Sari la conținut

Tura ADV Strategica-Transalpina-Transcindrel 1-3.09.2023


patraullea
 Share

Postări Recomandate

Salutare,
Cineva interesat de o iesire ADV week asta - Strategica - Transalpina - Transcindrel?
Plecare vineri dupa-amiaza, Bucuresti - Brezoi - Ciungetu - inoptat la cort la un camping in Ciungetu sau mai in natura
Sambata - Strategica, cu urcare prin V. Macesului, Transalpina spre Nord, intrare pe Transcindrel, inoptat la cort undeva in zona
Duminica - Transcindrel - Raul Sadului - Talmaciu - Brezoi - Bucuresti
 

Eu sunt cu o Honda Transalp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am plecat in tura, poveste lunga.. dupa Strategica am mers mai departe pe TET, astazi am ajuns in Orsova; mergem mai departe pe TET spre Nord

Strategica si TET 2-6.09 - Una-i planul, alta-i viata

 

Ziua 1 - Bucuresti - Brezoi - V. Macesului - Strategica

Urcarea in Strategica a avut cateva pasaje dificile, mai tehnice decat in anii trecuti, cu sleauri mari, pamant alunecos pe alocuri, ca urmare a ploilor si a parcurgerii de catre masini. Un ceh cu un 4x4 facea cale intoarsa inaintea primului pasaj dificil, mai departe un austriac cu un Subaru Forester vroia sa se intoarca de asemenea. Din cauza greutatii, am dat jos cutiile si am urcat relativ usor fara greutatea bagajelor. Am coborat dupa cutii, le-am luat vreo 100 de m dar pana la urma m-a ajutat austriacul care a reusit sa urce cu Subaru pe un drum de bypass, mai inclinat dar fara sleauri. Am reinstalat cutiile si am mers mai departe. Pe drum m-am mai instersectat cu motociclisti printre care si un polonez cu un Tenere 700; l-am atentionat ca urmeaza o coborare mai tehnica, omul modest cu putina engleza - no problem, slowly, slowly, Good luck si la drum. In general a fost ceata si burnita pana am iesit in Transalpina. Am coborat la Obarsia Lotrului si m-am intors in Ciunget sa caut un loc de campare. Pe stanga langa un rau, un motociclist care campase imi face cu mana, m-am apropiat, era polonezul de mai devreme, facem cunostinta, il cheama Marek, un om jos palaria, a venit pentru TET, anul trecut a facut partea nordica acum continua pe restul; suna ok, pentru a doua zi traseu comun spre L. Petrimanu si pana in Transalpina. Am campat alaturi. Bere, povesti.

 

Ziua 2 Ciunget - L. Petrimanu - Curmatura Oltetului - Cheile Oltetului - Polovragi - Runcu - Cheile Sohodolului - Campul lui Neag

 

Aici planul meu de 2 zile jumate s-a schimbat; prin Transcindrel, care e tot parte din TET mai fusesem, si in loc sa merg din nou, mai ales solo, am zis ca e mai interesant sa merg mai departe pe TET spre Vest, unde nu mai fusesem, cu colegul din Polonia. Pe Cheile Sohodolului ne-a plouat torential. Eu pentru 2 zile jumate dupa forecast n-am vazut ploi asa ca fara chestii de ploaie am fost ciuciulete in mai putin de 10 min cu toate membranele din geaca ci cizme.. ceva mai in fata am depasit o familie de indieni cu o masina electrica care vroiau sa ajunga la Uricani. Foarte politicosi, vorbeau amandoi impecabil romaneste. Nu aveau decat GPS-ul de la masina, dar care nu continea drumul. Le-am dat sa faca o poza dupa trackul nostru, noi ne-am ratacit putin o data sper ca au reusit sa o scoata la capat. Pentru ca tot ploua usor si era frig, ne-am cazat la Complex Turistic Cheile Butii, in Campul lui Neag. Pe seara ne-am uitat la Bear Grylls si am concluzionat ca e fake. Mai departe “F…ck Bear Grylls” a devenit motto-ul turei 😊)). Mic dejun regesc a doua zi dimineata.

 

Ziua 3. De la Campul lui Neag drumul mai continua pe un asfalt impecabil, cu benzi late, aspect de DN, la un moment dat se termina brusc si da o da in offroad de zici ca ai trecut printr-o gaura neagra. Foarte fain, prin padure si mai incolo parea interminabil pe dreapta lacului de acumulare Cerna, pana la baraj. Drumul de la baraj pana in Cerna Sat e un asfalt de mai bine n-ar fi, plin de gropi ca un camp bombardat. Ne-am intalnit cu un grup de polonezi care urcau - doua Africa Twin, o Yamaha Tracer si … si … o Hayabusa 😊))) yeap, o Hayabusa. Pe TET, cei trei cu cutii, echipati ADV, tipul cu Hayabusa cu ceva geanta pe spate. “Hayabusaaaaaaaaa” a devenit al doilea motto al turei cand dadeam de pasaje mai accidentate. Coborarea pana la Godeanu e super faina, pe un drum ingust de asfalt. Pentru alimentare a trebuit sa coboram pana la Baia de arama unde am gasit un Petrom inchis temporar in urma unui control ANAF; mare noroc, s-a terminat controlul cat stateam in statie sa ne dumirim. Am mancat de pranz la un fast food. Am urcat inapoi spre Godeanu, am reintrat in traseu.   Am campat undeva pe langa raul Bahna inainte de localitatea Negrusa. Carnati la foc, bere, povesti.

 

Ziua 4. Am mers pana la Orsova, am mancat de pranz, am continuat pe traseu teoretic inchis (exploatare forestiera). Am iesit la morile de apa de la Eftimie Murgu. Mai departe de la Barz am reintrat pe offroad, in scurt timp la mine a cedat camera fata, intr-un loc unde avusese un petec. Mare avantaj cricul central in astfel de situatii. Am inlocuit camera si am mers mai departe, am campat sus pe dealuri intr-un loc fantastic de frumos, cu sure de paie si vedere de sus in aproape toate directiile; am asistat si prima oara la un rasarit de luna fix peste varful unui deal. Bagat un gratar pe grill cu berile de rigoare.

 

Ziua 5. Mai departe prin Sasca Romana unde am facut pauza de cafele. Am ajuns la punctul terminus, la granita cu Serbia putin dupa pranz. Best Trip !! Salutari, fiecare in directia lui, pentru mine 500 + km pana acasa, am ajuns aseara pe la 9.

 

Si uite asa dintr-o tura planuita de doua zile jumate, solo, a iesit o frumoasa drumetie in 2 de 5 zile in care am facut si o buna parte din TET. Asa ca sa deschida pofta pentru parcurs restul intr-o tura viitoare.

 

Motoreta e o Honda Transalp 600, am avut anvelope Metzeler Tourance (am la ea si anvelope de Off dar nu le-am montat, nefiind prevazut un traseu extins pe TET); in afara de cateva locuri mai noroioase unde am dansat nitel, nu am avut probleme; totusi, daca planul e TET pe mai multe zile, trebuie anvelope corespunzatoare.

 

Haine de ploaie pe viitor intotdeauna de avut, vremea sus pe munte e imprevizibila.

 

Ceva ce am neglijat  - tratament regulat de impermeabilizare la cizmele de piele, toate membranele alea cu tex in coada sunt o poveste frumoasa…

 

E bine sa stii sa faci o pana la o anvelopa cu camera, sa ai sculele si accesoriile necesare. Camere de rezerva sunt musai intr-o astfel de iesire. Un cric central si un compresor fac operatiunea mult mai usoara. Din fericire nu a lipsit nimic (camera a avut colegul caruia i-am ramas recunoscator). Am exersat acasa schimbul de anvelope, recomand puternic sa faceti acest exercitiu, nu e chiar usor dar daca ai ce trebuie si urmezi pasii o scoti la capat.

 

Pozele impartite pe zile se gasesc pe profilul de facebook, ca sa nu incarc serverul aici

https://www.facebook.com/patraullea

La 04.09.2023 la 13:30, ulei_moto a spus:

so ?? s-a lasat cu finalizare ? 

gata, am ajuns acasa :) am postat mai jos relatarea turei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 05.09.2023 la 13:24, patraullea a spus:

gata, am ajuns acasa :) am postat mai jos relatarea turei

 

Felicitari ! Pare ca a fost o tura epica, cele mai bune ture sunt cele imprevizibile, neplanuite si care se termina cu bine.

Mi-am salvat punctele pe G maps si sper ca la anul sa fac un traseu de genul.

Poate la anul  ne strangem mai multi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...