Sari la conținut

montaj ventilator exc 250 2t


Postări Recomandate

Salut

 

mi-am cumparat un ventilator, l-am montat si la prima tura am constatat ca nu functioneaza (am mers pana am fiert apa si nu a pornit).

 

Am desfacut si am vazut ca siguranta de 5A era arsa. Ma apuc sa masor tensiunea in mufa aceea pt ventilator si gasesc maxim 6V. Ma apuc si masor si la far si gasesc maxim 8V.

 

Nu am avut siguranta si nici doua fire sa il leg pe direct sa vad daca porneste. O sa incerc data viitoare ca sunt plecat acum.

 

Ce mi se pare ciudat este ca nu am gasit 12V in mufa si nici la far. Sa fie dusa o bobina de la generatorul de curent sau sa fie regulatorul de tensiune. Mentionez ca farul functioneaza, la fel si lampa spate iar intensitatea luminii este ok din punctul meu de vedere.

 

Ventilatorul este nou, iar modelul de moto este fara baterie (exc 250 - 2010)

 

Cand l-am montat am inceput cu sonda de temperatura, apoi am legat siguranta la ventilaor si firele de la siguranta in mufa pe care am gasit-o libera si care banuiesc ca este pt ventilator.

 

Am gresit ceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau sa fi conectat ventilatorul la mufa claxonului. Mufa care iti trebuie are un fir rosu-galben si celalalt maro. Claxonul are un fir rosu-galben si celalalt rosu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La far ai curent de pe firul galben, care are tensiune alternativa. La ventilator iti vine curent de la firul rosu-galben care are tensiune pulsatorie. Vad pe schema ca la EXC250 nu exista condensator, deci tensiunea nu e filtrata. E doar redresata (rectificata). Daca nu cumva e de vina imposibilitatea aparatului tau de a masura tensiunea asta nefiltrata, atunci, bineinteles, suspectul principal este "releul de incarcare" (voltage regulator/rectifier).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schema lui vargoneti e valabila doar daca ai baterie. Tu n-ai, asa ca tot de firul rosu-galben trebuie sa te legi. Sau sa-ti pui baterie special pt ventilator :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un fir in doua culori, rosu-galben, si celalat maro :)

Intre timp, lectureaza schema electrica. Se gaseste pe net.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am montat. Am luat plusul de la far, si am pus pe el o dioda redresoare de vreo 5A, parca,

 

2524527_diodebridge.jpg

 

apoi am dus fir pana la ventilator. Am luat minusul de pe cadru. Intre minusul luat de pe cadru si ventilator am pus, pe de o parte, un mic buton pentru pornirea mauala. In paralel cu acel buton am pus si termocupla, sa-mi declanseze la temperatura. Dat fiind ca motocicleta mea nu avea, din fabrica, radiator cu loc de termocupla, am luat una de Transalp, am fost cu ea la un strungar care mi-a confectionat un stutz cu loc de montat termocupla ca sa-l inserez pe un furtun de apa. Ceva asemanator, dar cu filetul pe interior:

 

th_2484_0.jpeg

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai reusit sa pui releul din imagine, nu mai aveai nevoie de buton. Releele au rol de buton, de intrerupator. Plusul l-ai luat de la far, dar e un plus din 360 in 360 de grade. Ma indoiesc ca poate porni ventilatorul. Iar releul din imagine cu ce l-ai comandat? Sau nu l-ai comandat cu nimic? Si termocupla se inseriaza, nu se pune in paralel.

 

PS Acum vad ca ai Husky. Poate are tensiune continua la far.... EXC-urile au alternativa.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, la mine merge. Nu sunt expert in electrica, m-am dus la un expert electronist si mi-a vandut porcaria din imagine (12 lei, sfaturile incluse). Ba chiar mi-a aratat care doi din cei 4 papuci sa-i folosesc pentru ingineria mea.

 

Si eu am pus in paralel termocupla. Ca, daca vrea muschiul meu, sa pot porni ventilatorul si daca nu e nevoie. Daca o inseriezi, nu reusesti decat sa dezactivezi ventilatorul prin apasarea butonului.

 

Si, apropos, chestia din imagine chiar e o dioda, nu un releu. Lasa curentul sa curga intr-un sens, iar cand isi schimba sensul, il blocheaza. Sau poate preferai imaginea asta ca sa-ti dai seama?
Figura-4.-Punte-de-diode-incapsulata-Hob

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata. Am inteles. Deci ventilatorul porneste si cu tensiune pulsatorie, cu o alternanta. Dar red are deja o punte redresoare din fabrica si e pacat sa nu o foloseasca. Problema lui e ca nu are tensiune suficienta. Sau cel putin asa pare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa cred, ca e din cauza tensiunii insufieciente, nici eu nu sunt expert pe parte electrica

 

oricum cu prima ocazie o sa inlocuiesc siguranta, scot termocupla si vad daca porneste. Daca nu, il dau jos, oricum 250 2T la padure nu mi-a fiert niciodata

 

pe traseele mai tehnice o sa fac pauze mai dese :)

Editat de red
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motocicletele cu baterie, aceasta e folosita ca si stabilizator. La cele fara, curentul variaza in functie de RPM. De exemplu, la mine se vede clar diferenta de turatie a ventilatorului atunci cand stau la ralanti si atunci cand o turez.

De fapt ce variaza? Puterea sau voltajul? Poti incerca sa vezi daca nu iti da valori diferite la turatii diferite.

Cat despre "nu pun ca nu-mi trebuie", asta e valabil doar la incepatori. Nici mie nu mi-a fiert niciodata in primul an. Dar cand o sa te bagi deja la trasee mai grele, pe o urcare pe un rau sau pe un tziki-tzaki, sa vezi ce bun e. Sau cand o sa aveti o serie de urcari mai lungi, cum o sa le explici tu colegilor cu care mergi ca tu trebuie sa astepti cate 10 minute dupa fiecare urcare, ca sa se raceasca? A doua oara oamenii nu te vor mai lua cu ei, ca-i incurci.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am baterie

Dar ai schema pt baterie.

» Post actualizat in 27 Aug 2015 07:04

De fapt ce variaza? Puterea sau voltajul?

 

Si una si alta. Ce e puterea? In mare, produsul dintre tensiune si curent. Curentul este dat de consumator. Cand puterea e insuficienta, ca ecuatia sa se pastreze, scade tensiunea. Asta face sa scada si curentul ce va trece prin consumator (ventilatorul se invarte mai incet, farul se aprinde mai slab, etc...). Scazand curentul, tensiunea da sa-si revina. Curentul consumat iar creste, ducand la scaderea tensiunii. Si asa se ajunge la un echilibru. Scade tensiunea si curentul, deci si puterea. Daca puterea e ff mica, tensiunea poate scadea pana cand dispozitivele sa nu mai porneasca: ventilatoare, relee, led-uri (filamentele se mai inrosesc un pic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motocicletele cu baterie, aceasta e folosita ca si stabilizator. La cele fara, curentul variaza in functie de RPM. De exemplu, la mine se vede clar diferenta de turatie a ventilatorului atunci cand stau la ralanti si atunci cand o turez.

De fapt ce variaza? Puterea sau voltajul? Poti incerca sa vezi daca nu iti da valori diferite la turatii diferite.

Cat despre "nu pun ca nu-mi trebuie", asta e valabil doar la incepatori. Nici mie nu mi-a fiert niciodata in primul an. Dar cand o sa te bagi deja la trasee mai grele, pe o urcare pe un rau sau pe un tziki-tzaki, sa vezi ce bun e. Sau cand o sa aveti o serie de urcari mai lungi, cum o sa le explici tu colegilor cu care mergi ca tu trebuie sa astepti cate 10 minute dupa fiecare urcare, ca sa se raceasca? A doua oara oamenii nu te vor mai lua cu ei, ca-i incurci.

am incercat, variaza pana la maxim 6V cand turez la relanti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa cred, ca e din cauza tensiunii insufieciente, nici eu nu sunt expert pe parte electrica

 

Pot fi si contacte imperfecte pe la mufe....

» Post actualizat in 27 Aug 2015 07:07

am incercat, variaza pana la maxim 6V cand turez la relanti

 

... cand turezi pe liber, nu la relanti :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

urmaresc cu interes topicul.am si eu un 250 exc din 2009 . nu am baterie si vreau sa pun si eu ventilator.a doua pb la mine este ,ca am rezervor marit acerbis 13,5 l si nu stiu daca este spatiu suficient ptr ventilator.

a montat cineva cu rezervor ca acesta??

post-74074-0-94132300-1440674352_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...