sorinavram Postat Decembrie 29, 2006 Share Postat Decembrie 29, 2006 Azi am pornit motorul dupa o saptamana de pauza si l-am lasat sa se incalzeasca, timp in care m-am echipat. Numai ca intre timp m-a sunat cineva si m-am luat cu vorba. Cand sa cobor la motor, urla ca toti dracii (socul era tras) iar tevile de evacuare se inalbastrisera. Nu mi-a facut probleme la mers, dar vreau sa va intreb: 1. E posibil sa se fi produs vreo defectiune, care sa iasa la iveala mai tarziu? 2. Inalbastrirea duce la ruginirea evacuarilor? 3. Se poate indeparta albastreala? Din cate stiu, tevi albastre inseamna motor forjat la greu. Ori, eu merg potolit, iar astazi nu a mers in gol cu socul tras mai mult de 10 minute. Asta inseamna forjat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Decembrie 29, 2006 Share Postat Decembrie 29, 2006 evacuarile se albastresc atunci cand ii dai cox, adica sunt gazele f fierbinti.este iremediabila treaba.sorry. nu s-a bulit nimic, numai ca tevile alea s-au incins ca dracu daca a stat turata, si mai ales pe loc. amestec bogat, ardere puternica... asta se intampla mai la toate motoarelor, numai ca unele choppere au dubluri la tevi. adica alea din int se fac ca dracu, iar alea ext lucesc in continuare. nu cumva ai tobele fara site? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motormouse Postat Decembrie 29, 2006 Share Postat Decembrie 29, 2006 evacuarile se albastresc atunci cand ii dai cox, adica sunt gazele f fierbinti.este iremediabila treaba.sorry. nu s-a bulit nimic, numai ca tevile alea s-au incins ca dracu daca a stat turata, si mai ales pe loc. amestec bogat, ardere puternica... asta se intampla mai la toate motoarelor, numai ca unele choppere au dubluri la tevi. adica alea din int se fac ca dracu, iar alea ext lucesc in continuare. nu cumva ai tobele fara site? io le-am albastrit la toate motoarele care le-am avut, daca te face sa te simti mai bine. oricum isi schimba culoarea mai devreme sau mai tarziu. stai la un stop vara..si la inca unu dupa 300m..nu se remediaza. nu e nici un defect. la unele moto chiar da bine, ha ha. e inox sper....adik nu va rugini Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Decembrie 29, 2006 Autor Share Postat Decembrie 29, 2006 Nu am desfacut tobele sa vad daca au site sau nu, dar cred ca au ca suna normal, nu e paraitoare. Ba la ralenti abia il auzi cu casca pe cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wallower Postat Decembrie 29, 2006 Share Postat Decembrie 29, 2006 xx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Decembrie 29, 2006 Autor Share Postat Decembrie 29, 2006 ...nu are nimic daca tevile s-au albastrit. Si daca zici ca motorul suna bine dupa tura asta pe loc, nu cred ca are nimic nici motorul. Cum a spus si "madcox" unele tevi sunt duble, avantajul este ca ramin mai mult timp frumoase. Ce te sfatuiesc sa faci este, cind faci urmatorul schimb de ulei uitete la uleiul schimbat daca sund ceva reziduri in el si schimba neaparat de data asta si filtrul daca are. Sa auzim de bine, Vincent Oricum schimb si filtrul cand schimb uleiul, dar asta la primavara. Multumesc tuturor pentru info. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wallower Postat Decembrie 29, 2006 Share Postat Decembrie 29, 2006 xx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 30, 2006 Share Postat Decembrie 30, 2006 uleiul folosit nu contine numai apa, mai are si acizi produsi dupa arderi, benzina scapata pe la segmenti (orice motor scapa pe la segmenti, chiar si cele noi nnumai ca cele noi scapa in cantitati neglijabile) sfatul meu pt. price 4t cu soc manual e sa il folosesti numai la pornire si dupa aia maxim 30-40 de sec! il iei si o tii din acceleratie! scapi de mai multe probleme: -uzura la pornire este redusa. daca socul este tras intra mai multa benzina in camera de ardere, nu arde toata, spala uleiul de pe cilindru si intra prin fantele de la segmenti in ulei, scurtand si viata uleiului si a motorului! -timpul de incalzire este mai mic, mai multa benzina nu face decat sa raceasca motorul -in unele cazuri extreme, mai ales la temperaturi joase se poate(pot) ancrasa bujia(bujiile) p.s. in cazul motoarelor cu pompa de ulei actionata mecanic (majoritatea asa sunt, de fapt cred ca toate motoarele civile) daca motorul a stat mai multicel, cam 4-5 zile este bine sa il impingi inainte de pornire deoarece uleiul se scurge de pe suprafete si se duce in baie! baga-l intr-o treapta superioara unde il poti misca si impinge-l cam 10 metri, asa se va amorsa si pompa si va ajunge si putin ulei pe unde trebuie! dupa aia pornit! chestia asta il ajuta foarte, foarte mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragon Warrior Postat Decembrie 30, 2006 Share Postat Decembrie 30, 2006 (editat) Sau daca animalul este prea mare (Goldwing ) si nu poate fi impins se demonteaza bujiile si se baga cu seringa un pic de ulei (1-2ml) in camera de ardere si se lasa 1 minut inainte de pornire. Asta e necesar pentru ungerea segmentilor ca sa nu frece metal pe metal pana ajunge uleiul de la pompa. Editat Decembrie 30, 2006 de Dragon Warrior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 30, 2006 Share Postat Decembrie 30, 2006 sau asa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Decembrie 30, 2006 Autor Share Postat Decembrie 30, 2006 @ wallower: uleiul actual mai are ceva pana sa fie uzat, nu am nici 3000 de km cu el. In plus, mesterul la care l-am schimbat (Doru Tanga, bucurestenii il stiu ca meserias bun) m-a sfatuit sa schimb uleiul la primavara daca nu fac cca 5000 km cu el. Iar de mers am de gand sa merg toata iarna, ca se anunta calda. @ stress L&P: este prima oara cand aud de chestia cu socul 30-40 de secunde. Dar sa nu uitam ca si benzina insasi are proprietati lubrifinate, spre deopsebire, sa zicem, de GPL. Un motor se uzeaza mai greu daca merge cu benzina decat cu GPL tocmai din cauza asta. Daca inchid socul progresiv, in mers, in mod similar cu inchiderea socului automat la masini, nu vad sa fie vreo problema. Iar impinsul 10 metri dupa ce a stat este, cred, o precautie exagerata, chiar daca, in principiu, valabila. Din acelasi motiv, ar trebui impinse si masinile care stau mai mult pe tusa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 30, 2006 Share Postat Decembrie 30, 2006 da, are proprietati lubrifiante mai bune fata de gpl, mai proaste fata de motorina! dar nu asta conteaza, ea pana la urma urmei daca este in exces (cum e in cazul socului) spala filmul de ulei de pe cilindrii! deci e mai bine sa o tii din acceleratie! la un motor 2t care merge cu preamestec este bine sa ii lasi socul mai mult, cam un minut pt. ca odata cu benzina vine si uleiul dar daca este lasat mai mult iarna ancraseaza bujia! tehnica dom'le! si la masinile oprite se intampla la fel! numai ca ele nu trebuiesc impinse, se poate da la manivela! cel putin la cele mai vechi! eu sunt perfectionist de felul meu, ce spun nu spun cu rautate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Blackrider Postat Decembrie 30, 2006 Share Postat Decembrie 30, 2006 /index.php?...mp;#entry592467 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinionunebun Postat Decembrie 30, 2006 Share Postat Decembrie 30, 2006 Hooouu, stati si nu impingeti! Daca chiar nu ai pornit motorul de o vreme (si esti meticulos) iei fisa centerala si dai un pic la demaror, poti sa torni si apa calda pe motor(cum faceam eu cand era foarte frig si nu pornea) -eu zic sa nu-l turezi decat un pic deasupea relantiului(ca la injectie). Iara toate esapamentele in inox se albastresc - poti sa le lustruiesi daca ai chef( am vazut esapamente ruginite care dupa cateva ore de lustruit cu bormasina ziceai ca-s cromate). Apropo nu mi-a pornit 'moara' mea ieri - dupa o juma' de ora m-am lasat pagubas ca nu aveam chei la mine sa vad ce are(sau nu are). Sa porni-ti si sa va opri-ti fara probleme va doresc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator <-BlacK_Killer-> Postat Decembrie 30, 2006 Share Postat Decembrie 30, 2006 da, are proprietati lubrifiante mai bune fata de gpl, mai proaste fata de motorina! dar nu asta conteaza, ea pana la urma urmei daca este in exces (cum e in cazul socului) spala filmul de ulei de pe cilindrii! deci e mai bine sa o tii din acceleratie! la un motor 2t care merge cu preamestec este bine sa ii lasi socul mai mult, cam un minut pt. ca odata cu benzina vine si uleiul dar daca este lasat mai mult iarna ancraseaza bujia! tehnica dom'le! si la masinile oprite se intampla la fel! numai ca ele nu trebuiesc impinse, se poate da la manivela! cel putin la cele mai vechi! eu sunt perfectionist de felul meu, ce spun nu spun cu rautate! la motoarele in 2t depinde de la unul la altul.Daca are pompa de ulei este normal sa nu lasi socul prea mult ca vine mai mult benzina (la mine de exemplu are socul separat de pompa.Acceleratia e comuna cu pompa de ulei) si cum ziceai tu spala tot uleiul din cilindru/cilindrii.Daca este cu amestec facut direct in benzina e recomandat sa lasi socul mai mult... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator TazzY Postat Decembrie 30, 2006 Share Postat Decembrie 30, 2006 La KaTeeMul meu toata galeria e albastra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 31, 2006 Share Postat Decembrie 31, 2006 la motoarele in 2t depinde de la unul la altul.Daca are pompa de ulei este normal sa nu lasi socul prea mult ca vine mai mult benzina (la mine de exemplu are socul separat de pompa.Acceleratia e comuna cu pompa de ulei) si cum ziceai tu spala tot uleiul din cilindru/cilindrii.Daca este cu amestec facut direct in benzina e recomandat sa lasi socul mai mult... asta spuneam, lasat mai mult dar nu prea mult pt. ca ancraseaza bujia cand e frig afara si motorul rece! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.