m72story Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Salutam cu respect, S-a bobinat una bucata stator magnetou cu sarma de 1mm ca primar. Pentru secundar s-a montat o bobina de Dacie. Apare scanteia daca esteil nvartit cu iuteala fara bujie. Cu bujia montata bezna totala. Probabil ca datorita prezentei secundarului in campul magnetic in varianta originala, conteaza mult. Toate bune! Poate cineva mai priceput in ale bobinajelor ne poate lamuri daca am avea sanse cu o bobina de inductie de scuter, drujba si alte inovatii contemporane. Quote Link to post Share on other sites
easy ride on! Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Acum 4 ore, m72story a spus: S-a bobinat una bucata stator magnetou cu sarma de 1mm ca primar. Aşa ceva ... dar bobinată fără înfăşurarea secundară de sub cea primară? Păi ... hai să lămurim întâi principiul de funcţionare: O bobină de inducţie clasică acumulează energie în miezul feromagnetic sub formă de câmp magnetic indus de curentul din circuitul primar. Când acesta se întrerupe (la deschiderea "platinelor") apare o tensiune înaltă autoindusă în secundar de energia acumulată în acelaşi miez magnetic. Condensatorul accelerează descărcarea energiei magnetice prin formarea unui circuit oscilant (rezonanţă). Cum tu, prin "rebobinare", ai separat miezul magnetic (primar) de cel al bobinei secundare (ai pus exterior una de Dacia care nu mai are cuplaj magnetic cu acelaşi miez primar) ... Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Eu produc energia neceaara in primarul bobinat si il furnizez bobibei de inductie care il aduce la tensiunea optima in vederea scateii. Platina imi da momentul optim. Problema este ca primarul nu produce suficient pentru secundar la ralantiu Quote Link to post Share on other sites
mircea_simson Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Este demagnetizat rotorul ( cred). Nu am gasit un rotor sa nu fie demagnetizat. Cand erau noi am citit ca la cativa ani trebui dus in servis pentru magnetizare. O varianta simpla in locul dinamului un magnetou ramane instalatia cu platina ( pt avansul centrifugal) montat un Gotronic si bobina de inalta tensiune. Spor Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Rotorul este refacut cu doi magneti de la cuple magnetice. Dupa asezarea magnetilor s-a bucsat rotorul cu 0.6mm pe raza bucsa de bronz. Forta pe care o opune rotorul la invrtire este de trei ori mai mare decat cel standard. Cred ca nu va rezista prea mult crucea in aceste conditii 20201128_145743.mp4 Quote Link to post Share on other sites
mircea_simson Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Nu cobi. Este presat ar trebui sa tina. Din material mai tare nu poti face? Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Problema mea nu este crucea. Aveam in vedere o folosire pe termen lung...eventual un joc excesiv, o fac din duramid. Treaba este cum fac cu primarul.....sa pot excita secundarul. Insist in a pastra magnetoul si functiunea lui. Quote Link to post Share on other sites
easy ride on! Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Acum 9 ore, m72story a spus: Eu produc energia neceaara in primarul bobinat si il furnizez bobibei de inductie care il aduce la tensiunea optima in vederea scateii. Asta crezi (creezi) tu. La magnetouri, câmpul magnetic este indus de rotor direct în bobina de inducţie sub formă de câmp de energie magnetică directă (nu produsă electro-magnetic cu bobină). Bobina "primară" astfel "încărcată" ţine în scurt-circuit (ca "frână") orice variaţie rapidă de câmp - cât timp "platina" este închisă. Când se deschide "platina", atunci se eliberează energia cu oscilaţie care induce în secundar înalta tensiune. Dacă bobina ta ar putea asigura curent electric pentru scânteia de pornire prin alimentarea ca generator a unei alte bobine de inducţie (fie 12V la 200r/m cu 15.000V / bujie) atunci la 4.000r/m ar trebui să fie 20 x 15.000V=300.000V în secundar. Şi 20 x 12V = 240V în primar. Adică scrum. Acum 10 ore, easy ride on! a spus: Păi ... hai să lămurim întâi principiul de funcţionare: Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Bun, ai avut Mobra? Era un primar lesinat, excitat de un rotor cu magnet pemanent, duceai tensiunea comandata de platina in B.I si aveai scanteie fara secundar in magnetou. Quote Link to post Share on other sites
easy ride on! Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Dacă alimentezi din linia de 6,3V (dinam + baterie de acumulatori)o bobină de inducţie şi o comanzi cu "platina" de pe magnetou este altceva. Aşa funcţionează. Acum 2 minute, m72story a spus: Bun, ai avut Mobra? Era un primar lesinat, excitat de un rotor cu magnet pemanent, duceai tensiunea comandata de platina in B.I si aveai scanteie fara secundar in magnetou. Da, dar cu rotor "oală". Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Mi-aduc aminte prin 99 m-a lasat Simsonul la Ateneu suferind de Scanteita Cronica Acuta. Am cumparat o baterie de 9v, am pus-o la o B.I. si am ajuns acasa. Quote Link to post Share on other sites
easy ride on! Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 La care întrefierul (reluctanţa) este dimesionată să limiteze puterea (şi curentul) maxim. Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 (edited) Magnetoul la care fac referire era montat pe un MZ ES 250 fara baterie. Era varianta Bosch, 2 bobine Edited November 28, 2020 by m72story Quote Link to post Share on other sites
easy ride on! Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 În plus, Mobra are o altă turaţie mecanică la kick faţă de Simson. Depinde ce vrei: 1. o pornire sigură şi uşoară 2. nesigură şi greoaie dar fără baterie Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Acum 2 minute, m72story a spus: Magnetoul la care fac referire era montat pe un MZ ES 250 fara baterie Subliniez, era adaptat pe un ES, doar pentru scanteie si o lumina la puterea lumanarii (datorata plajei de turatie). Pornea fara probleme. Refuz sa cred ca in cazul ES-ului este alt raport de kick si d-aia pornea. Quote Link to post Share on other sites
easy ride on! Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 (edited) ES = 2T (o scanteie / rotaţie). Simson = 4T (o scânteie / 2 rotaţii) Edited November 28, 2020 by easy ride on! Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Mz-ul ES 250, magnetou Mobra , 2 bobine( Bosch) . Motorul are un raport de kick relativ identic, pornea fara drept de apel, iti spun din ceea ce am patit, nu manuale, folclor, batranii din targ. Quote Link to post Share on other sites
easy ride on! Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Simţi deosebirea? Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Nu vad legatura intre modelul de motor cu ardere interna si curentul produs de primar in vederea scanteii Quote Link to post Share on other sites
easy ride on! Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Este pe jumătate turaţia generatorului de scânteie la Simson faţă de MZ. Corect? Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Si ca sa iti raspund la intrebare,vreau pornire usoara cu magnetou, fara baterie. Quote Link to post Share on other sites
easy ride on! Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Chiar şi la aceeaşi viteză de "pedală" (kick-starter). Nu? Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Turatia magnetoului este la 1/2 Quote Link to post Share on other sites
easy ride on! Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 Acum 1 minut, m72story a spus: Si ca sa iti raspund la intrebare,vreau pornire usoara cu magnetou, fara baterie. Atunci montează o aprindere de Minsk (dacă are loc). Quote Link to post Share on other sites
m72story Posted November 28, 2020 Author Share Posted November 28, 2020 Ceea ce imi sugerezi este sa cresc frecventa Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.