Jump to content

Recommended Posts

Hristos a Inviat 

Am nevoie de un sfat pentru a achizitiona o componenta custom pentru honda xr 400 1998. Este vorba de un carburator mikuni tm36 pumper carb special facut pentru modelul honda xr 400, stir cineva un site in România eventual intrun stat UE unde se comercializeaza acest kit? Eu caut de o perioada si nu reusesc sa gasesc decat pe xrsonly.com adica SUA, si sunt ceva probleme cu achizitia de acolo in Romania. 

Chestia e ca carburatorul original desi am facut rebuilding, cu tot ce continea kitul si am curatat totul functioneaza incorect, se tureaza cam 30% din cursa manerului si dupa da doar rateuri, trage asr fals pe undeva dar nu pot gasi pe unde,,, daca inchid surubul de mix motocicleta merge la fel,,, adica nu se opreste nu scade in turatii nimic,,, abia daca il deschid 5ture incepe sa dea un pic in nas, in fine nu il pot repara si am decis sa fac updateul cu mikuni tm 36 pumper carb atat de laudat, poate ma ajutati cu un sfat de unde as putea sa il cumpar, poate un membru il detine deja, Doamne ajuta. 

Mulțumesc 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Ilieraduioan a spus:

Hristos a Inviat 

Am nevoie de un sfat pentru a achizitiona o componenta custom pentru honda xr 400 1998. Este vorba de un carburator mikuni tm36 pumper carb special facut pentru modelul honda xr 400, stir cineva un site in România eventual intrun stat UE unde se comercializeaza acest kit? Eu caut de o perioada si nu reusesc sa gasesc decat pe xrsonly.com adica SUA, si sunt ceva probleme cu achizitia de acolo in Romania. 

Chestia e ca carburatorul original desi am facut rebuilding, cu tot ce continea kitul si am curatat totul functioneaza incorect, se tureaza cam 30% din cursa manerului si dupa da doar rateuri, trage asr fals pe undeva dar nu pot gasi pe unde,,, daca inchid surubul de mix motocicleta merge la fel,,, adica nu se opreste nu scade in turatii nimic,,, abia daca il deschid 5ture incepe sa dea un pic in nas, in fine nu il pot repara si am decis sa fac updateul cu mikuni tm 36 pumper carb atat de laudat, poate ma ajutati cu un sfat de unde as putea sa il cumpar, poate un membru il detine deja, Doamne ajuta. 

Mulțumesc 

Ciudat, carburatorul de pe XR-ul meu (tip Keihin) funcţionează perfect. Şi este fără pompă de accelerare, doar cu "cut-off valve".

fcr_graphs.thumb.gif.3d8c45b86c34300568713697220118ff.gif

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Ai raportul aer/ benzină prea sărac, de asta dă rateuri mai sus de 30% din cursa mânerului de gaze.

Posibil să fie incorect (prea jos) nivelul de benzină (plutitor) şi /sau poziţia acului crestat (Jet needle clip) din obturator incorect montată (prea jos).

Sau ai nimerit un kit de reparaţie făcut chinezeşte (greşit dimensionat) şi nu ştii despre savanţii sovietici Ajustov şi Potrivenkov  :D

În sens că "rejetting" şi "tunning" nu se rezumă la o simplă înlocuire de piese.

Şi aspectul /culoarea bujiei (DPR8Z?) te poate lămuri ...

 

check_spark_plug_condition.thumb.jpg.71220fb3277a1d888934135f84513d10.jpg

Acum 9 minute, Ilieraduioan a spus:

Easy ride on,  ce jiclere ai la el?? Eu am 55 cu 168.si nu merge deloc bine

Nivel benzină 14,5 mm

62 / 162 jiglerele relanti / main jet (principal).

Principalul intervine însă de la 2/3 din cursa manetei / shibărului.

55 este ceva imposibil, minimum este un 60 pe jiglorul de relanti.

Abia pe la 1.000m altitudine se poate încerca 54 / relanti şi 148 / principal (dar cu supresorul de zgomot instalat / evacuare parţial astupată), nu pe "free exhaust".

Presupun că nu eşti acum la o medie de 1.000m - 1.500m altitudine acum (în Peru)  :)

 

Adică este mult prea sărac dozajul / relanti cu jiglor de 55 şi mult prea bogat principalul cu 168.

Atenţie! Te poţi păcăli: debitul unui jiglor (Q) nu este liniar proporţional cu cifra (diametrul) jiglorului ci depinde de dimensiuni după formula lui Poiseuille V = π p r4 / 8 η l  unde r4 este raza la puterea a 4-a !!!

 

https://www.engineeringtoolbox.com/poiseulle-formula-d_1625.html

Q = V = debitul volumetric al jiglorului

Sunt chestiuni (şi prelucrări) de foarte mare fineţe.

De exemplu: dacă măreşti (sau micşorezi) unui jiglor diametrul cu 5% va creşte (sau scade) debitul cu 21%.

În consecinţă "reglajul" jiglorului (tunning) se face din lungimea 1/l a canalului (dacă îi scazi lungimea de canal va creşte debitul cu 1/x).

 

Experimental şi practic, poţi compara jiglere (sau modificări) dacă le montezi pe un dispozitiv de picurare (seringă mare şi nivel constant) şi contorizezi numărul de picături pe minut obţinut prin cădere de la diferite jiglere.

 

Sau schimbi carburatorul.

Link to post
Share on other sites

Ok. Eu asa am cumpărat-o, cu jiclerele astea, O sa comand jiclere in prima faza de pe unimotors de 62/162. Nivelul e 14.5 acul e la a 3a pozitie o sa scot si bujia si sa compar cu ce mi-ai trimis in foto dar asta dupa ce pun jiclerele recomandate, multumesc pentru informatii, e mai mult decat pot intelege dar e un start bun🤣

IMG_20210303_175709.thumb.jpg.92cf848c07ef9686ed3f144c4d4c83c0.jpg

IMG_20210303_175902.thumb.jpg.3eeeb05a794e5ab296cd29713927f9a7.jpg

Link to post
Share on other sites

 

Acum 27 minute, Ilieraduioan a spus:

e mai mult decat pot intelege dar e un start bun🤣.

În timp ... vei înţelege (dacă îţi doreşti un motor perfect "tunat" pentru tine şi nu de alţii la "plesneală").

Dar ... este bine de citit şi în cartea tehnică (service manual) a "jucăriei" unde sunt specificate dimensionările originale şi diagramele de calcul şi ajustare - altitudine & temperatură / carburator.

Este una dintre cele mai bune, simple şi fiabile motociclete de off-road (dual-purpose) produsă în ultimii ani.

 

https://www.manualedereparatie.info/download/Honda-XR-400-R-Manual-de-reparatie.html

 

 

 Ca exemplu de procedură şi calcul (dimensiunile de jigloare la ¤132/¤122 nu sunt cele reale):

TempAltChart.thumb.jpg.a06f04a208c6c2a0d27090f9c3508e63.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Mai revin cu un update, am uitat sa specific anterior, supresorul lam scos de cum am cumparat motorul...are importanta? Si inca ceva care initial mi sa părut lipsit de importanta : nu am pus ulei pe filtrul de aer, nu am inteles de ce e neaparat nevoie. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 12 minute, Ilieraduioan a spus:

Mai revin cu un update, am uitat sa specific anterior, supresorul lam scos de cum am cumparat motorul...are importanta? Si inca ceva care initial mi sa părut lipsit de importanta : nu am pus ulei pe filtrul de aer, nu am inteles de ce e neaparat nevoie. 

Are importanţă enormă!

Cu supresorul scos ai o evacuare de gaze mult mai rapidă (fără contrapresiune, regim heavy), cu filtrul de aer fără ulei (spray) ai admisie de aer în exces.

Cumulat, motorul tău "înghite" mult aer care sărăceşte notabil raportul benzină / aer.

Adică îl "deshidratezi" şi supraîncălzeşti.

Atenţie, pistonul este proiectat să se răcească şi prin admisie de vapori reci şi în consecinţă, la dozaj prea sărac, se poate gripa!

Ulterior primelor modele (bune şi serioase) au intervenit normele anti-poluare (EPA) care i-au obligat pe fabricanţi la "sărăcirea" dozajelor ... cu efect de motoare ... "asthmatice".

Altfel, "jucăria" asta (uşoară şi manevrabilă) este un "monstru", mai ales cu set de 450 cm (big bore).

 

 

Uleiul din buretele (lavabil) al filtrului de aer are rolul de reţine praful fin şi de a nu deregla carburaţia prin exces de aer admis când se poate produce "backfiring" sau chiar incendiu.

Clapeta de şoc din carburator are în ea o fereastră specială cu clapetă articulată / resort pentru a elibera carburatorul de contrapresiune în asemenea condiţii.

Edited by easy ride on!
Link to post
Share on other sites

Omule ce sa zic, esti tare. De maine ma apuc sa montez supresorul si sa pun ulei pe filtru, apropo cum maine am programata o iesire pot baga filtrul si in ulei de motor? Sau trebuie neaparat uleiul special? Da stiu ca e o bestie, chiar si cu aceste probleme de amestec urca in padure pe umed de nu poti crede ce 2T-uri las in urma, am raport 13 cu 53. Plec foarte usor din panta abrupta fara sa refac traseul de jos si sa caut demaraj in exces. Ms mult de informatii inca  odata, inainte sa caut mikuni tm 36 o sa încerc sal repar pe asta. 

Omule ce sa zic, esti tare. De maine ma apuc sa montez supresorul si sa pun ulei pe filtru, apropo cum maine am programata o iesire pot baga filtrul si in ulei de motor? Sau trebuie neaparat uleiul special? Da stiu ca e o bestie, chiar si cu aceste probleme de amestec urca in padure pe umed de nu poti crede ce 2T-uri las in urma, am raport 13 cu 53. Plec foarte usor din panta abrupta fara sa refac traseul de jos si sa caut demaraj in exces. Ms mult de informatii inca  odata, inainte sa caut mikuni tm 36 o sa încerc sal repar pe asta. 

IMG_20210502_172037.thumb.jpg.5100b34c90f0c2d26d8cb72f4459447d.jpg

IMG_20210502_172242.thumb.jpg.ccf4cf5008b4c0b0728c2854cae28731.jpg

Link to post
Share on other sites
Acum 29 minute, Ilieraduioan a spus:

Omule ce sa zic, esti tare. De maine ma apuc sa montez supresorul si sa pun ulei pe filtru, apropo cum maine am programata o iesire pot baga filtrul si in ulei de motor? Sau trebuie neaparat uleiul special?

Mulţumesc!  👍

Îmi iubesc "jucăriile" şi m-am străduit să le înţeleg şi să le ofer ce le trebuie (sunt stabile la "cap") ... :D

Numai cu ulei special (spray)! Şi depus în peliculă subţire, uniformă, pe suprafaţă.

Niciodată să nu îl îmbibi cu ulei de motor (conţine detergenţi, anti-spumanţi, stabilizatori de vâscozitate ...).

În plus se va îmbâcsi (astupa) cu ulei de motor (este prea gros).

P.S. Ăsta este supresorul original de flacără (spark-arrester), celălalt nu este din "film".

Dar, cum uneori se îmbâcseşte cam des, trebuie curaţată sita. Sau trebuie modificat supresorul cu o tablă multiplu perforată (de la filtrele de aer) şi o plasa de sârmă zincată cu ochiuri ceva mai mari, peste.

IMG_20210502_172242.jpg.acab25ca8b3ce43896a31d9656a6e4ec.thumb.jpg.3e121ac9b682dd4b2bf68dce761abefb.jpg

P.S. Ăsta este supresorul original de flacără (spark-arrester), celălalt nu este din "film".

Dar, cum uneori se îmbâcseşte cam des, trebuie curaţată sita. Sau trebuie modificat supresorul cu o tablă multiplu perforată (de la filtrele de aer) şi o plasa de sârmă zincată cu ochiuri ceva mai mari, peste.

IMG_20210502_172242.jpg.acab25ca8b3ce43896a31d9656a6e4ec.thumb.jpg.3e121ac9b682dd4b2bf68dce761abefb.jpg

Iar "ecoul" digital ... mă repetă deşi am scris şi altceva.

Şi nici nu pot edita ca să corectez.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...