Sari la conținut

Carburator vs Injectie la Motociclete de 125


Eduard Matei
 Share

Postări Recomandate

Am înțeles că motoarele pe injecție sunt mai performante, mai eficiente si nu necesită modificarea manuală a combinației aer-combustibil. Însă motoarele pe carburație sunt mai ieftine, mai ușor de reparat și întreținut, și necesită reglarea manuală a combinației aer-combustibil.

Întrebarea mea este: Contează atât de mult diferența dintre carburator și injecție pe motoare mici, de 125 ? ( lăsând prețul deoparte )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta intre carburatie si injectie este ca cea dintre abs  si non abs, ambele fac ce trebuie, doar ca una este mult mai buna ca alta.

 

Ecu nu prea pica, ideea de carburator a apus la masini, la motoare, ceva mai tarziu, dar rezultatul este același, pa carburator.

Editat de Ice-D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dpmdv marele neajuns al carburatorului este, pe lângă complexitate și sensibilitatea reglajelor care trebuiesc făcute periodic, apariția uzurilor mecanice. Atunci când se uzează și apar "lufturi" între piesele aflate in mișcare nu-l mai faci să meargă în mințile lui nici cu slujbe! Mai sunt membranele care îmbătrânesc, se întăresc sau/și crapă, le găsești destul de greu/deloc și nici ieftine nu sunt. În general carburator presupune o moto mai veche, deci șanse mai mari de uzură. 

Aș zice și că 8 din 10 utilizatori țin dispozitivul de îmbogățire la rece ("șocul", deși termenul se referă la o clapetă care închide aerul, ceea ce la moto nu prea se întâlnește) mai mult decât ar trebui și de aici amestec bogat, ulei contaminat, bujii ude, consum inutil, poluare, uzură accelerată. Ok, la rece tragi șocul, la cald nu, dar când ești "între" nu e chiar simplu să decizi dacă și cât îl tragi! Injecție? Buton și gata, știe ea cât de bogat să fie amestecul! Câți care utilizează moto cu carburator nu au înecat motorul niciodată? Și câți "injectați" l-au înecat? 

 

Dpmdv injecție CLAR! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proporțional sunt mult mai multe cazurile când "o ia razna" carburatorul. Plus că sistemele de injecție au capacitatea de a face autodiagnoză, la moto nr de senzori fiind oricum mic. Drept că trebuie niște cunoștințe ca să le dai de cap, în timp ce carburatorul îl desface oricine cu câteva scule de bază (după care deschide topic că nu pornește sau merge prost 😈, că nici ăla nu e complet idiotproof). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 27.11.2020 la 5:33, john17 a spus:

 în timp ce carburatorul îl desface oricine cu câteva scule de bază (după care deschide topic că nu pornește sau merge prost 😈, că nici ăla nu e complet idiotproof). 

meanwhile in damaroaia se gaureste jicleru cu mare precizie ... motoreta tot nu porneste  , concluzia , nu se mai fac domle motoare ca pe vremuri 

 

disclaimer pt belbozi ,la motoarele mici problema este oarecum discutabila, un carburator bun lucrand satisfacator iar o injectie proasta realizand paradoxal cam acelasi lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 25.11.2020 la 20:10, john17 a spus:

Dpmdv marele neajuns al carburatorului este, pe lângă complexitate și sensibilitatea reglajelor care trebuiesc făcute periodic, apariția uzurilor mecanice. Atunci când se uzează și apar "lufturi" între piesele aflate in mișcare nu-l mai faci să meargă în mințile lui nici cu slujbe! Mai sunt membranele care îmbătrânesc, se întăresc sau/și crapă, le găsești destul de greu/deloc și nici ieftine nu sunt. În general carburator presupune o moto mai veche, deci șanse mai mari de uzură. 

Aș zice și că 8 din 10 utilizatori țin dispozitivul de îmbogățire la rece ("șocul", deși termenul se referă la o clapetă care închide aerul, ceea ce la moto nu prea se întâlnește) mai mult decât ar trebui și de aici amestec bogat, ulei contaminat, bujii ude, consum inutil, poluare, uzură accelerată. Ok, la rece tragi șocul, la cald nu, dar când ești "între" nu e chiar simplu să decizi dacă și cât îl tragi! Injecție? Buton și gata, știe ea cât de bogat să fie amestecul! Câți care utilizează moto cu carburator nu au înecat motorul niciodată? Și câți "injectați" l-au înecat? 

 

Dpmdv injecție CLAR! 

Mai simplu şi mai clar de atît nu cred că se poate explica.

Aş fi curios cîţi dintre iubitorii de carburatoare moto şi-ar mai lua o maşină benzinară cu carburator. Dar nu una s-o miroşi la terasă ci să mergi cu ea zilnic la lucru

@Eduard Mateidă-i şi o căutare pe tipul respectiv de injecţie pt defecte specifice, diagnoze, preţuri.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...