Sari la conținut

Despre Direct Injection.


Vizitator goe 75
 Share

Postări Recomandate

M-am uitat pe mute si pe sarite (numai eu sunt treaz la ora asta).

In practica m-am confruntat cu urmatoarea problema (pe langa pompele care se strica, cauza fiind in principal ungerea precara asigurata de benzina): sistemul permite functionarea in anumite regimuri cu un amestec "stratificat", mai bogat in zona bujiei si mai sarac la marginile camerei de ardere. Ei bine, bujia aprinde "miezul", dar amestecul acela sarac nu arde complet (mai ales cu benzina din Ro, se pare ca altele sunt mai bine digerate). Din cauza asta lambda sesizeaza mult O (amestec nears) si saraceste si mai mult amestecul, bineinteles ca fenomenul se amplifica si, la un moment dat, se aprinde "porcusorul cu elice" si ecu intra in safe mode, cu amestec omogen. Pentru brandul la care am lucrat, la momentul respectiv, nu am avut nici o solutie de rezolvare completa a inconvenientului. Posibil intre timp sa se fi modificat caracteristicile combustibililor (problema e viteza de propagare a frontului de flacara), sa mai fi evoluat sistemele de injectie, desi aud ca sunt totusi probleme la motoarele echipate cu inj directa.

Acu' sariti-mi in cap! :P

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Nu cred ca ajungeam sa fiu interesat de subiectul asta daca nu aveam o Mazda pe lista de cumparaturi, in cautarile de la inceputul anului. Se pare ca au tone de unitati pe piata care au cedat dupa km putini ,datorita carbonului colectat pe supape. Este o chestie care o sa afecteze multa lume(care nu cunoaste problemele specifice) in momentul in care se ieftinesc destul sa fie la preturi super accesibile ,ca masini sh .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, probabil ca se aduna mai mult nefiind "spalat" deloc de benzina. Dar inclin sa cred ca mai sunt si alte cauze, poate nefiltrarea suficienta a gazelor de carter reintroduse in admisie. Ca de la aer nu are cum sa se faca depunere de C, iar blow back nu cred ca are in asa hal. De studiat.

» Post actualizat in 02 Sep 2018 10:02

Sau poate absoarbe ulei pe langa ghiduri, pe la simeringurile supapelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca VAG a facut ceva impotriva carbon build up pe valve la benzinare de dupa un an anume (2013?). Cred ca au adaugat si injector sau injectoare clasice in admisie pe langa cele directe.

De altfel, al nostru 2.0tsi din 2010 are un strat consistent in admisie la 85k km. Nici nu ajute consumul de ulei si separatorul de ulei cu performante sub cele necesare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Am pus acel clip tocmai ca este foarte bine documentat si acopera cam tot ce se stia pana la momentul respectiv ...inclusiv ce a ratat john urmarind fara sonor .Cam nasol sa comentezi un video pe care nu l-ai vazut pana la capat.Spun baietii acolo ca pana la momentul respectiv doar Toyota si Ford(parca) aveau in productie modele combinand DI cu Port Injection (traditionala) .

Tot tipul respectiv a facut review foarte detaliat si pentru GTI si pentru Golf R ,modele 2015-2017 ,la care spune ca problema carbonului persista ...deci nu vad ca VW sa fi rezolvat problema in 2013.

» Post actualizat in 02 Sep 2018 15:20

Aaa ...si mai au un clip cu raspunsuri la intrebari ale suporterilor de pe paytron(sau ceva de genul asta) ,care este un deliciu de servit celor care inca nu s-au prins de cat de praf sunt masinile americane si inca le mai au la inima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am urmarit filmul, am comentat din pozitia victima marcii :)

Informatia adus de la propria masina plus multe forum-uri.

EA888 Gen 3 ar fi motorasul cu injectie duala, introdus pe masiniile VAG in toamna 2013 (2014 model). Acum o sa ma uit si la film, promit.


» Post actualizat in 02 Sep 2018 17:37

Asa.

 

Catch-can - din pacate Vw din dotare (si presupun toate motorizariile tsi gen 1 si 2) are turbo si implicit 2 cai pe care recircula gaze din carte inapoi in admisie. Prima calea este din pcv catre admisie unde e colectorul inainte de cilindri, pe acolo trec gazele cand nu are boost. Calea a doua duce undeva in admisie inainte de turbo, unde e oarecum presiune atmosferica mereu.

Totusi se spune ca un catch-can pe partea cu boost ar rezolva mult din problema. Pe de alte parte, sunt firme care produc catch can plus inlocuire de pcv pentru motoarele astea care renunt la calea scurta catre admisie, aparent functioneaza dar, renuntand la separatorul de ulei vw, catch can o sa se umple rapid.

Mai sunt si unii care spun ca sunt foarte fericit de cand au pastrat pvc cu recuperator vw dar au lasat sa ventileaza furtunele acele 2 in atmosfera.

 

Noack evaporation loss - interesant, nu stiam, pana acum s-a bagat ulei doar la reprezentanta, o sa caut daca existe alternative mai bune.

 

Intrebare, la diesel exista DI de mult. Plus sisteme de recirculare gazelor EGR. Si turbo mult mai raspandit. Acolo nu sunt probleme la fel de grave?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, am vizionat clipul cu sunet si nu mi s-a parut asa wow. Ce ziceai ca am ratat, volatilitatea uleiului? Hmm, cred ca eliminarea lui din gazele de carter e mai importanta, ca si etansarea cozilor supapelor. My 0.02$ opinion.

Intervalele lungi de service "ajuta" si ele procesul, uleiul are tot felul de aditivi, inclusiv detergenti, care se epuizeaza. Iar daca il folosesti 30k in motor nu mai curata nimic, e doar o pacura care isi lasa zoaiele pe toate piesele la care ajunge. Ma intreb in ce masura se curata depunerile alea cu instalatiile minune care au rasarit de cativa ani (parca erau unii cu carbon cleaner or smth).

Ref la diesel: injectia la m.a.c., directa sau nu, nu se face niciodara inaintea supapelor! La DI se injecteaza direct in camera de ardere, la batranele cu injectie indirecta intr-o antecamera. Iar datorita temperaturilor mai mici din camera de ardere, implicit supapele sunt mai reci si nu se formeaza calamina. In schimb gasesti in galerii un namol de toata frumusetea!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lumea zice ca supapele sunt mai fierbinti, motiv pentru care aduna mai usor depuneri + depunerile nu mai sunt "spalate / dizovate" de benzina.

La VAG injectoarele din galeria de adimisie nu lucreaza tot timpul ci doar in anumite regimuri (parca cele de putere / cuplu).

 

Metode exista:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt mai fierbinti la DI pt ca vaporizarea benzinei e un proces care absoarbe nițică (,) căldură si, cum nu mai are loc in "poarta" supapelor, e firesc sa fie asa. Dar depuneri se formeaza si la inj indirecta, sunt curios cat de mult difera cantitatea lor strict in functie de tipul injectiei. Diferenta cred ca o face doar faptul ca nu se mai spala cu benzina supapele si nu temperatura. Iarasi interesant ar fi de vazut daca mai apar depuneri in cazul in care se elimina recircularea gazelor de carter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu ca sunt in oala asta... Pininul are motorizare GDI, deci injectie directa.

Admisia este MUCI, la ~118.000 km, banuiesc ca nu a desfacut-o nimeni pana acum sa o curete. Am curatat doar clapeta initial, mai departe nu m-am bagat pana acum. Asta nu ar fi o mare problema, o sa ma ocup de ea... dar cum fac cu supapele de admisie? Ca m-as apuca sa le inchid pe rand si sa le curat cu zemuri cat de cat... dar daca nu etanseaza perfect, bag jeg in cilindrii.

Si cu ocazia asta as anula si EGR-ul... iar la final un catch can, doar sa vad unde naiba il mufez.

Cica ar avea un randament mai bun DI, dar are marele dezavantaj ca nu mai spala admisia.

post-69984-0-56658300-1535980030_thumb.jpg

post-69984-0-10107000-1535980035_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, asa ziceam si eu, ca randament... Si plec cu o Alfa jts (inj directa) Buc - Braila - Galati - Constanta. Mers sustinut :P Ajuns in Cta butonez si computerul zice 10.6l/100km. Buuuun la ce forja dadusem. In mintea mea deja incoltise un gand de jts, masina misto ca tinuta, dotari etc. Ma culc la hotel cu jts in minte. Dimineata, in drum spre unde aveam treaba, bag la Omv. Si alimentez. Si alimentez! Si alimentez!! Incep sa ma uit pe dedesubt sa nu curga rezervorul. Cand am calculat, si calculit, si calculut, numa' 16.5/100 a iesit! Deci am uitat de jts instant :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai de aia am si zis "cica"... eu nu mai comentez de consum, ca ma ia plansul :)) Dar compenseaza cu capacitatile pe offroad... cu rotile originale lua cam 10% in afara, 11-15% in Buc. Cu rotile noi, mai mari putin, vad ca suge cu vreo 2% in plus... trist. Consumuri facute la pompa, ala de pe display e doar de forma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut un 2.5 TDI-CR de la BMW din 2002 care avea pe langa separatorul de ulei si un filtru (cartus de hartie) pentru gazele de carter recirculate. Imi aduc aminte ca in colectorul de admisie, inainte de calpetele de vartej era curat, desi avea vreo 170.000 km. Nu imi aduc aminte pe unde exact intrau gazele arse recirculate si cele de carter, dar conform logicii ar trebui inainte de clapetele de vartej.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai se poate pune un oil catch can la orice masina... dar trebuie vazut exact unde, in functie de motor. La multe am vazut ca furtunul superior de gaze carter e dus undeva inainte de clapeta. La mine cred ca intra in tubulatura dintre filtrul de aer si clapeta... dar e curata zona, deci jegul maxim intra pe la egr.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Da,interesant filmuletul,acum l-am vazut si eu.

E la inceput tehnologia inca,la bmw crapau pompele de inalte.Inalte...parca erau pe la 330 bari,nu inalte gen diesel.

 

Am contemplat si eu varianta turbo-di dar raman pana la urma credincios diesel'ului...e tot turbo di.Iar autoaprinderea aia face toti banii :P

...iar pe viitor ne vom orienta la ceva in genul :

1280px-Tesla_Model_3_parked%2C_front_dri

 

...asta rezolva toate problemele,motorul lui are peste 90% randament si o singura piesa in miscare.So...cand pana si motorul de Accord va ceda motorul electric se va invarti in continuare. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...