Sari la conținut

Honda CB500 sau Ducati Monster (proiect cafe racer)


Ekosekthor
 Share

Postări Recomandate

Salutare.

 

De ceva vreme ma confrunt cu o dilema... mai exact 1 luna.

 

Ma bate gandul sa-mi fac un cafe racer (am chef de mesterit... n-am prietena, nu ma iubeste nimeni, deci n-am ce sa fac cu timpul liber - inca ma gandesc daca sa aduc mobra in sufragerie sau nu). Dilema este la achizitionarea unei motociclete. Am cautat pe net motociclete potrivite pentru cafe racer dar sunt putine, si cam departe de mine. Ma rog, nu e chiar departe, dar sa zicem ca 300km eu consider ca-i departe... din considerente personale, comoditate, posibile complicatii cu acte probabil etc etc. Eu sunt din Timisoara si am zis ca imi exting cautarile maxim in judetele vecine (Arad, Hunedoara si Caras).

 

Motocicletele care sigur s-ar potrivi fara prea multe compromisuri pentru acest proiect sunt putine in aceste zone iar pretul e pana in 1500 Euro in functie de vechime model etc. Vreau sa ma incadrez intr-un buget de maxim 1500euro pentru achizitia motocicletei (aici e si provocarea), ca altfel ori mi-as lua ceva gata facut, ori as da 3-4000 pe un bmw indiferent de unde si gata, 50% of the problem solved. Dar fiind vorba de un proiect, regulile le fac dupa comoditate si o anumita flexibilitate a bugetului - unde evident e calculat aproximativ si bugetul modificarilor aduse ulterior.

 

Avand dificultatea de a gasi un naked potrivit pentru acest proiect, am zis sa vad daca pot face niste compromisuri care constau in alegerea unor motociclete mai dificil de modificat dar pe care le gasesc mai usor.

 

Astfel am ajuns la cele 2 din titlu.

 

Eu am avut un F650 si prea multe despre naked-uri nu stiu (de unde si nevoia de sugestii + ca nu les tiu pe toate)

 

Cum vad eu situatia:

 

Honda CB500 (1995 sa zicem... modelul cu 2 amortizoare pe spate)

Avantaje:

1. Motor - 2 in linie, 2 carburatoare (versus 4 in linie cu 4 carburatoare, mai mult de lucru, mai multe consumabile (bujii, fise, etc), mai putine tevi de evacuare... deci mai simplu de intretinut).

2. Pretul mic al achizitiei 1000 euro poate chiar si negociabil

3. Conversia vizuala se poate face mai usor decat la ducati (din ce vad eu si imi imaginez)

 

Dezavantaje

1. Tehnologie mai veche la frane si suspensii - frana pe tambur pe spate, un singur disc pe fata, suspensie normala pe fata. Probabil mai sunt si alte dezavantaje tehnologice dar acestea le-am observat eu din poze.

 

Ducati Monster 600 (1996... pe-acolo)

Avantaje

1. Tehnologie mai noua fata de honda - amortizor central spate, fane pe disc fata spate si furca upside-down (ceea ce la honda probabil ar intra in bugetul de modificare iar aici le am by default)

2. 2 pistoane.... versus 4... same shit cum am argumentat si la honda cateva randuri mai sus

 

Dezavantaje

1. Pretul mai mare cu 500 euro fata de honda (cel de achizitie)

2. Mi se pare mai greu de modificat in cafe racer (ochiometric si din imaginatie...)

3. Anumite probleme la partea electrica. Dinc e am citit pana acum, problemele erau banale dar enervante referitor la contacte imperfecte, butoane, etc. Deci nu am citit chestii horror de genul ca trebuie scimbat releul de incarcare 1 data pe sezon sau ca la 20.000 km pica cdi-ul. Asemenea probleme avand in vedere ca este vorba de un cafe racer se pot rezolva in faza de modificare unde niste contacte si connectori se pot schimba preventiv in zonele sensibile (frane, semnalizari sau unde e amperaj mare... la pornire de exemplu). Zic si eu, asa preventiv ca nu am neaparat date reale, doar ce am citit tot aici pe forum.

 

 

Sunt curios ce parere aveti voi despre aceste 2 moticiclete si daca a incercat cineva sa faca o modificare de cafe racer pe una din ele, ce provocari a avut, de ce ar regreta sau de ce este multumit de alegerea facuta etc etc.

 

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai punctat bine avantajele dezavantajele dar eu as merge si pe faptul ca o Honda este mai fiabila din toate punctele de vedere decat un monster, o sa ai nevoie de piese probabil in timp si la Ducati bugetul va fi mai ridicat. Ca si mententanta de altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vad cb ul mai potrivit, plus ca exista și model cu disc pe spate din 97 parcă, faptul ca are doua amortizoare pe spate la un Cafe Racer e un avantaj cel puțin ca aspect, plus fiabilitatea la motor, mie sincer îmi place și Ducati, la aspect este superior dar nu știu dacă ar merge ok pt transformat, aici adăugăm și problemele care de multe ori sunt cum zici minore, dar destul pe piperat la reparații.

Editat de predaoctavian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Eu am un cb500 din '94, are 118000 de km la bord si inca merg cu el fara probleme. Cu prietena+bagaje, excursii de maxim 2 sapt. in Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Bularia, Moldova, Ungaria, Polonia si n-am avut nici o problema. Deci, eu il recomand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Bobossus

Cb500 sau Honda in general? Avand in vedere ca ambele sunt de 20 de ani, ma astept ca ambele sa aiba nevoie de schimbari la partea de fiabilitate... Totusi eu sper ca la motor ceea ce achizitionez sa nu necesite interventii. Aici ma refer la motor, supape si cutie... carburatoarele, ambreiajul si partea de aprindere sunt chestii mai secundare din punctul meu de vedere pentru ca nu e asa de complicata o interventie la ele.

 

Ma astept ca la Ducati sa fie pretul mai ridicat la piese dar de asemenea presupun ca depinde de piese si oare cu cat mai mare decat la honda. Daca pe o piesa de honda dau 100 lei iar cea de ducati e 130, sa zicem ca este acceptabil. Ideea e sa nu fie diferenta mai mare, sau sa fie vorba de piese mai scumpe si mai rare... sa fie ceva de la honda 400 lei iar aceeasi piesa pentru ducati 1200 pentru ca e mai cu motz. In acest caz costurile de honda ar fi net superioare nu doar mai mici.

 

Mentenanta la fel...

 

Acolo uleiul e la fel pentru ambele dar daca un cost total de placute, lichide si filtre la honda e 400 lei, iar la ducati 800, atunci da, costurile per sezon sunt mai mari la ducati si poate nu merita.

 

@Predaoctavian

Ca si modificare e putin mai dificil din cauza formei in V a seii si a rezervorului... Nu are liniaritatea de CB....

 

@ Tibi_c

Cu mentenanta la motor cum e? A trebui sa faci ceva la el?

 

@florinelu07

Usor de enumerat, greu de gasi in aria de acoperire mentionata de mine :)

Editat de Ekosekthor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiabilitate CB 500 in primul rand si Honda in general. Nu e o parere subiectiva, exista studii in acest sens. CB 500 este un model care a fost ultra fabricat, imbunatatit, re imbunatatit si preferat pentru custom. Publicatii de prestigiu din domeniul moto i-au acordat 4.5 / 5 pentru build / engine. E un motor strong din toate punctele de vedere desi e vechi, cum a zis si colegul mai sus, sunt CB 500 cu 120.000 km + fara interventii majore ceea ce e WOW. Ducati nu atinge asemenea performante pe build, din acest motiv cei care fac custom il prefera.

 

Tu spui 100 RON vs 130 RON nu e mare diferenta dar reprezinta defapt 30%, ceea ce e HUGE. Eu nu m-as baga pe Ducati ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@-UFO-

Radiatorul ca radiatorul... dar trebuie reconstruit un vas de expansiune ca arata urat un bidon de palstic... Asta cu radiatorul a fost un detaliu care mi-a scapat. buna observatie.

 

@Bobossus

30% nu mi se pare exagerat... problema ar fi in cazul pieselor rare daca diferenta e mult mai mare sau sa fie multe reparatii de finete unde este nevoie de un knowledge pe care numai cei din reprezentanta sa-l aibe sau sa trebuiasca scule speciale. Aia m-are speria mai tare decat diferenta de pret. Adica prefer sa dau 30% mai mult pentru o piesa daca este mai usor de montat si sa nu fie nevoie de interventii dificile. Dai un ban dar chiar daca nu stai in fata, macar sa fie usor de inlocuit. Nu am un exemplu clar pentru ca nu cunosc motocicletele... Dar ipotetic vorbind daca ar fi sa aleg intre un bendix care este sub forma de bilute montat in spatele rotorului si necesita sa scot uleiul din motor ca sa-l schimb dar costa 200 lei versus un bendix care nu necesita operatiunea asta dar costa 300, aleg varianta cu 300 lei, clar.

 

Ideea e sa iau o motocicleta unde pot interveni si eu, ca altfel... 3500 -4000 euro buget de mobra noua, urata, fara suflet, si gata :)

 

@ Cristian 1

Exista un motiv pentru asta. Nu neaparat din cauza fiabilitatii sau a costurilor ci cred ca o mare pondere in decizie o reprezinta design-ul cu care se lucreaza mai greu la Ducati. Forma aia care e faina stock... ma f*te la interventiile asupra geometriei si a proportiilor... Cu CB500 nu m-am plimbat, dar cu un Ducati Monster m-am dar asa o tura in jurul blocului si in alea 3 minute scurte a reusit sa-mi puna zambetul pe buze. nu pot spune asta despre CB500 pentru ca nu m-am dat cu el, nu pentru ca ar fi mai naspa. Dar intr-adevar la ducati parca am simtit o conexiune ca in avatar. Bine, asa o simt si cu 1200Gs-ul dar... ideea de baza e cafe racer si asta complica situatia pentru ca nu pot sa deviez usor de la scopul principal pentru ca daca o fac, singur ma complic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@florinelu07

M-am uitat cum nu m-am uitat. dar nu sunt in zona unde ziceam eu ca am dat search. :)

+ ca la unele pretul trece de 1500. Eu vreau sa ma incadrez si intr-o suma de achizitie. Ideea nu e ca ma vait dar vreau sa ma incadrez in regulile astea. Achizitia sa fie sub 50% din investitie. Asa, daca aloc buget mare (ceea ce nu consider ca fiind o prioritate momentan) lucrurile se simplifica, dar si provocarea nu mai este la fel. Apoi, acesta este primul meu proiect de acest gen pe care vreau sa-l incep. Asta inseamna ca la fel de usor cum pot sa reusesc, pot da fail. Prefer sa dau fail pe o suma mai mica.

 

Oricum cautarea continua... aproape zilnic dau search si ma astept sa sara de ici de colo ceva nou. Doar ca la ducati si cb 500 am ajuns pentru ca apar constant aceste 2 motociclete in judetele si pretul dorit de mine pentru achizitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XJ550

KZ550

CB500 (modelul vechi)

CX500

XV5xx/6xx/7xx

Inazuma 750

Zephyr 550/650

As mai adauga pe lista si Suzuki Bandit 600.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

backbone sucks! am hornet si mi-am luat monster si pentru ca i se vede cadrul. backbone e greu de modificat. parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cateva ore de cugetat de cand am initiat topicul, cred ca UFO a reusit sa fuck my movie cum s-ar zice cu radiatorul ala care nu stiu cum mi-a scapat...toate pozele de pe comp pe care le am cu cafe racer sunt fara radiator si nu stiu din ce motiv n-am observat asta.

 

Doamne ce simplu era daca vroiam vitezana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in afara de ulei, filtre, placute de frana, bujii, lant, cauciucuri si cate un bec din cand in cand, n-am umblat la altceva... si mansoanele la ghidon le-am schimbat o data :)


» Post actualizat in 08 Aug 2016 20:41

cb-ul are racire pe apa si deci radiator.. nu preae ok pt cfracer.. vezi un gs 500...

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9d/3a/54/9d3a540f82f9f0293891676b75e99c97.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cateva ore de cugetat de cand am initiat topicul, cred ca UFO a reusit sa fuck my movie cum s-ar zice cu radiatorul ala care nu stiu cum mi-a scapat...toate pozele de pe comp pe care le am cu cafe racer sunt fara radiator si nu stiu din ce motiv n-am observat asta.

 

Doamne ce simplu era daca vroiam vitezana...

 

zephyr-ul de 550 este alegerea ideala....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum depinde ce inseamna lesinat :)

 

Eu nu sunt atras de viteza in linie dreapta si goana pe autostrada. Pentru ce am eu nevoie si ce mi-a adus zambetul pe buze a fost ok si F650-ul. Iar pe langa F650-ul meu, la 120km/h banditu de 400 al unui prieten trecea destul de lejer pe langa mine... Deci ma astept ca un cafe racer mai vechi sa imi depaseasca asteptarile cu putin. In schimb, tehnologia pe care as simit-o ca lipseste ar fi la suspensii si frane, nu neaparat la motor.

 

Totusi intr-adevar la una mai veche ar fi problema cu uzura motorului. Problemele tehnice m-ar face sa nu o scot din garaj. Dar si acelea tot la motor sa fie, ca in rest se rezolva multe pe cont propriu :)

Aici ma refer la frane, suspensii, carburatoare, cabluri, partea electrica si alte chestii minore care se pot face intr-o sambata (sau mai bine zis o zi daca ai piesele).

 

Momentan tot dau search pe site-uri si vad ca au aparut si alte noutati... iar din pacate cele 2 modele din titlul topicului sunt greu de modificat. Ma refer la dificultatea raportata la skill-urile mele... ca altii experimentati care modifica un cadru in joaca nu iau un anumit model ca pe un impediment. Pana mea, pana la urma la mine este un hobby, din care invat ceva, pun suflet dar nu fac anumite schimbari cu usurinta.

 

Sa vad ce gasesc. Vineri e ultima zi de lucru si intru in concediu 2 saptamani. Asta inseamna ca am timp sa caut activ, sa ma duc sa vad cu ochii mei mobrele... si in ce stare tehnica se afla ele. Dar cu siguranta topicul asta m-a facut sa fiu mai atent la achizitie si sa tin cont de unele detalii care fie mi-au scpat fie nu le-am stiut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prea tarziu...

 

Am gasit un gsx400e cu ceva accesorii de cafe racer pe el. Am fost, l-am vazut, m-am indragostit de pozitie, accesoriile mi se pare ok pe el... adica si eu tot cam asa ceva as fi ales in mare parte. Maine ma duc sa-l iau.

 

Multumesc inca odata pentru clarificarile oferite.

post-22866-0-51838300-1471022827_thumb.jpg

post-22866-0-73792000-1471022836_thumb.jpg

post-22866-0-54647400-1471022849_thumb.jpg

post-22866-0-64418400-1471022860_thumb.jpg

post-22866-0-42046000-1471023184_thumb.jpg

Editat de Ekosekthor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...