Jump to content

mrjo

Membru
  • Posts

    135
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    București
  • Carnet moto din
    2021
  • Motocicleta
    Kawasaki Vulcan 900

Recent Profile Visitors

519 profile views

mrjo's Achievements

  1. Vulcanul de 900 a fost prima mea motocicleta (si inca este), luata cu inima mai mult decat cu creierul, cum se zice ca faci prima data. Dupa 2 ani cu ea si peste 50.000 km, pot sa-ti spun ca, daca-ti dai interesul sa inveti sa mergi, e o frumusete la drum lung. Intr-adevar e grea (300 kg plina), dar odata ce o inveti (sau odata ce inveti s-o controlezi), greutatea n-o mai simti nici la manevre in parcare, iar asta ti-o spune cineva de 75 kg, nu vreun dulap de om. E foarte confortabila, am mers saptamani legate zi de zi fara nicio problema de spate, de popou sau altele. Mai mult de 160-170 n-o sa urce niciodata, dar oricum nu asta cauti la un cruiser. Intr-adevar nu mai are "zvac" la viteze peste 120-130, dar odata ce-i inveti ritmul, asta nu mai e o problema, ba chiar te indeamna la cumpatare in anumite situatii, mai ales incepator fiind (ca mine). Singurul minus de luat in seama, dupa mine, e faptul ca e destul de lata (cu coburi si crashbar are aproape 1m latime) si n-o sa te poti strecura prin oras cum o fac "adevaratii", dar la inceput nici nu-ti recomand, intai trebuie sa inveti s-o manevrezi, iar asta dureaza ceva. Eu unul ies rar prin oras cu ea, asa ca nu m-a interesat aspectul. Despre celelalte variante prezentate de tine nu pot sa spun nimic, pentru ca nu le-am calarit.
  2. N-am mai inoportunat de luni intregi pe aici, asa ca mi-am permis sa pun mai mult de una.
  3. "Dedicatie ca sa arat cat de suplu sunt eu in trafic" (eterna laudarosenie de sine care se vrea a fi "lowkey", sub diversele ei forme comic de transparente) ajunge doar "ironie" cand devine limpede ca pt unii filtrarea traficului inseamna "ma doare-n poponeata de trafic, eu sa ajung unde vreau in timp record, doar asta conteaza, sunteti praf ca nu pricepeti ironia si nici pe bicicleta nu stiti sa mergeti". Din ciclul etern al comunicarii pe un forum de "tatici" in ale motociclismului. Caraghios. Greseala mea, iar, ca am incercat un dialog. Spor la crosetat!
  4. Daca tii mortis sa te afirmi ca facand parte din categoria celor care cuvanta fara sa cugete sau fara sa faca un minim efort de a intelege ce citesc, din partea mea ai sa primesti un singur reply, si anume asta. Deci poate mai citesti o data, eventual mai incet. Chiar nu-mi pierd timpul cu oameni care nu stiu sa discute pe subiect si o dai in diverse balegi, nu sunt nici tzatza, nici propagandist si nici batut in cap ca sa arunc cuvinte din gura ca pe seminte din lipsa de ocupatie. Salve!
  5. Nu ma dau a fi ingeras, si eu mai calc pe langa lege, dar incerc sa-mi las o minima "marja de prost", cum ii zic eu. Intr-o situatie prostul pot fi eu, pentru ca n-am apreciat corect o distanta sau altceva, dar in majoritatea cazurilor ma gandesc ca prostul e altul, care o comite din neatentie sau prostie pura. Cand treci cu 40+ prin dreapta pe langa sir de masini oprite la semafor, practic te rogi (constient sau nu) sa nu-ti deschida un copil portiera la 1-2 metri in fata (am patit-o pe bicicleta la jumatate din viteza din clip, cel mult). O dedicatie cu adevarat buna ar fi fost un clip in care demonstrai cum se poate face lane filtering (si splitting, in functie de conditii) in mod civilizat si finut, castigand timp in trafic fara sa aduni zeci de incalcari clare de legislatie si jucandu-te cu soarta tot drumul. Poate faci si una din asta, chiar mi-ar placea, sincer.
  6. Tare dedicatia asta. Nu doar fiindca e majoritar cu lane splitting, nu filtering, ceea ce implica o doza mult mai mare de risc si pentru tine, si pentru "un amarat de conservar" care nu stie si n-are cum sa stie ca tu vrei sa te strocori cu 80 intre doua masini care merg cu 50. Dar si cu claxoane ca sa-ti faca loc sa mergi pe marcaj intre ei, 20 de depasiri pe linie continua, goana pe dreapta pe langa sir de masini stationate si alte alea. Dar ne miram ca suntem injurati, nu? L-ai pus la punct pe Partea de n-o sa mai poate dormi pana la Craciun, cand se mai raresc motoarele.
  7. Initial si eu am avut ceva no name la vreo 120 de lei, iar la prima plimbare pe ploaie am patit ca tine. Asa ca pentru a doua pereche am facut un efort, mi-am zis ca mi-i iau pentru zece ani si ies pe plus, cica.
  8. Klim Forecast. Au fermoar pe crac, pe lateral, pana sus, sunt foarte usor de imbracat peste pantalonul normal. Strat triplu la popou, ieri am mers 8 ore in ploaie aproape continua si n-am simtit pic de umezeala.
  9. Cu instructorul e greu sa tratezi personal si trebuie sa fii putin masochist ca s-o faci. Cand ai de-a face cu cineva atat de nepasator si nesimtit, pe ala o sa-l cam doara-n bombeu de tine si de lamentarile tale, indreptatite sau nu. Cand am patit ceva asemanator, acum vreo 7-8 ani, dupa cateva sedinte in care tot incercam sa invat de unul singur pe banii mei, m-am dus direct la sediul scolii, le-am zis ce se intampla si am cerut banii inapoi. Mi-au dat jumatate din prima rata platita, cu scuze si oferta de 50% daca mai vin la ei pentru vreo scoala de condus in viitor. Iar "instructorul" a fost chemat la raport, pentru ca a doua zi m-a sunat suparat nevoie mare ca l-a chemat seful al' mare la sediu si s-a urcat in capul lui. Unii oameni chiar nu merita "sa fii om" cu ei, pentru ca ti-o iau drept semn de slabiciune si ajungi sa o sugi si mai rau, am patit-o in mod repetat.
  10. Descrii lucruri prin care am trecut si eu acum mai putin de 2 ani (inclusiv instructor complet nepasator), asa ca am sa-ti spun cum am trecut eu de ele. In mod normal, ar trebui sa-l pui la munca pe instructor, ca sa-si merite banii, pentru ca daca scapi motorul pe jos in mod repetat inseamna ca el e o mizerie de instructor, dar daca ti se pare asta ca o sa-ti dea prea mari batai de cap (ceea ce e foarte probabil), trebuie sa inveti singur si sa te doara la basca de instructor. Ca sa inveti singur, ai la dispozitie resurse cu nemiluita pe youtube, unde gasesti sute de videouri care explica in diverse moduri orice nelamuriri ai avea despre cum sa controlezi si pilotezi motocicleta. Cateva sugestii - Jerry Palladino (fost motopolitist, actual instructor), Motojitsu (instructor, repetitiv ca o moara, dar multe lucruri trebuie sa le auzi/citesti de multe ori pana se asaza cu adevarat in cap), MC Rider (instructor), Dan Dan The Fireman (in general clipuri cu accidente si explicatii despre ele, dar are si un fel de "sistem" care sa te ajute sa te descurci in trafic, lucruri dupa care sa te uiti etc), Canyon Chasers (inclusiv chestii tehnice) si de aici o sa ajungi si la altii. Gasesti explicatii si in postari sticky de pe forum, cauta prin ele, e bine sa gasesti lucrurile explicate in mai multe moduri. Si cateva chestii practice despre problemele cu jaloanele. Trei lucruri: contravirare, controlul ambreiajului, vedere. Daca nu inveti ce e contravirarea si nu o practici in mod activ si constient, mai ales la inceput, o sa-ti fie extrem de greu sa manevrezi cu adevarat motorul de sub tine. Cauta descrierea procedurii pe youtube (contersteering) si aplic-o in poligon - mergi drept intr-a doua, uita-te la minim 10 metri in fata, fara jaloane, si contravireaza usor si alternativ stanga-neutru-dreapta ca sa simti cum vireaza motorul, de fapt (in esenta, trebuie sa-l inclini, iar asta o faci cel mai usor contravirand). Cand ai sa incerci sa faci asta printre jaloane, va trebui sa-ti controlezi mai exact si viteza, si directia. Viteza ti-o controlezi patinand ambreiajul, adica jucandu-te cu maneta ambreiajului in "zona de cuplare" (friction zone in engleza). Maneta ambreiajului are cursa mare, dar doar o mica zona de pe la mijloc are efect, restul sunt zone moarte. Cel mai bine cauti explicatii (youtube, iar), dar pe scurt, cand tragi maneta gradual, puterea spre roata spate se reduce gradual, nu dintr-o data (o tragi mai mult, reduci mai mult). Invata sa gasesti zona de cuplare a ambreiajului (vreo 2 cm pe la mijlocul cursei) si asa iti controlezi viteza - acceleratia ramane nemiscata si te joci doar cu maneta ambreiajului, iar in felul asta eviti si smucirile pe care le-ai face incercand sa controlezi viteza cu acceleratia, mai ales la inceput. Cat despre vedere, ideea e foarte simpla si probabil o stii, dar nu o aplici suficient - trebuie sa te uiti unde vrei sa ajungi peste minim 2 secunde, nu unde esti si unde vei ajunge peste o zecime de secunda (adica te uiti in fata rotii, in loc sa te uiti mult inainte sau spre iesirea virajului). Aplicat la jaloane, asta inseamna ca trebuie sa eviti obligatoriu sa te uiti la jalon, cu gandul "trebuie sa-l ocolesc". In schimb, uita-te la urmatorul spatiu gol dintre jaloane si gandeste-te "acolo vreau sa ajung peste 1-2 secunde". Contravireaza ca sa schimbi directia, patineaza ambreiajul ca sa controlezi viteza si foloseste privirea ca sa-ti ancorezi traiectoria. Dupa cateva incercari, o sa-ti iasa natural. Dar evita sa mergi exagerat de incet, asta inseamna ca mergi crispat si n-ai sa poti vira cum trebuie. Astea o sa-ti fie sufieciente pentru jaloane. Cand o sa ajungi la opturi, acolo va trebui sa aplici si mai drastic ce-am descris (de exemplu, barbia trebuie sa-ti atinga urmarul cand te invarti, atat de mult trebuie sa intorci privirea spre viraj), si acolo poti sa incerci sa mai aplici si alte lucruri de care au mai zis si colegii - contrabalansarea (iti muti greutatea pe buca opusa directiei virajului) si putina frana spate, dar asta dupa ce simti ca motorul nu-ti mai e chiar strain. Succes!
  11. Dinspre sau spre Brasov ai putea sa o iei pe culoarul Rucar-Bran, eventual cu o deviere scurta spre pestera Dambovicioara, poti sa mergi cu motorul pana acolo fara probleme, printre pereti de stanca. Se lucra la o portiune de drum anul trecut, cu semafor, se lucra si acum cateva luni, poate intre timp au terminat. Probabil de preferat in zi lucratoare, pentru ca trafic. Drumul de-a lungul lacului Bicaz e frumos, dar absolut mizerabil, n-am mai mers pe drum de asfalt atat de prost - gropi cu gropi, damburi cu damburi, plombe peste plombe, iti ia toata placerea drumului daca n-ai motor adecvat. Poate au mai rezolvat ceva de anul trecut. Prin muntii Rodnei, soseaua e perfecta si drumul o placere, munti cu un aer parca mai arhaic decat clasicii Bucegi. Iar daca ajungi spre Sighet, iti recomand sa faci urcarea dintre Baia Sprie si Mara, mie mi-a placut atat de mult ca am facut-o de doua ori dus-intors cand am trecut pe acolo - asfaltul e nou, serpentinele "cuminti" si largi, trafic spre zero. Mergi mai mult prin padure si nu vezi multe, dar poti sa faci si varianta ocolitoare pe la Cavnic, iar acolo ai o perspectiva fantastica cat vezi cu ochii, peisaje complet deschise. Asfalt uscat!
  12. Pentru cine vrea sa verifice starea vremii si traficul, inainte de a urca: https://www.roxy-world.ro/webcam-salvamont-arges
  13. Ai facut o confuzie, de asta ai primit replicile alea - tu ai estimat media vitezelor maxime cu care o sa mergi, dar in mod normal cand zici "am facut Buc-Iasi cu media de 100 la ora" inseamna ca ai facut drumul in 4 ore, ceea ce e imposibil daca nu esti sinucigas sau (cuvant urat) (opresti pentru alimentare sau diverse nevoi, mergi prin orase/sate etc). "Viteza medie de 100 km/h" si "media vitezelor maxime de 100 km/h" sunt doua stiluri complet diferite de mers.
  14. La fel au facut si la seria Commander (2, 3), alea fiind pneuri pentru cruiser/tourer.
  15. Continui in acelasi ton, ceea ce e tragi-comic tinand cont ca esti decan si ca varsta, si ca experienta de mers printre membrii forumului. Da, unora nu le ajung 5 metri in parcare, altora nu le ajunge banda lor, iar altii nu vad motociclistii nici uitandu-se spre ei si le intorc masina in fata - prosti sunt peste tot, iar neatenti inca si mai multi, si tocmai in ideea asta ziceam ca exista si vina morala. Iar vina morala nu se sanctioneaza in niciun fel, ci se auto-sanctioneaza, adica "uite cat de prosti sunt unii, trebuie sa nu mai fac la fel alta data". Eu, de exemplu, dupa ce ti-am vazut patania, parchez cu si mai multa grija prin benzinarii si parcari de sosea, tocmai pentru ca ma gandesc ca daca o patesc, as simti ca e si vina mea, fiindca acum am exemplu clar de ce se poate intampla. Daca nu esti de acord, foarte bine, dar nu inteleg de ce trebuie s-o dam in "istetisme" de tastatura ieftine. Daca nu-ti place ca forumul al carui admin esti devine albie de porci la orice discutie, nu vantura tocmai tu laturi. Ti-a zis unul-altul ca poate ai si tu partea ta de vina, iar tu te-ai atacat de parca ti-au furat portofelul si ati trecut la mestesugit aluzii stravezii despre cat de prost e unul si destept e celalalt. Nu am vazut pe nicaieri cursuri de admini, dar cred ca oricine ar intra aici (sau pe orice alt forum) s-ar astepta ca adminii si moderatorii sa fie cei care tempereaza si modereaza, in loc sa puna gaz pe foc.
×
×
  • Create New...