesc.

Aparatul pe ce il pui cand verifici continuitatea? De cati volti e bateria aparatului tau de masura, poate nu e capabil sa masoare diode.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Cred ca ceva nu este in regula la verificarea ta ! Urmareste schema din attach, daca ceva nu este in regula, starterul/demarorul nu va functiona.

1. Relay Assy este un releu de verificare a conditiilor de pornire(cut-off), prin el se asigura comanda pentru bobina releului de pornire/principal pentru starter ( 3 din imagine)

2. Pentru ca 3 sa actioneze, releul 4 adica assy trebuie sa functioneze, iar acesta functioneaza daca contactul ambreiajului este inchis(8), levierul este tras.

3. Si totusi, chiar daca levierul este tras, prin cele doua diode, circuitul trebuie sa se inchida la masa prin contacul 6 daca este inchis(neutral switch) sau 7 inchis(contact cric);

4. La relay assy nu sunt diodele, exista, dar acestea sunt pentru interblocaj la ambreiaj-neutral- cric;

Mai verifica ceea ce vrei sa masori pentru ca daca una din conditii nu este indeplinita, motorul nu porneste, iar din ce spui, la tine este o alta problema.

Bafta,

post-74268-0-53252400-1433014781_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Cred ca ceva nu este in regula la verificarea ta ! Urmareste schema din attach, daca ceva nu este in regula, starterul/demarorul nu va functiona.

1. Relay Assy este un releu de verificare a conditiilor de pornire(cut-off), prin el se asigura comanda pentru bobina releului de pornire/principal pentru starter ( 3 din imagine)

2. Pentru ca 3 sa actioneze, releul 4 adica assy trebuie sa functioneze, iar acesta functioneaza daca contactul ambreiajului este inchis(8), levierul este tras.

3. Si totusi, chiar daca levierul este tras, prin cele doua diode, circuitul trebuie sa se inchida la masa prin contacul 6 daca este inchis(neutral switch) sau 7 inchis(contact cric);

4. La relay assy nu sunt diodele, exista, dar acestea sunt pentru interblocaj la ambreiaj-neutral- cric;

Mai verifica ceea ce vrei sa masori pentru ca daca una din conditii nu este indeplinita, motorul nu porneste, iar din ce spui, la tine este o alta problema.

Bafta,

Cred ca ceva nu este in regula la schema postata de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este schema din manual si este corecta. Pe baza ei functioneza motorul. In plus, schema de mai sus este valabila la mai multe motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai mai dedant chiar nu observi ca nu au alimentat bobinele releelor adica unde se inseriaza ele trebuiau sa vina cu un +12 de la cheie sau de unde o veni el ca direct de la baterie nu vine :P .

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu l-am mai figurat pe plus,dar este pentru inchiderea circuitului. Ce vrei sunt japonezi :tomato: Mai multe detalii sun in schema desfasurata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aparatul pe ce il pui cand verifici continuitatea? De cati volti e bateria aparatului tau de masura, poate nu e capabil sa masoare diode.

Aparatul l-am pus pe testare continuitate (pentru ca are si functia asta si ar trebui sa piuie cand am continuitate si sa-mi indice rezistenta 0 pe ecran) si am incercat de asemenea si cu un alt aparat pus masurare rezistenta. Pe terminalele care nu ar trebui sa am continuitate imi arata o rezistenta de 600 de ohmi, in timp ce pe cele pe care ar trebui sa imi dea continuitate, deci rezistenta =0 imi da rezistenta mare, imi depaseste scala pe orice setare a aparatului. Aparatul are baterie de 9V schimbata vineri. In manualul service la capitolul electrical imi spune ca daca nu am scanteie sau am scanteie intermitenta sa verific printre altele si acest releu. Am verificat toate celelalte contacte in afara de neutral switch care nu stiam cum arata, dar acuma stiu si maine am sa-l verific si pe el.

» Post actualizat in 31 May 2015 09:09

http://i1167.photobucket.com/albums/q638/thechaotik/releu%203_zps42uzy71y.jpg

Asta ar fi schema electrica, releul este incercuit cu rosu.

» Post actualizat in 31 May 2015 09:22

Mi-am dat seama cum sa postez schema aici :)

» Post actualizat in 31 May 2015 09:26

Un zoom pe releu.

» Post actualizat in 31 May 2015 12:36

*

post-73381-0-11322600-1433064092_thumb.jpg

post-73381-0-37972900-1433064376_thumb.jpg

post-73381-0-35547200-1433075761_thumb.jpg

post-73381-0-22016800-1433075763_thumb.jpg

Editat de thechaotik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da ai un aparat cam ca al meu, 1. insemna nimic 600 pe continuitate inseamna ca ai dat peste o dioda polarizata direct, buzz sau 0.xx ai continuitate. Din ce am citit eu in tabel continuitate insemna dioda buna deci 600 polarizata direct , infinit invers. Nu am studiat schema inca ca sa-mi dau seama de ce trasul ambreiajului iti poate opri scanteia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...