Sari la conținut

Ulei din cutia de viteze in camera de ardere KTM EXC 250 2t


Postări Recomandate

Salutare tuturor,

As avea nevoie de un sfat din partea voastra in legatura cu consumul de ulei din cutia de viteze, am observat ca la ultimele iesiri motorul meu fumega mai mult decat de obicei, verificand uleiul din motor am observat ca din cei 600ml pusi am scos aproximativ 200. Cu acesti 200ml nu fumega incat sa iti dai seama ca exista o problema insa dupa schimbul de ulei a inceput sa scoata fum si sa arunce ulei pe la prinderea evacuarii, am schimbat acel simering de la axul ambielajului si problema inca persista. In timp ce schimbam simeringul am observat ca am un mic joc sus- jos la axul ambielajului. Este posibil ca problema sa fie de aici? Axul avand joc banuiesc ca nu se etanseaza bine cu simeringul si de acolo ar fi problema sau acel joc este normal? aveti voi alte idei? mai poate ajunge prin alta parte? 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre cutia de viteze si camera de ardere nu e niciun semering, e un oring. Undeva sub pinionul care angreneaza ambreiajul. Il vezi in link-ul de mai jos la minutul 12,50.

 

Pe ala l-ai schimbat? Daca nu, inseamna ca nu ai schimbat ce trebuie.

Si spui ca axul ala de la ambielaj, pe care e oringul, are joc? Atunci e varza mare, trebuie dat motorul in doua si schimbati toti rulmentii de la ambielaj.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat simeringul pe care il scoate la 12:35, ce-i drept am vazut acel oring dar nu i-am dat mare importanta, greseala mea. Si asa am descoperit ca este un mic joc in acel rulment. Cat timp sunt toate rotile dintate nu se simte jocul, insa cand ramai doar cu acel ax si tragi de el sus jos se misca putin, 0.5mm sau chiar mai putin. Imi puteti recomanda niste rulmenti calitativi? 

Multumesc pentru raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.nordicamoto.ro/piese-consumabile-mx-enduro/piese-motor/864-kit-rulmenti-ambielaj-cu-semeringuri-ktm-250300-04-19-prox?gclid=CjwKCAjwy42FBhB2EiwAJY0yQs1QvrDQIxUuJn-y3AyT9yZu325jbaa2uBM5T-TwjDlldq-UpTB0vxoCupIQAvD_BwE

Plus semeringul ala, care original la KTM costa 10 lei.

Dar, oricum, chiar daca reusesti sa dai singur motorul in doua, tot va trebui sa apelezi la cineva priceput sa-ti centreze ambielajul, operatiunea asta e facuta doar de anumiti oameni.

 

Parerea mea: da-i jos cilindrul si kitul de ambreiaj si du-o asa, desfacuta, la un service. Sa se uite oamenii exact ce jocuri ai, daca trebuie si bratul la ambielaj sau doar rulmentii laterali, daca-ti trebuie cumva si rulmentul cu ace de la brat, daca ai cilindrul si pistonul in stare buna. Chestii din astea care-i iau unui mecanic bun 10 minute cu totul, daca motorul e desfacut, si stii si exact ce cumperi dupa. 

Chiar acum, mircea.cazachevici a spus:

 

Plus semeringul ala, care original la KTM costa 10 lei.

 

Scuze, plus oringul ala care costa 10 lei, nu semering.......am scris la repezeala

 

 

 

Update: de obicei, rulmentii de la ambielaj sunt rezistenti. Asa ca nu e o foarte mare tragedie daca iei si unii mai ieftini.

https://www.fmracing.ro/ambielaj/piese-motor/piese-si-accesorii/enduro--motocross/ambielaj-ktm--347/kit-rulmenti-ambielaj--semeringuri-ktm-250300-exc-2004---2020--2948.htm.

Sau ce gasesti, chair si cei mai fara firma ar trebui sa tina fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e asa ciudat?

Axul ambielajului nu are 2 capete? Unul spre cutia de viteze si unul spre aprindere? Deci, in fiecare capat, cate un rulment si cate un semering.

Plus un oring, pe care e adevarat ca nu-l vad in kiturile astea de la magazinele de pe la noi, dar ala chiar nu e o avere. Se ia separat de la KTM, original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos. Cilindrul l-am renicasilat si pistonul schimbat vara trecuta , mai mult de 50-60 de ore nu are deoarece ies destul de rar cu el. Motorul il am in Bacau, voi incerca sa caut pe cineva care sa ma ajute sa centrez ambielajul. Am vazut ca pentru schimbarea rulmentului cu ace de la biela este ceva mai complex... sper sa nu am probleme si acolo, desi am emotii... Anul trecut cand am umblat la set nu aveam joc... Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, scuze, centrarea ambielajului trebuie facuta doar daca scoti acel rulment cu ace de la bratul ambielajului. Daca nu, nu trebuie nimic centrat. Doar schimbati cei 2 rulmenti cu semeringurile din set si cu oringul.

Dar stii sa vezi daca ai intr-adevar joc in bratul ambielajului? Ca sa-ti dai seama daca trebuie schimbat si acel rulment cu ace?

Uite aici cum se verifica, doar cu cilindrul dat jos:

 

 

Daca ai si acolo joc, trebuie neaparat cumparat si rulmentul cu ace, desfacut si recentrat. Daca nu ai joc acolo, nu se centreaza nimic.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...