Sari la conținut

Problema incarcare VFR800


Radu H.
 Share

Postări Recomandate

Pai inainte de a cumpara alte piese (releu) e evident ca astfel de investigatii trebuie facute PRIMA OARA!

Conectori, mufe, sigurante, fire, masurat, inclusiv prinderea bornelor la baterie. Toate chestiile astea verificate si apoi cumparat alt releu.

 

Eu personal nu am intalnit relee care azi sa incarce si maine nu sa mai incarce iar poimaine sa incarce iar. De obicei cand se strica ori nu mai sunt in stare sa tina nici 13V ori incarca prea mult, 16V si peste. Dar asta e ireversibil, nu-si revin ca prin minune.

Sa mearga notOK azi si OK maine nu am pomenit, gen componentele electronice componente nu se repara singure :D.

Cand treaba e ON-OFF este clar indicatorul unui contact imperfect.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am întâlnit la mine sa încarce releul dacă nu ai farul aprins, când aprindem faza scurtă nu mai încărca de ajuns și atunci seca bateria. Dacă mergeam fără lumini incarca normal, chiar am făcut un drum după ce am pornit-o împinsă cu farul stins și a doua zis a pornit normal.

Asa ca se poate sa "semi incarce", dar odată da odată nu, asa nu am auzit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motociclism...

1: daca se stica ceva,si nu va pricepeti 100 %,nu va bagati,ca pana la urma veti da foc naibii la motor.

2.daca se strica ceva piesa,schimbal pe ceva de calitate si rezistent de lunga durata (mosfet) nu tiganii,coler si butoane si chinezeraie,si condensatoare de pe fram...

3.daca nai bani destuli,sezi pland pe fund pana cand aduni. Nu e ieftin hobby. Amu hobby sau moft,sau stil de viata...,depinde de la om la om

» Post actualizat in 06 Sep 2016 20:02

Scurt si la subiect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cand am umblat si am facut masuratorile, nu a mai fost nici o problema. Contact imperfect pe undeva banuiesc ... Oricum am sa incerc sa strang toti papucii din mufele respective.

 

Mi-am luat un voltmetru micut sa monitorizez incarcarea. Problema este ca nu stiu unde sa-l leg in asa fel incat sa functioneze doar cand este contactul pus. Idei ?


» Post actualizat in 22 Sep 2016 15:35

Cum orice minune nu tine mai mult de 3 zile, uite ca la mine a tinut ... 3 saptamani.

Am iesit la o tura mai lunga de 2 zile si a 2-a zi spre inserat m-am trezit din nou ca nu mai am incarcare. Initial tura trebuia sa fie de 3 zile, dar a 3-a zi de dimineata am plecat direct spre casa, cu motocicleta pornita impinsa bineinteles, pentru ca nu imi incarcase cu o seara inainte.

Ajuns acasa i-am facut tot ce se poate face. Am desfacut carenele si am urmarit fiecare fir care are legatura cu incarcarea. Am strans toate mufele si toti papucii, i-am uns cu Molicot (o pasta de grafit foarte buna pentru contacte electrice), am sucit si am invartit pe unde am pus mana. Nu vrea si punct.

 

Am masurat din nou.

La prima pornire, motor rece si releu rece, incarca normal, 14.5.

Dupa 10 minute de mers cand deja motorul si releul sunt calde, incarca in felul urmator :

13V turat la 6k fara consumatori.

12,3, maxim 12,5 cu faza scurta turat la 6k.

11.8, maxim 12 cu faza lunga turat la 6k.

11 si un pic cu farurile aprinse, la ralanti. Groaznic.

 

Am masurat statorul din nou.

Cu motorul oprit si aparatul de masura pe ohmmetru, 0.3 ohm intre oricare infasurare si cadru.

Cu motorul pornit, turat la 7-8k rpm, 90-100V alternativ.

Cu motorul pornit (fierbinte), turat la 7-8k rpm, masurat cu aparatul pe tensiune altrnativa intre oricare infasurare si cadru, 0.8V. Este ok ???

Cu motorul pornit (fierbinte), la ralanti, 0V intre oricare infasurare si cadru.

 

M-am inteles cu cineva sa-mi trimita un alt releu de incarcare sa testez daca el este de vina. Astept.


» Post actualizat in 02 Oct 2016 07:01

Salutare, am pus alt releu de incarcare + voltmetru pe el. 14,4 - 14,5V orice i-as face, in orice contidii, mai putin una singura : cu toti consumatorii porniti si cu motorul la ralanti, am undeva la 12,8V.

In orice caz, este foarte ok acum.

Am pus un releu de VTEC gasit la un pret sub nivelul pietei sh si am zis ca ma risc sa-l iau. Daca vor mai fi probleme, iau mosfet fara nici un ocolis (eu sper sa nu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Daca ce zici este adevarat..si ai 0.3ohm intre cadru si infasurari............nu-i bine de loc....inseamna ca ai continuitate unde NU ar trebui sa existe!

Editat de Bogus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ce zici este adevarat..si ai 0.3ohm intre cadru si infasurari............nu-i bine de loc....inseamna ca ai continuitate unde NU ar trebui sa existe!

 

Ma scuzi, vroiam sa zic intre infasurari. Sunt zapacit. La cadru este zero.

 

Ce ma ingrijoreaza putin este urmatoarea chestie :

 

Cu motorul pornit (fierbinte), turat la 7-8k rpm, masurat cu aparatul pe tensiune altrnativa intre oricare infasurare si cadru, 0.8V. Este ok ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ma ingrijoreaza putin este urmatoarea chestie :

adica te ingrijoreaza o eroare de multimetru, masurare sau citire , dar ca ai mers cu un releu copt nu te-a ingrijorat de loc

 

ingrijoreaza-te in continuare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...