Sari la conținut

Probleme ABS- Yamaha FZ6N S2 an 2009


Postări Recomandate

Salut !

Mă poate ajuta cineva, cel putin cu un sfat.  Am probleme cu pompa ABS, la frâna pe spate.

 

S-a blocat frâna în mers după o frânare. Am fost la mecanic, am desfacut tot circuitul pe spate şi se pare ca lichidul de frână nu trece prin pompa de ABS mai departe . Problema este doar pistonaşul pentru frâna de spate. Faţa funcţionează.

Părerea mea  este ca este blocată de ceva mizerie deoarece când am defăcut, furtunul de la pompa ABS catre etrier a fost puţin blocat .

Întrebarea este dacă ştiţi , se poate repara ?

 

Mulţumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
1 oră în urmă, Mr.Anderson a spus:

Părerea mea  este ca este blocată de ceva mizerie deoarece când am defăcut, furtunul de la pompa ABS catre etrier a fost puţin blocat

1. Definește ce înseamnă "furtun puțin blocat". 

2. Becul de ABS este aprins? Dacă da, vezi că nu-ți funcționează nici pe față. 

3. Lichidul l-ai schimbat regulat? Ar trebui odată la 2 ani.

4. S-a umblat în sistemul de frânare al motocicletei, schimbare lichid, aerisire sau altă intervenție? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

în primul rând mulţumesc pentru răspuns.

 

1. Am suflat pe furtunul care pleacă de la pompa ABS către frână si era blocat după care am suflat cu aer comprimat şi s-a eliberat, eu am crezut că s-a şi rezolvat problema dar tot nu aşa că am mers mai departe. Pompa de frână o verificasem înaite de acest pas si era ok.

2 . Becul de la ABS nu este aprins iar ABS-ul pe faţă este funcţional.

3. Lichidul a fost schimbat în urmă cu 2 ani jumate.

4. Nu a umblat nimeni la sistemul de frânare.

Cu pompa ABS dată jos, am suflat cu pe ambele intrări (atât pentru pistonaşul pentru faţă unde suflu pe intrare si iese aer pe ieşire), iar pentru spate nu pot sa suflu, este blocat. Am incercat si cu pistolul cu aer comprimat şi nimic.

 

Am montat la loc totul, am aerisit faţa şi este ok. Spatele, evident nu.

 

Ori e stricat pistonul ori blocat , caz în care nu ştiu cum să îl deblochez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 23 minute, Mr.Anderson a spus:

Cu pompa ABS dată jos, am suflat cu pe ambele intrări (atât pentru pistonaşul pentru faţă unde suflu pe intrare si iese aer pe ieşire), iar pentru spate nu pot sa suflu, este blocat. Am incercat si cu pistolul cu aer comprimat şi nimic.

- De ce ai dat pompa ABS jos? Ca sa sufli si sa verifici circuitele, era suficient sa desurubezi pe la nipluri si introduceai aer pe conductele ramase libere.

- In pasajul subliniat, "intrarea" inseamna capatul dinspre pompa ABS si "iesirea" este catre etrier? Practic, ai desfacut conductele frana din pompa si din etrieri si sufland aer dinspre pompa inspre etrieri, acesta nu iese decat pe fata?

- Etrierul spate functioneaza corect? In acest moment placutele sunt stranse pe disc?

 

Incearca sa fii cat mai detaliat si exact in explicatii, desi vrei sa fii concis, ne opintim si ne invartim dupa niste descrieri din care nu se intelege mare lucru!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am crezut că pot deface pistonul blocat şi de asta am dat-o jos. Înaite de asta am verificat şi aşa cum ai scris.

Etrierul funcţioneaza corect. Acum plăcuţele nu mai sunt strânse pe disc.

Am desfacut prima data si din pompa  şi din etrier după, am deblocat furtunul, am montat la loc, am văzut ca nu merge după care am demontat/dat jos pompa ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Pare că ai blocate valvele pe spate din pompa ABS.

Eu aș face așa:

- Mai dă odată pompa jos și curăț-o pe interior. Cumpără un spray de deblocat șuruburi, acoperă toate orificiile pompei, spreiază bine pe interior și lasă lichidul înăuntru cat mai mult să acționeze. Sufli apoi cu aer comprimat și cu un spray de frâne cureți bine pe interior, apoi sufli din nou, până iese tot lichidul și este uscat în pompă. Pui pompa sus, aerisești și vezi rezultatul.

- By-pass pe roata spate.Tragi conductă direct din pompă către roată, iar în pompă blochezi ieșirea lichidului către spate. Este foarte important că-ți merge ABS ul pe față, altfel fața se blochează și o dai pe jos, spatele îl jonglezi din ghidon, chiar dacă roata este blocată.

- Unitate SH ABS din dezmembrări

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Încă ceva.

Ai suflat și segmentul de conductă dintre pompa ABS către etrierul spate? Mă refer strict la bucata de conductă, să nu fie obturată pe interior, deși e mică posibilitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Mi-am amintit de încă ceva.

Presupun ca ABS ul la modelul tău este simplu, nu combinat. Când remontezi sistemul, mai ales că ai ABS, aerisește pe segmente. Pentru față, dai la manetă frână și desfaci ușor aerisitorul corespunzător frânei față de pe pompa ABS. Când nu mai ies bule aer, strângi bine aerisitorul pompei, faci din nou manete și aerisește pe la etrier. 

La fel și la spate. 

 

PS: din ce zonă ești? În București ți-l recomand pe @TNG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru față , așa am făcut și este ok.

Pentru spate, acum nu merge dar o sa incerc ce ai spus tu și după aceea o sa aerisesc tot așa.

Sunt din Craiova dar te rog lasă-mi nr.domnului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

 

La 18.04.2020 la 1:05, l.u.v a spus:

Pare că ai blocate valvele pe spate din pompa ABS.

Eu aș face așa:

- Mai dă odată pompa jos și curăț-o pe interior. Cumpără un spray de deblocat șuruburi, acoperă toate orificiile pompei, spreiază bine pe interior și lasă lichidul înăuntru cat mai mult să acționeze. Sufli apoi cu aer comprimat și cu un spray de frâne cureți bine pe interior, apoi sufli din nou, până iese tot lichidul și este uscat în pompă. Pui pompa sus, aerisești și vezi rezultatul.

- By-pass pe roata spate.Tragi conductă direct din pompă către roată, iar în pompă blochezi ieșirea lichidului către spate. Este foarte important că-ți merge ABS ul pe față, altfel fața se blochează și o dai pe jos, spatele îl jonglezi din ghidon, chiar dacă roata este blocată.

- Unitate SH ABS din dezmembrări

 

Salut,

 

Am făcut ce ai spus tu dar tot nu s-a deblocat.  Am anulat ABS-ul pe spate si am pus frâna pe direct.

 

 
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, funcționează doar pe față cu ABS. 

Spatele normal, e bine și așa.

 

Mulțumesc pentru răspunsuri!

 

O seara buna ! 👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Revin cu noutati ..

 

De cand am anulat ABS pentru spate, am pus in pompa solutie pentru desfundat injectoare, am pus dopurile si am lasat asa.

Au trecut cam 7-8 luni de atunci, am desfacut si am suflat cu compresorul . Se pare ca trece aerul acum . Urmeaza anulez by-passul de pe spate si sa o fac la loc cu ABS pe spate. :)

 

Revin sa spun daca este totul ok. Poate o sa fie de ajutor si pentru altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, easy ride on! a spus:

Anormal!

Raționamentul este eronat. Lipsa semnalului sau un semnal în afara parametrilor de la un senzor este detectată de unitatea abs, pe când un blocaj hidraulic sau mecanic al frânei nu, ca urmare nici nu se aprinde becul.

La auto am întâlnit furtunuri bătrâne parțial înfundate care nu permiteau eliberarea completă a frânei. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, easy ride on! a spus:

 

Anormal!

Roata pe spate s-a blocat, ABS-ul (zice că) primeşte impulsuri de rotaţie (bec avarie ABS stins), "nu îşi dă seama" că roata s-a blocat şi nu acţionează pentru a slăbi presiunea de frânare pe spate.

Nu ai cumva şi un senzor de rotaţie defect pe lângă pistonaşul blocat în etrier?

 

Dacă nu trece lichid nu ai frână. Dacă trece unidirecţional (spre etrier) şi nu mai revine înapoi (roată blocată) ar trebui să se aprindă semnalizarea de avarie ABS.

Ceva nu este o.k. în culegerea de informaţii (dă cu virgulă).

Posibil şi un senzor cu "zdrăngăneală" - generează impulsuri de la contact prost (vibraţii) chiar şi in lipsă de rotaţie a roţii pretins controlate, la care impulsuri ABS-ul nu ia nicio decizie dar nici nu detectează avaria.

 

În mod normal, regulatorul de presiune ar trebui "să trimită la plimbare" prin impulsuri şi pe un alt circuit de retur o parte din lichidul de frână atunci când sesizează o scădere bruscă a vitezei de rotaţie a roţii (dacă o sesizează).

Dacă supapa de by-pass nu se deschide (blocată mecanic cu impurităţi) ... dispare orice buclă de control automat.

La fel şi dacă ai impulsuri parazite cu (falsă) informaţie de rotaţie (când ea nu mai există).

Nu m-aş baza pe ABS-uri d'astea.

 

Eh ... orice mecanism nefolosit o vreme începe să se înţepenească.

Şi orice contact electric începe să se oxideze.

Eu credeam că am clarificat ce s-a întâmplat ....

Recapitulez:

#s-a blocat frana pe roata spate, dupa o frânare;

#am desfăcut pompa ABS ( ABS față este independent de ABS spate) și am constatat că este blocată, mecanic ( avea anumite impurități in lichid);

# am încercat să o curăț câteva zile la rand, punând soluție in ea dar nu s-a deblocat, după care am astupat găurile circuitului cu niste soluție înăuntru;

# am făcut bypass( adică am anulat frana spate prin ABS și am pus pe direct, clasic) astfel încât să am frana pe spate;

#acum , după 8 luni, am desfăcut iarăși și am constatat că soluția lăsată acolo atâta timp ar fi acționat și pompa pare deblocată.

Urmează să pun circuitul la loc cum era, cu ABS și revin după, să confirm că este funcțional și pe spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...