Sari la conținut

Scuterul nu mai porneste


Paul Cizmas
 Share

Postări Recomandate

Salut guys! 

 

Detin un scuter Sym Jet Euro X 2T 2011 care a incetat sa mai porneasca. Cauza fiind ca bujia nu mai da scanteie. Am schimbat bujia si bobina de inductie cu fisa cu tot plus 2 CDI-uri aftermarket,crezand ca poate CDI-ul e de vina. Tot nu porneste. Mecanicul a masurat si Magnetoul spunandu-mi ca ii da valorile corespunzatoare fisei electrice. Astfel,mi-a recomandat sa cumpar un CDI nou(original),acesta de pe el spunandu-mi ca nu da valorile necesare de pe fisa electrica. O persoana mi-a spus ca si daca CDI-ul meu e aftermarket scuterul tot ar trb sa porneasca dar sa nu tureze. Un CDI nou este 100 euro original si magnetou 100+ euro. Vreau sa va intreb,sa iau mai bine magnetoul? Persoana respectiva(nu mecanicul) mi-a spus ca ar putea fi magnetoul sau cv cititor de la el. Nu as vrea sa iau piesa gresita,fiind ft scumpa.

Sunt foarte pe langa in domeniu,nu as stii sa va spun ce fel de masuratori a facut mecanicul ,din ce fire pana unde si asa mai departe 😅

 

Mersi mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa faci rost din alta parte de piesele alea 2 si sa vezi daca chiar porneste inainte sa te apuci sa cumperi chestii noi. Avand in vedere ca nu te pricepi, de unde o sa stii ca mecanicul iti pune piesa cumparata de tine si nu una sh a lui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, DiarM a spus:

Trebuie sa faci rost din alta parte de piesele alea 2 si sa vezi daca chiar porneste inainte sa te apuci sa cumperi chestii noi. Avand in vedere ca nu te pricepi, de unde o sa stii ca mecanicul iti pune piesa cumparata de tine si nu una sh a lui?

Salut. Am cautat peste tot si nu am gasit. Doar intr-un singur loc cu pretul acela. Nu cred ca ar face asa ceva,omul a cumparat el 2 CDI-uri de la magazin si le-a returnat ca nu dadeau cat trebuie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, patrick1 a spus:

P.S.

Oricum (după poză) pare a fi un CDI-DC (din ”chinezium”) alimentat de la baterie (curent continuu), de vreo 18 EUR (fără ”shipping”) și nu de 100 EUR (preț oferit 5x+ de hoții de la rumunica) :crack:

image.thumb.png.7390746bafbc8c15b05f3277724b1498.png

https://www.biketeile-service.de/en/rollerscooterparts/electric/cdi/cdiunitforsymjet50eurox2004ip39332.html

 

Salut Patrick. Este un CDI AC T6r 1000,imi trebuie pentru modelul din 2011. L-am gasit si pe ebay intr un final da lumea nu recomanda sa cumpar de acolo plus ca dureaza vreo 2 luni. Am vb cu cei de la SYM Romania iae furnizorul lor nu il au fiind model mai vechi. Ai dreptate cu partra electrica,ar fi trb sa l duc la cnv specializat in domeniu dar l am dus cam departe de casa deja. Cred ca totusi am sa incerc cu CDI nou si daca nu iau si magnetou. O sa dureze mai mult de cat m am asteptat dar asta e.

Screenshot_20220609-110536_Chrome.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Paul Cizmas a spus:

Mecanicul a masurat si Magnetoul spunandu-mi ca ii da valorile corespunzatoare fisei electrice.

 

Trebuie sa schimbi mecanicul cu unul care stie cum functioneaza aprinderele de scutere dar mai ales diferentele dintre ele si aici ma refer in mod special la AC CDI versus DC CDI. Un CDI costa 50-80 lei, un senzor maxim 15-20 lei iar o bobina maxim 30 lei. la preturile acestea sunt chinezesti dar isi fac treaba foarte bine, problema e sa stii sa le folosesti si e clar ca mecanicul tau nu stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.06.2022 la 14:39, patrick1 a spus:

Posibil să ai dreptate (aprindere AC)

 

Patriche, e irelevant daca e AC sau DC CDI daca mecanicul nu stie diferentele dintre ele si felul cum functioneaza acestea iar aici ma refer in mod special la conexiuni. Daca mecanicosul se uita la magnetou afla imediat ce model de CDI are, cumpara tot ansmablul de CDI+senzor+bobina inductie (maxim 150 lei) le monta si rezolva problema. I-am schimbat unui prieten la un scuter CDI-ul, avea montat AC CDI desi din fabrica trebuia sa fie cu DC CDI si avea magnetou fara bobina care furnizeaza curent pentru aprindere. La inceput ma bagase in ceata pt ca nu intelegeam cum era posibil sa functioneze AC CDI pe instalatie de DC CDI si am ajuns la concluzia logica dar neverificata fizic ca alimentarea pentru AC CDI era luata de la una din fazele magnetoului si cel mai probabil s-a legat cu firul undeva inainte de releul de incarcare pt ca la iesirea din magnetou aveam doar trei fire (doua faze si firul pentru senzor). Asa ca i-am montat DC CDI cu plus la contact, doua fire de masa conform schemei, etc si functioneaza foarte bine. 

 

Asta e problema, ca sa poti diagnostica si repara corect trebuie sa stii cum functioneaza, altfel risti sa faci mai rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

2. fir ”fază” = alimentare CDI-AC ”exciter coil” (sute de V, minimum 100V la pornire)

 

Initial asa m-am gandit si eu dar la masuratori nu-mi arata ca una dintre faze ar comunica cu CDI-ul iar modelul de scuter era dat in catalog ca fiind cu DC CDI. Ideea e ca avea si multe modificari facute la electrica (niste tiganii) si nu aveam timp sa-i desfac toata instalatia si sa iau totul la verificat. I-am eliminat tiganiile care afectau buna functionare si care riscau sa provoace un incendiu si i-am pus DC CDI care e cu alimentare clasica, masa si plus pe contact fara kill switch. Dar ideea de baza este ca daca nu stii cum functioneaza trteburile astea nu ai cum sa repari. Culmea e ca gasesti suficienta documentatie ca sa le intelegi, de exemplu scheme electrice pentru AC si DC CDI gasesti peste tot, nu sunt dificil de citit si poti sa refaci toata electrica aprinderii daca e nevoie si sa functioneze corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Speedy.K a spus:

Cum, n-a mers cu un CDI de 50 de lei din targ?!

 

Acum 10 ore, Paul Cizmas a spus:

Nu erau chiar din targ 🤣🤣 dar nu,nu a mers cu ele(3 la nr).

 

Nu a mers pt ca nu toate CDI-urile "din targ" sunt la fel. Daca cel care le vinde nu stie ce vinde iti da un CDI la intamplare si zice ca e ce-ti trebuie, am intalnit vanzatori care nu stiau diferenta din AC si DC CDI, ei se luau doar dupa ce scrie pe ambalaj dar acolo nu scrie daca e AC sau DC CDI si exista si scutere pe care s-au montat ambele variante. Vanzatorii seriosi isi noteaza pe fiecare ambalaj daca e AC sau DC CDI ca sa-ti vanda in mod corect produsul de care ai nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...