sorinavram Postat Ianuarie 6, 2007 Share Postat Ianuarie 6, 2007 In topicul postat azi "Choppere la Toronto", in ultima poza, se vede un motor racit frontal cu un ventilator. Ma intreb daca o astfel de customizare merge la orice motor racit cu aer, sau trebuie facute niste calcule privitoare la regimul termic al motorului? Un V-Twin, de exemplu, cum vi s-ar parea sa aiba doua astfel de ventilatoare, plasate lateral pe cilindrul din spate, dezavantajat din acest pct de vedere? Stie cineva cat la suta din racirea cu aer a unui motor se datoreaza vitezei de deplasare si cat la suta disiparii caldurii prin aripioarele de pe cilindru-chiulasa? Ce s-ar putea folosi in acest caz? Un cooler mai mare de calculator, pe 12 V, ar merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Ianuarie 6, 2007 Share Postat Ianuarie 6, 2007 Faza cu cooler de calculator a fost incercata pe post de turbo la Dacia respectiv pus in caura de la filtrul de aer chipurile ca sa bage mai mult aer.La turatie facea sa ingreuneze patrunderea aerului. Un astfel de sistem functioneaza cel mult la relanti, iar pe post de racitor cel mult la relanti si pe loc. Sa ne gandim logic. Ce curent de aer produce un astfel de cooler la turatie maxima si ce curent de aer simtim cand intindem lateral mana la 80 la ora? De ce motoarele racite cu aer nu au asa ceva din fabrica? chiar nu s-a gandit nimeni? Probabil ca s-ar putea realiza asa ceva, dar curentul de aer produs de ventilator ar trebui sa il depaseasca pe cel produs de curentul produs de deplasare sau macar sa fie pe aproape. In plus ar trebui sa aibe turatia variabila pt ca la relanti sa nu raceasca motorul prea tare sau sa porneasca atunci cand temperatura motorului depaseste o anumita valoare. Chestia asta se intampla la electroventilatoare dar la motoarele racite cu apa.principiul termostatului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Ianuarie 6, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2007 Exact pentru functionare la ralenti ma gandeam eu (la mers mult prin oras, semafoare, blocaje, etc). Iar la un motor V-Twin, oricum cilindrul din spate e mai putin racit, chiar la viteze mai mari. Sau poate ca ar fi mai bine de montat si o priza de aer, care sa dirijeze jetul spre cilindrul din spate cand mergi cu viteza, iar ventilatorul sa porneasca la ralenti. Sau bat campii si e bine sa lasi motorul cum a fost fabricat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_q Postat Ianuarie 6, 2007 Share Postat Ianuarie 6, 2007 (editat) Faza cu cooler de calculator a fost incercata pe post de turbo la Dacia respectiv pus in caura de la filtrul de aer chipurile ca sa bage mai mult aer. :crack: cat de tare. Nu mai bine facea dacie cu torboreactor shi folosea 3-4 coolere d-astea Pentru ca cilindru de spate merge mai cald primeste mai putina benzina shi mai moolt aer in amestec. Da tu nu crosetezi la mersul prin oras??? Opinia mea: Daca nu e stricat , nu-l repara, lasa-l asa cum l-au facut aia care l-au facut Editat Ianuarie 6, 2007 de cristi_q Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Ianuarie 6, 2007 Share Postat Ianuarie 6, 2007 (editat) motocicleta din poza e un BossHoss cu motor watercooled, de aia are ventilator pt racirea apei din radiatorul frontal. in alta ordine de idei, racirea cu ventilator sau turbina de racire a motoarelor racite pe aer -aircooled- e o treaba dusa la perfectziune in ziua de azi. a se vedea de la primele motoare de mashini in 2 timpi, shi in 4 timpi, trabant, vw broscutza shi pana in prezent porsche sau subaru. sunt doar cateva. acolo turbina e legata la vibrochen shi furnizeaza debitul de aer in functzie de regimul de turatzie al motorului. cand aerul e rece sau foarte rece intra in actziune nishte clapete care regularizeaza debitul de aer relativ la temperatura motorului. pentru motocicletele racite pe aer, daca te ingrijoreaza incalzirea excesiva in ambuteiaje, poti monta un ventilator suplimentar, dar cea mai buna/simpla shi utila varianta e sa montezi un radiator suplimentar de ulei, sau sa-l inlocuieshti pe cel existent deja cu unul de dimensiuni mai mari. uleiul preia foarte mult din sarcina termica a motorului, asha ca daca scazi temperatura uleiului cu 15-20 grade celsius, deja ai facut foarte mult. Editat Ianuarie 6, 2007 de kerosen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wallower Postat Ianuarie 6, 2007 Share Postat Ianuarie 6, 2007 xx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Ianuarie 6, 2007 Share Postat Ianuarie 6, 2007 Salut Sorin, te referi la aripioarele acestea? La a mea sunt din fabrica si pina acum nu am avut nici odata probleme. Cum am mai mentionat in alt topic, am condus deja "TR1" (bunicul, din anii '70) si "XV1100" (tata, din anii '80) avind acelas motor ca ""BT1100". Din cate imi aduc eu aminte si TR1 este din anii `80.Mai precis in 1981 a spart piata ,daca nu ma insel.Sotia unuia dintre prietenii mei are un XV500 Virago Special de prin `84.Este bestiala.Acelasi motor ca TR1(identic) dar de cilindree mai mica, dar merge de rupe.TR1 a iesit in evidenta in perioada aceea pentru fiabilitatea deosebita si nici modelele mai mici nu dezmint faima asta.Pacat ca pe la noi sunt foarte rare. Ai avut motociclete faine @wallower Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wallower Postat Ianuarie 6, 2007 Share Postat Ianuarie 6, 2007 xx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kata Postat Ianuarie 7, 2007 Share Postat Ianuarie 7, 2007 genii pustii.... uitatziva fratzilor la mobra aia veche (turist) suta la suta pe aer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wallower Postat Ianuarie 7, 2007 Share Postat Ianuarie 7, 2007 xx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Ianuarie 7, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2007 @ wallower: le-am zis aripioare la acele lamele sau cum dracu' sa le spun care disipeaza caldura si care sunt prezente pe orice motor de motocicleta. @ kata: am avut (tata & eu) toate variantele de mobra si stiu la ce te referi, dar nu am vrut sa asociez intrebarea mea cu mobra pentru ca aceasta mai avea ceva:motorul era acoperit, iar aerul nu venea direct din ventilator pe cilindri, ci era dirijat in sus si tinut prin preajma de acele capace care acopereau motorul. @ wallower again: n-ai gusturi rele! 90 la suta din preferintele tale se pupa cu ale mele. Mai putin pct.2 (prefer mai mic deocamdata) si 12 (chopper). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.