3.14 Postat Decembrie 17, 2021 Share Postat Decembrie 17, 2021 Parerea mea este ca ceva de la timingul motocicletei nu este ok ...este usor deviat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Decembrie 17, 2021 Autor Share Postat Decembrie 17, 2021 Eu am masurat acolo ceva dar nu am incredere in cat de corect am masurat si daca am măsurat firele care trebuie, sunt pe langa la electrica auto-moto. Statorul asta e si el o gramada de bani, sal iau si pe asta si tot sa nui dau de cap.... Acum oricum o perioada nu mil mai permit si sa stiu sigur ca e deacolo. Incerc sa caut un electrician in, zona prahova-valenii de munte, cam ce a fost de mine am facut, acum pe electrica decat sami prind nasul si mai mult sa stric.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Decembrie 21, 2021 Autor Share Postat Decembrie 21, 2021 salut din nou ieri a venit la mine cineva cu un xr 500 ceva mai vechi '80 si ceva , am luat de pe el CDI si bobina si am montat la mine, la fel se comporta, mai am de asteptat 2saptamani pana ajunge si un stator pentru proba, intre timp am desfacut motorul si am gasit lantul de distributie uzat, adica dupa cum se vede in poza cele 2 linii de pe el trebuie sa fie paralele cu chiuloasa motorului dar asa cum se vede este usor in stanga , 3mm. motorul este pus in PMS adica la semnul T acolo in fereastra de vizitare, deci nu poate fi vorba sa fie prost pusa distributia, nici pinionul nu-l poti da un dinte la dreapta ca sar decala si mai rau deci am tras concluzia ca e de vina lantul care banuiesc eu sa intins peste limita. pana vine statorul o sal schimb , intrebarea este sa iau deschis sau inchis? exista riscul la cel deschis sa se desfaca in timpul mersului? cel inchis emai ieftin cu 30 ron ( nimica toata ) dar te scuteste de o gramada de munca, demontat ambreiaj, pinioane , etc.. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 21, 2021 Share Postat Decembrie 21, 2021 Deschid și nituibil, nu cu siguranță (nici nu cred că există cu siguranță). Dar mă îndoiesc că e de la decalajul ăla buba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Decembrie 28, 2021 Autor Share Postat Decembrie 28, 2021 Sti ce e si mai ciudat?, tocmai mi-a trimis cineva pe forum facebook xr's owners club o fotografie cu valorile la o bobina lui. Sunt la fel ca la mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Decembrie 28, 2021 Share Postat Decembrie 28, 2021 2800 de lei e mai mult decat face toata troaca aia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Decembrie 28, 2021 Autor Share Postat Decembrie 28, 2021 Ok. Am comandat lantul inchis si a venit deschis, pana se face schimbul de catre vanzator ma opresc cu investigatia, dupa ce schimb lantul (o sal pun pe langa cel vechi sa vad diferenta) revin cu update. Statorul care il astept sa ajunga in saptamani e Aliexpress, nu prezinta incredere dar vedem. Mulțumesc Acum 20 minute, MotoS Garage a spus: 2800 de lei e mai mult decat face toata troaca aia Nu consider ca e troaca, ba din contra merge in conditii foarte dure saptamana de săptămâna si face fata usor altor modele mult mai noi de la alti producatori, tocmai pentru ca vad ce poate vreau sa il fac sa mearga asa cum trebuie si motorul sa dea 100% nu 40% cum da acum. Tu il vezi troaca probabil din video postat de mine, dar un motor care merge saptamanal prin padure, nu pe sosea e normal sa-si arate uzura estetica, dar in fine e doar o părere a ta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Decembrie 28, 2021 Autor Share Postat Decembrie 28, 2021 1 oră în urmă, patrick1 a spus: La video-clip-ul postat in 17.12, fumul negru si flacara de iesire din toba evacuare par a fi o clara intrerupere de aprindere (acumulare de gaze nearse) si aprindere in toba la scaderea turatiei cu revenirea scanteii. Plus perforare la "spark arrester". Daca mai exista Asta e clar ceva rau pentru nivelul meu de cunoatinte mecanica moto : primul lucru cand am luat motorul acum 1 an si jumatate am scos spark aresterul.... Dar motorul de atunci a mers ok si fara el vreo 3, 4 iesiri. Unde merg eu, muntii Baiului, tot platoul de sus, numai urcari prin padure de la 300m altitudine pana la 1763 (vf Grohotis) , e important sa faca zgomot din cauza ursilor, in ultimul an umarul lor parca a explodat si dau dam de ei des. Toba nici vata nu a avut gram, am pus eu dar fara vreo schimbare.... Revin la ce am zis mai devreme dupa ce am scos spark aresterul care lua din zgomot, nu am întâlnit problemele care le am acum, sai fi facut eu ceva rau prin scoaterea lui????? Am urmat sfatul prietenilor mei la fel de amatori ca mine in mecanica... La fel au facut si ei la un klx r50 din 2008 si ktm 400 din 2005, ei nu au nici un fel de probleme in urma la inlaturare Acum 3 minute, Ilieraduioan a spus: klx r50 din 2008 si ktm 400 Update. Klx 450,iar Ktm 400 nu are spark arester. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Decembrie 28, 2021 Autor Share Postat Decembrie 28, 2021 Acum 33 minute, patrick1 a spus: Mi-am dat seama ... nu prea e sanatos pentru ca un exces de aer cu "back-fire" (explozii) frecvente in evacuare poate produce frecvent unde de soc care pot deschide fortat supapele de evacuare prin contrapresiune si acestea revin pe scaun cu soc (fara a urmari profilul camei} si se poate rupe /fisura cate ceva. Carburatorul Keihin are o supapa (cut-off valve) special prevazuta pentru suprimarea sau atenuarea acestor "back-fire". De obicei se scoate doar capacul din tabla de la intrarea gazelor in sita cilindrica (daca vrei zgomot anti-urs). Insa motorul va merge ceva mai prost daca nu faci o reacordare a tobei cu o bucsa cu perete de cam 1,5 - 2 mm, in ajutajul de iesire. Chestiune /debit de gaza, contrapresiune si rezonanta (daca esti pretentios). Supapa cut-off /carb. Keihin. carb. Mikuni nu stiu daca are. Preferabil e modelul de sus (1997). La mine e ca la modelul de mai sus partea care iese din toba.... Dar nu spark aresterul,,, asta e ceva care intra in partea asta... Un tub interior prins cu un surub M6 cap imbus 6....o sa fac maine o poza sa pun.... Ce sa mai zic..... Orice sfat de la tine patrick1 ma face sa ies din casa si sa merg in garaj unde mai fac ceva teste,,,,,esti documentat omule.... Cum am zis cateva posturi mai devreme, astept sa se rezolve cu lantul de distributie (a venit deschis) si dupa revin cu un update. Multumesc inca odata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Decembrie 30, 2021 Autor Share Postat Decembrie 30, 2021 Am scos afara spark aresterul si sita era facuta pulbere, am refacuto cu noua la atelier. Trebuie montata pe sita si vata? Ce scoteam eu era noise absorber, sunt lamurit acum, dar daca continui cu el scos afecfeaza mersul motorului sau e doar ceva de preferinta fiecaruia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Ianuarie 1, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 1, 2022 YouCut_20220101_165643347.mp4 La mulți ani tuturor! Am inceput anul asa cum l-am terminatat, mesterind la motor, azi am pus multimetru pe VAC si am masurat tensiunea la bobina principala in timpul funcționarii firele rosu/negru si maro, la relanti are 50Vac iar daca accelerez scade pana la 30vac. YouCut_20220101_165643347.mp4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Ianuarie 3, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2022 VID_20220103_172726.mp4 Va salut. Astazi am facut testul cu peak voltage adaptor facut de un electronist, la kick e undeva la 90-100vcd, la relanti 160vdc iar cand accelerez scade voltajul, am facut mai multe teste, nu leam filmat pe toate dar in unul din teste la utima parte din acceleratie dupa ce a scazut a avut si o urcare scurta pana la 200vdc. Dar cum am zis doar la un test, in rest mereu scade cand turez. E dus statorul? Sau anomalia poate aparea si din alta parte? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Ianuarie 4, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2022 VID_20220104_172548.mp4 Salutare la toata lumea. Astazi am mai facut un test la motor cu regulatorul de voltaj deconectat, am constatat si o greseala care o facusem la ultima masurare : voltmetru era setat pe 200vdc; am pus pe 1000 si am inceput testul, asa cum se vede in video tensiunea scade imediat ce cresc turatiile, insa atunci cand motorul incepe sa dea rateuri tensiunea creste ajungand la 230vdc cu acceleratia la maxim, ciudat cum de atunci cand scade motorul se tureaza ok iar cand creste da numai pocnituri si rateuri. In baza acestor ultime masuratori si mai ales dupa ultima foto trimisa de patrick1 in care scrie valoare in ohm a infasurarii bobinei primare (diferenta mare fata de a mea unde este 81ohm trag concluzia ca statorul trebuie schimbat,,, am sunat la furnizorul meu de piese si surpriza : 500Euro plus transport pentru una originala, am si desfacuto de pe motor si clar ce am comandat eu dupa China shop e total aiurea Pe olx nimic de xr 400 dar sunt cateva xr 600 la dezmembrat, o fi la fel? Sau mai exista solutia rebobinarii, Compania mea repara frecvent motoarele trifazice la un atelier in Ploiesti si suntem foarte multumiti de calitatea lucrarilor, ba chiar si rezolvere penfru servomotoare am facut acolo, infasurarile lor fiind destul de similare cu cele ale bobinei mele. O valoare exacta a cati ohmi trebuie sa aiba toate bobinele nu stiu dar banuiesc ca ei numara spirele si fac exact la fel cu fir de aceeasi diametru. Afara de asta poate stiti vreun coleg care dezmembreaza un xr400. Mulțumesc tuturor pentru rabdarea si sfaturi, dapa ce fac rost de o bobina sau rebobinez revin cu update. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Ianuarie 4, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2022 1 oră în urmă, patrick1 a spus: Din primul videoclip eu percep invers: la creşterea turaţiei > relanti ... tensiunea de vârf scade de la cam 165V spre 100-105V şi exact atunci apar şi rateurile. Da, asa este numai ca atunci cand incep rateurile tensiunea incepe si urca pana la 230vdc iar rateurile sunt constante cat timp tensiunea e mare conform video 2. Oricum maine ma duc cu statorul la bobinat, sa vedem daca vor sal faca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Ianuarie 5, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2022 Salut. Am fost astazi cu statorulla bobinat, sau uitat la el, lau masurat, au pus si un osciloscop pe el in timp ce alimentau cu o sursa bobinele, habar nu am de ce dar concluzia e ca statorul e bun, unul din baietii de acolo are si el cross yamaha de 250 si sa oferit sa ma ajute cu obtinerea valorilor pentru statorul meu, a reusit sa gaseasca un site in germania care comercializează statorul si da si ceva date despre valorile infasurarilor, valorile masurate ale statorului meu sunt similare cu cele oferite de comerciant, Acum cateva zile un coleg dintr-un grup pe o retea sociala mia trimis niste poze cu valorile sale la un xr 400 care functioneaza corect, e un foto mai sus. Mia scris cineva in topicul asta ca e un fier care nu mai valoreaza nimic..... Cred ca are dreptate, Sau cam epuizat ideile... Am dat si lantul de diatributie jos, lam pus pe langa cel nou, 5,6mm diferenta Ce mia atras insa atentia in mod special a fost intinzatorul, imediat ce am slabit cele doua suruburi m6 care il tin pe cilindru, leam scos foarte usor la mana ca si cum arcul intinzatorului era deja la capat si nu apasa suficient pe patina de intindere. Patinele par ok ambele , le am noi dar sunt made in china, raman la cele originale, diferente ingre ele nu vad. Maine pun lantul nou sa vad daca mai apare difefenta aia de 3mm a pinionului fata de chiuloasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Ianuarie 6, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2022 (editat) Astazi am terminat de montat noul lant de distributie, acel decalaj a disparut, acum liniile pinionului de la axa cu came sunt perfect paralele cu suprafata chiuloasei. Sper pana dumineca sa montez din nou tot si sa fac o proba, revin cu update. VID_20220108_170932.mp4 Salutare tuturor, Astazi am terminat de remontat motorul, e mult mai bine cu lant diatributie nou, nu e 100% dar e mult mai bine, o sa incerc zilele urmatoare daca se mai incalzeste sa revin la mikuni tm36 sa vad cum e cu el, ma gandssc ca acum poate fi ceva din reglajul carburatorului, oarca in ultima parte a acceleratiei se plafoneaza un pic, si sa mai masor odata statorul in mers curent continuu sa vedem cum se compprta acum, oricum multumesc tuturor pentru ajutor, in special lui patrick1. Bafta Editat Ianuarie 6, 2022 de Ilieraduioan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ilieraduioan Postat Septembrie 14, 2023 Autor Share Postat Septembrie 14, 2023 Salutare tuturor, Dupa ce am schimbat lantul de distributie acum 1 an m-am bucurat pe deplin de motor, weekend de weekend am facut trasee din ce in ce mai grele iar motoreta a rezistat eroic la cate cazaturi a indurat, numai ca de cateva iesiri am observat ca in treptele superioare a inceput sa patineze rau de tot, si chiar si in 1 cand dau gaz ca sa sar pente sant nu mai ridica fata, am tras concluzia ca e ambreiajul dus si de aici incepe distractia: -am cumparat 7 placi de frictiune noi de la Psihic , leam montat, tot patina ca inainte si in plus cand se incalzea nu mai puteam scoate pe liber , oprita intra foarte usor, jocul la cablu era de 2mm -am cumparat de pe China un ambreiaj complet , insemnand 7 placi de frictiune ,6 placi plate, cosul si capacul cu arcuri; L-am montat , ambreiajul nu mai patineaza deloc, dau gaz si sare si cu 3 peste sant , te unge la suflet, e alta motoreta dar la fel cand se incalzea nu mai iesea in N deloc si treptele se schimbau destul de greu. oprita iese usor. -am zis pentru ca e china o fi de acolo , asa ca am facut un efort si am luat original (sau cel putin asa sustin reprezentatii magazinului, destul de cunoscut dealtfel) -surpriza e ca si cu asta e exact la fel ca cel de china, nu patineaza deloc dar cand se incalzeste nu pot scoate in N, daca opresc iese foarte, foarte , foarte usor. Jocul la cablu sus 2mm am desfacut din nou toate 3 ambreiajele sa vad ce diferente sunt intre ele: Placile de frictiune am toate 2.90mm , chiar cele cu care a venit moto are 2.92mm, mai mult ca cele noi . Placile plate au 1.60mm cele doua ambreiaje noi (China si original ) si 1.40mm cele vechi, aici pare uzura . Arcurile celor doua ambreiaje noi sunt mai subtiri si mai lungi ca cele de pe ambreiajul uzat de pe motereta ( confor manualului lugimea lor corecta este cea de la ambreiajul uzat-de aici suspiciunea ca magazinul nu mi-a adus original) Cosul si capacul la cele noi arata bine pe suprafetele unde intra in contact cu placile de frictiune iar la cel dat jos de pe moto arata rau adica are santuri si uzura pronuntata. Asa ca am montat inapoi pe moto ambreiajul luat nou pe original cu placile frictiune vechi: rezultatul este un pic mai bun adica nu patineaza deloc si reusesc intr-un final sa scot in N in timp de functionare , dar destul de greu. Folosesc ulei Motul 5100 semisintetic, am mai incercat cu un echivalent de la silkeline dar acelasi rezultat. Ma puteti ajuta cu un sfat , cineva care are xr 400 ce ulei pune la ea, orice ? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.