misha' Postat Aprilie 21, 2019 Share Postat Aprilie 21, 2019 Salutare! Am o problema la vaca mea. Am facut un drum din germania pana in romania acum 2 zile. Pe drum am observat fluctuatii mari de consum. Am inregistrat cosum de la 5.3 la 8.5 in conditiile in care am pastrat acelasi ritm de mers(110-120 pe autostrada) Am mai observat ca a inceput sa scoata si fum negru(benzina arsa) cand bag mana in gaz. Am banuit ca este o problema cu regulator de presiune in rampa de injectie. Stiu ca este o problema comuna la ele cand pica valva respectiva. Se gaureste membra si suge benzina pe furtunul de vacum direct in admisie astfel crescand consumul. In Timisoara am blocat furtunul de vacum al regulatorului, practic lasundu-l deschis tot timpul. Dupa inca 500 de km consumul tot fluctueaza, deci nu cred ca e inculpatul. Banuiesc ceva senzor dar nu stiu de unde sa apuc cu verificarile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 21, 2019 Share Postat Aprilie 21, 2019 Acum 1 oră, misha' a spus: Salutare! Am o problema la vaca mea. Am facut un drum din germania pana in romania acum 2 zile. Pe drum am observat fluctuatii mari de consum. Am inregistrat cosum de la 5.3 la 8.5 in conditiile in care am pastrat acelasi ritm de mers(110-120 pe autostrada) Am mai observat ca a inceput sa scoata si fum negru(benzina arsa) cand bag mana in gaz. Am banuit ca este o problema cu regulator de presiune in rampa de injectie. Stiu ca este o problema comuna la ele cand pica valva respectiva. Se gaureste membra si suge benzina pe furtunul de vacum direct in admisie astfel crescand consumul. In Timisoara am blocat furtunul de vacum al regulatorului, practic lasundu-l deschis tot timpul. Dupa inca 500 de km consumul tot fluctueaza, deci nu cred ca e inculpatul. Banuiesc ceva senzor dar nu stiu de unde sa apuc cu verificarile. Din ce an e mobra? Ma intereseaza ca norma euro are sa vedem daca nu sunt ceva senzori lambda damblagiti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misha' Postat Aprilie 21, 2019 Autor Share Postat Aprilie 21, 2019 1 oră în urmă, Silver Arrow a spus: Din ce an e mobra? Ma intereseaza ca norma euro are sa vedem daca nu sunt ceva senzori lambda damblagiti. 2003. Are un O2 senzor in toba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 21, 2019 Share Postat Aprilie 21, 2019 (editat) Mai degrabă un TPS, bănuiesc că e răcită cu aer și nu are senzor de temperatură, și ăla ar putea fi o cauză dacă "damblagește". De la lambda ar trebui să aprindă bec în bord. Zic de tps pt că sunt pățit: moto mergea bine 15-20 min, după care, probabil atingând un nr prestabilit de "rateuri" ale senzorului, intra într-un mod "safe" cu amestec f bogat, similar celui de la pornirea la rece. Fum negru, gâtuire la ralanti, consum 12-14 l/100km (la FZ6). Fără bec aprins, la "diagnoza" din bord tps avea valori ok. Acum scoțând vacuumul de la regulatorul de presiune crește oricum consumul datorită presiunii mai mari a combustibilului. Dacă nu erau urme și miros de benzină la ștuț => membrana intactă. Editat Aprilie 21, 2019 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 21, 2019 Share Postat Aprilie 21, 2019 Ma gandesc ca ECU primeste informatii eronate de la senzorul MAP sau sonda lambda si atunci modifica aiurea cantitatea de benzina. Am avut la masina un senzor lambda ciobit si consumul era mare. Inlocuit senzor si s-a rezolvat. Acum 5 ore, john17 a spus: Mai degrabă un TPS, bănuiesc că e răcită cu aer și nu are senzor de temperatură, și ăla ar putea fi o cauză dacă "damblagește". De la lambda ar trebui să aprindă bec în bord. Zic de tps pt că sunt pățit: moto mergea bine 15-20 min, după care, probabil atingând un nr prestabilit de "rateuri" ale senzorului, intra într-un mod "safe" cu amestec f bogat, similar celui de la pornirea la rece. Fum negru, gâtuire la ralanti, consum 12-14 l/100km (la FZ6). Fără bec aprins, la "diagnoza" din bord tps avea valori ok. Acum scoțând vacuumul de la regulatorul de presiune crește oricum consumul datorită presiunii mai mari a combustibilului. Dacă nu erau urme și miros de benzină la ștuț => membrana intactă. Modelul asta nu are TPS. Este varianta de dinainte, cu senzor MAP. Posibil sa gresesc dar ar trebui sa verifice cu un manual de service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misha' Postat Aprilie 21, 2019 Autor Share Postat Aprilie 21, 2019 Acum 6 ore, Silver Arrow a spus: Ma gandesc ca ECU primeste informatii eronate de la senzorul MAP sau sonda lambda si atunci modifica aiurea cantitatea de benzina. Am avut la masina un senzor lambda ciobit si consumul era mare. Inlocuit senzor si s-a rezolvat. Modelul asta nu are TPS. Este varianta de dinainte, cu senzor MAP. Posibil sa gresesc dar ar trebui sa verifice cu un manual de service. Am verificat, conform manualui e ok senzorul. Singura chestie ce nu am inteles este ca in manual imi da niste valori, 2.5-3.1 V dar nu spune daca cu motorul pornit sau doar cu contactul pus. Cu motorul pornit sunt in parametri respectivi. Cu motorul oprit sunt sub valori undeva la 2.0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 21, 2019 Share Postat Aprilie 21, 2019 De care senzor vorbesti? Cel MAP sau lambda? Normal valorile sunt pentru motor pornit. La senzorul lambda sunt mai multe varinate. Nu stiu de care ai tu. Oricum aici trebuie sa ai o valoare constanta (ma rog, oscileaza in jurul valorii teoretice). La senzorul MAP nu ma pricep. Trebuie sa ai o plaja de valori de la relanti la turartia maxima. Pe Goagal nu ai gasit nimica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misha' Postat Aprilie 21, 2019 Autor Share Postat Aprilie 21, 2019 Vorbesc de MAP senzor. In manual nu am gasit nimic cum sa verific senzorul Lamda. Am verificat daca am coduri de eroare in ECU si nu are nimic. Nicio eroare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 22, 2019 Share Postat Aprilie 22, 2019 (editat) Du-te la service si pune testerul pe ea,un mecanic bun va vedea imediat valorile live ale senzorilor si va intelege faca este ceva in neregula. Acum 18 ore, Silver Arrow a spus: Modelul asta nu are TPS. Este varianta de dinainte, cu senzor MAP. Posibil sa gresesc dar ar trebui sa verifice cu un manual de service. Gresesti! Nici o moto cu injectie nu poate functiona corect fara senzor TPS. Editat Aprilie 22, 2019 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 22, 2019 Share Postat Aprilie 22, 2019 Ai dreptate. Le are pe amandoua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misha' Postat Aprilie 23, 2019 Autor Share Postat Aprilie 23, 2019 (editat) Am verifcat si TPS-ul. Singurul senzor pe care nu l-am verificat ar fi Lamda senzor. Intre timp am facut 200 de km cu ea cu viteza de 100 si consumul a iesit 6 care e acceptabil. Inainte de drum am cuplat si regulatorul pt ca se pare ca merge. L-am testat cu vacumul legat si funtioneaza ok. Imi puteti da o recomandare unde as putea verifica in bcuresti la service asa din scurt ? Weekendul care vine trebuie sa o iau din loc iar. Editat Aprilie 23, 2019 de misha' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 23, 2019 Share Postat Aprilie 23, 2019 Mergi in orice service auto cu linie ITP si pune analizorul de gaze la teava. Vezi daca functioneaza corect motorul. Verifici la mai multe turatii. Ii dai omului niste bani pentru serviciul facut. Daca nu te descurci fa poze dupa rezultate la diverse turatii si te ajutam cu interpretarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 23, 2019 Share Postat Aprilie 23, 2019 (editat) Analizorul dă amestecul în momentul măsurătorii și nu în sarcină. Informația referitoare la amestec se poate afla simplu după culoarea bujiilor, mergi 2-3km și oprești motorul fără să-lași să meargă la ralenti, scoți bujia/bujiile și vezi dacă sunt albicioase sau afumate. Problema e dacă e bogat de ce bogat! Iar dacă dereglarea apare sporadic e și mai greu de depistat cauza. Nu știu cum ai verificat tps, al meu ieșea bine oricum l-aș fi verificat (diagnoza din bord, indicația cu accelerația la 0 și la maxim conform manualului, valorile pe parcursul cursei care nu "săreau")! Doar că - presupun după cât am studiat logica de funcționare - că sporadic în mers se întrerupea semnalul, iar ecu intra în safe mode-ul lui pește cu amestec bogat, cică să nu topească pistoanele. Bine, cu lambda și map n-ar fi trebuit să se întâmple, dar sistemul de injecție e primitiv la fz6. Repet, mergea 15-20 min ok, după care îi dădea benzină ca la balamuc. După înlocuirea tps merge perfect de 3 ani și ~27kkm. Ai verificat filtrul de aer și priza pe unde trage din exterior? Să nu fie acolo ceva care obturează. Editat Aprilie 23, 2019 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.