Sari la conținut

Cross pentru incepatori:)


Galben20
 Share

Postări Recomandate

Salut prieteni,am nevoie de sfaturile voastre.Dupa cum spune si titlu vreau sa-mi iau un cross si nu stiu ce varianta sa aleg.

Am 25 ani 1.80 70 si de kile :)

Eu intentionez sa-mi iau un Suzuki rm 250 dar nu stiu nimic despre el,ar mai fi si Honda cr 250,Yamaha yz 250,(Husq \ Ktm cam scumpe de intretinut si nu numai).

Ma gandesc si la 125 dar am intels ca sunt slabute , la putere ma refer.

Vreau s-o folosesc pentru plimbari pe dealuri drumuri foriestere,exclus noroaie si terenuri super accidentate,intelegeti voi.

Astept pareri\sfaturi,va multumesc.

Ps:Buget 1300 E.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea m-am gandit la varianta asta,poate gresesc dar sunt mai scumpe le pret si mai grele .

Cu cat este mai usoara cu atat mai usor de controlat nu,din ce am citit si eu.

Astept cateva exemple.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Itradevar sunt mai grele un pic dar parerea mea ca sunt 4 timpi si cum am spus il poti folosi si pe asfalt.Eu personal am avut un giliera de 500,yamaha xt 600, honda transalp si un yamaha xt600z tenere.Parerea me ca cel mai ok yamaha xt 600.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un cross nu cred ca este potrivit pentru ce vrei tu sa faci.

Eu am o Yamaha TT600RE si fac cu ea lucrurile pe care le-ai pomenit: mers pe dealuri, forestiere etc. E o jucarie.

Te mai poti uita la Honda XR400, Honda CRF250x, Yamaha XT, Suzuki DR 350-400 si multe altele.

 

Plus ca la crossuri se face revizia mult mai repede si cred ca o sa ai mai mult de investit pe parcurs; multe nu se pot inmatricula si asta ar putea fi o problema cu ajunsul pana pe deal.

 

Sporuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faci o mare comfuzie, amesteci crosul cu enduro! sunt doua chestiuni total diferite, doua sporturi total diferite. e ca si cum te-ai duce la fotbal cu mingea de baschet... ca e tot rotunda.

 

motocicletele de cros sunt echipate cu cu suspensii mai rigide, destinate sariturilor si abordarii virajelor in forta. au o volanta cu masa mica pentru a putea urca repede in ture. pornesc greu sau deloc cand sunt calde. rezervorul este mic 7_9 litri ceea ce iti da o autonomie scazuta.unghul furcii este mai mic , nu au instalatie de lumini si in marea lor majoritate sunt doar cu kikstarter(pornire la pedala)

 

multa lume face gresala de a cumpara un cros in ideea ca il poate folosi in padure dupa care constata ca: suspensia e prea tare si il dor mainile si spatele. cand se opreste ii da 1000 de pedale sa il porneasca, daca il prinde seara pe undeva e nasoala treaba, mai mereu ramane fara benzina fiind nevoit sa ceara de la colegii de plimbare. nu poate sa plece din panta cu ambreiajul patina... nu gaseste cauciucuri decat pe 19' pentru spate....

 

deci, daca vrei sa mergi la enduro iti trebuie motocicleta de enduro nu de cros. la ktm varianta de enduro se numeste EXC iare varianta de cros SX.

125-ul te invata sa pilotezi, iti cere sa abordezi virajele si urcarile in treapta si pozitia corecta, altfel nu urci .

200-le e mai permisiv, are putin mai multa putere si asta il face mai utilizabil de catre un incepator. eu pe asta l-as recomanda.

250-300 o sa iti faca mucii cravata! e prea multa putere, pe mine ma cam intinde 250-ul, il pierd in viraje si nu de putine ori m-am trezit ca ma conducea el pe mine nu invers :) cred ca am trecut prea devreme la clasa asta.

si asta e gama 2t, la 4t treaba sta cam asa:

125-200 2t= 250-350 4t

250-300 2t= 400-500 4t

 

600-650 deja te duci spre softenduro, touring, rallyraid.

 

orice motocicleta de teren este mai dificil de intretinut. in timp vei avansa ca si pilot si vei merge mai tare. asta inseamna ca vei avea o performanta marita ceea ce implica automat si o mentenata mai mare a materialului de concurs.

 

multa bafta!

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut prieteni,am nevoie de sfaturile voastre.Dupa cum spune si titlu vreau sa-mi iau un cross si nu stiu ce varianta sa aleg.

Am 25 ani 1.80 70 si de kile :)

Eu intentionez sa-mi iau un Suzuki rm 250 dar nu stiu nimic despre el,ar mai fi si Honda cr 250,Yamaha yz 250,(Husq \ Ktm cam scumpe de intretinut si nu numai).

Ma gandesc si la 125 dar am intels ca sunt slabute , la putere ma refer.

Vreau s-o folosesc pentru plimbari pe dealuri drumuri foriestere,exclus noroaie si terenuri super accidentate,intelegeti voi.

Astept pareri\sfaturi,va multumesc.

Ps:Buget 1300 E.

 

eterna poveste cu intretinerea scumpa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uff,m-ati bagat in ceata total.mie mi s-a pus pata pe suzuki rm,stiu in mare ce inseamna cross,nu ma deranjeaza ca nu pot circula cu ea pe asfalt sau ca nu poate fi inscrisa, (locuesc la tara aproape de padure\dealuri).

Nu stiu ce sa aleg intre 125 si 250 asta-i problema,unii zic ca 125 la pante mai mari sare de sub tine si 250 ar fi mai ok altii contrazic acest lucru.

Nu va ganditi ca ma aventurez din prima pe nu stiu ce coclauri,pana invat am de exersat mult pe drept si apoi.................

Nu prea ma incanta enduro ,prea grele plus de asta mult mai scumpe,pentru ce vreau eu 1,2 iesiri pe saptaman(si alea scurte) nu are rost sa dau prea multi bani.

 

Ps:Un detinator de suzuki rm 125/250 sa posteze o povestioara daca sunt si au chef :)

 

Astept coment de la

stulewa :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faci o mare comfuzie, amesteci crosul cu enduro! sunt doua chestiuni total diferite, doua sporturi total diferite. e ca si cum te-ai duce la fotbal cu mingea de baschet... ca e tot rotunda.

 

motocicletele de cros sunt echipate cu cu suspensii mai rigide, destinate sariturilor si abordarii virajelor in forta. au o volanta cu masa mica pentru a putea urca repede in ture. pornesc greu sau deloc cand sunt calde. rezervorul este mic 7_9 litri ceea ce iti da o autonomie scazuta.unghul furcii este mai mic , nu au instalatie de lumini si in marea lor majoritate sunt doar cu kikstarter(pornire la pedala)

 

multa lume face gresala de a cumpara un cros in ideea ca il poate folosi in padure dupa care constata ca: suspensia e prea tare si il dor mainile si spatele. cand se opreste ii da 1000 de pedale sa il porneasca, daca il prinde seara pe undeva e nasoala treaba, mai mereu ramane fara benzina fiind nevoit sa ceara de la colegii de plimbare. nu poate sa plece din panta cu ambreiajul patina... nu gaseste cauciucuri decat pe 19' pentru spate....

 

deci, daca vrei sa mergi la enduro iti trebuie motocicleta de enduro nu de cros. la ktm varianta de enduro se numeste EXC iare varianta de cros SX.

125-ul te invata sa pilotezi, iti cere sa abordezi virajele si urcarile in treapta si pozitia corecta, altfel nu urci .

200-le e mai permisiv, are putin mai multa putere si asta il face mai utilizabil de catre un incepator. eu pe asta l-as recomanda.

250-300 o sa iti faca mucii cravata! e prea multa putere, pe mine ma cam intinde 250-ul, il pierd in viraje si nu de putine ori m-am trezit ca ma conducea el pe mine nu invers :) cred ca am trecut prea devreme la clasa asta.

si asta e gama 2t, la 4t treaba sta cam asa:

125-200 2t= 250-350 4t

250-300 2t= 400-500 4t

 

600-650 deja te duci spre softenduro, touring, rallyraid.

 

orice motocicleta de teren este mai dificil de intretinut. in timp vei avansa ca si pilot si vei merge mai tare. asta inseamna ca vei avea o performanta marita ceea ce implica automat si o mentenata mai mare a materialului de concurs.

 

multa bafta!

 

Iti pierzi timpul, omul o tine pe a lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...