Sari la conținut

Tg.mures - Aiud


marque
 Share

Postări Recomandate

Un drum de nici 100 de km se poate transforma intr-o adevarata calatorie. Daca e facut in Decembrie. Otar avea treaba la Aiud, la o expozitie de icoane, asa ca se cadea sa apar si eu pe acolo. Pentru ca mult incercatul Clio era pe punctul sa isi piarda toba, pentru ca mormaiam eu ceva la birou despre "designed for racing and not for desk job" si pentru ca 16.12.2006 fusese anuntata drept o zi calda, am decis sa incalec Dominatorul.

 

De data asta nu a mai trebuit sa imi pun grija parintilor pentru ca astora nici macar nu le mai putea trece prin cap ca o sa iau din nou motorul. M-am gandit la drag la conducatorii de atelaje cu reni din indepartata Groenlanda, la cum se dau cei din Alaska cu snowmobilele si am decis ca nu aveam ce mare lucru sa patesc la nici 100 de km de drum.

 

Tg.Muresul stralucea frumos, acoperit de chiciura, termometrul din aceeasi statie de benzina in care de Paste aparusem cu snowboard-ul in spate - s-o fi obsinuit bietul staff...- arata -2 grade Celsius, iar eu am purces la drum. Cum am iesit din oras, m-am trezit inr-una din cele mai mari ceti din viata mea, ca nu am mai putut decat sa incantez minute bune the "F word" pe diverse tonuri in casca. Era de departe cea mai exagerata treaba pe care o faceam pe motor. Ochelarii imi inghetau si trebuiau racaiti cu degete congelate din minut in minuit, soseaua devenise o masa intunecata si inselatoare, am incercat sa fac o poza dar bateriile de la aparat imi murisera. Nu vedeam mai nimic. Masinile parca disparusera de pe drum, cand si cand, ma aruncam prudent in depasirea vreunui camion, precum o pisica agitandu-se pe un patinoar.

 

Ceea ce ar fi fost un adevarat Joyride la vreme de vara, devenise o tura foarte elaborata. Incet incet ma retrasesem intr-o un soi de cochilie, ciudat...propriul meu corp. Pilotam parca Dominatorul dintr-un soi de turn de control inghetat, fara prea mare legatura cu lumea din afara.

 

Iernut, Ludus...Asta nu era in ceata asa ca am putut sarja linistit, spre nedumerirea cetatenilor. La intrarea in judetul Cluj, la Hanul Pescarilor am facut stanga si am luat-o pe o scurtatura, prin Razboieni. Am oprit putin si am constatat ca echipamentul mi se umpluse de un soi de zapada, aparuta probabil din cauza contactului intre aburii cetii si cei 60,70 km/h.

 

Am bajbait putin pana am intrat nazdravan in E81, prin Unirea. Mainile si picioarele ma dureau, dar incercam sa nu le dau atentie, gandindu-ma intens la destinatie: Aiud. Dar asa ceva nu aparea pe nici un indicator. Unde naiba au pus astia Aiudul? Ceata ma scosese altundeva?

 

Pana la urma a aparut si prima tabla de Aiud - 7 km si numaratoarea inversa. 7 kilometri foarte lungi, cu bateriile descarcate. In oras, ma pregateam sa identific Centrul Cultural unde se gasea Otar, cand am vazut ca doua fete imi fac semne de pe trotuar. Adica stiam eu ca eram foarte cool, dar sa am chiar asa efecte asupra localnicelor...Hmm...Erau Otar si sora-sa.

 

 

In episodul urmator, Otar il insoteste pe Marque inapoi in orasul sau de bastina.

Marque ii promite iubitei in vazul si auzul aiudenilor ca va strange bani si isi va cumpara macar un Tico.

Din cauza frigului patrunzator, Otar cere tigari unei barmanite din Iernut.

post-7121-1167438240_thumb.jpg

post-7121-1167438293_thumb.jpg

post-7121-1167438316_thumb.jpg

post-7121-1167438348_thumb.jpg

post-7121-1167438369_thumb.jpg

post-7121-1167438401_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo, mai Marqule! Hai ca scrii frumos! Acuma serios, este un post pe forum despre un loc de redactor la o revista de asta cu motorashe, nu mai stiu daca e Universu sau Motolife'u. Merita sa incerci, nu? Bafta si ne auzim la o bere. Ai PM.

 

Later edit: tre'ia s-mi fi zis, ca organizam un comitet de primire in Aiud (ieseau cu lanternele in ceatza, sa poti ateriza cu submarinu...).

Bafta mare!

Editat de Hellicks Hellmet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Cum m-am dat jos de pe motocicleta, m-am trezit la Centrul Cultural din Aiud. Aparitia mea a fost una de extraterestru, combinat cu scafandru si bastinas islandez din cauza chicuirii care se adunase pe haine. Oamenii de cultura mi-au tolerat aparitia motociclistica si m-au hranit.

 

Apoi am facut un preafrumos blat alaturi de Otar si a ei sora, care beneficiau de cazare. Sambata ne-am uitat toti trei la Titanic Vals si la Patima ( cu Draga Olteanu Matei) si ne-am culcat devreme.

 

A doua zi am deschis geamul de la mansarda, precum un tanchist care deschide chepengul turelei. Afara era o vreme neprietenoasa care chiar arata a inceput de Decembrie. Chichiura peste tot! Intr-un moment de sublima inconstienta Otar declara ca vine cu mine! Pentru orice eventualitate luasem si o casca in plus...

 

Am plecat sa mancam ceva cald intr-un restaurant ramas neschimbat din vremea copilariei mele pionieresti. Un grup mare de oameni serveau o masa care arata a pomana dar pareau destul de veseli ceea m-a incurajat sa-i spun tot soiul de tampenii lui Otar:

 

- Iubito, te rog intelege-ma, iti promit, nu se va mai intampla niciodata asa ceva! La primavara voi face si eu cumva sa avem si noi masinuta noastra. Macar un Tico!

 

- Haide mananca-ti ciorba, sa plecam ca pana la Bucuresti e cale lunga!

 

Lumea ne privea cu respect si compasiune in acelasi timp. Ne-am incotosmanat si hai calare pe saua inghetata, noroc ca aveam o bucata de carton amplasata strategic. Alta decat cea de la piept.

Pe drum ne-am simtit ca niste piloti de biplane. A fost grozav, mergeam cu 80-90 km/h si parca nici nu era frig. In schimb ne-a lovit un soi de betie, de incetineala si au inceput pe amandoi sa ne doara capetele motarde pe sub casca. Otar spunea ca acestea s-ar fi umflat din cauza frigului si a propus sa nu mai facem asa ceva in veci.

 

In Iernut am facut o pauza, de parca am fi facut 300 km si nu 70 si ne-am adapostit intr-un bar unde Otar a cerut o tigara barmanitei, ceea ce mi s-a parut cel putin ciudat. Apoi a inceput sa ninga, foarte marunt dar am intrat in Mures la lasarea intunericului.

post-7121-1169480369_thumb.jpg

post-7121-1169480526.jpg

post-7121-1169480761_thumb.jpg

post-7121-1169480899_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata si pozele, fara de care povestea nu are noima. Se pot observa conditiile meteo nefavorabile, masurile luate, atitudinea escapista, tirul care a dat numele excursiei si alte asemenea.

 

Iata si pozele, fara de care povestea nu are noima. Se pot observa conditiile meteo nefavorabile, masurile luate, atitudinea escapista, tirul care a dat numele excursiei si alte asemenea.

 

Iata si pozele, fara de care povestea nu are noima. Se pot observa conditiile meteo nefavorabile, masurile luate, atitudinea escapista, tirul care a dat numele excursiei si alte asemenea.

 

Oriunde merg, netul functioneaza execrabil. Scuze pentru poze lasate in aer si texte care se repeta!

post-7121-1169577244_thumb.jpg

post-7121-1169577333_thumb.jpg

post-7121-1169577400_thumb.jpg

post-7121-1169577517_thumb.jpg

post-7121-1169577681_thumb.jpg

post-7121-1169577732_thumb.jpg

post-7121-1169577852_thumb.jpg

post-7121-1169577956_thumb.jpg

post-7121-1169578103_thumb.jpg

post-7121-1169578168_thumb.jpg

post-7121-1169578336_thumb.jpg

post-7121-1169578426_thumb.jpg

post-7121-1169578485_thumb.jpg

post-7121-1169578590_thumb.jpg

post-7121-1169579111_thumb.jpg

post-7121-1169579118_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dominatorul poate face cam tot atat ce poate si DR-ul. Cu ambele am fost pe drumuri forestiere, carari de padure sau am taiat-o de-a dreptul pe dealuri sau printre pomi. In acest caz trebuie sa adopti stilul de camionagiu, ca si pilotaj. Nu pot sa spun ca am ajuns prin cine stie ce balarii dar nu s-a intamplat sa nu pot iesi de undeva, calare pe Domi.

 

Pe asphalt, DR-ul este oleaca mai rapid. Prinde 150 – 160 km/h, pe cand Domi sa opreste la 140 km/h. DR-ul este mai stabil si parca ma inclinam cu mai multa incredere in viraje. Domi nu lasa aceeasi senzatie de tren pe sine. In schimb are altceva: mai mult cuplu la turatii joase. Se ridica pe o roata intr-a I –a exclusiv din gaz pe cand cu DR-ul ma chinuiam. Totodat Domi se preteaza si la un soi de stoppie – uri mai barbare.

 

M-am imprietenit cu Domi la 34.000 de km. Am facut cateva drumuri mai lungi, unde as spune ca s-a comportat excelent. Pe la 36.000 a inceput sa mi se opreasca din cand in cand la relanti, asta am inteles ca e o problema des intalnita si o rezolvam dand relanti-ul mai mare. Apoi pe la 38.000 a inceput sa zornaie lantul de distributie si de prin Decembrie sa porneasca dupa din ce in mai multe butoane. Am pus aceasta problem ape seama frigului dar din pacate nu e asa. In urma cu 2 saptmani am plecat la o tura pana la Sovata si pe drum au inceput figurile. Motorul a inceput sa dea rateuri sa se opreasca si sa nu o mai ia decat impins.

 

Acum urmeaza sa o duc la doctor cand am timp. Un topic foarte detaliat despre Domi stiu ca a fost initiat de Axa cu Scame la Coltul Enduristilor.

 

Cum DR- R –ul cum e? Am vrut si eu sa imi iau unul dar in luna de zile in care Banca Romaneasca (whatta joke!) s-a mosmondit sa imi dea creditul s- a vandut si am ajuns la RSE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

A propos de Dominator! Pana la urma nu s-a dus lantul de distributie dupa cum se credea ci a fost un scaun de supapa. Sau chiar doua. Asta a presupus scoaterea motorului din cadru, o experienta foarte interesanta, care nu ar fi fost posibila fara sprijinul lui Sadik. Asa ca, atentie cu chiuloasele astea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A propos de Dominator! Pana la urma nu s-a dus lantul de distributie dupa cum se credea ci a fost un scaun de supapa. Sau chiar doua. Asta a presupus scoaterea motorului din cadru, o experienta foarte interesanta, care nu ar fi fost posibila fara sprijinul lui Sadik. Asa ca, atentie cu chiuloasele astea!

dominatorul face legea iarna asta.... :bounce: :) :ok:

uleiul trebuie schimbat la fiecare 3mii km :drink: de asta s a dus scaunul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai...esti nebun.In sensul bun al cuvintului.Ai un talent innascut de povestitor.Ar trebui sa iti povestesc si pataniile mele pe motor si tu sa le zici mai departe ca ar parea mult mai haioase(...fin in roata pe fata ca nu am gasit nicaieri camera pentru jawa....faze d-astea) :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...