Ilieraduioan Posted May 2, 2021 Share Posted May 2, 2021 Hristos a Inviat Am nevoie de un sfat pentru a achizitiona o componenta custom pentru honda xr 400 1998. Este vorba de un carburator mikuni tm36 pumper carb special facut pentru modelul honda xr 400, stir cineva un site in România eventual intrun stat UE unde se comercializeaza acest kit? Eu caut de o perioada si nu reusesc sa gasesc decat pe xrsonly.com adica SUA, si sunt ceva probleme cu achizitia de acolo in Romania. Chestia e ca carburatorul original desi am facut rebuilding, cu tot ce continea kitul si am curatat totul functioneaza incorect, se tureaza cam 30% din cursa manerului si dupa da doar rateuri, trage asr fals pe undeva dar nu pot gasi pe unde,,, daca inchid surubul de mix motocicleta merge la fel,,, adica nu se opreste nu scade in turatii nimic,,, abia daca il deschid 5ture incepe sa dea un pic in nas, in fine nu il pot repara si am decis sa fac updateul cu mikuni tm 36 pumper carb atat de laudat, poate ma ajutati cu un sfat de unde as putea sa il cumpar, poate un membru il detine deja, Doamne ajuta. Mulțumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted May 2, 2021 Author Share Posted May 2, 2021 Easy ride on, ce jiclere ai la el?? Eu am 55 cu 168.si nu merge deloc bine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted May 2, 2021 Author Share Posted May 2, 2021 Ok. Eu asa am cumpărat-o, cu jiclerele astea, O sa comand jiclere in prima faza de pe unimotors de 62/162. Nivelul e 14.5 acul e la a 3a pozitie o sa scot si bujia si sa compar cu ce mi-ai trimis in foto dar asta dupa ce pun jiclerele recomandate, multumesc pentru informatii, e mai mult decat pot intelege dar e un start bun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted May 2, 2021 Author Share Posted May 2, 2021 Mai revin cu un update, am uitat sa specific anterior, supresorul lam scos de cum am cumparat motorul...are importanta? Si inca ceva care initial mi sa părut lipsit de importanta : nu am pus ulei pe filtrul de aer, nu am inteles de ce e neaparat nevoie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted May 2, 2021 Author Share Posted May 2, 2021 Omule ce sa zic, esti tare. De maine ma apuc sa montez supresorul si sa pun ulei pe filtru, apropo cum maine am programata o iesire pot baga filtrul si in ulei de motor? Sau trebuie neaparat uleiul special? Da stiu ca e o bestie, chiar si cu aceste probleme de amestec urca in padure pe umed de nu poti crede ce 2T-uri las in urma, am raport 13 cu 53. Plec foarte usor din panta abrupta fara sa refac traseul de jos si sa caut demaraj in exces. Ms mult de informatii inca odata, inainte sa caut mikuni tm 36 o sa încerc sal repar pe asta. Omule ce sa zic, esti tare. De maine ma apuc sa montez supresorul si sa pun ulei pe filtru, apropo cum maine am programata o iesire pot baga filtrul si in ulei de motor? Sau trebuie neaparat uleiul special? Da stiu ca e o bestie, chiar si cu aceste probleme de amestec urca in padure pe umed de nu poti crede ce 2T-uri las in urma, am raport 13 cu 53. Plec foarte usor din panta abrupta fara sa refac traseul de jos si sa caut demaraj in exces. Ms mult de informatii inca odata, inainte sa caut mikuni tm 36 o sa încerc sal repar pe asta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted October 28, 2021 Author Share Posted October 28, 2021 Salut la toata lumea Din pacate ma vad nevoit sa continui discutia pentru motocicleta mea honda xr400 din '98 , spun din pacate pentru ca in urma a nenumarate sfaturi si clipuri trimise de voi ,nu am dat de cap problemei mele: dupa 30%din acceleratie motocicleta da in nas, adica se plafoneaza si trage foarte prost. am reusit sa termin sezonul asta cu chiu cu vai dar pentru la anul vreau sa pun la punct. A fost si prin cateva serviceuri iar de acolo a iesit mult mai rau decat reglam eu suruburile de relanti si amestec,m-au pus sa iau CDI ,kit reparatie pentru carburator cu diferite combinatii de jiglere ,in fine nu mai intru in detalii , am decis sa schimb carburatorul cu totul, usor de zis greu de gasit un carburator de xr400. Vinde cineva un carburator complet de xr400? sau ma puteti directiona spre cineva care vinde aceasta componenta? Multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _Raul_ Posted October 28, 2021 Share Posted October 28, 2021 (edited) Eu am luat din SUA piese originale Honda, la 2/3 preț fata de Europa. Unele sunt și pe la jumătate. Vezi și pe eBay in state. Pentru adus - userul @Garcya Edited October 28, 2021 by _Raul_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 28, 2021 Share Posted October 28, 2021 9 hours ago, Ilieraduioan said: dupa 30%din acceleratie motocicleta da in nas, adica se plafoneaza si trage foarte prost Neclar: după 30% din (poziţia manşonului de) acceleraţie (în orice treaptă) sau după 30% din turaţie (peste 2000-2500 r/m)? Ultima înseamnă limitare din aprindere (CDI probabil sau înfăşurarea de alimentare din magnetou) când scânteia devine mai slabă până la deloc (la creşterea turaţiei). 9 hours ago, Ilieraduioan said: m-au pus sa iau CDI Şi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted October 29, 2021 Author Share Posted October 29, 2021 Acum 9 ore, patrick1 a spus: Neclar: după 30% din (poziţia manşonului de) acceleraţie (în orice treaptă) sau după 30% din turaţie (peste 2000-2500 r/m)? Ultima înseamnă limitare din aprindere (CDI probabil sau înfăşurarea de alimentare din magnetou) când scânteia devine mai slabă până la deloc (la creşterea turaţiei). Şi? Si fara rezultat , la fel se comporta , e drept cdi e din dezmembrari. 30% din pozitia mansonului de acceleratie , dar banuiesc ca asta inseamna exact de la 2500 ture in sus Acum 15 ore, GoodKat a spus: Fa un upgrade de carburator. ce inseamna Upgrade de carburator ? am cumparat de pe un site din tara kitul de reparatie si jiglere noi de 60 si 162 ,,,inainte aveam 55 si 155 . nu se observa nici o imbunatatire. aseara am tot cautat carburatorpe net si am gasit carburator ATV honda trx 400, la 500 ron , eu stiu ca honda trx 400 are acelasi motor cu honda xr 400 , in baza unui video pe youtube am refacut si eu motorul iarna trecuta (rectificare cota B , piston, set garnituri , reglaje) dar din imagine carburatorul pare diferit de ce am eu pe motor, sa fac o incercare cu el? https://www.olx.ro/d/oferta/carburator-atv-honda-foreman-450-fourtrax-400-trx450-trx400-400cc-IDesHl8.html#bc0b799358 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 29, 2021 Share Posted October 29, 2021 2 hours ago, GoodKat said: Nu stiu ce carburator are standard XR-ul de 400 Keihin 3 hours ago, Ilieraduioan said: Si fara rezultat , la fel se comporta , e drept cdi e din dezmembrari. 30% din pozitia mansonului de acceleratie , dar banuiesc ca asta inseamna exact de la 2500 ture in sus Aici nu se poate cu bănuieli În treapta a 5-a /aproape din relanti, dacă accelerezi brusc (manşon acceleratie > 60%) întrerupe imediat sau doar dacă aştepţi să crească turaţia spre cca 2500? Dacă întrerupe imediat (sincron cu rotaţia manşonului de gaze / "hâc") e carburatorul. Dacă nu întrerupe imediat ci după câteva secunde când motorul atinge cam 2500 r/m e problemă din aprindere. Iar dacă problema e din aprindere - degeaba strici carburatorul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 29, 2021 Share Posted October 29, 2021 2 minutes ago, GoodKat said: Nu marca ma interesa, cat tipul carburatorului...vacuumatic, round slide, flat slide etc. Din câte ştiu, clasic. round, cu "cut-off valve", cam aşa: Nu? @Ilieraduioan existenţa scânteii la peste 2500 r/m o poţi verifica cu un bec (lampă) cu Neon, montat în serie cu fişa de aprindere (ca eclator). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted October 29, 2021 Author Share Posted October 29, 2021 Acum 2 ore, patrick1 a spus: Keihin Aici nu se poate cu bănuieli În treapta a 5-a /aproape din relanti, dacă accelerezi brusc (manşon acceleratie > 60%) întrerupe imediat sau doar dacă aştepţi să crească turaţia spre cca 2500? Dacă întrerupe imediat (sincron cu rotaţia manşonului de gaze / "hâc") e carburatorul. Dacă nu întrerupe imediat ci după câteva secunde când motorul atinge cam 2500 r/m e problemă din aprindere. Iar dacă problema e din aprindere - degeaba strici carburatorul. intreruperea are loc astfel : in orice treapata daca accelerez brusc intrerupe si moare motorul , daca accelerez mai domol atunci mansonul merge pana la 30% si dupa incepe sa dea rateu dupa rateu , o sa ies in weekend la o urcare si o sa postez un clip mai explicit. Multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 29, 2021 Share Posted October 29, 2021 27 minutes ago, Ilieraduioan said: intreruperea are loc astfel : in orice treapata daca accelerez brusc intrerupe si moare motorul , daca accelerez mai domol atunci mansonul merge pana la 30% si dupa incepe sa dea rateu dupa rateu ... Hmm ... sigur nu ai montat ceva greşit în carburator? Asta dacă totuşi ai scânteie o.k. Acel "Baffle" (22) plastic ... nu l-ai montat cumva invers şi plutitorul se agaţă în el (nu coboară destul) astfel încât rămâi cu benzină insuficientă ca nivel după ce accelerezi? Presupun că bujia e tot DPR8Z (cu inductanţă), nu altceva ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted October 29, 2021 Author Share Posted October 29, 2021 Acum 15 minute, patrick1 a spus: Hmm ... sigur nu ai montat ceva greşit în carburator? Asta dacă totuşi ai scânteie o.k. Acel "Baffle" (22) plastic ... nu l-ai montat cumva invers şi plutitorul se agaţă în el (nu coboară destul) astfel încât rămâi cu benzină insuficientă ca nivel după ce accelerezi? Presupun că bujia e tot DPR8Z (cu inductanţă), nu altceva ... Da , bujia e DPR8Z conform service & maintenance manual, acel buffle 22 nu l-am montat gresit, e imposibil asta,s-ar rupe daca lai forta invers, acel buffle este cumparat de mine de 6 luni odata cu noul set de jiglere , initial nu la avut . Cu sau fara el e acelasi lucru, sincer nu stiu ce rol are. Tot ce am achizitional pentru motor este piesa originala Honda, nimic chinezarie. in sfarsit ... o sa postez un filmulez dumineca cand ies cu gasca, daca cineva are un sfat ce sa mai fac la motor, e binevenit daca nu asta e . Colegul GoodKat mi-a lasat un link foarte interesant pentru un carburator nou ,iar acolo e chiar ceva dedicat honda xr400r , o sa vad cum fac un efort financiar sa cumpar de acolo modelul Mikuni tm36 . Multumesc tuturor pentru sfaturi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 29, 2021 Share Posted October 29, 2021 3 minutes ago, Ilieraduioan said: Cu sau fara el e acelasi lucru, sincer nu stiu ce rol are. Acel "Baffle" e o "fustă" care împiedică formarea unor "valuri" de benzină în zona jiglorului principal şi rateuri aferente unor bule de aer aspirate pe acolo în regim de "hard-enduro" sau sărituri. La un "ride" blând (fără "valuri") nu are nicio influenţă sesizabilă. Ca sugestie, încearcă să ridici nivelul în camera de nivel constant din carburator cu 1 mm (poate 2 mm), din lamela plutitorului care acţionează supapa de benzină (cui poantou). Motorul ăsta (din câte ştiu) este dimensionat să funcţioneze cu amestec bogat care asigură şi o răcire corespunzătoare. Amestecul sărac se aprinde mai greu (sau deloc) la scântei cu durată scurtă (CDI). De asta au ales şi bujii cu inductanţă incorporată (Z) care lungeşte durata scânteii. Parcă pe "Transalp" (tot Honda) au pus câte 2 bujii (fără Z) pe fiecare cilindru, din acelaşi motiv (de aprindere ceva mai sigură). Nu? Şi asta la doar 300-350 cmc /cilindru, nu la 400-450. Bine, sunt şi de 600 (XR 600 R) dar acelea sunt deja dimensionate să fie grele şi "leneşe". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted October 30, 2021 Author Share Posted October 30, 2021 VID_20211030_174525.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 30, 2021 Share Posted October 30, 2021 4 hours ago, Ilieraduioan said: VID_20211030_174525.mp4 Asta se intampla de obicei cand acul de dozaj (8 - JET NEEDLE / 7 NEEDLE CLIP) din sertarul obturator nu are pozitia corecta (chestiune de sutimi de mm) sau carburatorul nu se alimenteaza cu debit suficient in camera de nivel constant (scade brusc nivelul dupa o accelerare). Sugestia mea este cobori cu 2 trepte NEEDLE CLIP pe JET NEEDLE (acul mai sus 2 trepte) dupa ce verifici debitul de alimentare in camera de nivel constant. Poate ca a umblat careva pe acolo si a schimbat ceva ca dimensiuni sau le-a demontat si nu mai sunt in aceleasi pozitii (30 - NEEDLE JET, 24 - NEEDLE JET HOLDER) sau sunt distruse O-ring-urile. Situatie in care degeaba schimbi jiglorul principal daca debitul de benzina este deja strangulat mai sus. Intre 1/4 si 3/4 din cursa THROTTLE VALVE (9) actioneaza pentru dozaj cele de mai sus, (8) si (30). Peste 3/4 din cursa jiglorul principal (23 - MAIN JET), sub 1/4 actioneaza tesitura inferioara de la THROTTLE VALVE (9) si jiglorul de mers incet (26 - SLOW JET). Dozajul de /la relanti il face PILOT SCREW (25). Ai si ceva garnituri O-ring pe acolo, pe langa care poate intra aer fals daca sunt deteriorate ... La tine problema apare de la cam 1/4 in sus On 5/2/2021 at 12:45 PM, Ilieraduioan said: cam 30% din cursa manerului Orientativ: 2T sau 4T e aici la fel / tunning. Plus diagramele de corectie / temperatura - altitudine date de fabricant (pentru cei pretentiosi). De astea nu scapi nici cu carburator nou sau de alt tip. Bafta! P.S. Si culoarea izolatorului bujiei iti poate spune in ce zona iti apare problema (eu banuiesc un amestec prea sarac, dupa videoclip). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted October 30, 2021 Author Share Posted October 30, 2021 Patrick1, multumesc ca urmaresti topicul, e ok sa primesc sfaturi de la cineva care chiar se pricepe, dar eu sunt doar un mecanic amator si detaliile spuse de tine in mare parte e ma depășesc, dar incerc sa explic si eu ce am inteles : needle clip e acum la pozitia 3 adica chiar la mijloc, e dupa recomandarile din manual, sa ridic 2 trepte mai sus adica sa pun sigurata la acul de injectie sus de tot, la pozitia 5 din 5??? Nivelul in camera e si el conform manualului adica la 14.5mm, o ringirile sunt toate noi, la montaj nu sau deteriorat, partea cu aer fals e cea mai plauzibila dar am verificat izecit tot ce e cauciuc in partea de alimentare amestec si nimic nu gasesc in neregula. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 30, 2021 Share Posted October 30, 2021 4 minutes ago, Ilieraduioan said: needle clip e acum la pozitia 3 adica chiar la mijloc, e dupa recomandarile din manual, sa ridic 2 trepte mai sus adica sa pun sigurata la acul de injectie sus de tot, la pozitia 5 din 5??? Nu! Sa pui siguranta la acul de dozaj (nu e de injectie) la pozitia 5 (cea mai de jos spre varful acului) ridicand acul mai sus fata de pozitia actuala (3) cu 2 trepte (amestec mai bogat in zona medie). In mod normal, acul se urca cu 1 treapta iarna. Dar la tine nici vara nu merge bine, corect? Deci + 2 pozitii. Totusi, daca inversezi chiar si ordinea de numerotare standard a crestaturilor acului de dozaj (este si in manual), cum zici ca ai fi reglat la 14,5 mm nivelul din camera carburatorului? Pentru ca daca nu ai masurat corect nici nivelul pretins reglat acolo ... Nivelul se masoara si verifica in pahar (sau borcan) din sticla transparenta. Altfel te poti pacali (si pe tine si pe altii) si totul in continuare este "dat peste cap". Mai ales la pretinsa precizie de 14,5 mm. 14,5 mm fata de ce reper? De la 12,5mm (vezi ultima poza) la 14,4mm este o diferenta de -2mm, adica chiar si asa (cu masuratoare eventual corecta) ai fixat nivelul cu 2mm mai jos in camera de nivel, adica mai sarac, nu? De unde si restul problemelor 14,5mm (nu 14,4mm - eroare de tastare, scuze). FLOAT LEVEL = 12,5mm (0,49 in) Si se masoara cu un subler simetric, instrument special pentru operatiunea asta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted October 31, 2021 Author Share Posted October 31, 2021 Acum 19 ore, patrick1 a spus: Nu! Sa pui siguranta la acul de dozaj (nu e de injectie) la pozitia 5 (cea mai de jos spre varful acului) ridicand acul mai sus fata de pozitia actuala (3) cu 2 trepte (amestec mai bogat in zona medie). In mod normal, acul se urca cu 1 treapta iarna. Dar la tine nici vara nu merge bine, corect? Deci + 2 pozitii. Totusi, daca inversezi chiar si ordinea de numerotare standard a crestaturilor acului de dozaj (este si in manual), cum zici ca ai fi reglat la 14,5 mm nivelul din camera carburatorului? Pentru ca daca nu ai masurat corect nici nivelul pretins reglat acolo ... Nivelul se masoara si verifica in pahar (sau borcan) din sticla transparenta. Altfel te poti pacali (si pe tine si pe altii) si totul in continuare este "dat peste cap". Mai ales la pretinsa precizie de 14,5 mm. 14,5 mm fata de ce reper? De la 12,5mm (vezi ultima poza) la 14,4mm este o diferenta de -2mm, adica chiar si asa (cu masuratoare eventual corecta) ai fixat nivelul cu 2mm mai jos in camera de nivel, adica mai sarac, nu? De unde si restul problemelor 14,5mm (nu 14,4mm - eroare de tastare, scuze). FLOAT LEVEL = 12,5mm (0,49 in) Si se masoara cu un subler simetric, instrument special pentru operatiunea asta. Astazi am dat jos dimineata carburatorul din nou si am masurat in primul rand nivrlul, inchidea undeva la 15mm, am ajustat la 13.5mm Dupa am acul si am mutat in poz 4 clipsul. Initial era in 3. Am montat totul la loc si am dat peda, pornire mai grea clar dar acum mansonul merge pana la 50-60% dupa care incepe din mou aceeași poveate cu plafonarea, maine mut clipsul la poz 5 pe ac. Multumesc Patrick1 VID_20211031_112423.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 31, 2021 Share Posted October 31, 2021 25 minutes ago, Ilieraduioan said: Multumesc Patrick1 Pentru pornire mai uşoară - ajustare din şurubul "pilot". Cu nivel de 12,5 (ca la primele modele) cred îţi dispare "necazul" de tot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _Raul_ Posted October 31, 2021 Share Posted October 31, 2021 Sunt singurul caruia i se pare ca motorul in discutie are o turatie de relanti mult peste normal? Tenerele cred ca nici cu socul tras nu e asa turat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 31, 2021 Share Posted October 31, 2021 40 minutes ago, _Raul_ said: Sunt singurul caruia i se pare ca motorul in discutie are o turatie de relanti mult peste normal? Tenerele cred ca nici cu socul tras nu e asa turat. Asta nu se turează de la şoc tras /carb. Keihin. Dar din rozeta şurubului de sprijin la cabestan trebuie ridicat relantiul la pornire la rece, simultan cu închiderea clapetei de aer (şoc). Altfel e mai greu cu pornirea. Dacă accelerezi la rece, cât de puţin după pornire ... face "hâc" şi se opreşte. Aşa că ... din şurub. Nah' ... trebuie sa bagi mâna pe sub rezervor, să ocoleşti furtunul de alimentare, să găseşti levierul clapetei de şoc şi rozeta şurubului de relanti, să le pui cum trebuie ... apoi să urci pe ea, să deschizi decompresorul manual ... să iţi ţii echilibrul pe un picior, să cauţi poziţia de compresie şi să-i dai ... şi imediat după ce a pornit să deschizi şocul pe sfert sau juma' şi să-i dai aer, că altfel se îneacă. E ceva spre sport extrem Dar şi când o ia ... "jar mănâncă" la suta ei şi un pic de kile. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilieraduioan Posted November 3, 2021 Author Share Posted November 3, 2021 Da, este un pic turat din rozeta de la carburatordat eu lam pus asa, nu ma deranjeaza, In fine azi am dat jos iara carburatorul si am reglat la 12.5mm dar am observat ceva ciudat, acum ca nivelul a urcat, eate peste tija acea pe care se face drenarea cred, acum ingrebarea mea e : nu cumva surubul ala de golire trebuie lasat deschis si tot ce e mai sus de tija sa dreneze singura jos? Sau inchis? Habar nu am, la mine era inchis. Nu am apucat sa montez si sa fac proba cu 12.5mm, poate reusesc maine, ma nelamurit preaplinul ala cu surubul lui. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted November 3, 2021 Share Posted November 3, 2021 2 hours ago, Ilieraduioan said: ... Nu. Şurubul-robinet din poză stă închis. Nivelul putea urca cu 1-2 mm, nu cu mai mult (dacă nu ai greşit ceva la reglaj /montaj). Şurubul-robinet este pentru verificarea reală a nivelului benzinei în carburator (cu furtun transparent plasat însă pe verticală din ştuţ), în principiul vaselor comunicante. Sau pentru golire (cel negru). Posibil să nu mai închidă bine acul poantou (supapa plutitorului), de asta poate curge sau poate urca nivelul prea sus. Presupun că nici nu ai filtru pentru "peşti" pe circuitul robinet /rezervor spre carburator. Nu ar strica unul. Pentru ventilaţie /drenaj sunt 2 tuburi în jos (vederea "explodată" a carburatorului - pag. precedentă). Sau asta: https://www.cmsnl.com/honda-xr400r-1998-canadamkref_model6849/partslist/E__1600.html#.YYLhBrhK2S6 Cum vezi în listă, un JET #168 nici nu există la acest model, maximum e JET #165. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.