KHK Postat Iunie 22, 2015 Share Postat Iunie 22, 2015 O tura in Sardinia si Corsica era de mult pe lista mea de plimbari moto iar anul asta am reusit sa gasesc putin timp in sfarsit. Ma rog, am fost cumva stimulat si de parintii mei care erau in Sardinia impreuna cu alti membri ai familiei si am zis s-o punem de o mica reuninune. Si l-am convins si pe cumnatul meu sa vina la Viena si sa plecam impreuna cu motocicletele de aici. Am ales foarte bine luna mai deoarece vremea este deja excelenta pentru motociclit si nefiind inca sezonul inceput, drumurile erau destul de libere. Din Viena cel mai simplu si rapid se ajunge cu trenul de noapte pana la Livorno. Din fericire luasem biletele din timp pentru ca odata ajunsi la tren vineri seara am aflat ca erau 57 motociclete in trenul nostru, un record dupa spusele celor care ne fixau motocicletle in tren. La rand la urcare in tren (Hauptbahnhof, Viena): Sambata dimineata am ajuns in gara Livorno Centrale in jur de ora 9:00 dar italienii s-au miscat tare greu cu mutatul vagoanelor incarcate cu masini si motociclete la peronul cu rampa, ne-a luat cca. 90 minunte pana am scos motocicletele din tren. A fost insa un adevarat spectacol sa vezi ce masini coborau din tren: majoritatea decapotabile, austrieci si nemti veniti la plimbare cu consoartele, fie prin Toscana, fie pe insule, predominau Mercedes SL/SLK, Ferrari, Porsche... Noi aveam feribotul de Sardinia abia la 9:00 seara; o optiune era sa vizitam Florenta dar am zis ca acolo este usor de ajuns cu alta ocazie asa ca cea mai buna a fost o tura rapida pe insula Elba. Asa ca am taiat-o repede la Piombino sa luam feribotul catre Elba. Am fost norocosi, am ajuns exact inainte sa plece feribotul si in nici o ora am ajuns la Portoferraio, orasul principal de pe Elba. Stiam din start ca nu o sa avem mult timp sa vizitam mare lucru in cateva ore dar cat sa ne facem o impresie pentru data viitoare a fost ok. Nu am apucat sa facem turul complet al insulei asa cum am vrut pentru ca am tot oprit, am facut poze, am luat masa, ne-am si relaxat. Iar distantele se parcurgeau destul de lent pentru ca desi drumurile erau bunicele si libere... rar prindeai 2-300m de drum liber. Numai curbe, curbe si iar curbe... Ne-a placut mult cel mai mult oraselul Porto Azzuro: Mergand noi catre vestul insulei ne-am dat seama la un moment dat ca nu mai avem timp suficient si am traversat prin mijlocul insulei iar la urmatoarea pauza am inteles ca ne-am lalait prea tare: daca nu prindeam feribotul care pleca in 40 minute nu mai aveam apoi timp sa ne intoarcem la Livorno si implicit sa prindem pe cel de Sardinia, la care aveam deja biletele si cusetele platite. Asa ca am tras cat am putut de tare pe curbele interminabile, culmea acum era si ceva trafic, si in final am prins feribotul ca-n filme: deja incepusera sa ridice platforma si cand ne-au vazut ca venim in plina viteza cei de jos au strigat sa lase platforma pentru noi. Mare noroc am avut. Timpul pe care il estima navigatorul pana la destinatie nu avea nicio legatura cu realitatea. Insa pe feribot ne-am relaxat... echipajul scosese o boxa mare pe punte si lumea, de toate varstele, a dansat pana am ajuns la Piombino. Acum nu mai aveam stres, am ajunscu timp suficient la Livorno unde am urcat pe feribotul pe care urma sa ne petrecem noaptea. (va urma) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jaman Postat Iunie 23, 2015 Share Postat Iunie 23, 2015 foarte tare,si la mai multe plimbari... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Iunie 23, 2015 Share Postat Iunie 23, 2015 Frumos, asteptam continuarea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Iunie 23, 2015 Autor Share Postat Iunie 23, 2015 Dupa ce am inghesuit "la milimetru" motocicletele, am urcat vreo cinci punti mai sus si ne-am luat camera in primire. Abia asteptam sa-mi dau echipamentul jos si sa fac un dus, lux de care nu am avut parte si dimineata pentru ca in tren nu exista decat o incapere cu chiuveta unde te speli cum poti. Desi soriceii lucrau activ in stomac, am preferat sa iesim intai pe punte la aer curat sa admiram Livorno iluminat si sa mai dam ceva telefoane pentru ca odata iesit in larg, nu mai este retea GSM terestra ci prin satelit si daca nu esti atent risti sa platesti "o avere" avand in vedere ca tarifele sunt ceva gen 4-5€/min si 2€/sms. Am facut tura restaurantelor sa vedem ce optiuni avem si dupa cina ne-am mai lungit la o bere dar cam greu mai rezistam, noaptea precedenta nu dormisem bine deloc in tren. Asa ca ne-am bagat la somn... si am dormit chiar bine, paturile de pe feribot sunt ca la hotel nu ca cele din tren. Si aveam perna adevarata! Dimineata ne-am trezit cu putin inainte de anuntul de trezire dat prin difuzoare si am iesit iar pe punte sa ne bucuram de soare care deja se ridicase binisor... Sardinia deja se vedea foarte bine, se anunta o zi superba. Am luat micul dejun, am eliberat camera si ne-am indreptat catre motociclete... haos, toata lumea isi aranja bagajele, era destul de complicat sa poti sa-ti deschizi si capacele la sidecase-uri, motocicletle fiind foarte inghesuite. Si am inteles la coborare, in Golfo Aranci, de ce erau atat de inghesuite cand nu ne-a venit sa credem cate au putut sa coboare de pe feribot, nu cred ca exagerez daca zic ca erau lejer 2-300... evident, pe langa masini si camioane. Nu la mult timp dupa iesirea din zona portului, deja au inceput drumurile si peisajele de vis. Fiind duminica dimineata, localnicii nu erau inca prea activi asa ca aveam parte de niste drumuri superbe libere, numai curbe una dupa alta si, foarte important, cu un asfalt extrem de aderent. Si ce vreme! Soare si cca 18 grade, asa de dimineata. Ce-ti poti dori mai mult?? Am oprit si am salvat o testoasa care se misca cu greu pe mijlocul strazii... si asta dupa ce Armand mi-a spus ca tocmai calcasem un sarpe, pe care nu-l observasem, fiind cu ochii la testoasa. Am traversat tot nordul insulei de la est de unde ne lasase faribotul pana pe coasta vestica, la Costa Paradiso, unde urma sa ne intalnim cu restul familiei. Am trecut si prin cateva orasele unde lumea incepuse sa misune, am facut o scurta pauza de cappuccino iar ultima portiune de drum a fost ceva absolut deosebit, un drum cu iz selenar, numai stanci, fara prea multa vegetatie. Costa Paradiso este un fel de cartier cu vile in culoarea stancilor, cumva incluse in stanci pe multe niveluri, cu vedere la mare, toate fiind, din cate am inteles, case de vacanta. Din pacate nu prea am pucat sa prind foarte bine acest aspect in poze... pentru ca am fost fascinat de peisajele de la mare. Dupa ce am stat acolo la o cafea, am plecat catre Capo Testa unde am facut cu ceilalti o plimbare pe jos in zona farului. Apoi ne-am dat intalnire cu ei inapoi pe coasta estica, la Porto Istana, unde se afla vila unde locuiam cu totii si unde varul meu ne promisese ca o sa ne pregateasca gratarul si ca berea este deja la rece. Nu am cuvinte sa spun cum a fost drumul, cat chef de alergat aveam... nu cred ca am mai oprit deloc pentru pauza, nu ne induram sa ne oprim, asfaltul ala perfect si extrem de aderent, numai o curba dupa alta, politie total inexistenta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat August 5, 2015 Share Postat August 5, 2015 (editat) Frumoasa plimbare, frumoase poze Nu ar fi fost o varianta ok sa mergeti din Livorno catre Bastia (parca 4 ore mergi cu ferry) si apoi sa traversati si Corsica spre Sud pe drumul catre Capo Testa/Costa Paradiso (cu inca un ferry de 1.5ore)? Si inca o intrebare pentru cei care spera sa ajunga pe acolo: cam cate zile sunt necesare pentru un tur minimal al fiecarei insule? Preturile sunt mai mari in Corsica? Editat August 5, 2015 de cocoon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat August 5, 2015 Autor Share Postat August 5, 2015 (editat) Nu ar fi fost o varianta ok sa mergeti din Livorno catre Bastia (parca 4 ore mergi cu ferry) si apoi sa traversati si Corsica spre Sud pe drumul catre Capo Testa/Costa Paradiso (cu inca un ferry de 1.5ore)? Si inca o intrebare pentru cei care spera sa ajunga pe acolo: cam cate zile sunt necesare pentru un tur minimal al fiecarei insule? Preturile sunt mai mari in Corsica? Normal ca asta a fost prima tentatie, sa traversam Corsica si la dus si la intors. Noi am fost la inceputul lui mai cand, nefiind inca plin sezon, nu sunt multe feriboturi. Multe abia de la sfarsitul lui mai incep sa circule. Am luat in calcul si sa luam de la Genova sau Savona dar nu erau inca. Iar de la Livorno singurul pleca dimineata cu ceva timp inainte sa ajunga trenul nostru. Si oricum, cum am scris mai sus, descaracarea din tren la Livorno a durat tare mult. Dar asa a fost bine ca in felul asta am avut timp si pentru tura de Elba. Iar cel de noapte catre Sardinia a fost foarte bun ca ore. In plus, telul nostru era sa ajungem sa ne intalnim cu familia in Sardinia, sa petrecem timp si cu ei. Basca, acolo nici nu ne costa nimic cazarea cu ei in vila. De mentionat ca noi am fost limitati si de tren care pleca din Viena numai vineri noaptea si se intorcea numai sambata noaptea. Dar apropos de discutia noastra, cusetele de la trenul de Livorno erau spatioase si confortabile, cu suficient spatiu de depozitare pentru doua persoane (in cuseta poti sta trei, doi sau single, platind pe masura). Vagoanele de dormit sunt de patru sau sase persoane intr-un compartiment. Mi-e greu sa zic, depinde mult ce asteptari are fiecare, daca vrei sa faci si plaja pentru ca la asa peisaje si pe caldura aia tentatia este foarte mare, daca vrei sa vizitezi si obiective turistice sau orasele, daca vrei sa te si relaxezi... Dar ca de parcurs/vizitat cu moto, pentru Elba doua zile este suficient. Pentru Sardinia as zice o saptamana iar pentru Corsica 4-5 zile ca sa parcurgi cam toata insula. Dupa parerea mea Corsica este superba pentru motociclit, mai interesanta decat Sardinia fiind mai mult munte cu drumurile frumoase aferente motiv pentru care Tura cu Vlad de la anu' are toate sansele sa se axeze pe Corsica. Da, Corsica este mai scumpa, si la cazari (senzatia a fost ca la acelasi pret in Sardinia stai la 4* iar in Corsica la 3*) dar simti clar diferenta la restaurante unde Franta traditional este mai scumpa dar si mancarea mai rafinata. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ N-ar fi rau cu ocazia asta sa mai continui putin cu povestea. Luni dimineata cam asta era privelistea de pe tersasa vilei noastre: Si ne-am gandit noi ca mai bine azi ne relaxam, sa nu motociclim si sa mergem la plaja cu totii... (muntele din fundal este de fapt insula Tavolara) Marti am plecat sa colindam spre sudul Sardiniei. Am mers putin pe coasta estica apoi am virat catre centrul insulei, spre zona muntoasa. Am facut pauza de cafea intr-un satuc unde am luat decizia sa dormim noaptea urmatoare la Cagliari, am facut repede o rezervare de hotel si am continuat drumul printre munti. Vroiam sa ajung in zona cea mai inalta a Sardiniei, Monti del Gennargentu si sa urcam la refugiul Bruncu Spina, in apropierea celui mai inalt varf, Punta la Marmora (1834m). Pana la refugiu am urcat amandoi pe un drum asfaltat apoi de la refugiu mi-am lasat sidecase-urile si am inceput sa urc singur pe offroad care avea totusi portiuni destul de dificile pentru o motocicleta grea, cu mult pietris si chiar bolovani in curbe. La un moment dat mi-am dat seama ca dureaza prea mult, era si cam complicat daca dadeam motocicleta pe jos, fiind singur, asa ca am coborat inapoi la refugiu. Ajunsi inapoi jos la strada principala am luat-o catre sud. Navigatia ne-a bagat pe un drum care, desi era foarte ingust si cu curbe stranse, era totusi asfaltat. Nu mai trecea nimeni p-acolo... si dupa multi kilometri, drumul a devenit din ce in ce mai rau ca apoi sa se transforme in off-road. Am tot sperat, macar pentru Armand caruia nu-i placea deloc cu motocicleta de strada ca o sa dam iar de asfalt... dar am mers pe drum desfundat kilometri buni. El ma batea la cap sa ne intoarcem insa am avut noroc ca ne-am intalnit cu niste localnici care ne-au zis ca in cca un km revine asfaltul. Si chiar asa a fost... iar la urmatoarea intersectie am aflat ca tocmai trecusem pe Passo Tascusi. Eram deja destul de satui de drumuri, de caldura, nu gasisem niciun loc sa facem o pauza de pranz asa ca am pus pe navigatie drumul cel mai rapid catre Cagliari. Ajunsi in Cagliari ne-am bucurat de un hotel excelent fix in centru, am stat putin la aer conditionat sa ne revenim, am facut dus si am iesit la plimbare. Am luat cina la o terasa draguta si animata iar apoi am urcat in zona veche a orasului. Editat August 5, 2015 de KHK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat August 6, 2015 Share Postat August 6, 2015 Frumos La capitolul tren - banuiesc ca vagoanele/trenul sunt tot ale OBB ("CFR" Austria), nu? E ciudat sa aiba vagoane de categorii diferite (adica mai bune) pentru Livorno ?! Oricum pentru cei care vor sa ia trenul pe ruta Viena-Hamburg este recomandat sa caute bilete cu foarte mult timp in urma (6 luni) pentru cusetele de 2 persoane si baie proprie - sunt aproape la acelasi pret cu cele fara baie (~15E in plus) insa au un spatiu decent (cele fara baie chiar sunt inghesuite rau). Oricum, una peste alta, acest tren merita - mai ales pentru cei care stau prost cu timpul... Referitor la offroad-ul intalnit - daca ai planuri de Islanda si vrei sa te abati si catre atractiile din afara drumului principal (Ring Road), trebuie sa ai nervii tari, unele portiuni de drum sunt mult mai dure decat ce reiese din pozele de mai sus (dar te calmezi repede cand vezi peisajul ) Revenind 'on-topic' - asteptam imagini/impresii si din Corsica! Intelesesem ca merita sa inchiriezi o vila pt cateva zile/1 sapt in centrul insulei si sa faci zilnic cate o excursie pana seara catre diversele atractii, eventual o cazare 2-3 zile in Nord si 2-3 in jumatatea de Sud? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dexxter Postat Septembrie 29, 2015 Share Postat Septembrie 29, 2015 Vlad, hai cu povestea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Septembrie 29, 2015 Share Postat Septembrie 29, 2015 elba, lacona pineta, portoferaio, biodola ...uf..au trecut 12 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Victor L Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 Foarte frumos...astept cu interes continuarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.