Jump to content

mrjo

Membru
  • Posts

    38
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    București
  • Carnet moto din
    2021
  • Motocicleta
    Kawasaki Vulcan 900

Recent Profile Visitors

128 profile views

mrjo's Achievements

  1. Pe langa ce ti s-a spus deja in privinta cuplarii si decuplarii totale a ambreiajului, mai e ceva ce va trebui sa inveti: cum sa folosesti zona de cuplare (zona de frecare? Nu stiu termenul in romana, in engleza e friction zone). Ideea e ca intre cuplare totala si decuplare totala ai undeva o zona de tranzitie, pe care o folosesti in general la manevre la viteza mica. Practic in zona aia, care are o cursa a manetei de doar vreun cm, poti sa reglezi forta transmisa spre roti ca sa-ti ajustezi viteza fara sa apelezi la frana. Inainte si dupa zona asta ai practic doua zone moarte, in care maneta ambreiajului se misca, dar efectul e deja produs la maxim (cuplare sau decuplare totala).
  2. ATV-urile ti se par mai sigure decat o motocicleta doar prin prisma faptului ca au patru roti, si nu doua. Dar sunt top heavy (se dau foarte usor peste cap in caz de belea, exact asa au murit multi), nu ai o cusca in jurul tau ca la masina, nu ai centuri de siguranta, nu ai nici macar casca (deh, esti in "masina", nu pe motocicleta). Ai doar siguranta iluzorie ca daca are patru roti, sta pe drum. Macar un motor te forteaza sa fii mai atent si mai cu cap, pt ca oricand poate cadea de sub tine si tu cu el. Acum doua zile, intr-o plimbare fara directie printre niste sate aproape de Ploiesti, a intrat un ATV pe sosea din dreapta ca la raliu, dupa care a facut slalom printre obstacole imaginare pe toata latimea drumului vreo 200-300 de metri pana a ajuns la poarta lui. A oprit complet traficul pe ambele sensuri. In ATV erau doi copii, nici unul din ei nu avea macar zece ani. Cam asa se "vad" ATV-urile.
  3. Un avocat de profesie cred ca s-ar cracana de ras citind atatia parelologi in ale dreptului. "A fost sau n-a fost", varianta cu doua roti mari si doua mai mici. Nimeni de-aici n-o sa se culce mai invatat la noapte dupa inca zece pagini de discutii despre ce-i aia premeditare si ce-i aia arma dpdv legal. Singurul lucru care conteaza cu adevarat din toata tarasenia este "Asa nu!", in rest chiar vorbim degeaba, e plictiseala si prea cald afara.
  4. Daca stiai asta deja, scuze, dar faptul ca maneta de ambreiaj e trasa doar jumate nu inseamna ca ambreiajul e actionat doar pe jumate. Maneta are un joc maricel si la inceput, si la final de cursa, in zonele alea te joci cu ea degeaba. Zona care conteaza e undeva pe la mijloc, in functie de motor si ajustari. Ca s-o gasesti exact, urca-te pe motor, cu el oprit si bagat in viteza, si incearca sa-l misti impingandu-l si tragand progresiv ambreiajul, pana-i gasesti punctul de dezactivare. Si apoi la fel pentru celalalt sens - cu motorul pe loc, pornit, intr-a intaia si ambreiajul tras, il eliberezi progresiv ca sa vezi cand incepe sa muste, de fapt. Poti sa ai cursa de 5 cm, dar doar 1 cm de pe la mijloc conteaza si poate esti prea grabit in zona aia. Si eu a trebuit sa ma obisnuiesc, ca incepator, cu zona de lucru de la a mea.
  5. Nici eu n-am auzit de asa ceva. Din ce stiu eu, singurul lucru care seamana cu ce spune el e art. 96: Participanții la trafic sunt obligați să anunțe administratorul drumului public ori cea mai apropiată unitate de poliție atunci când au cunoștință despre existența pe drum a unui obstacol sau a oricărei alte situații periculoase pentru fluența și siguranța circulației. Esti obligat sa anunti, nu sa te crezi politist.
  6. Din ce am inteles, justitiarul cu casca pe post de arma avea vreo 30 de ani de mers pe motor, cred ca in viata lui a avut cel putin cateva sute de evenimente in trafic care i-au urcat pulsul. E de ajuns sa ti se puna negru in fata ochilor o singura data din alea cateva sute si sa ajungi sa regreti apoi toata viata, ori din postura de puscarias, ori din spital, ori altceva. Daca ajungi sa te dai jos de pe motor ca sa rezolvi personal o disputa, deja ai luat-o intr-o directie gresita (nu tu personal, ci in general). Eu unul aleg sa fug, si la propriu, si la figurat - sunt pe motor, ziua mi-e deja de zece ori mai buna decat a oricarui mojic care-mi face vreo figura in trafic, de ce sa mi-o stric coborandu-ma in mocirla lui? Injur o data in casca si i-am dat distanta, si fizic, si mental. Nu e treaba mea sa educ sau sa "corectez" pe nimeni in trafic, mai mult decat propriul exemplu n-am nimic de oferit, simplu.
  7. Nu ma surprinde el, dar ma pot surprinde alte chestii in trafic daca-mi fuge un pic mintea aiurea si dau de "ceasul rau", situatii in care franarea de urgenta o sa-mi fie mama. Si ca sa incheiem (poate) discutia despre incalzit pneuri ca incepatori - eu dupa ce plec din parcare, pana sa ajung pe bulevard ma joc un pic pe stradutele de pana acolo: niste valsuri stanga-dreapta, cateva schimbari de viteza cap-coada, vreo 2-3 franari mai din scurt, lucruri care in primul rand ma pregatesc pe mine, nu neaparat motorul, dar in mod sigur nu-i prind rau nici lui. De ex, primele schimbari de viteza sunt greoaie, pedala pare intepenita, chiar daca n-a stat neumblata decat 1-2 zile.
  8. Asa e, intotdeauna preventia e primordiala, dar acum ajunsese discutia la "sa-mi incalzesc un pic pneurile cand ies sau nu". Cat despre Vulcan, iarasi, asa e, am ajuns probabil la cateva sute de franari de urgenta exersate, dar spatele tot imi mai fuge din cand in cand, bine ca e doar spatele. Cum o sa ma descurc intr-o situatie reala ramane de vazut, dar sper ca nu prea curand.
  9. Fa-ti un amar de bine si nu intra in genul asta de polemici de doi lei, nu cobori in troaca. Intr-un fel, are dreptate, in sensul ca la inceput limitele iti sunt determinate, in primul rand, de cat de bine inveti sa mergi. Dar iarasi vorbim ca ne doare tacerea - pe sosea nu e vorba doar de limite superioare (mama, ai vazut cat i-am dat?), ci si de limitele inferioare ale sigurantei, cu atat mai mult la incepatori. O franare de urgenta de care ai nevoie in primele 3 minute dupa ce-ai iesit la drum o faci, chiar si ca incepator, mai prost daca ai pneurile reci. Cat de "mai prost" e discutabil, dar un metru sau doi pot face diferenta dintre o ciocnire si o oprire la mustata. Evident ca nu-ti trebuie incalzitoare, dar e ridicol cum ajunge discutia la asa ceva, in conditiile in care vorbim de cu totul alt lucru. Asta se intampla cand logica argumentarii e plecata pe camp si ne pasa doar de cat de "raisari" suntem.
  10. Pai sunt ambele initiate de un incepator, care a avut proasta inspiratie sa mai si spuna direct in titlu ca e incepator, duh... Cred ca oricum te-ai prins de treaba asta, dar daca nu, afla ca aici discutiile nu sunt discutii adevarate daca nu includ raspunsuri in doi peri, mistocareala de subsol, devieri de la subiect pe macazul "esti praf, stai sa te invete nenea ce si cum, dar oricum esti praf si asta trebuie sa retii in primul rand" si chiar si "nici macar nu stii sa intrebi, atat esti de praf". Geme forumul asta de profesori care parca asteapta fiecare intrebare incordati ca gusterii nicidecum ca sa lamureasca pe careva, ci ca sa-si etaleze cunostintele impletite cu mistourile din oficiu. Ca na, asta ne placea tuturor si-n scoala, sa fim balacariti de profesori cand eram luati la intrebari, nu? Asa pricepeam cel mai bine, evident! Nu am vazut clipul, dar daca e genul de vals stanga-dreapta pe drum drept, eu unul il fac cand soseaua e libera pe ambele sensuri si nu merg prea repede - cum a zis si goe, e mai placut sa valsezi la viteze mici decat sa mergi perfect drept, te mai dezmortesti etc. Dar fac asta 100% din ghidon si deloc din picioare sau din corp (deh, incepator pe cruiser cu floorboards, nu pe vitezana cu scarite, unde ma gandesc ca e alta treaba). Daca simti ca motorul vrea sa vina imediat inapoi, in loc sa valseze cursiv, probabil incerci sa initiezi "fandarea" intorcand ghidonul ca la bicicleta, constient sau nu (intorc spre stanga ca sa ma duc spre stanga), in loc sa initiezi o contravirare (imping stanga ca sa ma duc spre stanga). La un motor de 15-20 mai greu ca o bicicleta, "muschii" tai nu prea mai conteaza, asa ca scula de sub tine se duce unde-i dicteaza fizica in primul rand, nu unde vrei tu s-o fortezi sa se duca folosind o tehnica gresita.
  11. Nu vreau sa balacaresc pe nimeni, dar o pereche de dopuri de moto Alpine (tour, race) costa mai putin decat un plin, si nu te tin doar 200-300 km, ci pana cand reusesti sa le pierzi cumva (chiar daca vin cu propria husa, plus "insurubator", ca sa ti le poti aseza cat mai confortabil in ureche).
  12. Am mers luni pe acolo. Pe Siriu inca sa mai lucra, dar macar nu era aglomerat, dupa primul semafor am avut soseaua doar pt mine. Intre Brasov si Cheia asfaltul e nou, cum a mai zis cineva (nu si pe serpentine, dar nici gropi sau denivelari mari n-am vazut), dar pregatiti-va psihic pt drumul inapoi. De la Maneciu la Ploiesti a fost coloana continua, pe ambele sensuri, intr-o zi de luni.
  13. Multam si pt gandul bun, si pt sugestii. Cursul de la ATA era deja in plan, dar am zis sa ma invat intai cat de cat cu motorul si sa exersez un pic singur, ca sa nu ma duc acolo chiar pilaf. O sa sun sa vad cand organizeaza, iar in iulie il fac. Si f probabil o sa-l fac si pe celalalt la un moment dat, chiar daca se suprapun teoretic. La cate clipuri de profil am vazut in ultimul an si ceva, ai crede ca vreau sa ajung pilot (pe cruiser chiar, nu orice fel de pilot), dar sunt convins ca instructajul pe care ti-l face cineva care se uita la ce si cum faci isi merita din plin investitia.
  14. Multam, o sa ma uit, si eu vreau sa fac si ceva offroad mai tarziu, dar deocamdata sa invat ce si cum trebuie cu vacuta mea pe asfalt. PS: F9 rocks!
  15. Uneori trebuie spus lucrurilor pe nume, ma bucur ca sunt oameni care fac asta, chiar daca nu e ceva placut. Cand auzi in vreun comunicat post-accident ceva de genul "viteza neadaptata drumului/conditiilor", e ceva sec si neinteresant (daca nu specifica imediat ceva de genul "peste 150 km/h"), dar daca auzi "neacordare de prioritate" din partea unei masini, imediat totul devine limpede ca lacrima, nu? Nu ma leg deloc de rider, sigur stie si el ca a gresit si-i doresc sa-si revina cat mai repede, zic doar ca e pagubos sa cauti explicatia pornind de la exterior, in loc sa pornesti dinspre interior.
×
×
  • Create New...