Sari la conținut

BMW F650 Dakar 2001 - Overflow Ulei/ Martor temperatura apa


Postări Recomandate

Salut,


O data cu primavara am pornit motorul si am observat urmatoarele 2 probleme:

- cand am desfacut busonul de la ulei in timp ce mergea motorul a inceput sa dea afara ulei, ca si cum ar fierbe uleiul si da pe fara. E normal? Stiu ca la masini nu ar trebui sa scoata ulei.

- cat timp am umflat rotile am lasat motorul pornit (10 minute) si cand am dat sa plec s-a aprins becul de la temperatura apa. Am pornit in ideea ca in mers se raceste, ceea ce s-a si intamplat. Care ar putea fi motivele sa creasca temperatura. Unde pot sa vad nivelul lichidului de racire?



Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- nu se desface busonul cu motorul pornit, e normal sa stropeasca, pompa de ulei lucreaza

- nu se lasa motorul la relanti 10 minute, e prea mult, nu are racire, in 3-4 minute deja e rosie teava de esapament

(eventual verifica nivelul la antigel: in stinga sub carena, e si o fereastra de vizitare)

 

PS: Dakar-ul nu prea e la categoria strada ...

Editat de crazvy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E motor dry sump/ carter uscat. Uleiul se verifica la cald, dupa vreo 5 minute de cand opresti motorul. E normal sa-l arunce daca nu e busonul pus. La antigel trebuie sa vezi nivelul pe vasul de expansiune. Busonul e sub presiune, lasa-l sa se raceasca ininte sa-l desfaci. Ai surub drain pt schimbul de antigel. E normal sa se incalzeasca daca il tii pornit pe loc, intra ventilatorul. Deci if ain't broke don't fix it.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine pot sa desfac busonul in timp ce merge motorul (am si facut-o) nu da pe afara ulei,probabil este prea mult ulei in motor ,zic si eu! Am mai dat jos dintr-un motor din asta aproape 4 litri de ulei ....

 

Numai bine,

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde in ce moment desfaci busonul ala. Daca motorul e cald si dupa o perioada de stat la ralanti - tot uleiul e sus in rezervor si poate stropi cand desfaci :)

 

Cantitatea de ulei din motor se verifica prin metoda din manual - lasi motorul pe central pana intra ventilatorul, il opresti si te uiti pe gemulet.

 

Nu e legatura intre ce se intampla la auto pe la busonul de ulei - aflat deasupra axelor cu came si ce se intampla la GS - unde busonul este plasat pe un rezervor in care uleiul este plimbat de pompa de ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...