Jump to content

Silver Arrow

Super Membru
  • Posts

    5,149
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

1 Follower

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Carnet moto din
    1988
  • Motocicleta
    BMW R1200RT
  • Numar Moto
    B 237 UTU

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    Mobra HOINAR, Honda TRANSALP

Recent Profile Visitors

3,476 profile views

Silver Arrow's Achievements

  1. Asa am aflat noi de la media ca s-a petrecut ceva. Daca nimeni nu depune plangere, nimeni nu ajunge la spital pentru pus fremoar la buzunar, inseamna ca nu s-a intamplat nimica. Apropo: au gasit aia leul care umba prin Targoviste si pe la toate televiziunile?
  2. Pai Politia e multumita. Plangere = cercetare = munca .... Nu sunt facuti pentru asa ceva
  3. De fapt nu a fost un cutit, ci era triunghiul reflectorizant, si de fapt nu l-a injunghiat ci l-a oferit soferului, si Radio Erevan .....
  4. Schema la mobra lui este simpla: intrare comuna in butonul de pe ghidon. Apoi cate fir la becurile fata/spate pentru stanga si dreapta, si in plus cate un fir pentru martorii din bord, LED.urile fiind alimentate direct din buton si apoi legate la masa. Nimica spectaculos.
  5. Sistemul de racire este presurizat? Asa cum ar trebui sa fie? Circuitul de racire nu merge la presiunea atmosferica, ci la o presiune un pic mai mare (cam 1,5 bari) si in acest fel sa creasca temepratura de fierbere a apei de la 100 grd C la 120-130 grd C sau cat o fi socotit producatorul. De fapt in circuitul de racire nu trebuie sa ai apa (ai apa chioara?) ci un lichid de racire care are alte proprietati fizice decat apa chioara. Asadar verifica: - in motor ai lichid de racire sau apa chioara? - este presurizat sistemul? - merge pompa de apa cum trebuie? - cupleaza electroventilatorul cand trebuie? - radiatorul este curat, si pe interior si pe exterior? - functioneaza termostatul cum trebuie (deschide la temperatura indicata de producator si deschide complet) ? Astea sunt asa cateva chestii de bun simt care trebuiesc verificate. Oricum ceea ce patesi tu nu este o justificare ca trebuie musai sa mergi repede
  6. Am apreciat ca sustii un argument pertinent in privinta tobei mai galagioase, cel putin din punctul tau de vedere. Desi formularea ''Tocmai ca mi a pasat..de mine'' nu este cea mai fericita. Poate daca spui ca ''Mi-a pasat si de mine'' are o acoperire mai larga. Dar acuma stii si tu ca ''mult'' sau ''putin'', galagioasa sau nu, depinde de care parte a gardului te afli. De aceea numerele obtinute prin masuratoare sunt un reper mai obiectiv. Personal nu cred in toba galagioasa care te pazeste. Dar vad o gramada de soferi care se sperie si blesteama cand mai vine cate un neterminat care da blana la motor langa geamul omulu ca sa ii faca loc ..... Nu mai pomenim de cei care ne delecteaza noaptea cu Moto GP In 34 de ani de cand am carnet moto nu am simtit in vreun fel ca o toba galagioasa ar fi un atu. Am claxoane sonore, pe care le folosesc foarte rar. Prefer sa ma feresc anticipand pe cat se poate ce ar putea face restul soferilor pe care ii consider surzi si chiori (sau carora pur si simplu li se rupe - categorie in crestere numerica). Daca vreodata o sa ai curiozitatea sa vezi cat de galagioasa este toba ta, poti sa iti descarci de pe google play sau ceva asemanator un Decibel meter. Am si eu unul (pot verifica imediat daca de ex un motor electric sau un reductor sufera, stiind cam ce galagie face cand este sanatos) Si apoi sa compari sunetul cu ce scrie pe placuta de timbru, sau in specificatii. Uite ce scrie la Honda Shadow: Adica este destul de galagioasa dupa normativele mai noi ale UE. Banuiesc ca tot pe la 90-92 dB trebuie sa fie si a ta. Iti spune si la ce turatie se face masuratoarea. Uzual masurarea se face la 1 m distanta de sursa de zgomot. La apreciere sa ai grija ca scara de masurare la decibeli nu este liniara, fiind logaritmul in baza zece a raportului a doua puteri. Adica cand decibelii cresc de la 90 la 100, raportul de zgomot nu creste cu 10 ci creste de 10 ori (adica cu un ordin de marime). De la 90 la 110 creste raportul puterilor de 100 de ori. Ca sa ai un reper: pe la 110 dB incepe nivelul de zgomot al unui motor cu reactie la decolare. Iar tobele aftermarket sunt pe la 100-105 dB .... Uite cum sta treaba pe la nemti: - masini dupa 1996 max 74 dB, iar dupa 2024 vor trebui sa fie la max. 68 dB - moto omologate dupa 2016 trebuie sa aiba max.77 dB Daca ajungi in AT pe la Salzburg, limita maxima admisa este de 88 dB, la 1/2 din turatia maxima. Nu conteaza ce stie mobra ta. Asa ca mergi usurel pe acolo. Sa ai o zi buna!
  7. Daca esti multumit de nivelul de zgomot atat pentru tine cat si pentru restul lumii, e in regula. Daca nu copiii tai, sigur nepotii tai vor merge pe alea electrice. Si probabil ca pana atunci vor fi atat de destepte masinile si mobrele incat vor stii singure unele de altele, asa ca posibilitatea de accidente va fi ca si inexistenta.
  8. Multumesc de info. Cand ai cumparat-o trebuia sa vezi daca are sau nu amortizor de zgomot. Ai cumparat-o, este a ta, si tu raspunzi pentru starea ei tehnica. Bag seama ca ai ceva vechime. Chiar ai simtit tu ca toba galagioasa ti-a folosit sa fi bagat in seama? In sensul bun ..... Succes sa iti gasesti o toba corespunzatoare
  9. Pai avand in vedere ca (din cate stiu eu) trebuie sa treci tot pe la RAR ca sa arati ca ai remediat problema si ai mobra conforma si , iti trebuie o toba cu omologare. Adica sa aiba stantata pe ea un cerculet cu tara de omologare (Exx) si o serie care sa corespunda cu documentul de omologare. Nu o sa iti verifice la RAR nivelul de zgomot ci faptul ca toba este fie originala fie una omologata pentru modelul tau de mobra. Desi nu sunt tocmai fanul tau cu tobe fara silencer, imi pare rau ca ai ramas fara talon. Am o intrebare: avand in vedere ca exista o discutie pe aici ca nu au cum sa iti ia talonul pentru zgomot, iar tie in mod evident ti l-a luat, poti sa ne spui ce a scris Politia pe PV? Ce a stat la baza ridicarii talonului? Faptul ca era zgomotoasa sau faptul ca nu era omologata? Cei de la RAR au masurat cu un aparat de masura nivelul de zgomot? Uite un model de omologare stantata pe toba:
  10. Am gasit eu schema si i-am spus pe unde sa caute. Nu e complicat. Nu e vorba de nepricepere. Probabil ca nu a intervenit pana acuma la mobra si este normal sa ii fie teama ca a patit ceva. Sa ne aducem aminte cum era si la noi cand facem primele reparatii. Are doua varinate: buton cu contacte naspa in blocul de comanda pe pe ghidon , sau lipsa continuitate fir de la buton. Sunt sigur sa o sa o rezolve.
  11. Vazutul sau nevazutul nu are prea mare legatura cu farul aprins sau viteza mobrei. Unii soferi nu se asigura, asa ca nu exista notiunea de a fi vazut. Altii care se uita, te vad, apreciaza gresit distanta la care se afla mobra si executa manevra. Este o problema care nu tine de popor, este o chestiune cunsocuta care tine de simturile noastre si cum proceseaza creierul. Pentru aceasta a doua varinta exista cateva masuri care pot fi luate: 1 - proiectoare aditionale care sa fie montate cat mai in lateral si mai jos fata de farm dand astfel motocicletei o dimensiune aparenta un pic mai mare 2 - sa circuli cu viteza regulamentara, desi cu 90 sau 100 km/h in afara localitatii, cand iti intoarce unul brusc in fata nu te mai ajuta decat a treia masura 3 - sa ai noroc Iar altii te vad si isi baga picioarele. Nu imi dau seama in cazul de fata cum si unde a nimerit motociclistul in usa masinii, dar daca a murit si soferul ma gandesc ca nici motociclistul nu circula cu 100 km/h, desi cine stie ..... PS: acuma ma uit cu atentie si pare ca masina nu are nici un airbag sarit. Si ma indoiesc cu nu ar sari la un astfel de impact, sau ca nu a avut din fabrica airbag cortina. Posibil sa fie o masina ''tzipla Boss'' cu senzori strumfiti pentru airbagurile lipsa.
×
×
  • Create New...