Jump to content

Honda xr 400


Ilieraduioan
 Share

Recommended Posts

Hristos a Inviat 

Am nevoie de un sfat pentru a achizitiona o componenta custom pentru honda xr 400 1998. Este vorba de un carburator mikuni tm36 pumper carb special facut pentru modelul honda xr 400, stir cineva un site in România eventual intrun stat UE unde se comercializeaza acest kit? Eu caut de o perioada si nu reusesc sa gasesc decat pe xrsonly.com adica SUA, si sunt ceva probleme cu achizitia de acolo in Romania. 

Chestia e ca carburatorul original desi am facut rebuilding, cu tot ce continea kitul si am curatat totul functioneaza incorect, se tureaza cam 30% din cursa manerului si dupa da doar rateuri, trage asr fals pe undeva dar nu pot gasi pe unde,,, daca inchid surubul de mix motocicleta merge la fel,,, adica nu se opreste nu scade in turatii nimic,,, abia daca il deschid 5ture incepe sa dea un pic in nas, in fine nu il pot repara si am decis sa fac updateul cu mikuni tm 36 pumper carb atat de laudat, poate ma ajutati cu un sfat de unde as putea sa il cumpar, poate un membru il detine deja, Doamne ajuta. 

Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

Ok. Eu asa am cumpărat-o, cu jiclerele astea, O sa comand jiclere in prima faza de pe unimotors de 62/162. Nivelul e 14.5 acul e la a 3a pozitie o sa scot si bujia si sa compar cu ce mi-ai trimis in foto dar asta dupa ce pun jiclerele recomandate, multumesc pentru informatii, e mai mult decat pot intelege dar e un start bun🤣

IMG_20210303_175709.thumb.jpg.92cf848c07ef9686ed3f144c4d4c83c0.jpg

IMG_20210303_175902.thumb.jpg.3eeeb05a794e5ab296cd29713927f9a7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mai revin cu un update, am uitat sa specific anterior, supresorul lam scos de cum am cumparat motorul...are importanta? Si inca ceva care initial mi sa părut lipsit de importanta : nu am pus ulei pe filtrul de aer, nu am inteles de ce e neaparat nevoie. 

Link to comment
Share on other sites

Omule ce sa zic, esti tare. De maine ma apuc sa montez supresorul si sa pun ulei pe filtru, apropo cum maine am programata o iesire pot baga filtrul si in ulei de motor? Sau trebuie neaparat uleiul special? Da stiu ca e o bestie, chiar si cu aceste probleme de amestec urca in padure pe umed de nu poti crede ce 2T-uri las in urma, am raport 13 cu 53. Plec foarte usor din panta abrupta fara sa refac traseul de jos si sa caut demaraj in exces. Ms mult de informatii inca  odata, inainte sa caut mikuni tm 36 o sa încerc sal repar pe asta. 

Omule ce sa zic, esti tare. De maine ma apuc sa montez supresorul si sa pun ulei pe filtru, apropo cum maine am programata o iesire pot baga filtrul si in ulei de motor? Sau trebuie neaparat uleiul special? Da stiu ca e o bestie, chiar si cu aceste probleme de amestec urca in padure pe umed de nu poti crede ce 2T-uri las in urma, am raport 13 cu 53. Plec foarte usor din panta abrupta fara sa refac traseul de jos si sa caut demaraj in exces. Ms mult de informatii inca  odata, inainte sa caut mikuni tm 36 o sa încerc sal repar pe asta. 

IMG_20210502_172037.thumb.jpg.5100b34c90f0c2d26d8cb72f4459447d.jpg

IMG_20210502_172242.thumb.jpg.ccf4cf5008b4c0b0728c2854cae28731.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salut la toata lumea

Din pacate ma vad nevoit sa continui discutia pentru motocicleta mea honda xr400 din '98 , spun din pacate pentru ca in urma a nenumarate sfaturi si clipuri trimise de voi ,nu am dat de cap problemei mele:  dupa 30%din acceleratie motocicleta da in nas, adica se plafoneaza si trage foarte prost. am reusit sa termin sezonul asta cu chiu cu vai dar pentru la anul vreau sa pun la punct. A fost si prin cateva serviceuri iar de acolo a iesit mult mai rau decat reglam eu suruburile de relanti si amestec,m-au pus sa iau CDI ,kit reparatie pentru carburator cu diferite combinatii de jiglere ,in fine nu mai intru in detalii , am decis sa schimb carburatorul cu totul, usor de zis greu de gasit un carburator de xr400. Vinde cineva un carburator complet de xr400? sau ma puteti directiona spre cineva care vinde aceasta componenta?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Eu am luat din SUA piese originale Honda, la 2/3 preț fata de Europa. 

Unele sunt și pe la jumătate. 

Vezi și pe eBay in state. 

Pentru adus - userul @Garcya

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, patrick1 a spus:

Neclar: după 30% din (poziţia manşonului de) acceleraţie (în orice treaptă) sau după 30% din turaţie (peste 2000-2500 r/m)? Ultima înseamnă limitare din aprindere (CDI probabil sau înfăşurarea de alimentare din magnetou) când scânteia devine mai slabă până la deloc (la creşterea turaţiei).

Şi?

Si fara rezultat , la fel se comporta , e drept cdi e din dezmembrari. 30% din pozitia mansonului de acceleratie , dar banuiesc ca asta inseamna exact de la 2500 ture in sus

Acum 15 ore, GoodKat a spus:


Fa un upgrade de carburator.

ce inseamna Upgrade de carburator ? am cumparat de pe un site din tara kitul de reparatie si jiglere noi de 60 si 162 ,,,inainte aveam 55 si 155 . nu se observa nici o imbunatatire. 

aseara am tot cautat carburatorpe net si am gasit carburator ATV honda trx 400, la 500 ron , eu stiu ca honda trx 400 are acelasi motor cu honda xr 400 , in baza unui video pe youtube am refacut si eu motorul iarna trecuta (rectificare cota B , piston, set garnituri , reglaje) dar din imagine carburatorul pare diferit de ce am eu pe motor, sa fac o incercare cu el?

https://www.olx.ro/d/oferta/carburator-atv-honda-foreman-450-fourtrax-400-trx450-trx400-400cc-IDesHl8.html#bc0b799358

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Keihin

Aici nu se poate cu bănuieli  :)

În treapta a 5-a /aproape din relanti, dacă accelerezi brusc (manşon acceleratie > 60%) întrerupe imediat sau doar dacă aştepţi să crească turaţia spre cca 2500?

Dacă întrerupe imediat (sincron cu rotaţia manşonului de gaze / "hâc") e carburatorul.

Dacă nu întrerupe imediat ci după câteva secunde când motorul atinge cam 2500 r/m e problemă din aprindere.

Iar dacă problema e din aprindere - degeaba strici carburatorul.

intreruperea are loc astfel : in orice treapata daca accelerez brusc intrerupe si moare motorul , daca  accelerez mai domol atunci mansonul merge pana la 30% si dupa incepe sa dea rateu dupa rateu , o sa ies in weekend la o urcare si o sa postez un clip mai explicit.

Multumesc 

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 minute, patrick1 a spus:

Hmm ... sigur nu ai montat ceva greşit în carburator? Asta dacă totuşi ai scânteie o.k.

Acel "Baffle" (22) plastic ... nu l-ai montat cumva invers şi plutitorul se agaţă în el (nu coboară destul) astfel încât rămâi cu benzină insuficientă ca nivel după ce accelerezi?

 

Presupun că bujia e tot DPR8Z (cu inductanţă), nu altceva ...

Da , bujia e DPR8Z conform service & maintenance manual, acel buffle 22 nu l-am montat gresit, e imposibil asta,s-ar rupe daca lai forta invers, acel buffle este cumparat de mine de 6 luni odata cu noul set de jiglere , initial nu la avut . Cu sau fara el e acelasi lucru, sincer nu stiu ce rol are. Tot ce am achizitional pentru motor este piesa originala Honda, nimic chinezarie. in sfarsit ... o sa postez un filmulez dumineca cand ies cu gasca, daca cineva are un sfat ce sa mai fac la motor, e binevenit daca nu asta e . Colegul GoodKat mi-a lasat un link foarte interesant pentru un carburator nou ,iar acolo e chiar ceva dedicat honda xr400r , o sa vad cum fac un efort financiar sa cumpar de acolo modelul Mikuni tm36 .

Multumesc tuturor pentru sfaturi 

Link to comment
Share on other sites

Patrick1, multumesc ca urmaresti topicul, e ok sa primesc sfaturi de la cineva care chiar se pricepe, dar eu sunt doar un mecanic amator si detaliile spuse de tine in mare parte e ma depășesc, dar incerc sa explic si eu ce am inteles : needle clip e acum la pozitia 3 adica chiar la mijloc, e dupa recomandarile din manual, sa ridic 2 trepte mai sus adica sa pun sigurata la acul de injectie sus de tot, la pozitia 5 din 5??? Nivelul in camera e si el conform manualului adica la 14.5mm, o ringirile sunt toate noi, la montaj nu sau deteriorat, partea cu aer fals e cea mai plauzibila dar am verificat izecit tot ce e cauciuc in partea de alimentare amestec si nimic nu gasesc in neregula. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 ore, patrick1 a spus:

Nu!

Sa pui siguranta la acul de dozaj (nu e de injectie) la pozitia 5 (cea mai de jos spre varful acului) ridicand acul mai sus fata de pozitia actuala (3) cu 2 trepte (amestec mai bogat in zona medie).

image.thumb.png.240affa2424497a079e700ee75bdb895.png

In mod normal, acul se urca cu 1 treapta iarna.

Dar la tine nici vara nu merge bine, corect? Deci + 2 pozitii. 

Totusi, daca inversezi chiar si ordinea de numerotare standard a crestaturilor acului de dozaj (este si in manual), cum zici ca ai fi reglat la 14,5 mm nivelul din camera carburatorului?

image.thumb.png.cf743ea7ebceab335e97ee4709ac2cfc.png

Pentru ca daca nu ai masurat corect nici nivelul pretins reglat acolo ...

Nivelul se masoara si verifica in pahar (sau borcan) din sticla transparenta. Altfel te poti pacali (si pe tine si pe altii) si totul in continuare este "dat peste cap".

Mai ales la pretinsa precizie de 14,5 mm.

14,5 mm fata de ce reper?

image.thumb.png.25b52c748d2324ac3a54903565feddb7.png

De la 12,5mm (vezi ultima poza) la 14,4mm este o diferenta de -2mm, adica chiar si asa (cu masuratoare eventual corecta) ai fixat nivelul cu 2mm mai jos in camera de nivel, adica mai sarac, nu? De unde si restul problemelor  :(

14,5mm (nu 14,4mm - eroare de tastare, scuze).

FLOAT LEVEL = 12,5mm (0,49 in)

Si se masoara cu un subler simetric, instrument special pentru operatiunea asta.

image.thumb.png.8ee8e211fb7640923fce8d9d6ac06262.png

jetchart.thumb.jpg.ea82e1c8bdd3c221674679b7f18a0eda.jpg

Astazi am dat jos dimineata carburatorul din nou si am masurat in primul rand nivrlul, inchidea undeva la 15mm, am ajustat la 13.5mm

IMG_20211031_101529.thumb.jpg.26ab3b803988af37c840d6dfbfa0eb77.jpg

Dupa am acul si am mutat in poz 4 clipsul. Initial era in 3.IMG_20211031_104527.thumb.jpg.0b4071a5c14be9cf47a949f3746a595f.jpg

Am montat totul la loc si am dat peda, pornire mai grea clar dar acum mansonul merge pana la 50-60% dupa care incepe din mou aceeași poveate cu plafonarea, maine mut clipsul la poz 5 pe ac. 

Multumesc Patrick1

Link to comment
Share on other sites

Sunt singurul caruia i se pare ca motorul in discutie are o turatie de relanti mult peste normal?

Tenerele cred ca nici cu socul tras nu e asa turat. 

Link to comment
Share on other sites

Da, este un pic turat din rozeta  de la carburatordat eu lam pus asa,  nu ma deranjeaza, 

In fine azi am dat jos iara carburatorul si am reglat la 12.5mm dar am observat ceva ciudat, acum ca nivelul a urcat, eate peste tija acea pe care se face drenarea cred, acum ingrebarea mea e : nu cumva surubul ala de golire trebuie lasat deschis si tot ce e mai sus de tija sa dreneze singura jos? IMG_20211103_175221.thumb.jpg.0b2ec6a45220792f27afbcc4e5d09fc2.jpg

 Sau inchis? Habar nu am, la mine era inchis. IMG_20211103_175221.thumb.jpg.0b2ec6a45220792f27afbcc4e5d09fc2.jpg

Nu am apucat sa montez si sa fac proba cu 12.5mm, poate reusesc maine, ma nelamurit preaplinul ala cu surubul lui. 

IMG_20211103_175255.jpg

Link to comment
Share on other sites

Va salut,

Astazi am pus din nou carburatorul pe motor cu 12.5mm setare la plutitor, din pacate asa nu merge deloc, da in nas de cum trag de mansonul de acceleratie, asa ca am revenit la 14mm, am constatat ca in timpul mersului la relanti chiar daca opresc de tot surubul de mix motorul nusi schimba mersul si se tureaza la fel ca la 2 ture si 1/4 deschis.... Asta banuiesc ca nu e bime dar de unde ar putea venii? Am verificat tot ce tine de aer fals, nu gasesc crapaturi sau locuri oe unde ar putea fi tras aer cald. 

Poate doar pe la axul ce trasforma miscarea cablului de acceleratie in miscare verticala pentru acul cu 5 pozitii, acolo printre ax si carburator e o saiba de teflon care e poaibil sa scape aer din exterior spre carburator si implicit motor. 

E a doua oara cand primesc sfaruri pe topicul asta, le urmez pas cu pas dar nui dau de cap orice ar face, prima data un colog cu xr 400 mia dat o gramada de sfaturi, leam urmat nu am reusit sa fac nimic, acum patrick1 a urmarit topicul si mia trimis indicatii si sfaturi dar tot asa se comporta, nu mai fac nimic la ea ca o dau de tot peate cap, o sa cumpar un carburator nou si vad ce urmeaza. Ms mult de sfaturi all. Dupa ce iau alt carburator o sa revin. U un update. 

Link to comment
Share on other sites

Ai facut pe mai multi curiosi cu topicul asta. Din pacate nu stiu sa te ajut, decat poate cu sugestia de a mai investiga si aprinderea. Mie imi pare mai degraba ca ii taie curentul, dar nu-s vreun expert.

Un update cu ce rezolvi la ea ar fi apreciat! 

Spor si succes!

Link to comment
Share on other sites

Patrick1 eu masor nivelul in camera astfel : pe furtunul de alimentare al carburatorului pun 0.2bar aer de la compresor, misc plutitorul pana cand nu mai vine aer pe la cuiul pontou, si masor. acum inchide la 14mm masurati intre plutitor si marginea pe care etanseaza garnitura camerei, la 14 mm liniile marginii si plutitorului sunt paralele, am vazut pe net ca unii asa regleaza, in functie de aceate doua linii care trebuiesc paralele.

Mai fac azi o incercare, pun la 13mm si acul la pozitia 1. 

Link to comment
Share on other sites

Am setat din nou pa 13.45 si acul in poz 4 pentru ca maine am o ieseala mai hard  dar luni o sa pun acul la 5 si nivelul la 13.5, am pus si furtun transparent, nivelul este exact unde se imbina carburatorul cu capacul de jos. In schimb am studiat diagrama la carburator trimisa de tine si acolo dupa arcul 3 e ceva de etansare, am desfacut si la mine si pare un canal de oring, care e lipsa, am pus eu unul dar inca nu ama facut proba, te tin la curent daca e vreo imbunatatire. IMG_20211106_131350.thumb.jpg.392e300752adec06d1766221c2690e27.jpg

Poza de sus e fara oring

Asta e cu oringul montat

IMG_20211106_131446.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut 

Azi am mai facut ceva incercari, toate cu acelasi rezultat. 

Prima data am dat acul la pozitia 5 cu nivelul 13.5mm

IMG_20211108_183857.thumb.jpg.d563b1e97e8d31d8045310684347c7ee.jpg

Se comporta la fel de prost. 

Apoi am dat acul la pozitia 1.

IMG_20211108_182212.thumb.jpg.f9fbbe9b9b5016659eeef4f4db2c28c7.jpg

La fel nici o diferenta intre pozitia 5 si pozitia 1. Merge la fel. 

Dupa am scos jiglerul principal care era de 160 si am pus 178, nici o diferenta, apoi am pus 155, nici o diferenta intre 155, 160 si 178, la cel de prost merge. 

IMG_20211108_181815.thumb.jpg.5549ceceff3ab62c6952824eecae6389.jpg

Apoi am revenit la 160 cat a fost initial si am incercat sfaturile din motorcyvlezombie, am scos cutia filtrului, la fel se comporta, am acoperit partial gaura de admisie a cutiei, aici e o diferenta in sensul ca se ineaca mai rau parca, xar e normal acoperind 80% din gaura. 

Deci in concluzie prin setarile puse la needle pin si main jet trebuia sa se vada ceva diferente in regimul de functionare mai ales ca sunt oarecum diferente extreme, nu inteleg cum nu se schimba nimic, sumt total depasit, carburator am gasit pe net in Germania 300E dar ma tot gandesc la aprinderea aia, la cdi, as putra sa verific ceva acolo inainte sa dau 300 E si sa vad ca am tot aceeasi problema? 

Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

Dar pot sa confirm ca motocicleta a avut probleme electrice, toata instalatia e refacuta, proprietarul mia zis ca sa ars inatalatia pentru ca atunci cand tura se incarca excesiv si ca sar fi topit farul fata si spate, asa era, topite ambele si tot ce este fir este refăcuta izolatia. Eu am urmarito odata cu manualul in mana si nam gasit nimic in neregula, nu am masurat infasurarile statorului si daca da ceva din ele la masa dar in rest respecta manualul. 

Link to comment
Share on other sites

Salut

Azi am facut testul cu becul cu neon. 

Pare ok nu? Adica la turatii joase se vede imtermitent si cand urc in ture se vede o lumina permanenta. 

 

Am studiat si diagrama si am masurat cele doua infasurari nici una nu da la masa, una e 1.2ohm si cealalta are o valoare 886, dar oricum da ceva deci nu e intrerupta. Celelate doua fire sunt generatorul de impulsuri, acolo nu pot masura ca nu am ce, poate doar continuitatea firelor... Nu mai stiu ce sa fac

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

O intrebare offtopic am si eu, daca nu deranjez, daca deranjez, scuze. Am nevoie de un jiglor marime mai mare pentru al meu wr400 cu keihin fcr 39(momentan am pe el 45). Sunt aceste jigloare interschimbabile intre 2 carburatoare la fel, dar acestea provenind de pe motorete a caror firma difera ?( de ex: cei de la nordica au f multe jigloare pentru keihin, diferite marimi, dar in descrierea produsului gasesc doar ktm, si foarte multe dintre modelele de ktm prezente in descriere au carburatorul pe care l am eu pe wr). Dupa "calculele mele" si cautari pe net, nu ar trebui sa fie nici o problema, acum va intreb pe voi, poate stiti sigur daca e in regula sa comand si chiar se potrivesc. Multumesc in avans, si scuze de off !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Salut din nou la toata lumea si multumesc inca odata pentru sfaturi, astazi am montat nouc carburator mikuni tm 36 dedicat honda xr 400 2500 ron cu transport. Aceiasi problema, pornirea e mai ok decat carburatorul original dar motorul merge chiar mai prost in turatii mari. Sunt la capatul rabdarii, dezamagit total. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...