Jump to content

Silver Arrow

Super Membru
  • Content Count

    3,351
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

1 Follower

About Silver Arrow

  • Rank
    Expert

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Carnet moto din
    1988
  • Motocicleta
    BMW R1200RT
  • Numar Moto
    B 237 UTU

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Mobra HOINAR, Honda TRANSALP

Recent Profile Visitors

2,088 profile views
  1. @ovi_ice Gasesti astfel de piese pe la TME. Acuma nu stiu daca la dimensiunile dorite de tine https://www.tme.eu/ro/katalog/distantiatoare-din-metal_100335/?visible_params=1483%2C1501%2C2%2C662%2C679%2C1498%2C139%2C822&mapped_params=1483%3A1476210%3B
  2. CB la munte si la mare!! Bravo si plimbari cat mai multe. Asa cum ai spus toate minusurile nu sunt grave si se pot rezolva. E o mobra buna si in oras si la plimbare. Daca vrei sa te plimbi si nu sa te dai pe circuit pe strazile patriei, 48 CP sunt suficienti. Da-i inainte si mai pune poze
  3. Poate face referire la motoarele aspirate, fara supraaliimentare? Ca sa mai ramana ceva din ele dupa cateva drumrui @Bigfoot daca ai avea treaba cu industria automotive ai vedea de ce fiarele vechi merg si rezista mult mai bine decat cele noi. Foamea de profit e mare rau de tot. Si din pacate nu doar in industria automotive se intampla asta, ci peste tot. E o vorba pe care au interzis-o in cursurile MBA: Gratis nu exista, ieftin nu rezista. Si exista si o cardasie mare intre patronii cu foamea de bani si aparatul administrativ/legislativ. Gen nu mai este buna masina Euro4, trebuie musai Euro6. In rest poluarea maxima in tarile lumii a 3-a (numite bombastic ''economii emergente'') ca deh, e la ei nu este la noi. Si ne mai intrebam de ce a luat-o vremea razna la nivel global. O masuratoare de acest gen nu isi are rostul. Daca pui motorul termic la turatia nominala sau la puterea maxima, nu conteaza, in gol, cand cuplezi ceva la iesire o sa ii scada turatia. Si poti sa stii cat consuma ce i-ai agatat pe iesire. Acelasi lucru apare si la motoarele electrice asincrone, creste ceea ce se numeste alunecarea. De fapt o chestie care ti se poate intampla si tie: daca mergi pe jos fara sa tragi un carut dupa tine poti merge cu o anumita viteza, daca agati carutul de tine scade viteza ta cu cat it ''mananca'' caruciorul. Daca caruciorul are roti, adica pierderi mici, nu e grava situatia, daca ceea ce tragi dupa tine nu are roti, posibil ca pierderile sa fie mai mari decat poti tu produce, adica nu poti sa il tragi dupa tine.
  4. Multumita lui BMW din sec 21. Ca alea din WW2 au facut Africa de Nord si Rusia si nu au crapat.
  5. In cazul pietonilor, daca evident se doreste, in functie de leziunile victimei se poate determina destul de corect viteza autovehiculului la momentul impactului. Mai ales daca victima din pacate a decedat si se face o autopsie care pune in evidenta leziunile interne.
  6. Daca discutam teoretic treaba foarte simplist ar fi cam asa: cat timp cuplul rezistent este mai mic decat cuplul motor treaba e in regula. Daca ii ceri mai mult nu poate. Si daca insisti si cresti cuplul rezistent , turatia motorului scade, la fel si puterea si cuplul si un motor termic pina la urma se opreste. Spre deosebire de cel electric care se arde. Dar nu din cauza pierderilor ci din alte cauze. Cauta niste curbe putere/turatie si cuplu/turatie si sigur o sa intelegi. Asadar ceea ce numesti tu potential maxim banuiesc ca este puterea motorului. Daca tu incerci sa ii ceri mai mult decat poate el, se va opri. Iar cu aia 25 % Joe Indianul a spus clar ca se refera la pierderile in transmisie, adica intre motor si roata. Iar pierderile in transmisie sunt legate strict de frecarile dintre fiare care se transforma in caldura si foarte putin in uzura. Cu cat mai multe elemente in lantul de transmisie cu atata frecari multe si pierderi mai mari. La lant ai frecarea intre zale si pinioane plus frecarea dintre zale cand trece lantul peste pinioane. La cardan ai frecarea intre coroana si pinionul arborelui din cutie + frecari in lagarul arborelui din cutie + frecarea din prima cruce cardanica + frecarile din a doua cruce + frecarile in lagarul arborelui in transmisia finala + frecarea dintre pinion si coroana la roata. Adica ai.pierderi mai.multe si un randament mai.mic.
  7. Io cand am intrat anul trecut in Austria intr-o benzinarie s-a basicat caserita - o Brunhilde zdravana - ca de ce am casca pe cap - un flip up ridicat si cu ochelarii de soare ridicati ca sa imi vada ochisorii mei frumosi. Am intrebat-o de ce s-a suparat si a spus ca nu se vede fata, hoti , jefuit etc. Acuma ce o spune daca intru cu masca pe fata?
  8. Da, de le lasa unora si ultimul neuron fara oxigen. Cel putin pe aici prin capitala
  9. @ilarionciobanu Orice pierdere inseamna diferenta dintre energia produsa in energie utila. Daca am o pierdere de la motor pina la roata de 25% ea se va transforma in: caldura 99% si uzura de materiale 1%. Daca tu ai un filtru infundat pierderea de putere provine din faptul ca motorul nu are aer suficient si atunci arde mai putina benzina adica produce energie mai putina. @PzKpfW am spus ca masele mai mari care trebuiesc puse in miscare la cardan fac mobra mai lenta. Insa cardan sau lant e nevoie de energii mult mai mici sa le pui in miscarr decat ai nevoie sa invarti roata. De aceea se chinuie astia sa faca roti usoare si mai ales anvelope usoare. Anvelopa este o masa concentrata afla la distanta mare de centrul de rotatie. Nu mai continui ca dam in m si v si r si omega patrat si a venit vacanta. Dar in mersul uzual asta nu o sa o simti. La curse unde treaba este la zecimi de secunde e alta treaba. Omul nostru indian nu vorbea de un regim tranzitoriu - accelerare sau franare- ci de pierderile prin cardan. 25% este ingrozitor de mult. Pierderile de energie(putere) prin uzuri sunt.mici intrucat exista ungere - molecula sferica de ulei a lui.Nguyen pe care se da de-a dura tot . Si uleiul la fel se incinge intrucat exista frecari, evident muuuult mai mici decat fer pe fer. Iar transmisia prin cardan la masina este fix ca la mobra. @john17. Ce cartofi prajiti nene. Pai sa ai pierderi de 25% fie si doar la un bembeu mobra iseamna 20kW. Pai nici un McDonalds nu are atata putere instalata cu toate friteusele din mama bucatariei
  10. Ceva mi se pare ciudat. O iau asa logic: 25% pierde de putere inseamna ca macar 20% din putere se transforma in caldura. Adica la un motor de 60 kW exista un ansamblu care genereaza caldura si are o putere de 12kW. Pai tu iti dai seama cam cata caldura inseamna? Ai avea nevoie de un sistem de racire zdravan ca sa nu belesti transmisia. Sincer cred ca daca randamentul transmisiei cu cardan ar fi de 25 % am avea masinile echipate tot cu lant. Ia incerca sa iti imaginezi ce caldura s-ar degaja din cardanul unei masini bembe cu motor de sa zicem 150 kW: 30 kW. Adica iti trebuie un motor de Dacia 1300 doar ca sa acoperi pierderile?
  11. Iti multumesc ca m-ai destins un pic. Sunt corcit din toate cele, inclusiv oltean. Adica nu greu de cap ci incapatanat
  12. Asa a fost prima mea cazatura: vineri am luat carnetul, sambata dimineata am cazut pe o pata de ceva ulei sau motorina care acopera toate cele 3 benzi de circulatie. In fata la Bucur Obor.
  13. Acuma vreo o ora am trecut prin intersectia de la Kiseleff cu Ion Mincu. Un motociclist s-a strecurat in pole position pe Ion Mincu, dinspre 1 Mai spre Statuia Aviatorilor. Se pune verde si pleaca racheta fara sa se mai uite daca nu vine vreun meserias pe Kiseleff.... Am impresia ca unora le lipseste orice farama de spirit de autoconservare, de supravietuire. Sunt de accord ca sunt situatii limita, cum a fost a lui @The_Sin_Eater - Sa traiesti coane!! - , unde apare unul ca o naluca de nicaieri si pur si simplu nu mai ai ce face. Dar cand stii cati tembeli exista pe sosele patriei, sa dai blana la plecare fara sa te uiti .....
  14. Da, ca pinionul vrea sa o ia in sus sau in jos pe coroana este clar si din acest motiv sunt solidare in aceeasi carcasa. Fiind solidare se pune minimum o cruce cardanica la iesire care mai are si rostul sa reduca eforturile din lagarul arborelui cu pinion, lagar si asa solicitat de coroana. Nu inteleg care este cupul de forte care duce tot cardanul in sus sau in jos. Idem la roata spate avem coroana si pinion in aceeasi carcasa. E drept ca la Shadow nu sunt ''decat'' 48 de caluti si nu se simte nici un sus /jos de la cardan. La GW ce sa mai spun la cate kilograme are el, basca si eu Asa ca nu imi fac griji ce si cum cu cardanul, si raman cum spune @goe 75 - Sa traiesti!! - sa ma dau huta cu Goldwing-ul, ca batraneii
×
×
  • Create New...