Jump to content

Magnetou rebobinat si bobina inductie pe Simson


Recommended Posts

Salutam cu respect,

S-a bobinat una bucata stator magnetou cu sarma de 1mm ca primar.

Pentru secundar s-a montat o bobina de Dacie.

Apare scanteia daca esteil nvartit cu iuteala fara bujie.

Cu bujia montata bezna totala.

Probabil ca datorita prezentei secundarului in campul magnetic in varianta originala, conteaza mult.

Toate bune!

Poate cineva mai priceput in ale bobinajelor ne poate lamuri daca am avea sanse cu o bobina de inductie de scuter, drujba si alte inovatii contemporane.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 4 ore, m72story a spus:

S-a bobinat una bucata stator magnetou cu sarma de 1mm ca primar.

Aşa ceva ... dar bobinată fără înfăşurarea secundară de sub cea primară?  :splat:

2100000109173-640x480.thumb.jpg.8f94a29afcfb83dfa98268025a2866e4.jpg

Păi ... hai să lămurim întâi principiul de funcţionare: 

O bobină de inducţie clasică acumulează energie în miezul feromagnetic sub formă de câmp magnetic indus de curentul din circuitul primar. Când acesta se întrerupe (la deschiderea "platinelor") apare o tensiune înaltă autoindusă în secundar de energia acumulată în acelaşi miez magnetic. Condensatorul accelerează descărcarea energiei magnetice prin formarea unui circuit oscilant (rezonanţă).

Cum tu, prin "rebobinare", ai separat miezul magnetic (primar) de cel al bobinei secundare (ai pus exterior una de Dacia care nu mai are cuplaj magnetic cu acelaşi miez primar) ...

Link to post
Share on other sites

Eu produc energia neceaara in primarul bobinat si il furnizez bobibei de inductie care il aduce la tensiunea optima in vederea scateii.

Platina imi da momentul optim.

Problema este ca primarul nu produce suficient pentru secundar la ralantiu

Link to post
Share on other sites

Este demagnetizat rotorul ( cred). Nu am gasit un rotor sa nu fie demagnetizat. Cand erau noi am citit ca la cativa ani trebui dus in servis pentru magnetizare. O varianta simpla in locul dinamului un magnetou  ramane instalatia cu platina ( pt avansul centrifugal) montat un Gotronic si bobina de inalta tensiune.

Spor

Link to post
Share on other sites

Rotorul este refacut cu doi magneti de la cuple magnetice.

Dupa asezarea magnetilor s-a bucsat rotorul cu 0.6mm pe raza bucsa de bronz.

Forta pe care o opune rotorul la invrtire este de trei ori mai mare decat cel standard.

Cred ca nu va rezista prea mult crucea in aceste conditii

Link to post
Share on other sites

Problema mea nu este crucea.

Aveam in vedere o folosire pe termen lung...eventual un joc excesiv, o fac din duramid.

Treaba este  cum fac cu primarul.....sa pot excita secundarul.

Insist in a pastra magnetoul si functiunea lui.

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, m72story a spus:

Eu produc energia neceaara in primarul bobinat si il furnizez bobibei de inductie care il aduce la tensiunea optima in vederea scateii.

:D Asta crezi (creezi) tu.

La magnetouri, câmpul magnetic este indus de rotor direct în bobina de inducţie sub formă de câmp de energie magnetică directă (nu produsă electro-magnetic cu bobină). Bobina "primară" astfel "încărcată" ţine în scurt-circuit (ca "frână") orice variaţie rapidă de câmp - cât timp "platina" este închisă. Când se deschide "platina", atunci se eliberează energia cu oscilaţie care induce în secundar înalta tensiune.

Dacă bobina ta ar putea asigura curent electric pentru scânteia de pornire prin alimentarea ca generator a unei alte bobine de inducţie (fie 12V la 200r/m cu 15.000V / bujie) atunci la 4.000r/m ar trebui să fie 20 x 15.000V=300.000V în secundar. Şi 20 x 12V = 240V în primar.

Adică scrum.

Acum 10 ore, easy ride on! a spus:

Păi ... hai să lămurim întâi principiul de funcţionare: 

 

Link to post
Share on other sites

Dacă alimentezi din linia de 6,3V (dinam + baterie de acumulatori)o bobină de inducţie şi o comanzi cu "platina" de pe magnetou este altceva. Aşa funcţionează.

Acum 2 minute, m72story a spus:

Bun, ai avut Mobra?

Era un primar lesinat, excitat de un rotor cu magnet pemanent, duceai tensiunea comandata de platina  in B.I si aveai scanteie fara secundar in magnetou. 

Da, dar cu rotor "oală".

Link to post
Share on other sites

În plus, Mobra are o altă turaţie mecanică la kick faţă de Simson.

Depinde ce vrei:

1. o pornire sigură şi uşoară

2. nesigură şi greoaie dar fără baterie

 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, m72story a spus:

Magnetoul la care fac referire era montat pe un MZ ES 250 fara baterie

Subliniez, era adaptat pe un ES, doar pentru scanteie si o lumina la puterea lumanarii (datorata plajei de turatie).

Pornea fara probleme. 

Refuz sa cred ca in cazul ES-ului este alt raport de kick si d-aia pornea.

Link to post
Share on other sites

ES = 2T (o scanteie / rotaţie).

Simson = 4T (o scânteie / 2 rotaţii)

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites

Mz-ul ES 250, magnetou Mobra , 2 bobine( Bosch) .

Motorul are un raport de kick relativ identic, pornea fara drept de apel, iti spun din ceea ce am patit, nu manuale, folclor, batranii din targ.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, m72story a spus:

Si ca sa iti raspund la intrebare,vreau pornire usoara cu magnetou, fara baterie.

Atunci montează o aprindere de Minsk (dacă are loc).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...