Sari la conținut

Cum funcționează ambreiajul?


Dala
 Share

Postări Recomandate

Am 16 ani si urmeaza sa imi fac permisu pentru A1. Am inceput deja scoala si ma gandesc sa imi achizitionez un cruiser, inca nu stiu exact ce. Problema este ca am niste dubii in legatura cu ambreiajul. Adica stiu cand trebuie folosit, dar nu inteleg exact ce face. Daca ar putea cineva sa imi explice mai amanuntit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Dala changed the title to Ambreiaj?

Decupleaza motorul de cutia de viteze. Pentru atunci cand motorul e pornit si tu vrei sa stai pe loc. 

Motorul are nevoie sa se invarta incontinuu la o turatie minima (relanti), ca sa nu fii nevoit sa-l pornesti la fiecare plecare de pe loc. Si pentru ca nu vrei ca rotile sa se invarta incontinuu, de exemplu atunci cand opresti, il decuplezi cu ajutorul ambreiajului.

Ambreiajul asta e un set de discuri, unele cuplate de axul motorului iar celelalte de cutia de viteze. Atat timp cat maneta de AMBREIAJ este libera, discurile stau lipite intre ele si forta de la motor este transmisa prin cutia de viteze catre roti. Atunci cand apesi maneta, discurile se departeaza si decupleaza motorul de cutie...

Acum, daca nu stii ce face cutia de viteze, deja e nasol :) 

Editat de cinezicealae
woops
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Cum funcționează ambreiajul?
Acum 19 ore, Dala a spus:

Wow:)

1.in primu rand is foarte placut impresionat de cate raspunsuri bune in asa putin timp. Fiind nou pe forum chiar nu ma asteptam, multumesc:))

2.am inteles acuma si ce face si cum functioneaza AMBREIAJU chiar foarte bine:)

multumesc :))

Felicitari pentru intrebare. Esti curios si politicos, de apreciat la varsta ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa ce ti s-a spus deja in privinta cuplarii si decuplarii totale a ambreiajului, mai e ceva ce va trebui sa inveti: cum sa folosesti zona de cuplare (zona de frecare? Nu stiu termenul in romana, in engleza e friction zone). Ideea e ca intre cuplare totala si decuplare totala ai undeva o zona de tranzitie, pe care o folosesti in general la manevre la viteza mica. Practic in zona aia, care are o cursa a manetei de doar vreun cm, poti sa reglezi forta transmisa spre roti ca sa-ti ajustezi viteza fara sa apelezi la frana. Inainte si dupa zona asta ai practic doua zone moarte, in care maneta ambreiajului se misca, dar efectul e deja produs la maxim (cuplare sau decuplare totala).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...