Sari la conținut

Ambreiaj Transalp


Postări Recomandate

Buna, in urma schimbarii placutelor de la ambreiaj, metalice si de frictiune, a placi de presiune si a arcurilor, constat ca nu functioneza cum trebuie. Daca strang pana in capat cele 4 surube de la arcuri(2), boltul din capac (1), nu ajunge pana la rulment(3), nu se opune inaintarii, daca le destrang functioneaa dar nu cum trebuie. Problema e ca nu mai stiu daca cele patru surube erau stranse pana in capat. Odata stranse suruburile, distanta dintre rulment si piulita de pe ax (6) e aproape inexistenta

Orice sfat e bine venit. Va multumesc

Era sa uit, transalp pd06 din 93


» Post actualizat in 13 Jun 2015 15:02

Scuze vad ca nu ma lasa sa editez, rog un moderator sa mute topicul in

Enduro Touring & Adventure va multumesc

post-2500-0-74964000-1434207325_thumb.jpg

Editat de badogistu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai montat ceva corect

Si cred ca oala nu ai pus-o cum trebuie.Adigurate ca a intrat pe pinionul de la vibroken corecy si pe pinionul de la pompa de ulei.

Suruburile de la arcuri sa strang pana la cap.

A fel si placa de presiune sa fie corect incadrata pe canelurile butucului.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de confirmare, zilele urmatoare voi incerca sa desfac din nou ambreiajul, doar sa fac rost din nou de o scula pneumatica cu impact. Montarea ambreiajului am reusit sa o termin doar seara la lumina lanternei, sigur ceva nu am pus bine la loc.

Zilele urmatoare vin cu update.

Numai Bine :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca unul din ferodouri nu e la fel cu celelalte. N.ai foost tu atent cand ai demontat. Asa am patit si eu. Cele 4 suruburi de 6 se strang la maxim, la un anumit cuplu,dar poti sa le strangi si la mana cu putina atentie.

» Post actualizat in 16 Jun 2015 18:54

Acum m.am uitat la poza mai bine. Ferodoul care vine primul pe piesa 8 e mai mare in diametru decat celelalte. Eventual da.mi un tel la 0747 67 37 83.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va multumesc tuturor de sfaturi, abia azi am rezolvat problema (mai greu cu imprumutatul pistolului cu impact).

Problema era una chiar simpla, "TARANII" de la EBC nu specifica pe ambalaj ca discurile lor sunt un pic mai groase decat cele originale, prin renuntarea la piesele 10, 11, problema s-a rezolvat. Totul a fost montat corect din prima, dar cu kitul EBC si piesele 10, 11, cursa placi de ambreaj era inexistenta (prea gros intregul pachet), efectiv fizic placa de presiune nu avea unde misca. Asa ca aviz celor care schimba ambele tipuri de placute si pun de la EBC sa verifice cursa placutei de presiune si daca se impune sa renunte la cele doua piese 10,11.

Sper ca se intalege ce vreau sa spun.

Numai Bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca este asa ceva!

Am montat zeci de ambreiaje de la EBC sunt unii dintre cei mai buni in frictiune dintre producatori aftermarket, si nu am avut niciodata probleme.

Eu spun ca ai gresit ceva,si a fost mai "elegat" sa dai vina pe altii😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate am ales solutia mai "eleganta", dar totusi ce am gresit de grosimea pachetului cu cele doua piese, este prea mare, asta fara sa le montez, doar puse una pe langa alta. Ma repet toate piesele puse corect nu mai permitea miscarea placutei de presiune. Cele 4 arcuri erau comprimate aproape la maxim, rulmentul de pe placa cu cele patru surube, piesa 3 mai avea cativa milimetri pana in ax. Nu am gresit absolut nimic, doar ca nu am luat in calcul din prima diferenta de grosime dintre EBC si original.

Acum ceva pareri dupa o plimbare prin padure si asfalt, Se simte lipsa celor doua piese, ambreajul este mai brusc, trebuie manevrat mai cu grije, motiv pentru care dupa cateva mii de km voi incerca sa pun la loc cele doua placute, doar sa se uzeze putin placutele de frictiune.

 

Va multumesc tuturor de sfaturi.

Numai Bine :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

Salut,

 

Chiar daca topicul este foarte vechi, sper ca informatiile sa fie utile celor interesati de aceasta interventie.

Am schimbat recent kit ambreiaj la Honda Transalp PD10 1999. Noul kit a fost de la EBC. Este prima oara cand am schimbat vreodata un ambreiaj.

In opinia mea piesele 10 si 11 din schita nu au cum sa genereze problema descrisa mai sus deoarece ele stau fix sub discul de frictiune nr. 9 care are diametrul interior mai mic.

Atat timp cat producatorul le pune acolo, este imposibil ca solutia corecta sa fi fost renuntarea la ele "pana se tocesc un pic discurile"

Posibil cauza a fost:

- cele doua elemente nu au fost puse in pozitia corecta, sub discul cu diametrul interior mai mare, si astfel grosimea lor s-a adunat la grosimea totala a pachetului de discuri

- oala in care intra discurile "clutch housing" sa nu fi intrat corect pana la capat - se poate verifica vizual daca e montata corect - dintii ei trebuie sa calce pe toata latimea pe dintii rotii dintate din drapta (de la distributie); se poate invarti usor stanga dreapta pana intra complet

 

Eu am intampinat alta problema (din neatentie), piesa metalica cu ureche de care este prins capatul filetat al mansetei cablului de ambreiaj am montat-o invers (cu deschiderea spre capacul camerei ambreiajului, astfel ca:

- galeria tobei se lovea de ea si nu capetele nu intrau cum trebuie in chiulasa

- cablul de ambreiaj parea lung, joc mare la maneta

 

Am pus-o in pozitia corecta, cu deschiderea spre fata si ambele probleme s-ar remediat.

 

Daca e prima oara cand faceti o interventie, faceti poze la fiecare pas si revedeti pozele la montaj.

 

Util in urma experientei mele: pentru deschiderea piulitei centrale, daca cumva a fost stransa foarte tare de cine a facut anterior schimbul, folositi o teava ca parghie. Eu asa am reusit. Din pacate cand o strangi in blana sa fii sigur ca tine risti sa ii strici filetul, o piulita noua costa cam 45 de ron + transport; + durata termenului de livrare care intarzie finalizarea montajului. 

Respectati cuplul indicat de producator, in cazul PD10 - 130 Nm. Adica strangeti cu cheie dinamometrica. Eu am cumparat cheie de torsiune 0-200 Nm cu 30 de ron, dar pe termen lung vreau sa investesc in doua chei dinamometrice clasice, cu clicket (nu exista 0-200 Nm, pe piata se gasesc uzual  5-25 Nm si 40-210Nm)

Dezavantaj cheie torsiune:

- se urmareste greu valoarea pe raportor, privirea trebuie sa bata perpendicular pe el pentru citire corecta; cand lucrezi la pozitie nu e tot timpul usor, mai ales la cupluri mari cand te scremi :)

- neavand clicket trebuie sa infiletezi pana la capat surubul cu alta cheie si abia pe urma sa aplici strangerea la cuplul indicat, o scoti - o bagi etc

 

O solutie eleganta de tinut contra cand desfaci piulita centrala este sa investesti intr-o cheie dedicata care arata ca cea din atasament si care costa cam 85 ron. (nu fac reclama nimanui, aici e vb de sfaturi utile in procedura).

Succes tuturor!

 

57450_1_0.thumb.jpg.f4e9f1f2db92c8fc1bca35bb84d934de.jpg

 

cheie-ambreiaj-moto-atv-drujba.jpeg-800x800.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...