Cesar Postat August 24, 2016 Share Postat August 24, 2016 In acest stadiu se afla dornul presei conceput de mine. Voi fi atent la strangere sa nu se umfle prea tare si sa crape. Era perfect daca aveam model. Pe strungul meu pot sa fac multe dracii . Forma pare in regula. Cauta un surub 12.9 ca sa fie mai rezistent in timp. Daca tot ai masina si cunostinte, fa-ti presa pe filet patrat si nu va avea moarte. Sau, daca ti-e lene, ramai la metric dar pe un diametru considerabil mai mare si pas 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
??? Postat August 24, 2016 Share Postat August 24, 2016 Ma bag si eu in seama. Dupa ce am rupt o presa, am ajuns la flex si dorn... Mentionez ca am gasit undorn facut din ceva otel dur, dar la care i-am rotunjit varful la polizor. Ideea este ca diametrul ipoteticei sfere din varful dornului sa fie putin mai mare decat cel al concavitatilor din pinii zalei de legatura. Cu 0,5 - 1 mm. Apoi, cu un ciocan de 0,5 kg sau 1 kg, depinde de ce muschi ai, folosind o piulita sau doua lipite alaturat, montezi fateta zalei. Cel mai important este sa nu uiti sa ungi pinii cu vaselina si sa nu scapi oringurile. De preferat este sa iti tina contra un amic... Eu am varat un disc de haltera de 15 kg in spatele lantului...Apoi iei la ciocane pinii aia, rotind dornul astfel incat sa-i "infloresti" uniform si fara crapaturi. IMPORTANT: Sa ai sublerul la tine si sa masori in permanenta grosimea zalei, sa fie la fel cu celelalte si "floarea" facuta pinilor. Trebuie sa fie cam cu 0,5 mm mai mare decat diametrul pinilor. Mie mi-a luat cam 3 ore, singur, cu injuraturile de rigoare, dar a iesit beton. Afost vorba tot de un lant DID 525. Eu nu am luat presa pt ca mi se pare absurd sa dau 100 euro pe ea... Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat August 24, 2016 Share Postat August 24, 2016 (editat) Nu am mai intrat cateva zile pe forum ... mi-a sarit in ochi instant, reactia a fost: "Vai de p.la mea ce titlu de (cuvant urat)!" Editat August 24, 2016 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat August 25, 2016 Share Postat August 25, 2016 (editat) Daca tot ai masina si cunostinte, fa-ti presa pe filet patrat si nu va avea moarte. Sau, daca ti-e lene, ramai la metric dar pe un diametru considerabil mai mare si pas 1 Ce mi-a placut partea asta de calcule de o facui pe la masini si organe, dar din pacate, pentru ca in afara de un proiect nu am realizat si nu am practicat, mare lucru nu imi mai aduc aminte Si e utila a naibii... Editat August 25, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragomir Ionut Postat August 25, 2016 Autor Share Postat August 25, 2016 (editat) Surubul din pozele atasate nu a tinut desi provenea din industria auto. (Cand eram copil faceam dalti din suruburi de raba si tineau vesnic) Prea slaba compozitia si nu s.a pretat la calire. Am folosit apoi ce stiam sigur ca va merge - tija de amortizor auto. Un otel f tare cu miezul tenace si care se preteaza excelent la prelucrare mecanica si tratamente termice ulterioare dupa indepartarea stratului cementat de la exterior. Cu asta a mers bine nituirea. Corecta aprecierea privind necesitatea unui pas marunt la filetul presei si a surubului. Ai un control mai bun al fortei aplicate si usureaza toata munca. Dupa nituire am scos mobra la plimbare si am testat lantul in regimuri de acceleratie si viteza diferite. Dupa inspectarea repetata a niturilor nj am remarcat nicio problema Editat August 25, 2016 de Dragomir Ionut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 25, 2016 Share Postat August 25, 2016 Surubul respectiv era in cel mai bun caz din grupa 10.9. Sincer, nici cu grupa 12.9 nu stiu daca faci o treaba buna. Nasoala e treaba la metric si pas. Cu M10 sau 12 vei pati la fel. A doua problema - alegerea/gasirea materialului. A treia problema - tratamentul termic. Daca tot esti hotarat, poti lua in calcul o presa de tip parghie compusa in genul foarfecelor de tabla de banc dar la o scara mai mica. Forta de nituire va fi produsul fortelor de iesire pe fiecare parghie. Capul nitului nu are nevoie de o apasare enorma pt a fi deformat cu 0.1-0.2 mm pe diametru, ceea ce este arhisuficient. Un ansamblu mobil filetat il poti include doar pentru reglaj fin al cursei finale. Inspiratie si succes iti doresc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.