Jump to content

Recommended Posts

Salut am o problema cu motorul meu un Virago 535 din 95 merge cam gras am pus bujii noi si dupa 60km sunt deja negre dar nu ude totul schimbat filtre benzina aer am curatat jeturile cu aer comprimat sa nu le distrug am ajustat plutitoru din carburator motoru porneste bine dar cand e cald si deschid acceleratia are o portiune unde parca moare si trebuie sa dau gaz mai mult cineva sa uitat la membrane a zis ca sunt vechi si Putin tari dar totusi de ce mixul de benzina gras am ajustat surubul de mixtura la 2 rotatii cum scrie in manual nu stiu ce e cu ea si apropo la decelerare inpusca usor la esapament 

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Gabriel97 a spus:

am ajustat plutitoru din carburator

In sus sau in jos?

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Gabriel97 a spus:

Este acolo un semn unde trebuie sa stea si dupa semnu ala am ajustat plutitorul

 

Neclar.

Initial era mai sus sau mai jos nivelul constant?

Pentru ca asta regleaza (sau deregleaza) totul.

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, easy ride on! said:

Neclar.

Initial era mai sus sau mai jos nivelul constant?

Pentru ca asta regleaza (sau deregleaza) totul.

Cred ca era putin mai sus

Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa fii sigur pe ceea ce faci.

Variabila fiind volatilitatea benzinei / temperatura.

Mai stiu pe cineva care a demontat (injurat) un motor + carburatie, ca sa constate ulterior ca avea esapamentul partial infundat.

(Pe vremuri tobele de evacuare erau demontabile si curatabile, nu de unica folosinta).

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, easy ride on! said:

Ar trebui sa fii sigur pe ceea ce faci.

Variabila fiind volatilitatea benzinei / temperatura.

Mai stiu pe cineva care a demontat (injurat) un motor + carburatie, ca sa constate ulterior ca avea esapamentul partial infundat.

(Pe vremuri tobele de evacuare erau demontabile si curatabile, nu de unica folosinta).

Problema e ca sunt atatea lucruri ce ar putea fi vinovate ca nu stiu ce sa mai fac ce stiu este ca atunci cand e cald se aude un tacanit la valve destul de ciudat sa fie dereglate motoru are doar 15.000km

Link to post
Share on other sites

Acel "putin" de 1 mm poate insemna foarte mult.

Reglajul corect se face cu un pahar transparent din sticla in care poti vedea nivelul de benzina reglat, nu dupa alte semne.

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, easy ride on! said:

Acel "putin" de 1 mm poate insemna foarte mult.

Reglajul corect se face cu un pahar transparent din sticla in care poti vedea nivelul de benzina reglat, nu dupa alte semne.

O sa incerc ca mai scad nivelul putin poate o sa mearga mersi de sfat 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Gabriel97 a spus:

ce stiu este ca atunci cand e cald se aude un tacanit la valve destul de ciudat

Tacanit = benzina proasta, cu detonatii sau autoaprindere.

Posibil si calamina, dar asta dupa multe zeci de mii de Km.

Schimba carburantul, este primul pas.

Mai ales daca ai alimentat de la Petrom.

https://www.indianmotorcycles.net/threads/detonation.315994/

Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, Baxxter a spus:

Esti convins ca un motor din 95 are doar 15k km? 

Daca bine stiu,odometrul are doar 5 digiti,asa ca e posibil sa aiba cei 15 mii de km peste inca o alta 100 de mii... :)

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Christian 1 said:

Daca bine stiu,odometrul are doar 5 digiti,asa ca e posibil sa aiba cei 15 mii de km peste inca o alta 100 de mii... :)

Nu cred motorul a avut doar un proprietar si a fost cam din 2006 sau 2007 radiat a stat mult in garaj cand lam luat a avut inca cauciucul pe fata original😂

Edited by Gabriel97
Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Gabriel97 a spus:

Nu cred motorul a avut doar un proprietar si a fost cam din 2006 sau 2007 radiat a stat mult in garaj cand lam luat a avut inca cauciucul pe fata original😂

Daca ai avut anvelopa originala,atunci se confirma cei 15 mii km.

Link to post
Share on other sites
La ‎24‎.‎07‎.‎2020 la 18:15, Gabriel97 a spus:

 motoru porneste bine dar cand e cald si deschid acceleratia are o portiune unde parca moare

Aici e dilema: moare de prea sarac sau de prea bogat pe acea portiune?

Teoretic, din surubul pilot poti regla "repriza" dintre relanti si prima treime a cursei acceleratiei.

Daca face "hac" se mai desurubeaza "pilot"-ul (surubul de aer) cu 1/2 tura, saracind amestecul in acea portiune (caldura il imbogateste).

Dar, daca ai umblat deja la nivelul din camera de nivel constant ai cam "zapacit" intreaga caracteristica de carburator care in functie de jigloare devine (mai sus) functie patratica si nu liniara cu variatia nivelului.

Adica saraceste violent, cu supraincalzire, de unde si tacanitul.

Asta daca nu ai simultan si benzina proasta, ca si cauza initiala.

Link to post
Share on other sites
10 hours ago, easy ride on! said:

Aici e dilema: moare de prea sarac sau de prea bogat pe acea portiune?

Teoretic, din surubul pilot poti regla "repriza" dintre relanti si prima treime a cursei acceleratiei.

Daca face "hac" se mai desurubeaza "pilot"-ul (surubul de aer) cu 1/2 tura, saracind amestecul in acea portiune (caldura il imbogateste).

Dar, daca ai umblat deja la nivelul din camera de nivel constant ai cam "zapacit" intreaga caracteristica de carburator care in functie de jigloare devine (mai sus) functie patratica si nu liniara cu variatia nivelului.

Adica saraceste violent, cu supraincalzire, de unde si tacanitul.

Asta daca nu ai simultan si benzina proasta, ca si cauza initiala.

Daca era amestec sarac atunci cred ca se vedea pe bujii dar ele sunt negre nivelul lam reglat exact cun scrie in manual motorul nu se incalzeste prea extrem am termometru la capacul de ulei si dupa vreo 40 50km sta intre 80 si 90 grade benzina nu stiu ce sa zic eu bag 95 E5 nicioata E10 motorul porneste bine intradevar are doar un punct unde face figuri eu cred ca este exact unde trece de de la pilot (surub de benzina pentru ca e in partea cu cilindri nu in partea cu filtru de aer) la circuitul normal

Link to post
Share on other sites
La 24.07.2020 la 22:18, Gabriel97 a spus:

Este acolo un semn unde trebuie sa stea si dupa semnu ala am ajustat plutitorul

 

daca-ti spun ca nu exista semnul ala ... ma crezi?

La 25.07.2020 la 23:36, easy ride on! a spus:

 

Daca face "hac" se mai desurubeaza "pilot"-ul (surubul de aer) cu 1/2 tura, saracind amestecul in acea portiune (caldura il imbogateste).

 

e fix invers, desurubarea imbogateste amestecul ... 

 

daca ticaie cu benzina noua regleaza-i jocul supapelor , ai niste ferestre de vizitare, dureaza 10 minute toata operatiunea.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, superbec a spus:

fix invers, desurubarea imbogateste amestecul ... 

https://www.viragohelp.com/virago-mikuni-carb-enlarged/

Surubul "pilot" pare a fi pe circuitul de aer, ca la orice carburator.

Daca îl deşurubezi, creşte debitul de aer, respectiv saraceşte amestecul la relanti ca raport benzină / aer.

Surubul "pilot" pare a fi pe circuitul de aer, ca la orice carburator.

Daca îl deşurubezi, creşte debitul de aer, respectiv saraceşte amestecul la relanti ca raport benzină / aer.

Link to post
Share on other sites
Acum 19 minute, easy ride on! a spus:

https://www.viragohelp.com/virago-mikuni-carb-enlarged/

Surubul "pilot" pare a fi pe circuitul de aer, ca la orice carburator.

Daca îl deşurubezi, creşte debitul de aer, respectiv saraceşte amestecul la relanti ca raport benzină / aer.

Surubul "pilot" pare a fi pe circuitul de aer, ca la orice carburator.

Daca îl deşurubezi, creşte debitul de aer, respectiv saraceşte amestecul la relanti ca raport benzină / aer.

tu vrei sa fac un atac cerebral?

 

e suruP de benzina, suruP de haier au cateva motociclete japoneze mai antice decat 535-u si cateva atv-uri chinezesti .

surubul ala regleaza benzina 

Link to post
Share on other sites
Acum 36 minute, superbec a spus:

atac cerebral

Calmo, paciente! Oricum 90% din mecanicii de dacie erau convinși că șurub de amestec = șurub de aer... :moron:

Link to post
Share on other sites
Acum 29 minute, superbec a spus:

surubul ala regleaza benzina 

Posibil şi asta.

Depinde de model şi de ceea ce înţelegi prin "back" (back side of the carburetor), raportat la "air flow" sau raportat la roata (back) a motocicletei.

"If the screw is located near the back, it regulates how much air enters the circuit."

 

Pentru detalii de principiu şi reglaje:

http://iwt.com.au/mikunicarb.htm

 

"If the screw is located near the front, it regulated fuel."

La 26.07.2020 la 10:48, Gabriel97 a spus:

pentru ca e in partea cu cilindri nu in partea cu filtru de aer

 

Mai pe rromaneste surubul pilot pare a fi plasat pe la poponeata, nu pe la nas (filtru de aer).

Corect?

 

"After the main jet has been set, run the bike at half throttle and check the plug color. If it's white, lower the clip on the jet needle to richen the air/fuel mixture. If it's dark brown or black, raise the clip to lean the air/fuel mixture."

 

Adică, abia după ce jiglorul principal a fost setat (ales) corect, se ruleaza mobra pe la jumătate de "şibăr" deschis şi abia după asta se verifică şi culoarea bujiei (bujiilor), cu modificări eventuale de poziţie a siguranţei (clip) pe crestăturile acului dozator (jet needle). Clip mai sus = dozaj mai sărac (şi invers).

Link to post
Share on other sites

Asta cu culoarea bujiilor merge doar pentru relanti, pentru restul rpm, de fapt pozitii ale acceleratiei trebuie sa opresti motorul in timpul mersului...

Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Eu am avut o problema similara cu una dintre motocicletele BMW - am rezolvat-o doar curatand foarte bine carburatoarele.

1. Faptul ca ai umblat la nivelul plutitorului este o mare tampenie --> Sigur motocicleta functiona corect daca are doar 15000 km iar acel reglaj a fost facut corect in fabrica si nu mai avea ce sa se deregleze... cat despre semn...cred ca este o iluzie

2. Ce incerci tu sa remediezi nu se face din reglaje.

2.1. verifica din nou foarte bine jigloarele de relanti si apoi verifica absolut toate canalele de aer si combustibil din corpul carburatorului

2.2. Verifica daca nu exista 2 canale de aer foarte subtiri chiar la baza clapetei de acceleratie --> acelea folosesc ca sa asigure trecerea lina de la relanti la mersul in sarcina --> daca exista curata-le si apoi verifica cu un spray de frana ca sunt perfect curate.

2.3. Curata totul cu ultrasunete

2.4. Nu mai umbla la reglajele de fabrica... acelea nu se "deregleaza" in 15000 km... nici macar in 100000km

2.5. Nu fi cioban cu carburatoarele...

 

PS. Verfica membranele se nu fie "ciupite". cel mai bine te uiti in lumina. Ideal este sa aibe si aceeasi consistenta... nu una tare si una moale...

Cat despre surubul despre care vorbesti... acela regleaza benzina --> Daca slabesti creste cantitatea de benzina din amestec.

 

PS2. Sigur porturile pentru vacumetre sunt corect astupate?

Edited by Papa_Bear
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...