IulianPEG*650 Postat Iulie 2, 2016 Share Postat Iulie 2, 2016 Salut Stiu ca in general marca asta ROTAX este putin mai temperamentala uneori si... sunt anumite probleme pe care le intalnesti doar la ea/el ( vorbind de motor). Astfel cred ca ar fi de mare ajutor un loc unde sa postam problemele care apar si cum anume se rezolva. Probabil ne va fi mai usor si va scuti foarte mult timp de cautare si cercetare in viitor. Personal am sa incep cu o problema legata de sincronizarea axelor cu came la un motor de 650 ie Aprilia. Stie cineva care este punctul in care trebuie sa fie cele 2 semne de pe pinioanele axelor ( in cazul meu nr -1 pe evacuare si nr -3 -1 -2 pe admisie) Si cum anume pot sa verific daca este montat bine fara sa pornesc motorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kikiroz Postat Iulie 2, 2016 Share Postat Iulie 2, 2016 invarti manual arborele cotit cateva ture....incet....cu bujia scoasa si CV la punctul mort... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Iulie 4, 2016 Autor Share Postat Iulie 4, 2016 invarti manual arborele cotit cateva ture....incet....cu bujia scoasa si CV la punctul mort... Si probabil daca se blocheaza undeva inseaman ca ceva nu este bine. Sa inteleg ca fac rau(sau ma complic) daca pun in a5a si invart roata de pe spate? Se pare ca la mine problema este cu intinzatorul de lant ( tensiometru ). Nu mai tine presiunea uleiului in interiorul pistonului. Astfel cand invart motorul( in stilul mai sus mentional) are cateva momente cand se blocheaza. Probabil lantul incaleca aiurea pe dintii pinioanelor. Asta este doar o banuiala, Ce alte cauze ar putea sa mai fie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 4, 2016 Share Postat Iulie 4, 2016 Here we go again... Inca 10 pagini pe acelasi subiect, tot degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Iulie 5, 2016 Autor Share Postat Iulie 5, 2016 Da... apreciez grija voastra pentru anumite persoane. Dar in cazul in care nu ati apucat sa cititi descrierea voi incerca sa va ajut. ACEST TOPIC ESTE STRICT PENTRU PROBLEME ALE MOTOARELOR ROTAX 650 SI MODUL IN CARE SE POT REZOLVA ACESTEA! A fost facut tocmai pentru a incerca sa exclud persoane de genul vostru( care dau " eject" la utilizatori - off... zeilor! ) care deschid subiecte in totalitate out off topic!! Cu mult respect si speranta ca ve-ti fi mai buni al fost insuportabil... Un cetatean Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 5, 2016 Share Postat Iulie 5, 2016 Mai Iuliane, cum poti spune ca ti-au dat colegii eject, cand cel putin 4 oameni, printre care si Cristian au incercat sa te ajute cu poze, info, tot ce ai nevoie numai pt. a pune la punct motorul. Sunt DVD-urile de la bmw. Corect, nu se potrivesc la fix si la pegaso, insa e un punct de plecare. Oricum, posesorii de 650 (mai era parca un singur model mai dubios de la aprilia - ceva gen sport-naked cu motorul asta, vreun bombardier parca si vreo jawa) sunt cam stransi si activi pe topicul de pegaso... Cat despre problema ta, ia DVD-ul unde e descrisa procedura la BMW si aplica la tine. Pana sa zici ca iar ti-am zis pe dos, iti mai repet: Vezi cum sunt supapele si axele cu came acolo la BMW, pune pistonul in pozitia care trebuie si dupa pune axele cu came ca acolo, din ce tin minte eu ziceam ca la bmw sunt cu lobii spre exterior, iar tu ziceai ca la pegaso sunt invers, deci care ar fi problema de fapt? PS: Uite lista cu alte vehicule care impartasesc acelasi motor. http://faq.f650.com/FAQs/F650HistoryDifferences.htm#Other Rotax 650 Bikes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Iulie 5, 2016 Autor Share Postat Iulie 5, 2016 Mai Iuliane, cum poti spune ca ti-au dat colegii eject, cand cel putin 4 oameni, printre care si Cristian au incercat sa te ajute cu poze, info, tot ce ai nevoie numai pt. a pune la punct motorul. Sunt DVD-urile de la bmw. Corect, nu se potrivesc la fix si la pegaso, insa e un punct de plecare. Oricum, posesorii de 650 (mai era parca un singur model mai dubios de la aprilia - ceva gen sport-naked cu motorul asta, vreun bombardier parca si vreo jawa) sunt cam stransi si activi pe topicul de pegaso... Cat despre problema ta, ia DVD-ul unde e descrisa procedura la BMW si aplica la tine. Pana sa zici ca iar ti-am zis pe dos, iti mai repet: Vezi cum sunt supapele si axele cu came acolo la BMW, pune pistonul in pozitia care trebuie si dupa pune axele cu came ca acolo, din ce tin minte eu ziceam ca la bmw sunt cu lobii spre exterior, iar tu ziceai ca la pegaso sunt invers, deci care ar fi problema de fapt? PS: Uite lista cu alte vehicule care impartasesc acelasi motor. http://faq.f650.com/FAQs/F650HistoryDifferences.htm#Other Rotax 650 Bikes Multumesc Banzay de informatii. Sper sa ajute si pe altii. Singura diferenta este ca in manualul de aprilia spune ca semnele de p[e pinioanele axului cu came trebuie sa fie intreptate spre exteriorul motorului paralel cu linia motorului. De aici rezulta ca acele came vor ramane spre interior indreptate. Acum ma gandesc ca poate un istet a desfacut pinioanele si a inversat pozitia lor la montare. Si astfel apare intrebarea mea.. cum anume trebuie sa fie pozitionate camele in final la rotax 650 IE ? Doar daca este cineva care stie exact sau care are motorul desfacut. Intre timp voi incerca sa mai scriu cateva probleme care apar si pe care le-am rezolvat ( dupa indelungi cercetari si cautari). Din nefericire pe sit-urile romanesti nu gasesti foarte multe informatii exacte. FARA NICI UN APROPO. De aici si o simpla remarca pentru CRISTIAN .. nu am nimic cu tine, nu am nimic cu altii. nu cunosc pe nici unu din voi, nu castig nimic daca pierd timpul cu astfel de lucruri. Eu doar sper ca acest topic sa fie de folos la alti utilizatori de motoare ROTAX 650. Deci daca vei scrie ceva nu o vei face doar pt mine, special. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 5, 2016 Share Postat Iulie 5, 2016 Bun, ia iar link-urile de la bmw, sau cauta procedura de la bmw si vezi acolo cum sunt supapele cand pui si blochezi pistonul la TDC. Aici vad ca e cum zici tu, ma gandesc ca e blocat pistonul la TDC. http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?245460-Cam-Lobe-Pitting Uite si un filmulet cu miscare: More: Pare ok cum zici, cu toate inchise, cand lobii sunt spre interior. Ce nu merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iulie 5, 2016 Share Postat Iulie 5, 2016 (editat) Motoare Rotax de 650 au si LC4 de la KTM. Exista multe modele de motoare Rotax de 650. Ce e cu titlul asta al topicului? Trebuia specificat ca e vorba doar de Aprilia. Si, nu mai exista topic pt Aprilia, sau ce? Editat Iulie 5, 2016 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 5, 2016 Share Postat Iulie 5, 2016 Poveste lunga, nu intreba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Iulie 6, 2016 Autor Share Postat Iulie 6, 2016 Mersi Banzay de video. Le-am gasit si eu pe astea de curant si cum am ceva timp liber voi incerca iarasi. Ce nu merge? Se invarte motorul 3/4 apoi cand apropape trebuie sa se deschida supapele de la evacuare se blocheaza motorul ( nu se mai invarte) trebuie sa invert usor in "suturi" pentru a trece de acel punct apoi se invarte iar bine. Daca schimb 1-2 dinti la pinion merge ok dar se blocheaza cand trebuie sa intre in actiune supapa de decompresie( sper ca am zis bine) si iar se repeta istoria. Supapele de admisie in abele cazuri sunt libere. Motoare Rotax de 650 au si LC4 de la KTM. Exista multe modele de motoare Rotax de 650. Ce e cu titlul asta al topicului? Trebuia specificat ca e vorba doar de Aprilia. Si, nu mai exista topic pt Aprilia, sau ce? Inteleg ce zici tu dar...incearca sa vezi imaginea de ansamblu Un ROTAX este un ROTAX. Asa cum pentru Aprilia te uiti la BMW ( ca poate gasesti o idee) la fel este si invers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iulie 6, 2016 Share Postat Iulie 6, 2016 (editat) Inteleg ce zici tu dar...incearca sa vezi imaginea de ansamblu Un ROTAX este un ROTAX. Asa cum pentru Aprilia te uiti la BMW ( ca poate gasesti o idee) la fel este si invers. Un Rotax e un Rotax si mai multe Rotax sunt mai multe Rotax. Rotax nu incepe cu BMW si se termina cu Aprilia. Sau invers. Trebuia specificat ca topicul se refera la motoarele Rotax folosite pe Funduro si Pegasso. Ca sa nu emotioneze posesorii de alte motoare Rotax. Editat Iulie 6, 2016 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Iulie 6, 2016 Autor Share Postat Iulie 6, 2016 Un Rotax e un Rotax si mai multe Rotax sunt mai multe Rotax. Rotax nu incepe cu BMW si se termina cu Aprilia. Sau invers. Trebuia specificat ca topicul se refera la motoarele Rotax folosite pe Funduro si Pegasso. Ca sa nu emotioneze posesorii de alte motoare Rotax. Cred ca ne incurcam in detalii. Topicul este pentru orice tip de mobra care are motor ROTAX de 650. :-| . Nu a spus nimeni ca trebuie sa fie doar despre BMW sau Aprilia. In concluzie.. ne referim la motoare de rotax pentru orice tip de motor. Acum daca cei de la " conducere" cred ca topicul meu nu este bun sau nu ajuta pe nimeni il pot sterge. Nu fac eu legea in " casa" lor, sunt un simplu utilizator la fel ca toti ceilalti. Mult succes si sper sa nu ai nevoie sa scrii nimic aici » Post actualizat in 07 Jul 2016 08:52 Aici vad ca e cum zici tu, ma gandesc ca e blocat pistonul la TDC. Pare ok cum zici, cu toate inchise, cand lobii sunt spre interior. Ce nu merge? Ultimile chestii interesante din carte...zice cam asa Ignition start point: Intake ( admisie) open 5 grade dupa TDC ( punctul maxim de sus al pistonului) - close 40grade inainte de BDC ( punctul maxim de jos a pistonului) Exhaust ( evacuare) open 47grade inainte de BDC - close 7 grade dupa TDC. Intrebare de novice. Motorul are 4 timpi, ce se intampla dupa TDC si pistonul incepe sa coboare? trage benzina sau este punctul cand se face aprinderea carburantului ? » Post actualizat in 11 Jul 2016 07:39 Cred ca intrebarea anterioara trebuia sa fie cam asa... La motoarele in 4 timpi- 1 piston, bujia da scanteie in ambele momente a TDC-ului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kikiroz Postat Iulie 11, 2016 Share Postat Iulie 11, 2016 Intrebare de novice. Motorul are 4 timpi, ce se intampla dupa TDC si pistonul incepe sa coboare? trage benzina sau este punctul cand se face aprinderea carburantului ? dupa TDC, daca pistonul se afla pe cursa de admisie se creeaza vacuum si incepe umplerea cilindrului cu amestec carburant sau daca se afla pe cursa de detenta are loc expansiunea gazelor arse si producerea lucrului mecanic util. initierea aprinderii amestecului carburant se face pe cursa de compresie inainte de TDC cu asa numitul avans la aprindere (se "avanseaza" momentul aparitiei scanteii inaintea momentului cand pistonul a ajuns la TDC) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Iulie 12, 2016 Autor Share Postat Iulie 12, 2016 Este normal ca atunci cand este cursa de detenta si pistonul coboara sa se invarta motorul destul de greu daca il invarti manual? ( daca e sa gandesc logic, toate supapele sunt inchise deci nu are de unde sa mai traga aer si sa coboare usor). Pentru ca problema este aici.. din cauza ca pistonul coboara foarte greu, electromotorul cere mai multa putere din baterie si.. din acest motiv consuma toata baeria( cumparata nou si de calitate) Si daca nu este normal, care ar putea fi cauza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kikiroz Postat Iulie 12, 2016 Share Postat Iulie 12, 2016 daca il invarti manual este normal sa meArga greu deoarece se formeaza vacuum (ai ambele supape inchise si bujia pusa, cred) cum banuiesti tu logic. electromotorul face maxim 2 curse asa, deoarece dupa aceea se initiaza aprinderea si pornirea motorului si nu are cand sa consume bateria....daca tot zici ca e noua....pistonul nu coboara deloc greu cand il invarte electromotorul daca totul e OK, baterie si electromotor in parametri, nici nu stii tu ce putere are motorul ăla electric, unde mai pui ca are si angrenajul de cuplare cu reductor.... daca nu te pricepi si vrei sfaturi pe aici, pe forum, sfatul meu este sa apelezi la cineva care stie ca sa rezolvi problema asta, apoi pui mana si citesi, studiezi si cand vei stapani toate acestea te apuci de reparatii....tu vrei sa scutesti 2-3-500 lei incercand sa rezolvi singur problema intreband pe altii cand mai bine ai face ceea ce deja stii sa faci bine, scoti bani de acolo si platesti pe cineva sa-ti rezolve asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 12, 2016 Share Postat Iulie 12, 2016 daca il invarti manual este normal sa meArga greu deoarece se formeaza vacuum (ai ambele supape inchise si bujia pusa, cred) cum banuiesti tu logic. electromotorul face maxim 2 curse asa, deoarece dupa aceea se initiaza aprinderea si pornirea motorului si nu are cand sa consume bateria....daca tot zici ca e noua....pistonul nu coboara deloc greu cand il invarte electromotorul daca totul e OK, baterie si electromotor in parametri, nici nu stii tu ce Zicea ca fara bujie mai sus. Omul a desfacut tot motorul, iar acum il pune la loc. Nu stim ce e acolo din pacate... Teoretic mare lucru nu e, insa el fiind si la prima joaca de genul asta, nu stim de pe net ce si cum. .tu vrei sa scutesti 2-3-500 lei incercand sa rezolvi singur problema intreband pe altii cand mai bine ai face ceea ce deja stii sa faci bine, scoti bani de acolo si platesti pe cineva sa-ti rezolve asta... E in Uk parca si zicea fie ca nu are unde, fie ca e prea scump si tind sa il cred, insa nici depanarea on-line nu prea merge la toate motoarele. Hai, in unele situatii da, dar aici, cred ca ma opresc ca nu mai inteleg mare lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kikiroz Postat Iulie 12, 2016 Share Postat Iulie 12, 2016 lasa fratioare ca si daca e "la carding" in UK tot face una de-o lira......am fost si eu acolo si munceam "jos" si aveam £450 pe saptamana....poa' sa dea £1000-1500 sa o repare unu care chiar stie ce face. ......dar poate e de prea mult timp acolo si a invatat putin d-ale englezilor, sa puna la tescherea orice quid....si vrea s-o repare pă prieteniile din Romania. n-am cum sa-l plang "că e in UK", ca daca s-a dus acolo si nu face nimic are o problema mare, daca face atunci sa plateasca ca are de unde. pe mine ma plange vrunu' ca "sunt in Romania" unde sunt toate scumpe si salariile mici? n-aș prea crede... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iulie 13, 2016 Share Postat Iulie 13, 2016 daca il invarti manual este normal sa meArga greu deoarece se formeaza vacuum (ai ambele supape inchise si bujia pusa, cred) cum banuiesti tu logic. electromotorul face maxim 2 curse asa, deoarece dupa aceea se initiaza aprinderea si pornirea motorului si nu are cand sa consume bateria....daca tot zici ca e noua....pistonul nu coboara deloc greu cand il invarte electromotorul daca totul e OK, baterie si electromotor in parametri, nici nu stii tu ce putere are motorul ăla electric, unde mai pui ca are si angrenajul de cuplare cu reductor.... daca nu te pricepi si vrei sfaturi pe aici, pe forum, sfatul meu este sa apelezi la cineva care stie ca sa rezolvi problema asta, apoi pui mana si citesi, studiezi si cand vei stapani toate acestea te apuci de reparatii....tu vrei sa scutesti 2-3-500 lei incercand sa rezolvi singur problema intreband pe altii cand mai bine ai face ceea ce deja stii sa faci bine, scoti bani de acolo si platesti pe cineva sa-ti rezolve asta... are decompresor automat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 13, 2016 Share Postat Iulie 13, 2016 Cica asta ar fi: /index.php?/topic/80133-posesori-de-aprilia-pegaso-650uniti-va/?p=2612625 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Iulie 14, 2016 Autor Share Postat Iulie 14, 2016 Da mersi de sfaturi si de idei. Nu voi reactiona in nici un fel la comentariile legate de ce fac, cat castig si dc nu merg la service cu ea. CU siguranta sunt niste motive bine intemeiate. Dar, este foarte adevarat ca poate un service ar fi rezolvat problema mult mai repede ( asta ar insemna ca de fiecare data se merg la service si.. sa nu stiu nimic despre motoru daca se defecteaza) la fel de adevarat ca nu se poate rezolva problema cu cateva postari pe net. Doar ca, datorita link-ului dat de Banzay... am gasit ca un vechi utilizator de Aprilia a avut aceiasi problema ca mine si cred ca a omis acest lucru. Din cate am citit ar fi o problema care se rezolva cu astuparea admisiei( aer) iar dupa ce porneste o lasi sa traga aer normal. Nu am incercat lucrul asta( este foarte dificil sa gasesti astfel de informatii pe forum, de asta am incercat sa fac acest topic, cu speranta ca va fi mai simplu si ne vom rezuma doar la modul in care se pot rezolva UNELE probleme). Voi reveni cu noutati daca voi avea. » Post actualizat in 14 Jul 2016 09:19Referitor la problema cu decompresorul... nu cred ca problema este acolo in general. La mine merge f bine.. am verificat si totul este ok. Problema este ca merge foarte greu cand pistonul coboara nu cand urca( decompresorul incepe sa actioneze ). Acum din cauza ca am unblat prea mult la el si ma gandesc sa nu fi pus ceva bine, m-am decis sa desfac tot motorul si sa fiu sigur ca pun totul la punct ( dupa DVDurile de F650) . Altceva nu am ce strica...SPER. App de asta.. daca este cineva care vrea sa stiue despre o rpoblema sau ceva din motor si are nevoie de poze sa spuna acum. Mult noroc » Post actualizat in 14 Jul 2016 21:33Azi m-am apucat de treaba si am desfacut motorul. Am gasit urmatoarele: - bucati de garnitura sau silicon( nu imi pot da seama) in interior + o bucata de metal care banuiesc ca ar fi de la axul pistonului. Cel mai rau este ca este "mancat " din carcasa motorului exact unde intra axul ( partea dinspre rotor) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iulie 19, 2016 Share Postat Iulie 19, 2016 "axul pistonului" ? te referi la boltzul care tine pistonul pe biela? sau zici de ambielaj/arbore cotit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Iulie 19, 2016 Autor Share Postat Iulie 19, 2016 "axul pistonului" ? te referi la boltzul care tine pistonul pe biela? sau zici de ambielaj/arbore cotit? Ma refer la Ambielaj. Este o saiba intre biela si bratul pistonului din metal ( sincer nu stiu care este rostul ei si daca trebuie sa fie acolo) care s-a deteriorat si o bucata din ea a picat in motor. Acum am observat ca axul pistonului are joc vertical pe biela ( nu are deloc joc lateral). Astept comanda de piese si revin cu poze sau informatii care pot ajuta in viitor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iulie 19, 2016 Share Postat Iulie 19, 2016 Ma refer la Ambielaj. Este o saiba intre biela si bratul pistonului din metal ( sincer nu stiu care este rostul ei si daca trebuie sa fie acolo) care s-a deteriorat si o bucata din ea a picat in motor. Acum am observat ca axul pistonului are joc vertical pe biela ( nu are deloc joc lateral). Astept comanda de piese si revin cu poze sau informatii care pot ajuta in viitor Ce este biela? Ce este bratul pistonului? Oops! Mi-ai cerut sa nu mai intervin dar stii, si eu am motor Rotax. Si nu e nici Pegaso, nici Funduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IulianPEG*650 Postat Iulie 20, 2016 Autor Share Postat Iulie 20, 2016 Despre asta vorbesc. Cel mai porbabil nu folosesc termenii corespunzatori( asta pt ca nu prea ii stiu). Am cumparat un mecanism nou care merge ca uns, doar ca are o problema, Binionul de pe angrenaj este pt modelul din 2000. Stie cineva o modalitate prin care poate fi scos ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.