Sari la conținut

Suzuki V-Strom DL650 - scuter, tractor si limuzina


darkstar
 Share

Postări Recomandate

Cel aici de fata este un topic de istoric (daca o avea vreunul motorul asta ... desi imi pare ca o sa il vand asa cum l-am luat), idei, informatii si probleme (daca ajunta pe cineva atunci bine, altfel tot il scriu 😅 ).

 

Bun, deci, avem asa:

- un DL650 din 2004 (cel mai batran posibil - nu fiti descurajati de asta la modelul acesta de motocicleta ... pana in 2013 doar s-a pus ABS, s-a vopsit cadrul in negru si s-a schimbat stickerul de pe carenele laterale fata ... in rest este identic tot)

- albastru metalizat, inca arata foarte bine vopseaua pe el (acolo unde nu i-au dat "atentie" proprietarii anteriori), cadru argintiu

- injectie (nu cred ca exista varianta altfel)

- cauciucuri Michelin Anakee 2 (arata bine motorul asta calare pe o testoasa)

- topcase Givi V46

- sidecases Givi V35

- parbriz Givi D260ST

 

Scuter pentru ca vara il folosesc prin trafic, usor, docil, relaxant, vreo 6,5L/100km ... vreo adica sub :D 

Tractor pentru ca a vazut ceva offroad, putin noroi, pietre, santuri (nu va ganditi acum la Husqvarne si KTM-uri).

Limuzina pentru ca am facut un concediu de 3300km cu el (sidecase-uri, fara pasager) si a fost foarte placut.

 

Ce imi place la el: toate de mai sus.

Ce nu imi place la el: axul fata e cam subtire pentru ce e motorul asta, eu am reusit sa il stramb putin in ceva groapa de asfalt pe undeva.

Ce le place altora le el: nimic.

Ce nu le place altora la el: injectie, putere mica, usurel.

 

Tip1: am preferat sa am un exemplar mai vechi dar mai bine intretinut decat un exemplar mai nou dar cu toate detaliile date peste cap (probabil o sa ma intelegeti citind mai departe).

 

Ce am adaugat / modificat:

- side case-urile cu suportii aferenti de la givi. Am mers pe V35 din cauza modelului, aspectului, plus ca se pot vopsi panourile decorative in culoarea motocicletei (if you want to go that far)

 

- am renuntat peste tot pe unde am ajuns si am putut renunta la clipsurile alea de plastic ce fixeaza carenele, plasticele de la bord, etc. Vreo cateva s-au rupt sau erau deja rupte, insa motivul principal este ca ma frustram de fiecare data cand trebuiea sa dau jos o carena. Cu ce au fost inlocuite? ... cu suruburi normale sau din alumniu anodizat (in functie de pozitie) si clema filetata in spate. Punct si la revedere.

 

- am prajit releul de incarcare (a doua sau a treia zi dupa drumul de 3300km) ... cred ca releele cu sunt (standard pe farashele astea) sunt nefericite cand mergi cu ele in sarcina muuult timp. Solutie, inlocuit cu altul (tot cu sunt, dar versiune optimizata zic ei) dar care a venit cu mufe in care se potrivesc relee MOSFET. Deci am si facut primul pas spre a fi dotat cu un releu MOSFET, am rezolvat si problema, am scapat si ieftin. Ce poate fi util aici (mi-ar fi fost si mie util sa citesc asta undeva) ar fi faptul ca releul original are 7 fire (3 de la stator + 4 catre instalatia electrica). Alea 4 catre instalatia electrica sunt doua de 12v si 2 de masa, sunt suntate intre ele in interiorul releului, deci se poate monta releu cu 5 fire (sau cu alte cuvinte nu exista coil pickup sau alte balarii). 

 

- am facut instalatie electrica separata pentru faruri. Din fabrica de pe insulitza aia numita Japan becurile sunt cuplate indirect din butonul de pornire a motorului (cand pornesti motorul se decupleaza farurile). Drept urmare, la multe le mor butoanele respective si ... nu mai pornesc :D . Asa ca, am pornit in drumul facerii, am cumparat un tablou electric cu sloturi pt sigurante si relee, fir de 4mm, mansoane pentru fire, papuci, toate materialele necesare si am aruncat pe motor o instalatie seaprata care alimenteaza farurile direct din baterie prin relee. Nu am modificat nimic la instalatia electrica originala, cine doreste vreodata (daca doreste) nu are decat sa dea jos instalatia suplimentara, sa bage mufele originale inapoi in becuri, la revedere si la gara.

 

- montat priza cu USB si voltmetru in zona bordului pentru incarcat telefon (din motive evidente). Aaa ... si asta are un releu in tabloul ala unde sunt si releele de faruri care se activeaza cand pui contactul. Ar mai merge o priza sub sa care sa fie tot timpul activa si unde sa poti lasa la incarcat chestii cand nu esti langa motor.

 

- montat husa mesh 3D pe sa. Doua motive sunt aici de expus. Motivul initial era ca se ventileaza treaba bine pe timp de vara. Ceea ce este adevarat, la inceput te surprinde, dar te obisnueisti si nu vei mai observa ... insa este acolo. Motivul ulterior depistat este acela ca ... la drum lung saua devine mai putin agresiva cu posteriorul personajului de pe ea.

 

- parbriz Givi D260ST. Eu il folosesc doar la drumuri foarte lungi (1-2 pe an), este clar mai mare, protejaza mai bine, insa nu este fiinta suprema ... colturile de sus trebuiau sa fie mai late pentru ca mie imi fruiera turbulentele fix pe langa casca si trebuie sa stau putin mai cocoshat :( Insa, recomand upgrade-ul asta, merita.

 

Intretinere: nu are rost sa trec pe-aici toate detaliile, se gasesc in manualul de service care la randul lui se gaseste gratis undeva pe internet. Intretinerea este moca, simpla (o data pe an, iniante sau dupa sezon, se face toata intretinerea si hasta la vista). Cine are putin timp, cateva scule si un pic de pricepere poate face tot acasa. Recomand sa lucrati curat, folositi materialele potrivite (uleiuri, vaselina, lichid de frana, antigel, bla bla), folositi chei dinamometrice daca nu aveti experienta cu lucrul cu aluminiu. Nu carpiti nimic! Am respectat toate specificatiile de acolo, cu exceptia faptului ca in manual se mentioneaza schimbarea filtrului de ulei o data la doua schimburi de ulei. Avand in vedere ca nu e o avere eu l-am schimbat de fiecare data.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Felicitari pentru alegere, e o mobra fiabila care ar trebui sa te duca inca multi km, chiar daca e prima generatie. Foarte tare descrierea, chiar ca e scuter, tractor si limuzina. :))

 

Nu m-am gandit pana acum la solutia cu inlocuirea clemelor cu suruburi dar pare de bun simt. Pune si niste poze, sunt curios sa vad cum arata.

 

Arunca un ochi si pe topicul dedicat de aici de pe forum:

Dar, cel mai important, intrunirile anuale (cel putin 3 pe an :D) sunt anuntate pe forumul comunitatii, https://www.vstromania.ro, te asteptam si acolo!

Editat de xtx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.01.2019 la 15:27, darkstar a spus:

Bun, deci, avem asa:

- un DL650 din 2004 (cel mai batran posibil - nu fiti descurajati de asta la modelul acesta de motocicleta ... pana in 2013 doar s-a pus ABS, s-a vopsit cadrul in negru si s-a schimbat stickerul de pe carenele laterale fata ... in rest este identic tot)

Nu vreau sa fiu carcotas, dar chiar sunt: vezi cu nu sunt chiar atat de neschimbate V-Strom-urile astea. Au aparut la un moment dat 2 bujii per cilindru, s-a mărit bascula spate și s-a mărit puterea alternatorului. Nu că ar conta pentru majoritatea aceste detalii, sau ca ar modifica cu ceva legendarele calități ale  V-Stromului. Doar așa, for the records.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.02.2019 la 11:27, biohazardousguy a spus:

Nu vreau sa fiu carcotas, dar chiar sunt: vezi cu nu sunt chiar atat de neschimbate V-Strom-urile astea. Au aparut la un moment dat 2 bujii per cilindru, s-a mărit bascula spate și s-a mărit puterea alternatorului. Nu că ar conta pentru majoritatea aceste detalii, sau ca ar modifica cu ceva legendarele calități ale  V-Stromului. Doar așa, for the records.

Stai linistit ca si eu sunt carcotas :D ... dar vad ca tu stii mai multe decat mine.

Din ce an au aparut modificarile de care zici mai sus? Si mai interesant ar fi daca alternatorul cu putere marita se potriveste pe modelele mai vechi (desi inca nu am simtit ca duc lipsa de putere cu ce are el acum).

La 09.02.2019 la 9:53, xtx a spus:

Nu m-am gandit pana acum la solutia cu inlocuirea clemelor cu suruburi dar pare de bun simt. Pune si niste poze, sunt curios sa vad cum arata.

O sa pun cateva poze cand ajung sa le fac. Schimbatul clemelor are si parti bune si parti mai putin bune ... partile bune sunt orice altceva in afara de schimbatul celor doua cleme de pe fata de la bord din partile de sus unde trebuie sa ai niste suruburi mai slim si negre zic eu ... nu de alta, dar le vezi non-stop. Eu acolo am momentan suruburi de aluminiu anodizat si imi cam dau in ochi. Trebuie sa gasesc ceva mai putin evident.

 

In restul locurilor am pus cleme filetate si suruburi cu cap mai mare in diametru ... asa mi s-a parut mie ca ar fi mai safe si oricum imi este egal, pentru ca nu sunt vizibile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, darkstar a spus:

Stai linistit ca si eu sunt carcotas :D ... dar vad ca tu stii mai multe decat mine.

Eu am avut acum ceva timp un V-Strom din 2009 (parcă) si era cu 2 bujii pe cilindru (asta e sigur). Stiu pe cineva care avea unul cu o singura bujie si care se plangea ca o data (in viata) a mers V-Stromul lui intrerupt la cilindrul fata deoarece a adunat apă și noroi în gaura de la bujie. 

Asta e motivul pentru care mi-a sărit în ochi detaliul cum că toate V-Strom-urile sunt la fel. Aici sunt detalii legate de modificări și anul de implementare: https://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_V-Strom_650. Mai multe nu știu, am trădat între timp și m-am mutal la Transalp-isti. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cilindrul din fata e recomandat sa se curete periodic (ce inseamna periodic... la atitudinea fiecaruia) de apa/praf sufland prin gaurica din lateral-dreapta. La ala din spate e mai dificil, ca gaurica e un pic "ascunsa". Am K4 si nu ma deranjeaza ca e cu o bujie pe cilindru, dimpotriva, cheltui 118 lei pe doua bujii cu Iridium si le am vreo 30k km.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, darkstar said:

Din ce an au aparut modificarile de care zici mai sus? Si mai interesant ar fi daca alternatorul cu putere marita se potriveste pe modelele mai vechi (desi inca nu am simtit ca duc lipsa de putere cu ce are el acum).

 

Cam toate info legate de modificari sunt pe wikipedia, aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_V-Strom_650

Editat de xtx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...