Alinache Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 Salutari! Stie cineva daca un 3AJ are aceleasi prinderi pe cadru ca un 1VJ? Si daca se potriveste CDI-ul de la 1VJ la 3AJ? Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinachos Postat Martie 2, 2015 Share Postat Martie 2, 2015 Salut! As vrea sa cumpar un xt660r dar vad ca sunt foarte putine la vanzare. Asa putine exemplare sunt in RO? Motorul as vrea sa-l folosesc in regim mixt adica asfalt si forestiere . La ce ar trebui sa fiu atent in special cand cumpar acest model? Multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinachos Postat Martie 2, 2015 Share Postat Martie 2, 2015 Nu vreau sa urc rampe de 45 de grade si nici namoale sau mers printre copaci. Nu stiu, n-am mers, dar cred ca pe un drum forestier ar trebui sa fie cat de cat ok. http://olx.ro/oferta/yamaha-xt660r-ID36qXl.html#d0aa7d035e Ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 2, 2015 Share Postat Martie 2, 2015 (editat) Are garda la sol foarte mica din cauza evacuarilor, iar solutia de mutare a galeriei + scut te duce la pretul unui tenere, la cluj este un tenere albastru 34kkm . Nu cred ca poti urca pe scari cu un xt cu evacuari standard. Nu mai vorbim de protectia la vant. Apropos- de urcat pante, cu tenere am urcat dalele de beton de pe digul hidrocentralei, cred ca au cam 30 grade, iar cand ajungi sus, garda la sol conteaza. Editat Martie 2, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinachos Postat Martie 2, 2015 Share Postat Martie 2, 2015 Frumos tenerele din Cluj, dar sare mult din bugetul meu. Vroiam o motoreta care sa ma duca pana la munte pe DN-uri la o viteza de 120 si de acolo sa urc pe drumuri forestiere, iar seara sa ma intoarca acasa, intr-un buget de max 2500 euro. De preferat ar fi sa aiba si motor pe injectie. Am cautat mai multe modele: f650gs ; pegaso ; kle ; xt 660 r ; freewind dar yamaha din linkul de mai sus mi-a facut cu ochiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 3, 2015 Share Postat Martie 3, 2015 (editat) Motorul chiar are vana, are cuplu de jos, greutatea conteaza cand o ridici de jos. Zilele astea m-a intrebat cineva de galerii de tenere vechi, vrea sa le monteze pe xt660r ca sa nu le mai aiba pe sub motor si sa isi puna o singura toba. Asa poti monta si scutul de tenere. Sau varianta brand new. Pt supermoto sunt ok chiar da bine, dar pentru R nu inteleg de ce nu au pus direct galerie pe sus si o singura toba. » Post actualizat in 03 Mar 2015 16:58 Frumos tenerele din Cluj, dar sare mult din bugetul meu....intr-un buget de max 2500 euro.. te-mprumuti si nu te rogi de nime' Editat Martie 3, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sanyi Kov Postat Martie 6, 2015 Share Postat Martie 6, 2015 Salutare! De unde si cam la ce pret as putea gasi un powercommander pentru un XT660Z din 2011? Stiu ca la un moment dat exista o "chestie" numita Kev mod, dar vad ca a cam disparut inlcusiv de pe ebay. Am montat un filtru DNA, ma gandeam sa-mi montez si o toba sport, dar mi-e teama sa nu-i "crap" motorul. Defapt astept sa-mi explice cineva si ce face exact acel power commander? Cum influenteaza puterea, daca scade sau nu vibratiile, consumul, etc? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 6, 2015 Share Postat Martie 6, 2015 (editat) Toate explicatiile sunt pe xt660.com. filtrul +tobe iti vor saraci prea mult amestecul si de aia este power commander. Cred ca gasesti pc pe off-the-road.de . Tobele separat sau filtrul separat sunt ok . Poate este bine sa pui numai filtru prima data si sa vezi daca este suficient. Deasemenea pe siteul dnaairfilters gasesti explicatii, dar xt660.com colaboreaza cu ei Editat Martie 6, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edu. Postat Martie 7, 2015 Share Postat Martie 7, 2015 Salut baieti, imi poate spune cineva , oare schimbatorul de viteze de pe xt, xtz , se potriveste pe tt 600 ? are un prieten un tt 600 de prin 94-98 ... si a rupt schimbatorul, vrem sa luam altul, dar second, .... piese de tt cam greu de gasit,de aceea as vrea sa stiu daca se potriveste de pe alte modele... la fel m-ar interesa si butonul de pornire.... Mersi mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 7, 2015 Share Postat Martie 7, 2015 schimbatorul de viteze de pe xt, xtz , se potriveste pe tt 600 ? Nu. http://kedo.de/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edu. Postat Martie 8, 2015 Share Postat Martie 8, 2015 Nu. http://kedo.de/ Multumesc de raspuns, se pare ca o sa trebuiasca sa gasesc unul neaparat de tt600 daca nu se potriveste de pe altceva. Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
murano Postat Martie 12, 2015 Share Postat Martie 12, 2015 Salutari,are cineva de vanzare la un pret decent un etrier spate Yamaha XT 600? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian Puiulet Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 Deoarece nu am mai putut edita, voi continua aici : Pe masura ce avansati trebuie ambalate si etichetate toate piesele demontate si, preferabil ar fi chiar sa aveti un aparat foto pentru a sti ce aveti de facut la remontare in caz ca va incurcati in manuale. Partea cea mai importanta a acestui topic si motivul pentru care l-am initiat e cea in care era cat pe ce sa comit o greseala care sa ma coste cel putin 200 de Euro (vibrochen incins - terminat cu proprietatile lui +/- dezlipit magnetul de pe interiorul rotorului - asta nu mai stiu cat ar fi costat) si pe care chiar nu trebuie sa o comiteti si voi. Pe partea dreapta a motorului, sub capac, exista magnetoul si aprinderea intr-o singura piesa. Statorul este prins pe capac. attachment Pentru a ajunge la vibrochen va trebui demontat rotorul de pe axa vibrochenului. Prinderea este prin presare, cele doua piese avand profile conice si o pana semicerc intre ele. Asa arata chestia de care va vorbesc (rotorul cu magnet pe interior): attachment. Pentru a desface piulita aceea din capatul ei cica v-ar trebui cheia asta speciala : attachment Nu e nicaieri de cumparat, greu de construit (costa...) asa ca am apelat din nou la pistolul acela pneumatic cu percutie. Se deschide imediat si fara daune. Partea cea mai interesanta urmeaza acuma. Toate manualele lui peste recomanda o presa speciala de urmatoarea configuratie : attachment Dupa o schita construita in manualul francez am construit-o si eu. Partea proasta e ca ei recomandau tabla de 5 mm care e un vax. Rotorul ala nu s-a clintit deloc. Daca continuam riscam sa sap cu surubul ala central in axul vibrochenului. M-am dus la un service moto unde am fost sfatuit sa caut autogen sa incing aproape de rosu miezul rotorului, sa trag cu 2 leviere de sub roata dintata si cu un ciocan de bronz sa dau in axul vibrochenului pentru ca de la socuri cele doua piese sa se desprinda. Nu mi s-a parut ok. Nu cunosc nici daca o asemenea operatie ar fi afectat proprietatile magnetului (cred ca asta era ultima belea). Singura solutie ok s-a demonstrat a fi alta - Refacut discul presei din material de 10 mm grosime, refacut filetul de mijloc pe 16 si in loc de piulita aia simpla folosita una de cel putin 2 cm (mai multe spire, mai buna rezistenta)folosit un surub cu filet de 16 de constructie propriu. Stiu ca schitele sunt jalnice, dar va vor ajuta (zic eu)attachmentattachment. Scula din schita 2 mi-a fost recomandata de un nene la un sediu de dezmembrari auto care a vazut ce aveam de facut. Ei o folosesc la scos injectoarele. Cele 3 suruburi care se prind de rotor trebuie sa aiba o piulita pe ele sub placa ca sa nu falfaie discul ala aiurea. Se dau socuri cu greutatea aia pana iese rotorul. Daca incingeam cu autogen o buleam in mijlocul drumului. Rotorul are magnetul lipit pe el la interior cu rasina eopxidica si niste tampoane de cauciuc. Nu cred ca trebuie sa explic mai departe ce ar fi facut cateva sute de grade la rasina aia, dar mai ales vibrochenului. Vorba lui Moromete - "Daca nu stii, intrebi !" Bine naiba ca am gasit pe cine sa intreb. Si ca sa ma mai si opresc, ca deja e tarziu, trec la cireasa de pe tort - cloncanitul din motorul meu. Se ia roata dintata din poza de jos : attachment Care roata dintata se prinde cu pana pe vibrochen. Care pana era batuta rau de soarta. Uzura cam de 1 mm in ea (incepuse sa ia o usoara forma de L) si cam 5 mm sus pe cerc. O pana de cacao care era sa faca prastie un motor. Mai am de verificat si pana de pe arborele de echilibrare (motorul nu e demontat definitiv) si incep "montagem"-ul (am numai termeni "portughiish/brasiliao" in cap de fo` saptamana). Bine ca nu a uzat canalele si s-a uzat doar ea. Biela e ok, in schimb boltul are ceva uzura. Nu f. grav, dar va fi schimbat. Ca chestii interesante la mobra asta - nu exista cuzinetii. Intre ochiul mare al bielei si vibrochen exista rulment cu ace iar in partea de sus exista joc liber si intre biela-bolt cat si intre bolt si piston. Finescu de tot dar asa functioneaza. Fara cuzineti si aici sus. Probabil o sa fac si poze. Urmeaza crash-bar-urile, priza pt alimentarea directa a bateriei (cand e pe duca bateria, ca sa nu mai fie scoasa saua), poate si cricul central (desi mai greu aici. Vedem, vorbim. Si, ca de final de tot (fiindca mi-au mai atras atentia si alti amici motoretisti) : - Sa las si Super Tenerele in acest topic sau sa dam Cezarului ce e al Cezarului si sa las topicurile lui "cristi-mic" sa ramana drept etalon in materie ? Astept pareri, sugestii si sa scrieti si voi ! Gata. Noapte buna si continui maine ! Salutari, am si eu un XT 600, cu motor 3AJ, si imi lipseste roata dintata de sub rotor, cea mare. Nu stii cum ii spune exact si de unde as putea face rost de ea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 14, 2015 Share Postat Martie 14, 2015 (editat) Salutari, am si eu un XT 600, cu motor 3AJ, si imi lipseste roata dintata de sub rotor, cea mare. Nu stii cum ii spune exact si de unde as putea face rost de ea? rulmentul de sens / fray / "bendix" ? destul de greu de gasit , am auzit ca se si repara , insa nu cred ca poate repara oricine. Sa pui locktite pe suruburi cand il montezi si sa strangi cu cuplul care este specificat in manual. daca se desfac vei avea nevoie si de stator. Editat Martie 14, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TimeStreamer Postat Martie 17, 2015 Share Postat Martie 17, 2015 Xt-ul meu prezinta o problema ciudata, sper sa ma ajute cineva care stie despre ce este vorba: imi porneste bine atat dimineata cat si la cald, merge foarte bine chiar si o zi intreaga fara oprire. problema apare atunci cand ma dau cu motorul apoi il las oprit o ora sau 2, 3.... nu mai porneste nici in ruptul capului, l-am tractat cu o masina si nu prea dadea niciun semn de pornire decat dupa 10 minute a inceput sa dea rateuri rau de tot pe toba apoi intr-un final dupa vreo 20 min a pornit cu greu si a mers. treaba asta am patito de mai multe ori. deasemenea daca il las oprit o zi intreaga porneste usor, in schimb daca il las oprit doar cateva ore nu mai porneste deloc. mentionez ca am schimbat bujia si reglat carburatoru de mai multe ori. e posibil sa fie cdi sau bobina devina ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 18, 2015 Share Postat Martie 18, 2015 cand ai verificat jocul supapelor ultima data? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piggy Postat Martie 18, 2015 Share Postat Martie 18, 2015 Cum se face verificarea nivelului de ulei la Yamaha XT600? E o intrebare aparent banala, dar raspunsul imi scapa. La ultimul schimb (si primul pe care l-am facut eu de cind am moto), am pus cantitatea corecta de ulei, dupa manual. Cum am verificat eu uleiul: pe o suprafata plana, fara inclinare am a) pornit motorul si lasat ~1 minut la relanti. scos busonul cu joja, sters de ulei, introdus la loc fara sa-l infiletez. c) scos din nou joja si "citit" nivelul. Aici m-am blocat, joja e uscata. Ulei nu mi-a curs pe nicaieri din motor, iar cantitatea pe care am pus-o cind am facut schimbul a fost corecta. Motorul aparent functioneaza bine, nu scoate fum. Verificarea am facut-o imediat ce am schimbat uleiul, deci uleiul n-a ars. Mentiuni: Fara sa pornesc motorul inainte de a verifica nivelul de ulei, joja e uscata. Dupa ce pornesc motorul, joja o scot "uda" pina la nivelul corect, intre marcaje. Daca o sterg si o pun inapoi, fara sa o infiletez (asa cum zice manualul), ramine uscata (uneori se uda doar virful, putin, dar nici vorba sa arate nivelul corect). Care sa fie faza? Voi cum verificati nivelul de ulei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Martie 18, 2015 Share Postat Martie 18, 2015 (editat) Eu cred ca nu e suficient 1 min sa mearga motorul, incearca dupa o tura de cartier, 5-10 min... In rest cred ca ai facut corect. ```` Editat Martie 18, 2015 de cristache Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TimeStreamer Postat Martie 18, 2015 Share Postat Martie 18, 2015 cand ai verificat jocul supapelor ultima data? niciodata,am mobra de 1 an si tot mai rau parca porneste, azi a pornit si a scos foarte mult fum, cand il turez la maxim scoate foc pe toba si da rateuri turatia netrecand de 5k...am schimbat bujia si parca merge mai bine dar tot da rateuri la ture mari. am verificat scanteia si e ok, am verificat impedanta la bobina de la magnetou ce alimenteaza cdi si am 180ohm, am verificat cei 2 senzori tot de la magnetou si au 110ohm fiecare. bobina de inductie e ok, are 15kohm pe fisa/pipa. ce sa mai verific ? e posibil sa faca nazuri de la bujii? am incercat cu 3 bucati si cu diferite distante la electrod, de la 0.7 la 1 si tot rau merge, sau e posibil sa fie de la supape? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 18, 2015 Share Postat Martie 18, 2015 (editat) Cum se face verificarea nivelului de ulei la Yamaha XT600? E o intrebare aparent banala, dar raspunsul imi scapa. La ultimul schimb (si primul pe care l-am facut eu de cind am moto), am pus cantitatea corecta de ulei, dupa manual. Cum am verificat eu uleiul: pe o suprafata plana, fara inclinare am a) pornit motorul si lasat ~1 minut la relanti. scos busonul cu joja, sters de ulei, introdus la loc fara sa-l infiletez. c) scos din nou joja si "citit" nivelul. Aici m-am blocat, joja e uscata. Ulei nu mi-a curs pe nicaieri din motor, iar cantitatea pe care am pus-o cind am facut schimbul a fost corecta. Motorul aparent functioneaza bine, nu scoate fum. Verificarea am facut-o imediat ce am schimbat uleiul, deci uleiul n-a ars. Mentiuni: Fara sa pornesc motorul inainte de a verifica nivelul de ulei, joja e uscata. Dupa ce pornesc motorul, joja o scot "uda" pina la nivelul corect, intre marcaje. Daca o sterg si o pun inapoi, fara sa o infiletez (asa cum zice manualul), ramine uscata (uneori se uda doar virful, putin, dar nici vorba sa arate nivelul corect). Care sa fie faza? Voi cum verificati nivelul de ulei? daca ar avea racire cu apa , nivelul maxim ar fi atunci cand a pornit ventilatorul, deci trebuie sa incalzesti bine motorul si uleiul sa fie rulat prin cutia de viteze, adica dai o tura prin oras, parchezi pe loc drept , opresti motorul, dupa cateva secunde scoti joja, stergi joja, pui motorul in pozitie verticala si masori fara sa infiletezi joja. Ideea este ca uleiul este cald si "spumos". Cand faci schimbul pui ulei cat scrie in manual , daca pui 1-200 ml in plus nu este problema, dar daca pui maimult nu-i bine. » Post actualizat in 18 Mar 2015 13:03 niciodata,am mobra de 1 an si tot mai rau parca porneste, azi a pornit si a scos foarte mult fum, cand il turez la maxim scoate foc pe toba si da rateuri turatia netrecand de 5k...am schimbat bujia si parca merge mai bine dar tot da rateuri la ture mari. am verificat scanteia si e ok, am verificat impedanta la bobina de la magnetou ce alimenteaza cdi si am 180ohm, am verificat cei 2 senzori tot de la magnetou si au 110ohm fiecare. bobina de inductie e ok, are 15kohm pe fisa/pipa. ce sa mai verific ? e posibil sa faca nazuri de la bujii? am incercat cu 3 bucati si cu diferite distante la electrod, de la 0.7 la 1 si tot rau merge, sau e posibil sa fie de la supape? jocul supapelor nu se face la intervale de timp, se face la nr de km, 6000 km sau mile nu mai stiu exact. Daca nu este jocul specificat se pot arde sau se pot rupe si nici carburatorul nu functioneaza bine. Pornirea este primul semnn. Dupa anul 2004 (injectie) intervalul este 20 000 km si jocurile sunt mai mici, probabil materiale cu coeficient de dilatatie mai mic Editat Martie 18, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piggy Postat Martie 18, 2015 Share Postat Martie 18, 2015 Racirea la XT 600 nu este pe apa, ci doar aer, iar uleiul are un circuit prin cadru pentru a-i mai reduce temperatura. Problema este ca am pus clar mai mult ulei decit era specificat in manual (sa zic in jur de 200ml), dar cu toate astea joja, dupa ce o stergeam si o re-bagam la loc pentru masurare, iesea fie uscata, fie indica un nivel prea mic. Am facut masurarea chiar si dupa ture (dupa ce functionase o ora-doua motorul) si nivelul era tot sub. Poate ca nu-l lasasem sa se linisteasca suficient... Cam putine detalii in manual, de unde si mega-confuzia mea. Mi se pare cam aiurea sa n-am o metoda relativ sigura de verificare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TimeStreamer Postat Martie 18, 2015 Share Postat Martie 18, 2015 (editat) am verificat jocul la supape si era ok, l-am reajustat ca sa fiu sigur si e ok acuma, ca in manual, problema persista, nu porneste deloc, cu unele bujii da rateu cand incerc sa-l pornesc, cu alte bujii porneste cate o secunda si se opreste, de fiecare data cand desfac bujia e uda. carburatorul l-am curatat din nou si reglat ca in manual. probat si fara filtru aer. degeaba...alte sfaturi ? Editat Martie 18, 2015 de TimeStreamer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 (editat) am verificat jocul la supape si era ok, l-am reajustat ca sa fiu sigur si e ok acuma, ca in manual, problema persista, nu porneste deloc, cu unele bujii da rateu cand incerc sa-l pornesc, cu alte bujii porneste cate o secunda si se opreste, de fiecare data cand desfac bujia e uda. carburatorul l-am curatat din nou si reglat ca in manual. probat si fara filtru aer. degeaba...alte sfaturi ? cum ai verificat daca lucreaza plutitorul? 25-27 mm sti cum se masoara la reglaj ? verificarea nivelului cu furtun transparent cu diametru mai mare pt a evita capilaritatea/forte menisc . Poate ca este doar lipsa de etanseitate a tubulaturii admisiei sau mizerie de jetul de relanti, rateurile pot insemna amestec prea sarac. In manual mai gasesti si cum verifici/masori fisa si fisa+pipa. Socul blocat? » Post actualizat in 19 Mar 2015 10:37 Racirea la XT 600 nu este pe apa, ci doar aer, iar uleiul are un circuit prin cadru pentru a-i mai reduce temperatura. Problema este ca am pus clar mai mult ulei decit era specificat in manual (sa zic in jur de 200ml), dar cu toate astea joja, dupa ce o stergeam si o re-bagam la loc pentru masurare, iesea fie uscata, fie indica un nivel prea mic. Am facut masurarea chiar si dupa ture (dupa ce functionase o ora-doua motorul) si nivelul era tot sub. Poate ca nu-l lasasem sa se linisteasca suficient... Cam putine detalii in manual, de unde si mega-confuzia mea. Mi se pare cam aiurea sa n-am o metoda relativ sigura de verificare. stiu, dar este cam 1 litru loc pentru "dilatare" , joja este in punctul maxim de sus, deci numai cand este incins bine si rulat prin pinioanele cutiei de viteze (la relanti cu stiu cat de bine il circula prin cadru), de aia ti-ar fi buna o joja cu termometru. Se vaita unu' ca a pus 4 litri (ok pe joja la rece) in loc de cat trebuie si presiunea a scos afara garnitura dintre cilindru si cutie . Editat Martie 19, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 Cel mai probabil, la prea mult ulei, surplusul va fi aruncat prin epuratorul de gaze, drept in cutia filtrului de aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 Cel mai probabil, la prea mult ulei, surplusul va fi aruncat prin epuratorul de gaze, drept in cutia filtrului de aer. depinde de debit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.