RazvanX Postat August 20, 2020 Share Postat August 20, 2020 Salut, Ca orice incepator, vine intrebarea vesnica "ce sa-mi iau?". Sa povestesc un pic despre mine pentru inceput. 27 ani, conduc prin Bucuresti/Romania de cativa ani buni si am inceput cu masina 1.6 apoi am trecut pe 2.0. Nu ma consider vitezoman (o mai scap pe alocuri) si nici nu caut sa impresionez. Imi place mult sa ma plimb si ma bucur de drum si asta caut si cu motocicleta. Am luat A-ul de curand si am facut scoala pe un ER6N, pot sa spun ca pe alocuri mi s-a parut un pic cam prea mult pentru un incepator (cu instructor in spate, nefamiliar cu puterea, etc.) dar odata ce am stapanit viteza de oras, a fost ok. Experienta de condus pe ea nu mi-a placut foarte mult (poate nu am cu ce sa compar?) desi pozitia este destul de dreapta. Unde ma plimb? Nu pot sa mint, probabil o sa fie 80% Bucuresti, ture de weekend sau iesit la o cafea. Imi place foarte mult sa merg pe drumurile de munte, pe serpentine (tip DN1A... Sinaia>Pestera, etc.) si mai putin sa merg in linie dreapta. In linie dreapta poate sa mearga oricine. Pentru inceput probabil o sa ies la niste drumuri scurte pe langa Bucuresti sa ma bucur de drum. Pentru orice concediu/drum lung am masina. Ce tip de moto? La inceput mi-au furat ochii cruiserele, defapt de asta am si vrut sa fac scoala. In schimb nu am avut posibilitatea sa ma "urc" pe un cruiser (Honda Shadow, Intruder, Vulcan) ca sa imi dau seama de ciclistica si daca imi place sa conduc un cruiser sau pur si simplu imaginea pe care o am in cap cu mine pe cruiser. Pentru mine confortul este mai sus decat prestanta. Asa ca am ajuns sa ma uit la aceste motociclete basic care nu pot sa zic ca ma lasa lat dar mi se pare ca sunt cele mai ok pentru un mers prin oras si poate un drum mai incurcat. Touring/moto mai mari le exclud din start pentru ca mai intai as vrea ceva mai agil si poate o sa le iau in consideratie anul urmator. Variante/pareri (am nevoie de sfatul vostru) Din start am zis ca o sa caut cu ABS si sa nu fie ultima bicicleta. Bugetul este undevala 4k si cred ca o sa iau din Germania pentru ca...asta e. Am 1.75m (sau 180 cum zic barbatii) si vreo 75 kg, fac sport destul de mult deci sunt si ma simt in forma. Am ajuns la o lista scurta: GFS 650 - doar de 2 zile citesc despre ea, pare OK dar nu pot sa-mi dau seama din filmulete si poze pe net care este experienta condusului/manevrabilitatea ei. Imi place cum arata, nu la fel de mult ca altele dar vad numai de bine. XJ6 Diversion - foarte putin am citit despre ea, pare OK, similara cu celelalte dar nu stiu de ce imi pare "invizibila" si lipsita de emotie. ER-6F - am gasit-o dupa ce am pus toate filtrele de "pret/abs/an/etc) si este la fel ca ER6N doar ca este carenata. Nu stiu exact ce presupune carena mai ales daca impacteaza manevrabilitatea in vreun fel. Daca este doar pt aerodinamica, nu ma deranjeaza, chiar apreciez la drumuri in afara orasului. De ce 650? Pentru ca mi se pare la limita bunului simt, poate un pic cam mult pentru un incepator. Nu stiu cat de iertatoare sunt si cum se descurca. Am luat in varianta si o Honda NC700 dar din ce am citit, absolut nimeni nu a fost impresionat de condusul ei. Ceva sfaturi/pareri/opinii? Prima iesire cu orice moto dupa ce-mi fac mana din nou prin parcarile bucurestiului (8-uri...frane...jaloane...) o sa fie probabil pe niste drumuri mai intortochiate. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat August 20, 2020 Share Postat August 20, 2020 Primul sfat e sa nu mai fii asa poet, mobrele alea trebuie sa le calaresti ca sa-ti faci o parere. Vezi poate te ajuta comparativul asta: https://motobikes.ro/test-drive/comparativ-naked-uri-second-hand-media-ponderata. Acum 8 minute, RazvanX a spus: XJ6 Diversion - foarte putin am citit despre ea, pare OK, similara cu celelalte dar nu stiu de ce imi pare "invizibila" si lipsita de emotie. Suzuki (pardon, Yamaha) XJ6 Diversion am avut eu ca prim motor timp de 2 ani, am facut o gramada de km pe tot feluri de drumuri, era o motocicleta corecta, fiabila si atat. Nu inteleg ce emotie vrei de la niste agregate clasice, cu tehnologie si "R&D" ce dateaza de acu 20 ani. Vrei moto care sa se simta ca un scuter de manverabila si sa aiba niste chestii mai upmarket (gen frane Brembo, amortizor ghidon) ? Incearca un F800R. Are un fost coleg, m-am dat cu ea, diferenta e de la cer la pamant fata de vechiul XJ6 (ca handling, centru greutate, frane, cuplu, calitatea controalelor). Ca pret SH e cu 1-1.5k mai mult fata de ce ai enumerat tu mai sus. Ca si tehnologie si feeling e cu cel putin un deceniu mai in fata. Acum 22 minute, RazvanX a spus: De ce 650? Pentru ca mi se pare la limita bunului simt, poate un pic cam mult pentru un incepator. Povesti vanatoresti (vezi primul sfat). De ce nu o R6 atunci ? Ca are doar 600 cmc ? Sau un KTM 640 SMC ? Eu ca prima mobra as lua ceva cat mai "universal", naked ori (semi)carenat, fiindca nu stii exact ce-ti doresti, asta te vei lamuri dupa cel putin 1 an de mers. Totodata, fiindca dupa 1-2 ani probabil o vei schimba, un factor la fel de important este starea tehnica / istoric service / consumabile. Daca vei lua ceva ce necesita: anvelope noi, kit de lant, placute frana, revizie completa (inclusiv cu reglare joc supape), eventual si o revizie furca - atunci pe toate astea + manopera s-ar putea sa dai vreo 800 Euro. Si nah, trebuie sa le faci ca sunt pt siguranta ta. Iar daca dupa 1 an vrei sa-l vinzi, nu prea e combinatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanX Postat August 20, 2020 Autor Share Postat August 20, 2020 Corect, am gresit marca, prea multe taburi deschise. Apreciez sfaturile si se putea si fara rautate. Citat Nu inteleg ce emotie vrei de la niste agregate clasice, cu tehnologie si "R&D" ce dateaza de acu 20 ani. Vrei moto care sa se simta ca un scuter de manverabila si sa aiba niste chestii mai upmarket (gen frane Brembo, amortizor ghidon) ? hai sa nu o dam in altele, nu intram in tehnicalitati cu un incepator care NU stie ce asteptari sa aiba de la lumea moto. Am sa verific si varianta propusa de tine, multumesc de sugestie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Larry Flyt Postat August 20, 2020 Share Postat August 20, 2020 Toate 3 sunt motoare fiabiale, alege pe cea care are un istoric bun si te atrage mai mult. Un mecanic moto sau prieten priceput este indicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat August 20, 2020 Share Postat August 20, 2020 Acum 3 ore, RazvanX a spus: Am luat in varianta si o Honda NC700 dar din ce am citit, absolut nimeni nu a fost impresionat de condusul ei. si crezi ca de er-6 sau diversion a fost cineva impresionat>? nc700 sunt motociclete utilitare, sa te duci la munca si inapoi un fel de scutere fara pozitia de wc, isi fac treaba excelent si au costuri de exploatare mai mici decat alte motociclete Acum 3 ore, RazvanX a spus: Prima iesire cu orice moto dupa ce-mi fac mana din nou prin parcarile bucurestiului (8-uri...frane...jaloane...) o sa fie probabil pe niste drumuri mai intortochiate. e un plan foarte bun, trebuie sa realizezi insa ca orice se invata in timp si ca in momentul asta cunostintele si skilul tind spre 0 pana ajungi acolo baga niste teorie , franare, transferul greutatii, suspension dive , apoi cornering si counter-steering , daca stapanesti teoria vei pune mult mai repede in practica , practica fara teorie dureaza mult mai mult si rata de succes nu e neaparat mare. mai sus ti s-a recomandat f800r ... e o motocicleta foarte interesanta pentru incepatori, toata gama F defapt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat August 20, 2020 Share Postat August 20, 2020 Acum 3 ore, RazvanX a spus: Unde ma plimb? Nu pot sa mint, probabil o sa fie 80% Bucuresti, ture de weekend sau iesit la o cafea. Imi place foarte mult sa merg pe drumurile de munte, pe serpentine (tip DN1A... Sinaia>Pestera, etc.) si mai putin sa merg in linie dreapta. In linie dreapta poate sa mearga oricine. Pentru inceput probabil o sa ies la niste drumuri scurte pe langa Bucuresti sa ma bucur de drum. Pentru orice concediu/drum lung am masina. Variante/pareri (am nevoie de sfatul vostru) Din start am zis ca o sa caut cu ABS si sa nu fie ultima bicicleta. Bugetul este undevala 4k si cred ca o sa iau din Germania pentru ca...asta e. Am 1.75m (sau 180 cum zic barbatii) si vreo 75 kg, fac sport destul de mult deci sunt si ma simt in forma. Am ajuns la o lista scurta: GFS 650 - doar de 2 zile citesc despre ea, pare OK dar nu pot sa-mi dau seama din filmulete si poze pe net care este experienta condusului/manevrabilitatea ei. Imi place cum arata, nu la fel de mult ca altele dar vad numai de bine. XJ6 Diversion - foarte putin am citit despre ea, pare OK, similara cu celelalte dar nu stiu de ce imi pare "invizibila" si lipsita de emotie. ER-6F - am gasit-o dupa ce am pus toate filtrele de "pret/abs/an/etc) si este la fel ca ER6N doar ca este carenata. Nu stiu exact ce presupune carena mai ales daca impacteaza manevrabilitatea in vreun fel. Daca este doar pt aerodinamica, nu ma deranjeaza, chiar apreciez la drumuri in afara orasului. De ce 650? Pentru ca mi se pare la limita bunului simt, poate un pic cam mult pentru un incepator. Nu stiu cat de iertatoare sunt si cum se descurca. Am luat in varianta si o Honda NC700 dar din ce am citit, absolut nimeni nu a fost impresionat de condusul ei. Salut, La bugetul ala, gasesti lejer. Din experienta proprie: ER-6N (naked) - am facut scoala pe una din 2014. Fiind la inceput, mi se parea ca peste 100km/h ma doboara vantul. Dar e o realitate, ai nevoie de un parbriz cat de mic.ER-6F ar trebui sa fie mult mai OK. Destul de placuta, usoara, fiind generatie recenta, ABS-ul era OK. Nu m-a convins motorul in 2 cilindri. Explicatia mai jos... GSF 650 (primul motor) - era modelul din 2006, insa cu carburatie si fara ABS. Motocicleta foarte comoda, m-am acomodat repede cu ea. Suficient de docila cand trebuie, insa stia sa urce in turatii. Si nu trebuia sa-ti fie frica s-o duci in 10000 (zona rosia incepe la 12000). Nu este foarte grea, intre 208 si 225kg (depinde de site :) ) Motorul in 4 cilindri e altceva. Pe langa el, ER-6N suna a ascutitoare. Nu o spun cu rautate. ABS-ul l-am simtit necesar in 2-3 situatii limita. Fiabila, usor de intretinut. Cea mai importanta investitie a fost schimbarea cauciucurilor (Michelin) si apoi, o placere pe drumuri virajate. Exista multe optiuni pe langa sau aproape de Bucuresti, care sa te delecteze. Protectie buna la vant, ai optiunea sa pui un parbriz mai inalt. Poti sa te duci lejer in 130km/h, fara sa te deranjeze curentii de aer. La banii aia poti gasi o motocicleta dupa 2008 (cand au trecut pe injectie), ea s-a produs pana in 2016 (daca nu ma insel). Insa este Euro3 si nu cred ca au schimbat solutia de ABS de-a lungul anilor. Eu am un GSF1250 din 2008 si experienta cu ABS e diferita fata de cele moderne. Asa ca si GSF650 risca sa aiba aceiasi solutie (mai veche) indiferent de anul de fabricatie. Stiu ca esti la prima motocicleta, dar de banii aia, cred ca poti sa-ti iei un GSF1250. Sigur vor sari unii sa spuna ca e prea mult pentru un incepator, eu am trecut pe GSF1250 dupa 2 ani de permis si nu regret. Si stiu destule cazuri care si-au luat motocicleta cu cilindree peste 1000cmc de la inceput. Au si motoarele mari, avantajele lor... Plus ca am un parbriz si mai lung, incep sa simt vantul de-abia pe la 150km/h. Mai multe, in MP. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanX Postat August 20, 2020 Autor Share Postat August 20, 2020 Acum 11 minute, superbec a spus: si crezi ca de er-6 sau diversion a fost cineva impresionat>? nc700 sunt motociclete utilitare, sa te duci la munca si inapoi un fel de scutere fara pozitia de wc, isi fac treaba excelent si au costuri de exploatare mai mici decat alte motociclete e un plan foarte bun, trebuie sa realizezi insa ca orice se invata in timp si ca in momentul asta cunostintele si skilul tind spre 0 pana ajungi acolo baga niste teorie , franare, transferul greutatii, suspension dive , apoi cornering si counter-steering , daca stapanesti teoria vei pune mult mai repede in practica , practica fara teorie dureaza mult mai mult si rata de succes nu e neaparat mare. mai sus ti s-a recomandat f800r ... e o motocicleta foarte interesanta pentru incepatori, toata gama F defapt. Multumesc pentru sfaturi. Da, asta e ideea in principal sa reinvat motocicleta. O sa verific gama F dar nu gasesc decat in jur de 2009 (vs 2013+ celelalte). Acum 18 minute, pierrotlefou a spus: Salut, La bugetul ala, gasesti lejer. Din experienta proprie: ER-6N (naked) - am facut scoala pe una din 2014. Fiind la inceput, mi se parea ca peste 100km/h ma doboara vantul. Dar e o realitate, ai nevoie de un parbriz cat de mic.ER-6F ar trebui sa fie mult mai OK. Destul de placuta, usoara, fiind generatie recenta, ABS-ul era OK. Nu m-a convins motorul in 2 cilindri. Explicatia mai jos... GSF 650 (primul motor) - era modelul din 2006, insa cu carburatie si fara ABS. Motocicleta foarte comoda, m-am acomodat repede cu ea. Suficient de docila cand trebuie, insa stia sa urce in turatii. Si nu trebuia sa-ti fie frica s-o duci in 10000 (zona rosia incepe la 12000). Nu este foarte grea, intre 208 si 225kg (depinde de site ) Motorul in 4 cilindri e altceva. Pe langa el, ER-6N suna a ascutitoare. Nu o spun cu rautate. ABS-ul l-am simtit necesar in 2-3 situatii limita. Fiabila, usor de intretinut. Cea mai importanta investitie a fost schimbarea cauciucurilor (Michelin) si apoi, o placere pe drumuri virajate. Exista multe optiuni pe langa sau aproape de Bucuresti, care sa te delecteze. Protectie buna la vant, ai optiunea sa pui un parbriz mai inalt. Poti sa te duci lejer in 130km/h, fara sa te deranjeze curentii de aer. La banii aia poti gasi o motocicleta dupa 2008 (cand au trecut pe injectie), ea s-a produs pana in 2016 (daca nu ma insel). Insa este Euro3 si nu cred ca au schimbat solutia de ABS de-a lungul anilor. Eu am un GSF1250 din 2008 si experienta cu ABS e diferita fata de cele moderne. Asa ca si GSF650 risca sa aiba aceiasi solutie (mai veche) indiferent de anul de fabricatie. Stiu ca esti la prima motocicleta, dar de banii aia, cred ca poti sa-ti iei un GSF1250. Sigur vor sari unii sa spuna ca e prea mult pentru un incepator, eu am trecut pe GSF1250 dupa 2 ani de permis si nu regret. Si stiu destule cazuri care si-au luat motocicleta cu cilindree peste 1000cmc de la inceput. Au si motoarele mari, avantajele lor... Plus ca am un parbriz si mai lung, incep sa simt vantul de-abia pe la 150km/h. Mai multe, in MP. Succes! Multumesc! Nu vreau sa ma orientez spre mai mari momentan, nu ma simt ok cu ideea asta. Am sa o schimb dupa 1-2 ani daca se lipeste de mine motociclismul. ER6N si mie mi s-a parut ca suna...ca o ascutitoare. Are trebui sa fie mai ok in 4 cilindrii, nu? Am mai gasit variante de GSX 650 in loc de GSF 650. Cred ca deja am subtiat lista destul de bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat August 20, 2020 Share Postat August 20, 2020 Acum 4 ore, RazvanX a spus: Multumesc! Nu vreau sa ma orientez spre mai mari momentan, nu ma simt ok cu ideea asta. Am sa o schimb dupa 1-2 ani daca se lipeste de mine motociclismul. Am mai gasit variante de GSX 650 in loc de GSF 650. Cred ca deja am subtiat lista destul de bine. GSX650 este un GSF650 cu alte carene si mici imbunatatiri (bord, suspensii). Cat despre 650 vs 1250, eu personal am vrut sa merg direct pe 1250 dar nu aveam rabdare. Oricum, important este sa incepi Acum 4 ore, VyXxer a spus: gsf1250 pt 80% oras e cam mult. Mea culpa, eu am vazut doar ture de weekend. Daca e 80% Bucuresti devine complicat. De aia recomand (si am) si scuter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sorin Stroe Postat Iunie 30, 2021 Share Postat Iunie 30, 2021 On 8/20/2020 at 9:54 AM, RazvanX said: Salut, Ca orice incepator, vine intrebarea vesnica "ce sa-mi iau?". Sa povestesc un pic despre mine pentru inceput. 27 ani, conduc prin Bucuresti/Romania de cativa ani buni si am inceput cu masina 1.6 apoi am trecut pe 2.0. Nu ma consider vitezoman (o mai scap pe alocuri) si nici nu caut sa impresionez. Imi place mult sa ma plimb si ma bucur de drum si asta caut si cu motocicleta. Am luat A-ul de curand si am facut scoala pe un ER6N, pot sa spun ca pe alocuri mi s-a parut un pic cam prea mult pentru un incepator (cu instructor in spate, nefamiliar cu puterea, etc.) dar odata ce am stapanit viteza de oras, a fost ok. Experienta de condus pe ea nu mi-a placut foarte mult (poate nu am cu ce sa compar?) desi pozitia este destul de dreapta. Unde ma plimb? Nu pot sa mint, probabil o sa fie 80% Bucuresti, ture de weekend sau iesit la o cafea. Imi place foarte mult sa merg pe drumurile de munte, pe serpentine (tip DN1A... Sinaia>Pestera, etc.) si mai putin sa merg in linie dreapta. In linie dreapta poate sa mearga oricine. Pentru inceput probabil o sa ies la niste drumuri scurte pe langa Bucuresti sa ma bucur de drum. Pentru orice concediu/drum lung am masina. Ce tip de moto? La inceput mi-au furat ochii cruiserele, defapt de asta am si vrut sa fac scoala. In schimb nu am avut posibilitatea sa ma "urc" pe un cruiser (Honda Shadow, Intruder, Vulcan) ca sa imi dau seama de ciclistica si daca imi place sa conduc un cruiser sau pur si simplu imaginea pe care o am in cap cu mine pe cruiser. Pentru mine confortul este mai sus decat prestanta. Asa ca am ajuns sa ma uit la aceste motociclete basic care nu pot sa zic ca ma lasa lat dar mi se pare ca sunt cele mai ok pentru un mers prin oras si poate un drum mai incurcat. Touring/moto mai mari le exclud din start pentru ca mai intai as vrea ceva mai agil si poate o sa le iau in consideratie anul urmator. Variante/pareri (am nevoie de sfatul vostru) Din start am zis ca o sa caut cu ABS si sa nu fie ultima bicicleta. Bugetul este undevala 4k si cred ca o sa iau din Germania pentru ca...asta e. Am 1.75m (sau 180 cum zic barbatii) si vreo 75 kg, fac sport destul de mult deci sunt si ma simt in forma. Am ajuns la o lista scurta: GFS 650 - doar de 2 zile citesc despre ea, pare OK dar nu pot sa-mi dau seama din filmulete si poze pe net care este experienta condusului/manevrabilitatea ei. Imi place cum arata, nu la fel de mult ca altele dar vad numai de bine. XJ6 Diversion - foarte putin am citit despre ea, pare OK, similara cu celelalte dar nu stiu de ce imi pare "invizibila" si lipsita de emotie. ER-6F - am gasit-o dupa ce am pus toate filtrele de "pret/abs/an/etc) si este la fel ca ER6N doar ca este carenata. Nu stiu exact ce presupune carena mai ales daca impacteaza manevrabilitatea in vreun fel. Daca este doar pt aerodinamica, nu ma deranjeaza, chiar apreciez la drumuri in afara orasului. De ce 650? Pentru ca mi se pare la limita bunului simt, poate un pic cam mult pentru un incepator. Nu stiu cat de iertatoare sunt si cum se descurca. Am luat in varianta si o Honda NC700 dar din ce am citit, absolut nimeni nu a fost impresionat de condusul ei. Ceva sfaturi/pareri/opinii? Prima iesire cu orice moto dupa ce-mi fac mana din nou prin parcarile bucurestiului (8-uri...frane...jaloane...) o sa fie probabil pe niste drumuri mai intortochiate. Multumesc Poate ti-ai cumparat deja motocicleta ( vad ca postarea este din August anul trecut), dar pot sa spun ca exact in acea luna mi-am cumparat un Bandit 650 - ca si prima motocicleta (am luat carnetul in Octombrie 2020). Pot sa iti spun ca este o motocicleta excelenta pentru inceput (si nu numai, as zice). Pentru mine cel putin acest motor s-a potrivit ca o manusa. Manevrabil, fun, iertator. Am 8500 km parcursi cu ea si inca ma incanta cum s-ar zice aproape ca in prima zi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat Iunie 30, 2021 Share Postat Iunie 30, 2021 Acum 4 ore, Sorin Stroe a spus: Poate ti-ai cumparat deja motocicleta ( vad ca postarea este din August anul trecut), dar pot sa spun ca exact in acea luna mi-am cumparat un Bandit 650 - ca si prima motocicleta (am luat carnetul in Octombrie 2020). Pot sa iti spun ca este o motocicleta excelenta pentru inceput (si nu numai, as zice). Pentru mine cel putin acest motor s-a potrivit ca o manusa. Manevrabil, fun, iertator. Am 8500 km parcursi cu ea si inca ma incanta cum s-ar zice aproape ca in prima zi Et in Arcadia Ego Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.