Sari la conținut

Problema Pompa Benzina Zx6r


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu stiu cum scade vacuumul cand accelerezi dar creste si frecventa cu care pulseaza membrana pompei, probabil compenseaza amplitudinea redusa cu frecventa crescuta...

 

La turele unde motorul a fost optimizat aproape ca nu mai exista pulsuri pe admisie, asta e rolul cutiei filtrului de aer al carui volum, in combinatie cu lungimea, diametrul si forma galeriilor de admisie creeza efectul de baleaj/rezonanta. Cam ca la evacuare... numai ca pe invers si bineinteles, fara undele de soc aferente exploziilor.

 

La motocicleta mea si inca la cateva pe care le stiu pompa electrica nu functioneaza daca nu se invarte motoru, e o tampenie dpdv al utilitatii dar probabil astea au fost cerintele de securitate.

 

Sunt foarte surprins sa aflu ca exista asa ceva, mi se pare o tampenie tehnica. Toate motoarele mele si ce am mai surubarit pe la prieteni au un temporizator care taie alimentarea pompei dupa cca 10-15 secunde dupa ce motorul se opreste (sau daca nu a fost pornit deloc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La turele unde motorul a fost optimizat aproape ca nu mai exista pulsuri pe admisie

Imi vine greu sa-mi imaginez cum dispar pulsurile pe admisie la un anumit regim de turatie cand pistoanele trag aer dintr-o cutie.... Totusi gsx-ul ala merge bine mersi cu pompa vacuumatica si la ture mari, dar e drept ca tot rezervorul e deasupra carburatoarelor, chestie care nu se intampla la sportive.

Sunt foarte surprins sa aflu ca exista asa ceva, mi se pare o tampenie tehnica.

Uite ca la Honda mea,defapt la toata seria de VFR pe carburatie si parca si la CBR-uri este asa, scrie si in manual din cate imi amintesc. Si mie mi se pare o tampenie, in mod normal ar fi trebuit implementat un timer la punerea contactului , apoi pompa sa fie conditionata de functionarea motorului, eu asa as fi facut :)

Varianta cu timer la oprirea motorului mi se pare un pic cam riscanta pentru ca de exemplu daca ai cazut si motorul s-a oprit, daca pompa mai pompeaza 10s s-ar putea sa faca o balta cam mare ce poate lua foc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi vine greu sa-mi imaginez cum dispar pulsurile pe admisie la un anumit regim de turatie cand pistoanele trag aer dintr-o cutie....

 

Iti este greu pentru ca nu te-ai gandit pana acum, permite-mi sa-ti ofer o noua perspectiva, un concept cu care cu siguranta esti mai familiar: incintele acustice. Cutia filtrului de aer (de fapt este vorba despre mai multe componente dar pentru exemplificare simplificam) se comporta oarecum similar cu o incinta acustica de tip "bas-reflex". Functie de caracteristicile difuzorului (thielle-small) se face calculul volumului cutiei si respectiv a lungimii/diametrului portului astfel incat la frecventa de rezonanta a difuzorului cutia sa ofere suficient suport mecanic (presiune aer) membranei difuzorului incat acesta sa nu se distruga. Un fel de filtru pasiv daca vrei. Pe acelasi principiu, functie de capacitatea cilindrica si turatie (de fapt mai multe dar din nou, pentru exemplificare simplificam) se calculeaza volumul cutiei filtrului de aer si a portului de admisie astfel incat sa se creeze un flux cat mai cursiv de aer in manifold. Evident, optimizarea nu poate acoperi decat o zona mica de turatii ... si aici intervin sitemele variabile de genul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca bass reflexul este cel mai bun exemplu dar vine in ajutorul lui binox. Acel bass reflex la mobre este facut ca la nivelul intrarii in air box sa nu ai unda mare(membrana) dar in zona aspiratiei in cilindru (fanta de iesire din boxa) sa o ai maxina ca sa ajute la circulatia amestecului. Ori chiar inainte de acest loc se monteaza priza de vacuum. Idem la evacuare la iesire sa nu ai bubuieli dar in zona evacuarii sa ajute, vorba ta sa intre in rezonanta acest fenomen fiind caracteristic sistemelor oscilante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca bass reflexul este cel mai bun exemplu dar vine in ajutorul lui binox. Acel bass reflex la mobre este facut ca la nivelul intrarii in air box sa nu ai unda mare(membrana) dar in zona aspiratiei in cilindru (fanta de iesire din boxa) sa o ai maxina ca sa ajute la circulatia amestecului. Ori chiar inainte de acest loc se monteaza priza de vacuum. Idem la evacuare la iesire sa nu ai bubuieli dar in zona evacuarii sa ajute, vorba ta sa intre in rezonanta acest fenomen fiind caracteristic sistemelor oscilante.

 

Nici tu nu ai inteles principiul... nu stiu cum sa mai explic!

 

Pe timpul de admisie pistonul trage brusc aer din cutia filtrului de aer si creeaza o depresiune. Dupa inchiderea supapei de admisie, datorita inertiei, aerul continua sa intre in cutie pana cand se creeaza o presiune mai mare decat cea exterioara dupa care evident, va tinde sa iasa din nou afara prin portul de admisie. In acel moment insa se deschide supapa de admisie a urmatorului cilindru care face admisie iar presiunea pozitiva din cutie "navaleste" in cilindru, adica ajuta ca admisia sa se faca mai rapid. Un fel de "supra-alimentare" pasiva... ca sa ma exprim asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ce din cele mentionate de tine mai sus contrazic ce spun eu, ai un bass reflex intors si nu mai vorbi de presiuni ci de unde.

Asa ca mai las-o usor cu neintelesul principiului repet toata mantocaria aia e sa nu-ti bubie pe aspiratie ca ai rezonanta ce te ajuta la o anumita turatie, frectie la picior de lemn, e suficient sa fie mai umed afara si s-a dus toata rezonanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ce din cele mentionate de tine mai sus contrazic ce spun eu, ai un bass reflex intors si nu mai vorbi de presiuni ci de unde.

Asa ca mai las-o usor cu neintelesul principiului repet toata mantocaria aia e sa nu-ti bubie pe aspiratie ca ai rezonanta ce te ajuta la o anumita turatie, frectie la picior de lemn, e suficient sa fie mai umed afara si s-a dus toata rezonanta.

 

OK, tine-o pe a ta... acum ai realizat la ce "scuza" ma refeream mai devreme?

 

Si asa o fi daca zici tu, frectie la picior de lemn, un pic de umezeala si s-a dus naibii toata "rezonanta"... inginerii aia care isi bat capul cu proiectarea si realizarea traseelor de admisie sunt niste prosti! Si cu asta basta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, tine-o pe a ta... acum ai realizat la ce "scuza" ma refeream mai devreme?

 

Te-as ruga sa nu mai faci remarci la misto asupra capacitatii mele de intelegere, parca am cazut la pace sa vorbim civilizat, cred ca eu pana acum m-am tinut de cuvant.

 

Si asa o fi daca zici tu, frectie la picior de lemn, un pic de umezeala si s-a dus naibii toata "rezoananta"... inginerii aia care isi bat capul cu proiectarea si realizarea traseelor de admisie sunt niste prosti! Si cu asta basta!

Iti dai seama sper ca pe langa altele rezonanta depinde de elasticitate si greutate, E suficienta o variatie de temperatura si presiune ca s-a dus naibii greutatea volumului intrat in calcul. Acum o sa vii sa spui ca amestecul are aceeasi temperatura cu a motorului cum ai mai spus dar iti repet pana la intrarea in cilindru nu are cine sa-l incalzeasca la temperatura respectiva.

 

Eu as zice sa incheiem subiectul, singura dovada practica ca se poate e data de binox, bravo lui, fara multe comentarii sau consideratii teoretice ce baga-n ceata cititorii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Te-as ruga sa nu mai faci remarci la misto asupra capacitatii mele de intelegere, parca am cazut la pace sa vorbim civilizat, cred ca eu pana acum m-am tinut de cuvant.

 

Iti dai seama sper ca pe langa altele rezonanta depinde de elasticitate si greutate, E suficienta o variatie de temperatura si presiune ca s-a dus naibii greutatea volumului intrat in calcul. Acum o sa vii sa spui ca amestecul are aceeasi temperatura cu a motorului cum ai mai spus dar iti repet pana la intrarea in cilindru nu are cine sa-l incalzeasca la temperatura respectiva.

 

Eu as zice sa incheiem subiectul, singura dovada practica ca se poate e data de binox, bravo lui, fara multe comentarii sau consideratii teoretice ce baga-n ceata cititorii.

 

In primul rand, eu nu m-am referit niciodata la capacitatea ta de intelegere sau chiar cunostinte tehnice, recunosc ca am aflat multe lucruri noi de la tine, ci la tendintele tale, uneori cu accente patologice, de a te contrazice si pierde in amanunte inutile. Nu am la ce pace sa o dau cu tine pentru ca nu am dat-o la nici un razboi in nici un moment... te lupti singur cu propriile fantome.

 

In al doilea rand si eu ti-as fi recunoscator daca nu mi-ai mai pune vorbe in gura, fi mai atent cine si ce zice, mai ales cand citezi.

 

Pentru mine subiectul e incheiat demult, cam de acum vreo 10 ani cand am studiat un pic mai in detaliu principiile si teoria ce guverneaza admisia si evacuarea motoarelor cu combustie interna, greseala e a mea ca incerc sa impartasesc informatiile... cel putin aici, pe forum.

 

Si cu asta basta, chiar am terminat. Sa fii iubit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...