Jump to content

Yzf înecat


Recommended Posts

Salut! Am un YZF R125 din 2009. I am pus benzina de 100 și cam după 100-150km a început sa mi faca probleme la pornire. La început pornea din a doua încercare, apoi împins, iar acum deloc. 
Am dat jos bujia(după multa vreme de dat la automat) și era neagră. Am curățat o, da scânteie.

Am dat la automat cu bujia scoasă, scotea stropi de benzina, presupun ca era încât. Am băgat o cârpa sa curat benzina din piston si l am lăsat cu bujia scoasă sa se aerisească. 
Am încercat sa îl pornesc, tot nimic. 

Tin sa precizez ca:

1. Cu bujia scoasă învârtea bine

2.Cu bujia pusă se cam chinuie(e aproape moarta bateria la cât am dat la automat)

3.Am scos toată benzina si am băgat de 95

4.Bujia e aproape noua( are maxim o luna de folosire)

Daca o conectez la mașina, ar trebui sa pornească? 

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Madalin Savu said:

Am dat jos bujia(după multa vreme de dat la automat) și era neagră. Am curățat o, da scânteie.

Altă bujie! Nouă.

La un motor "înecat" cu benzină (proastă) bujia ar trebui să fie "udă" (ca şi pistonul în care zici că ai băgat cârpă :D), bujia "udă" nu poate fi neagră (fără să fie şi udă).

Doar dacă în prealabil a funcţionat motorul mult în relanti (sau turaţii joase) cu amestec excesiv de bogat şi cu bujia "rece" care nu a atins 7-800*C pe izolator (sub temperatura de auto-curăţare) şi s-a "afumat".

"Afumătura" aceea de pe izolator (porţelan intern) este un strat conductiv electric, conduce la pierderi de energie de scânteie şi în consecinţă faptul că vezi scânteie în exterior - asta nu înseamnă că se mai produce scânteie şi în interior, cu acea bujie, la compresie de 9-12/1 (depinde de motor).

Curăţarea (izolatorului) bujiei nu se face cu peria de sârmă (lasă "dâre" metalice pe izolator), ci prin sablare sau eventual prin "ardere" (la flacără de gaz - nu de oxi-acetilenă).

 

 

Şi când zicea careva că benzinele în Ro. diferă (rău) de la staţie la staţie şi de la anotimp la anotimp ... nimic nou.

Nah' ... asta pentru motoarele mai pretenţioase şi pentru cei care pot face deosebirea dintre "marfă" şi ambalaj.

plug-condition.jpg.77f9054f1bb84cb7c7ad5e752a986641.thumb.jpg.29ca4e24c454f9b71f151624c701b984.jpg

plug-condition2.jpg.d5d819e2c8f838dad83d114213a19081.thumb.jpg.70acb4cf1951b377d7a17d07d84cbe62.jpg

E ... "alfabetul" :)

Link to comment
Share on other sites

Just now, Madalin Savu said:
1 hour ago, patrick1 said:

Bujia era neagră, uda. S a luat aproape tot cu o cârpă

Eu nu am scris asta! :D

 

Cu spray de frână (degresant) şi o cârpă (curată) se mai poate curăţa izolatorul (uneori).

Link to comment
Share on other sites

Dar cum (probabil) ai o bujie cu cifra termică de vară (rece) se preferă o bujie mai caldă iarna (număr mai mic).

ngk_sym.gif

Există şi tabele de echivalenţe între diverşi producători (care marchează cu alte coduri).

Producătorul "zice":

"5. Check:

Electrode "1" Damage/wear→ Replace the spark plug.

Insulator "2" Abnormal color→ Replace the spark plug.

Normal color is medium-to-light tan."

şi

"CAUTION:

Before removing the spark plug, blow away any dirt accumulated in the spark plug well with compressed air to prevent it from falling into the cylinder."

 

CR8E sau CR8EIX (iridiu) sau mai caldă CR7E

Mai ales la vreme (temperatură) rece şi benzină posibil proastă (stocuri de benzină mai "groasă" - de prin vară).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De ce puneti benzina de 100?

De aia nu pune nimeni deci cel mai probabil există in tancurile de la benzinării din 2007. 

Nu există nici o justificare in a folosi benzina cu cifra octanică mai mare de 95, nici practică nici logică.

Link to comment
Share on other sites

LOL

In manualul motocicletei respective nu scrie sa folosești benzina de 100. 

Si ca sa evit alt reply o sa-ti spun ca premium unlead gasoline înseamnă de 95. 

Da, poate fi si de 100 dar nu s specifică. Daca era nevoie de 100 ar fi specificat.

 

 

Screenshot_20211128-222153.jpg

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, B.B. said:

LOL

In manualul motocicletei respective nu scrie sa folosești benzina de 100. 

Posibil.

Nici in manualul de utilizare al ciorapilor nu scrie ca se recomanda spalarea picioarelor.

Nici ca unleaded = fara plumb.

image.thumb.png.e1548a50b1d181eef389efccc0578afb.png

 

image.thumb.png.dd25336b60855ac5e77a8c53f04f240f.png

 

image.thumb.png.917bda6fbd2ea56577de90b6b17ed689.png

 

P.S. Dacă ar fi specificat că merge (bine) numai cu bere super la raport de compresie >11 /1 ... şi că nu prea o mai satisface berea premium, regular sau light (ca pe altele) ... câţi s-ar fi înghesuit să o ia acasă?  :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...