red Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Salut mi-am cumparat un ventilator, l-am montat si la prima tura am constatat ca nu functioneaza (am mers pana am fiert apa si nu a pornit). Am desfacut si am vazut ca siguranta de 5A era arsa. Ma apuc sa masor tensiunea in mufa aceea pt ventilator si gasesc maxim 6V. Ma apuc si masor si la far si gasesc maxim 8V. Nu am avut siguranta si nici doua fire sa il leg pe direct sa vad daca porneste. O sa incerc data viitoare ca sunt plecat acum. Ce mi se pare ciudat este ca nu am gasit 12V in mufa si nici la far. Sa fie dusa o bobina de la generatorul de curent sau sa fie regulatorul de tensiune. Mentionez ca farul functioneaza, la fel si lampa spate iar intensitatea luminii este ok din punctul meu de vedere. Ventilatorul este nou, iar modelul de moto este fara baterie (exc 250 - 2010) Cand l-am montat am inceput cu sonda de temperatura, apoi am legat siguranta la ventilaor si firele de la siguranta in mufa pe care am gasit-o libera si care banuiesc ca este pt ventilator. Am gresit ceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Vezi sa nu ai curent alternativ pe mufa pe care ai legat ventilatorul. Magneto-ul iti furnizeaza, in principiu, curent alternativ, si s-ar putea sa ai nevoie de conversie in continuu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 Sau sa fi conectat ventilatorul la mufa claxonului. Mufa care iti trebuie are un fir rosu-galben si celalalt maro. Claxonul are un fir rosu-galben si celalalt rosu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
red Postat August 26, 2015 Autor Share Postat August 26, 2015 a fost singura mufa pe care am gasit-o libera si e undeva in dreptul carburatorului, in partea superioara bineinteles ce nu inteleg eu este chestia cu tensiunea, de ce nu am 12V? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 La far ai curent de pe firul galben, care are tensiune alternativa. La ventilator iti vine curent de la firul rosu-galben care are tensiune pulsatorie. Vad pe schema ca la EXC250 nu exista condensator, deci tensiunea nu e filtrata. E doar redresata (rectificata). Daca nu cumva e de vina imposibilitatea aparatului tau de a masura tensiunea asta nefiltrata, atunci, bineinteles, suspectul principal este "releul de incarcare" (voltage regulator/rectifier). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 pune voltmetrul pe tensiune alternativa si masoara din nou poate pe continuu masoara numai o semialternanta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
red Postat August 26, 2015 Autor Share Postat August 26, 2015 am chemat un vecin cu aparatul lui si am obtinut aceleasi valori am masurat si pe continuu si pe alternativ nici nu am de la cine sa imprumut un releu sa vad daca merge cu el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vargoneti Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 Pune-l pe manual si ai terminat treaba , cand sti ca ai urcari unde o sa il forjezi , pornesti ventilatoru de jos si gata. Eu am ventilatorul la buton de 2 ani si nu am avut nici o problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
red Postat August 26, 2015 Autor Share Postat August 26, 2015 problema e ca nu am 12V nici la far si nu stiu daca merge o sa incerc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 Schema lui vargoneti e valabila doar daca ai baterie. Tu n-ai, asa ca tot de firul rosu-galben trebuie sa te legi. Sau sa-ti pui baterie special pt ventilator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
red Postat August 26, 2015 Autor Share Postat August 26, 2015 da, eu nu am baterie nu mai retin dar parca nu am firele rosu-galben la mufa, o sa verific cand revin in tara cine a mai montat pe modele fara baterie pana acum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 (editat) Un fir in doua culori, rosu-galben, si celalat maro Intre timp, lectureaza schema electrica. Se gaseste pe net. Editat August 26, 2015 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 (editat) Eu am montat. Am luat plusul de la far, si am pus pe el o dioda redresoare de vreo 5A, parca, apoi am dus fir pana la ventilator. Am luat minusul de pe cadru. Intre minusul luat de pe cadru si ventilator am pus, pe de o parte, un mic buton pentru pornirea mauala. In paralel cu acel buton am pus si termocupla, sa-mi declanseze la temperatura. Dat fiind ca motocicleta mea nu avea, din fabrica, radiator cu loc de termocupla, am luat una de Transalp, am fost cu ea la un strungar care mi-a confectionat un stutz cu loc de montat termocupla ca sa-l inserez pe un furtun de apa. Ceva asemanator, dar cu filetul pe interior: Editat August 26, 2015 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 (editat) Daca ai reusit sa pui releul din imagine, nu mai aveai nevoie de buton. Releele au rol de buton, de intrerupator. Plusul l-ai luat de la far, dar e un plus din 360 in 360 de grade. Ma indoiesc ca poate porni ventilatorul. Iar releul din imagine cu ce l-ai comandat? Sau nu l-ai comandat cu nimic? Si termocupla se inseriaza, nu se pune in paralel. PS Acum vad ca ai Husky. Poate are tensiune continua la far.... EXC-urile au alternativa. Editat August 26, 2015 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 (editat) Bre, la mine merge. Nu sunt expert in electrica, m-am dus la un expert electronist si mi-a vandut porcaria din imagine (12 lei, sfaturile incluse). Ba chiar mi-a aratat care doi din cei 4 papuci sa-i folosesc pentru ingineria mea. Si eu am pus in paralel termocupla. Ca, daca vrea muschiul meu, sa pot porni ventilatorul si daca nu e nevoie. Daca o inseriezi, nu reusesti decat sa dezactivezi ventilatorul prin apasarea butonului. Si, apropos, chestia din imagine chiar e o dioda, nu un releu. Lasa curentul sa curga intr-un sens, iar cand isi schimba sensul, il blocheaza. Sau poate preferai imaginea asta ca sa-ti dai seama? Editat August 26, 2015 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 26, 2015 Share Postat August 26, 2015 Gata. Am inteles. Deci ventilatorul porneste si cu tensiune pulsatorie, cu o alternanta. Dar red are deja o punte redresoare din fabrica si e pacat sa nu o foloseasca. Problema lui e ca nu are tensiune suficienta. Sau cel putin asa pare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
red Postat August 27, 2015 Autor Share Postat August 27, 2015 (editat) asa cred, ca e din cauza tensiunii insufieciente, nici eu nu sunt expert pe parte electrica oricum cu prima ocazie o sa inlocuiesc siguranta, scot termocupla si vad daca porneste. Daca nu, il dau jos, oricum 250 2T la padure nu mi-a fiert niciodata pe traseele mai tehnice o sa fac pauze mai dese Editat August 27, 2015 de red Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat August 27, 2015 Share Postat August 27, 2015 (editat) La motocicletele cu baterie, aceasta e folosita ca si stabilizator. La cele fara, curentul variaza in functie de RPM. De exemplu, la mine se vede clar diferenta de turatie a ventilatorului atunci cand stau la ralanti si atunci cand o turez. De fapt ce variaza? Puterea sau voltajul? Poti incerca sa vezi daca nu iti da valori diferite la turatii diferite. Cat despre "nu pun ca nu-mi trebuie", asta e valabil doar la incepatori. Nici mie nu mi-a fiert niciodata in primul an. Dar cand o sa te bagi deja la trasee mai grele, pe o urcare pe un rau sau pe un tziki-tzaki, sa vezi ce bun e. Sau cand o sa aveti o serie de urcari mai lungi, cum o sa le explici tu colegilor cu care mergi ca tu trebuie sa astepti cate 10 minute dupa fiecare urcare, ca sa se raceasca? A doua oara oamenii nu te vor mai lua cu ei, ca-i incurci. Editat August 27, 2015 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vargoneti Postat August 27, 2015 Share Postat August 27, 2015 Schema lui vargoneti e valabila doar daca ai baterie. Tu n-ai, asa ca tot de firul rosu-galben trebuie sa te legi. Sau sa-ti pui baterie special pt ventilator nu am baterie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 27, 2015 Share Postat August 27, 2015 nu am baterie Dar ai schema pt baterie. » Post actualizat in 27 Aug 2015 07:04 De fapt ce variaza? Puterea sau voltajul? Si una si alta. Ce e puterea? In mare, produsul dintre tensiune si curent. Curentul este dat de consumator. Cand puterea e insuficienta, ca ecuatia sa se pastreze, scade tensiunea. Asta face sa scada si curentul ce va trece prin consumator (ventilatorul se invarte mai incet, farul se aprinde mai slab, etc...). Scazand curentul, tensiunea da sa-si revina. Curentul consumat iar creste, ducand la scaderea tensiunii. Si asa se ajunge la un echilibru. Scade tensiunea si curentul, deci si puterea. Daca puterea e ff mica, tensiunea poate scadea pana cand dispozitivele sa nu mai porneasca: ventilatoare, relee, led-uri (filamentele se mai inrosesc un pic). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
red Postat August 27, 2015 Autor Share Postat August 27, 2015 La motocicletele cu baterie, aceasta e folosita ca si stabilizator. La cele fara, curentul variaza in functie de RPM. De exemplu, la mine se vede clar diferenta de turatie a ventilatorului atunci cand stau la ralanti si atunci cand o turez. De fapt ce variaza? Puterea sau voltajul? Poti incerca sa vezi daca nu iti da valori diferite la turatii diferite. Cat despre "nu pun ca nu-mi trebuie", asta e valabil doar la incepatori. Nici mie nu mi-a fiert niciodata in primul an. Dar cand o sa te bagi deja la trasee mai grele, pe o urcare pe un rau sau pe un tziki-tzaki, sa vezi ce bun e. Sau cand o sa aveti o serie de urcari mai lungi, cum o sa le explici tu colegilor cu care mergi ca tu trebuie sa astepti cate 10 minute dupa fiecare urcare, ca sa se raceasca? A doua oara oamenii nu te vor mai lua cu ei, ca-i incurci. am incercat, variaza pana la maxim 6V cand turez la relanti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 27, 2015 Share Postat August 27, 2015 asa cred, ca e din cauza tensiunii insufieciente, nici eu nu sunt expert pe parte electrica Pot fi si contacte imperfecte pe la mufe.... » Post actualizat in 27 Aug 2015 07:07 am incercat, variaza pana la maxim 6V cand turez la relanti ... cand turezi pe liber, nu la relanti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
red Postat August 27, 2015 Autor Share Postat August 27, 2015 exact, pe liber daca e relanti, e relanti sunt obosit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 27, 2015 Share Postat August 27, 2015 (editat) Schema EXC250 2010 » Post actualizat in 27 Aug 2015 07:23PDF-ul 7203J6_OM_EN.pdf Editat August 27, 2015 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat August 27, 2015 Share Postat August 27, 2015 urmaresc cu interes topicul.am si eu un 250 exc din 2009 . nu am baterie si vreau sa pun si eu ventilator.a doua pb la mine este ,ca am rezervor marit acerbis 13,5 l si nu stiu daca este spatiu suficient ptr ventilator. a montat cineva cu rezervor ca acesta?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.