Sari la conținut

Magnetou rebobinat si bobina inductie pe Simson


m72story
 Share

Postări Recomandate

Salutam cu respect,

S-a bobinat una bucata stator magnetou cu sarma de 1mm ca primar.

Pentru secundar s-a montat o bobina de Dacie.

Apare scanteia daca esteil nvartit cu iuteala fara bujie.

Cu bujia montata bezna totala.

Probabil ca datorita prezentei secundarului in campul magnetic in varianta originala, conteaza mult.

Toate bune!

Poate cineva mai priceput in ale bobinajelor ne poate lamuri daca am avea sanse cu o bobina de inductie de scuter, drujba si alte inovatii contemporane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu produc energia neceaara in primarul bobinat si il furnizez bobibei de inductie care il aduce la tensiunea optima in vederea scateii.

Platina imi da momentul optim.

Problema este ca primarul nu produce suficient pentru secundar la ralantiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este demagnetizat rotorul ( cred). Nu am gasit un rotor sa nu fie demagnetizat. Cand erau noi am citit ca la cativa ani trebui dus in servis pentru magnetizare. O varianta simpla in locul dinamului un magnetou  ramane instalatia cu platina ( pt avansul centrifugal) montat un Gotronic si bobina de inalta tensiune.

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rotorul este refacut cu doi magneti de la cuple magnetice.

Dupa asezarea magnetilor s-a bucsat rotorul cu 0.6mm pe raza bucsa de bronz.

Forta pe care o opune rotorul la invrtire este de trei ori mai mare decat cel standard.

Cred ca nu va rezista prea mult crucea in aceste conditii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema mea nu este crucea.

Aveam in vedere o folosire pe termen lung...eventual un joc excesiv, o fac din duramid.

Treaba este  cum fac cu primarul.....sa pot excita secundarul.

Insist in a pastra magnetoul si functiunea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, m72story a spus:

Magnetoul la care fac referire era montat pe un MZ ES 250 fara baterie

Subliniez, era adaptat pe un ES, doar pentru scanteie si o lumina la puterea lumanarii (datorata plajei de turatie).

Pornea fara probleme. 

Refuz sa cred ca in cazul ES-ului este alt raport de kick si d-aia pornea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La treaba cu bobinatul secundarului mi-ai dat mat, sah mat.

Pana la argumentatia asta imi pareai om serios, cu scaun la cap. 

Viata imi pare totusi prea scurta sa ma apuc sa bobinez secundare de Simson.

 

Si asta ca sa iti dovedesc ca am incercat deja....

Deci sunt harnic, insa delasator, fara ambitie....Doanne cate defecte.

16066591060972707153681538095067.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de Bosch....ma,noi le-am pus pe Simsonuri,si de 30 de ani pufaie impecabil;avansul la 3 mm,o carja si jumatate,si esti in centrul atentiei.Ehei,in toti anii astia cate ,,wasted sparks,,...incomensurabil...

S-am uitat sa completez;toata consideratia ca incerci sa reabilitezi aprinderea originala;din punct de vedere etic,un motor clasic trebuie solutionat cu mijloacele epocii,cu o mica marja de contemporaneitate....electronica china pe AWO,pornografie infantila...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apai chiar si rotorul tau de RT , bobinat de 7 ori, parca tot nu este acelasi lucru cu un secundar de Simsonul care are 0,004 firul. Dupa cum banuiesc cunosti deja, discutam de cateva mii de spire 15 000-20 000.

Asadar fara a-ti minimaliza sau subevalua munca la rotorul de RT-u insa nu are a face cu ceea ce propui tu aici.

Nicule iti multumesc pentru propunere, am vazut o aprindere de China montata pe Simson, din pacate nu avea corectie de avans si la 60/h dadea ochii peste cap.

 Urse, mi-a mai sugerat un model mai bun.

Sper (speranta moare ultima) sa reabilitez cumva un magnetou. Magnetou de Voshod bu mai vreau, am montat deja pe celalalt Simson.

In privinta unora contondenti in exprimare si cateodata in gandire ce pot sa spun, doctorul nu se supara niciodata pe pacienti....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai uite in atelierul meu micrometrul este maximul de precizie pe care il pot oferi,

nu am altceva.

Iar pe dumneata trebuia sa te fac constient de diferenta dintre sarma dumitale si firul meu.

In final acest poat nu mi-a oferit un raspuns la cum pot resuscita un magnetou de Simson.

Foarte multi teoreticieni, poligloti, cunoscatori.....degeaba.

Easy ti-o spun direct, imi vorbeati de sus si nu e cazul, daca nu te poti abtine te invit la alta nunta.

Dupa cum bine a subliniat Nicu aici sunt banii si muzica mea.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tii mortis sa resuscitezi magnetoul original, sunt uameni care pot rebobina secundarul. Nu sunt concetateni...

 

Sylvio Auerbach e cel mai cunoscut printre nemtii exploatatori de Simson. Detalii de contact gasesti aci: http://www.oldtimerfreunde-falkensee.de/html/ersatzteile_material.html

 

Mai sunt si asita (https://www.old-motorcycle-parts.com/awo-zs3-ez41.html), care fac si rebobinare printre alte operatiuni care duc la (re)fabricarea magnetoului de Simson cu rotor mai performant, etc.

 

Daca nu ma insel, mai am eu ceva bobine de magnetou (de 2 feluri: 5 kile de ohmi sau 7 kile de ohmi) prin cutia cu pese de manetou. Daca ai chef sa le testezi, ti le dau pe ceva beutura.

 

Legat de magnetii tai noi, e bine de stiut ca magnetii de "neodim" standard se demagnetizeaza la temperaturi de peste ~80 de grade celsius. Sunt unele aliaje mai rezistente la temperatura, dar putin probabil ca sa sa fie in cuple magneti cu rezistenta termica mai mare.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimabile era evident ca din momentul cand am zis ca am masurat cu micrometrul era 0,04.

Banuiesc ca la inteligentia dumitale era evident si lesne de inteles.

Greseala cu acel zero strecurat in plus mi-o asum.

De ras poti sa razi, scopul acestui topic este de a afla daca exista o solutie tehnica la bobinajul primarului, nu de a hrani setea dumitale de bascalie.

Acum ca noi romanii suntem ciobanii ramasi sa calarim si sa reparam motociclete nemtesti....eu unul nu ma simt asa, dunneata?

 

 

Acum 4 ore, Dimethylmercury a spus:

 

 

Legat de magnetii tai noi, e bine de stiut ca magnetii de "neodim" standard se demagnetizeaza la temperaturi de peste ~80 de grade celsius. Sunt unele aliaje mai rezistente la temperatura, dar putin probabil ca sa sa fie in cuple magneti cu rezistenta termica mai mare.

 

 

Dimethyl, am doua bobine rebobibate: una cu sarma de 0,9 si o alta cu 0,6, mai am inca 6 bobine impuscate originale.

Rotorul la care am reconstruit cupla magnetica are montati doi magneti de la cuplele magnetice specifice pompelor care lucrau in acizi.

Pentru ca acidul sa nu ia contact cu axul motorului datorita unei eventuale scurgeri, se folosesc aceste cuple magnetice separabile printr-o oala de fibra de sticla. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...