Sari la conținut

Aprilia Leonardo 300 review


popicadi
 Share

Postări Recomandate

Categoria scuterelor mici si rele e destul de restrânsă. Un nume important în această clasă este Aprilia Leonardo. Variantele cele mai ,,agresive,, ar fi de 250 cmc si de 264,5cmc (din păcate numele de 300 e mai mult marketing).Cred că Leonardo se mai găseşte şi cu motorizare de 49, 125, 150 cmc care datorită reuşitului motor rotax sunt mai mult pe la anunţurile de dezmembrari.


Având o lungime de doar 1,86 metri si o greutate de aprox 150 kg este unul dintre cele mai rapide mijloace de rezolvat treaba in oraş şi prin apropiere. Performanţele motorului sunt destul de bune. Viteza maximă atinsă e de 140 km/h dar mai mult de 110km/h e recomandat doar celor care vor să înveţe mişcări noi de breakdance. Consumul e undeva la 4 litri/100km. Am reuşit şi un minim istoric de 3 litri dar după ce am fost depăşit de 3 pensionari - unul cu Aveo, altul cu matiz şi ultimul cu Logan am revenit la mersul normal. Viteza de croazieră e undeva la 90-100 km/h iar in caz că trebuie să depăşeşti ceva accelerează destul de repede până la 120km/h. Faţă de vechiul meu scuter ţinuta de drum e mult mai bună. Îl poţi înclina mult mai mult în curbe iar senzaţia că roata faţă e in aer apare destul de târziu.


Ca şi locuri de depozitare e destul de sărăcăcios. Lipsesc buzunarele micuţe pentru telefon etc dar sub şa intră o cască full face şi rămâne suficient loc şi pentru alte chestii chiar şi o geacă de vară împăturită bine.


Una peste alta Aprilia Leonardo 300 e una din alegerile cele mai bune


pentru cineva care vrea un scuter rapid şi dimensiuni reduse în acelaşi timp.


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mult mai bine decat pantheonul. Ca sa ,,lipesc,, pantheonul de asfalt trebuia sa intaresc spatele foarte tare. Dupa ce mi-au plecat doua pietrii de la rinichi am renuntat la idee. Pantheonul e ok pana in 70 km/h, leonardo pana in 100 km/h. Cu leonardo nu mai e la fel de accentuata senztia ca ,,pica,, in curba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul ii cam place mai ales daca mergi sportiv si trebuie sa fi cu ochii pe joja. Initial am bagat 5w 40 si cred ca e cam subtire. In scurt timp o sa-l schimb si ii bag 10w 40 (motul in ambele cazuri) si o sa revin dupa aceea cu detalii. Posibil sa fie dusi segmentii la al meu dar pana nu vad care e treaba cu uleiul gros nu vreau sa ma pronunt. Scuterul e din 2005 adus din italia cu 20.300 km in bord pe care de altfel nu prea i-as crede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut! Iti recomand sa pui ulei de tip 10W40 (sau chiar 10W50) dupa cum scrie in manual pentru a determina consumul de ulei (cred ca 5W40 e mult prea subtire pentru acest model). Intr-adevar, modelul e predispus la consum de ulei mai ales in forja (nu trebuie sa scoata fum ca sa iti arate ca consuma). Fostul meu Majesty de 250 cc a ajuns la peste 69000 de km pe bord si abia acum scoate fum de culoare albastra (dar doar la turatie si atunci cand motorul e mai rece) care indica ca consuma ulei dar inca porneste foarte usor, la o simpla atingere de buton, deci deocamdata, daca se doreste, se mai poate merge cu el asa, fara revizie capitala la motor. Inca atinge viteza de 120 km/h deci e ok. Sa fii atent sa nu ai si scurgeri de ulei la imbinarea dintre cilidru si carter ca e o problema comuna la aceste tipuri de motoare (al meu a avut intotdeauna acea scurgere dar nu mare, cateva picaturi in stationare ca in mers probabil mai mult). Instabilitatea de care vorbeai la viteze de peste 110 km/h se poate datora si uzurii exagerate a bucselor de la cuplajul elastic motor (daca modelul tau e prevazut cu asa ceva ca la Majesty, si la mine se simtea instabilitatea atunci cand acele bucse erau uzate, dupa inlocuie s-a schimbat mult mai in bine stabilitatea jucariei, nici nu puteam crede ca e acelasi scuter). Ai grija de asemenea ca nu-l scapi fara ulei sau sub jumatate de joja ca mult nu-i trebuie ca sa se caleze motorul, am inteles ca sorbul la pompa de ulei de la acest model e pozitionat mai sus pentru ca sa nu traga toata mizeria de pe fundul carterului ca n-are filtru de ulei (doar o simpla sita cu ochiuri mari care in nici un caz nu retine sedimentele de mici dimensiuni). Inlocuieste uleiul la fiecare 3000 - 3500 km (in carte e prevazut ca se inlocuieste la maxim 3000 km) si foloseste pe cat posibil ulei sintetic, eu la fostul Majesty simteam ca cel semisintetic isi pierdea calitatile pe la 2000-2500 km in sensul ca motorul era mai putin zgomotos dar si mai putin puternic la pante abrupte mai ales. Uleiul sintetic isi pastra mai bine calitatile din ce am vazut cel putin la modelul meu.

Cat priveste schimbul cu un Silverwing de 400cc cum am eu, nu iti recomand daca orasul e aglomerat si folosesti scuterul preponderent in oras. E mare, greu si "setos" Silverwing-ul (eu in orasul meu mic, unde circulatia nu e atat de intensa ca intr-un oras mare, nu am scos sub 5,2% consum (exclusiv in oras)) si se preteaza mult mai bine la drum lung.

Tine cont de sfaturile mele ca se bucuri mult timp de maxi-ul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ulei 10w 40 (motul) consumul de ulei e destul de ok. Daca cu 5w imi consuma cam 200 ml la 500 km acum am ,,inghesuit,, 150 ml la 1000km. Scarabel urmatorul scuter o sa fie ceva intre 400-600cmc dar mai trebuie sa fac ceva km cu leonardo ca sa-mi merite sa-l vand. Sezonul acesta nu am reusit decat 4000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...