adimotor Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 (editat) Nu am vazut niciun topic despre bmw r1300gs si m-am gandit ca poate sunt ceva posesori care vor sa ne spuna cate ceva despre noul model, daca se poate comparativ cu modelul anterior 1250gs. Si asta in ideea daca merita sa faci trecerea spre el. Si fiindca a fost mare tacere, desi s-a lansat r1300gs adventure, ce parere aveti despre cum arata, dincolo de tehnica. Asta pentru ca sunt zilele astea mai ploioase si poate aveti putin chef de discutii. Am facut un drive test cu r1300gs circa 70km si sincer, dincolo de felul cum arata, ca are una, ca nu are alta, merge nemaipomenit, mi-a placut enorm cum trage motorul, cuplul este peste tot, se simte mult mai puternic decat un 1250gs si nu este fortat la viteze de peste 150-160 km/h, ambreiajul este mai ferm, ciclistica nemaipomenita si l-am simtit mult mai usor fata de r1250gs, sa nu mai spun fata de 1250 adventure. Daca la inceput nu prea am fost fan de cum arata, pot spune ca acum imi place, mai ales de cand a fost lansat r1300gs adventure care nu imi place cum l-au facut sau cum se vede in partea rezervorului. Dar, pe care l-as cumpara totusi, daca mi-as permite, asa cum arata, pentru ca imi place enorm motorizarea asta noua. Editat Septembrie 16 de apriliacluj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 Trebuie testat atat varianta normala clasica cat si asta de iese acum cu Auto shift assist. Eu am avut ATAS cu DCT si sunt curios cum se compara ASA cu DCT-il de la Honda. Bine sper si manuala clasica sa fie mai buna pentru ca ce am acum pe RT zici ca e luata de pe un tractor. dpdv design mie imi place mult mai mult R1300 fata de R1250, singurul unde am ceva dubii este R1300 GSA care pare prea purcea si masiva. Daca GS-ul normal are un consum si un range decent nu vad nici un avantaj al GSA-ului fata de GS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adimotor Postat Septembrie 16 Autor Share Postat Septembrie 16 Eu am 1250gsa si imi place foarte mult. Mie mi se pare ca este diferenta fata de a mea, (nu ma refer la greutate, ci exclusiv la motorizare), mai mare ca cea dintre 1250 si 1200, ce am avut inainte, desi asta are 136cp si aia 125 cp, deci 11 cp, fata de doar 7 cp raportat la 1300gs. Dar asta este o parere personala. LioneEl, are cateva avantaje gsa-ul, ai protectie mai buna la picioare, autonomie mai mare (nu neaparat ca poti merge mai multi km ci doar pentru ca alimentezi mai rar), dar e mai grea, mai inalta, o idee mai greu manevrabila pe loc. Dar, nu as mai reveni la gs cu toate minusurile astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 Acum 19 minute, adimotor a spus: Eu am 1250gsa si imi place foarte mult. Mie mi se pare ca este diferenta fata de a mea, (nu ma refer la greutate, ci exclusiv la motorizare), mai mare ca cea dintre 1250 si 1200, ce am avut inainte, desi asta are 136cp si aia 125 cp, deci 11 cp, fata de doar 7 cp raportat la 1300gs. Dar asta este o parere personala. LioneEl, are cateva avantaje gsa-ul, ai protectie mai buna la picioare, autonomie mai mare (nu neaparat ca poti merge mai multi km ci doar pentru ca alimentezi mai rar), dar e mai grea, mai inalta, o idee mai greu manevrabila pe loc. Dar, nu as mai reveni la gs cu toate minusurile astea. Până la urmă trebuie conduse. Dpsv design GS îmi place, GSA nu (asta noua R1300, la 1250 era pe dos). Și aș mai pune in balans și ASA vs manuala sa vad daca ar merita sau nu.....bine asta in condițiile in care as vrea sa scap de RT. Parca la final de septembrie acum vin la test GSA-urile nu? Motohub, Bavaria. Le facem o vizita și vedem cum se comporta. Poate de la anul vor fi și de închiriat pe undeva pentru a face teste un weekend . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marchand Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 Si eu am facut drive test cu 1300 GS , de fapt am fost foarte apropape sa il si cumpar . M-am razgandit in ultimul moment pentru ca pur si simplu nu m-am putut obisnui cu aspectul . Fata de 1250 este ceva mai usor manevrabil pe loc sau la viraje stranse , asta din cauza ca este mai compact. Odata pus in miscare nu am sesizat diferente la manevrabilitate . Motorul este peste cel de pe 1250 , dar dupa parerea mea au dat-o in bara cu sunetul scos de motor , nu imi place cum suna . La cutie nu am sesizat diferente mari , QS ceva mai bun, dar mult sub ce ofera alti producatori . Una peste alta clar o evolutie fata de 1250 . Daca te obisnuiesti cu aspectul nu cred ca are cum sa iti para rau in caz ca ai face achizitia . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 55 minutes ago, LionEl said: Până la urmă trebuie conduse. Un mare plus din punctul meu de vedere pentru 1300 este faptul ca motorul se simte mai aproape de 14.7:1 fata de 1250 care merge sarac rau. Asta la nivel de senzatie. Cutia de viteze pare ceva mai rafinata comparativ cu 1250 insa tot de tractor se simte. Ma rog, sa zicem ca se simte ca la un ARO. Dar da, comparandu-o cu 1250, e o imbunatatire. QS e o chestie buna, mult mai bine implementat fata de 1250 (dar departe de Triumph). 1300 se simte mai usor, cumva mai jucaus fata de 1250 si asta pentru ca e mai compact. Dar nu-s diferente atat de mari pe cat s-ar crede. Acum, 1300GSA, la nivel de aspect, nu pare sa fi fost prea bine primit de piata. Ma uitam ca exista o campanie agresiva de promovare in care sunt puse niste cauciuri de spare in lateralul rezervorului, sa acopere cumva acea forma discutabila (hidoasa din punctul meu de vedere). O sa fie funny sa-i vedem pe unii baieti cum vin la Starbucks cu anvelope de spare la ei. Sau la Mega Image. Discutand insa despre gs vs gsa, gsa-ul are o protectie la vant comparabila cu RT-ul si asta datorita formei rezervorului. Din cauza rezervorului plin, vaca e greu manevrabila la viteze mici sau in offroad minim moderat. Si la GS protectia e buna dar nu se compara cu cea la GSA-ului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marchand Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 (editat) Inca o chestie , la 1300 GS in manual zice ca la revizia de 80.000 trebuie schimbat cardanul , la un moment dat chestia asta poate sa fie o problema la revanzare . Operatiunea asta probabil te costa in jur de 1500-2000 eur . La 1250 nu cred ca era chestia asta specificata in manual. Editat Septembrie 16 de marchand Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 Acum 8 minute, marchand a spus: Inca o chestie , la 1300 GS in manual zice ca la revizia de 80.000 trebuie schimbat cardanul , la un moment dat chestia asta poate sa fie o problema la revanzare . Operatiunea asta probabil te costa in jur de 1500-2000 eur . La 1250 nu cred ca era chestia asta specificata in manual. Ba da e specificat, diferentele sunt insa altele: la R1250 GS/GSA/RT se inlocuieste cardanul la 60 de mii de km pe cheltuiala BMW. La R1300 GS/GSA se inlocuieste pe cheltuiala proprie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 17 minutes ago, Sergio1234 said: Evident sunt multi care cumpara GSA-ul cu intentia sa-l foloseasca pentru ceea ce a fost gandit, dar sunt si multi care il cumpara pentru nimicuri. Bemve-ul in general atrage astfel de specimene. Insa sunt multi care-si iau moto "pentru nimicuri". Majoritatea celor cu supersporturi sunt in situatia asta. Si de mine poate sa se spuna ca ma duc la magazin cu gsa-ul. Da, ma duc, ca nu prea mai umblu cu masina si alta mobra nu am. Dar asta nu inseamna ca l-am luat sa ma duc la Kaufland cu el. Pana la urma ne luam mobre pentru noi, nu pentru ce cred altii despre noi sau despre ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 1 oră în urmă, marchand a spus: Inca o chestie , la 1300 GS in manual zice ca la revizia de 80.000 trebuie schimbat cardanul , la un moment dat chestia asta poate sa fie o problema la revanzare . Operatiunea asta probabil te costa in jur de 1500-2000 eur . La 1250 nu cred ca era chestia asta specificata in manual. LOOOL Tine cardanul cat 2 kituri de lant :)) 1 oră în urmă, LionEl a spus: Ba da e specificat, diferentele sunt insa altele: la R1250 GS/GSA/RT se inlocuieste cardanul la 60 de mii de km pe cheltuiala BMW. La R1300 GS/GSA se inlocuieste pe cheltuiala proprie. Au transformat bug-ul in feature. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 44 minutes ago, tourist1 said: Tine cardanul cat 2 kituri de lant Phuhhaha, cam da. Da' nu cred ca-si ia cineva mobra cu cardan ca sa faca economie la kituri de lant DID. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 Iti iei cardan ca sa fie aproape maintenance free. Sa-i schimbi doar uleiul din cand in cand. Desigur si acesta este maintenance free, doar ca trebuie sa-l mai schimbi cu totul din cand in cand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adimotor Postat Septembrie 16 Autor Share Postat Septembrie 16 Eu mai am putin pana ajung la 60.000 km cu mobra. Unde spune ca se schimba cardanul, ca cei de la Oradea mi-au spus ca doar se verifica si numai daca sunt probleme se schimba. Asta ca sa stiu ce le spun cand ma programez la revizie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 Acum 7 minute, adimotor a spus: Eu mai am putin pana ajung la 60.000 km cu mobra. Unde spune ca se schimba cardanul, ca cei de la Oradea mi-au spus ca doar se verifica si numai daca sunt probleme se schimba. Asta ca sa stiu ce le spun cand ma programez la revizie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marchand Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 3 hours ago, LionEl said: Ba da e specificat, diferentele sunt insa altele: la R1250 GS/GSA/RT se inlocuieste cardanul la 60 de mii de km pe cheltuiala BMW. La R1300 GS/GSA se inlocuieste pe cheltuiala proprie. Nu era specificat in manual la 1250 GS ca se schimba cardanul la 60.000 km . Tocmai de asta BMW au decis sa le schimbe gratuit pentru ca atunci cand ai cumparat motocicleta nu te-ai asteptat la costul respectiv . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 27 minutes ago, marchand said: nu te-ai asteptat la costul respectiv . E bine cand cumperi "bemveu" sa te astepti la toti felul de costuri. Nu-i caracterizeaza nici predictibilitatea si nici fiabilitatea extrema cum e cea asiatica (cu toate ca si acolo tot au fost mici problemute in ultimul timp). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 Răspunsul unui mecanic de la BMW. Au primit înștiințare toți partenerii pentru chestia asta. Așa că @adimotor nu-i lăsa să te aburească. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marchand Postat Septembrie 16 Share Postat Septembrie 16 Si eu am intrebat la BMW , mi s-a spus ca asta cu inlocuitul cardanului la 60.000 pentru 1250 GS a fost introdusa anul trecut prin octombrie-noiembrie . Daca te uiti in manualul de pe site-ul BMW la 1250 GS nu apare schimbare de cardan la 1250 GS . Sunt ferm convins ca nu aparea nici in manualul care l-am primit eu cu motocicleta . Nu mai am manualul pentru ca am vandut motocicleta . https://manuals.bmw-motorrad.com/de/rider-manual Textul este copiat de pe un alt forum BMW MOTORCYCLE SERVICE INFORMATION INFO337390 MAINTENANCE SCHEDULE CHANGE R 1200 / 1250 GS (K50) R 1200/1250 GS ADVENTURE (K51) R 1200 / 1250 RT (K52) R 1200/1250 R (K53) R 1200 / 1250 RS (K54) 10.2023 FACTS A changed maintenance plan has been in effect for all K5x models since October 2023. For the first time, it includes maintenance positions for the cardan shaft. CF NOTE The validity of the new maintenance plan is not limited to vehicles that were affected by service campaign 0033130000, but applies to all K5x models - even retroactively. If the validity is retroactive (model year 2023 and older), communication will be sent to customers. This is subject to different requirements depending on the market and may therefore be described in a separate service information. For all vehicles from model year 2024, the maintenance plan change is already part of the operating instructions, so it is not communicated separately. All vehicles with model year 2023 and older are marked with this service information. NEW MAINTENANCE CONTENT • Mandatory: Replace the cardan shaft every 60,000 km of mileage of the cardan shaft - the mileage must be checked! o Mileage of the cardan shaft: if the shaft of the vehicle has already been replaced once at 30,000 km (vehicle mileage) (as can be seen, for example, from the service history in AIR), then a replacement as part of maintenance is only necessary at 90,000 km (vehicle mileage). . o This maintenance position is free for all customers, regardless of the age and mileage of the vehicle or the customer's service history. Billing is carried out using the finding number 9033009900. (The finding number 87331000000 originally stated in AIR does not work as intended and will be changed to the new number in AIR with release 12/23). • Voluntary (offer to the customer as part of the service acceptance): Check the cardan shaft using the ISTA-guided test method and grease the splines every 20,000 km o This maintenance measure is carried out at the customer's expense (not included in central service inclusive packages). o If a replacement becomes necessary due to the inspection of the cardan shaft (test result It. ISTA), this can be billed with the corresponding normal findings regardless of age and mileage (no billing for service action 0033130000!). o If a replacement becomes necessary due to the inspection of the cardan shaft (test result It. ISTA), this can be billed with the corresponding normal findings regardless of age and mileage (no billing for service action 0033130000!). CF NOTE For vehicles for which service action 0033130000 has not yet been completed, this must be carried out first. All conditions for maintenance described above apply after the service action has been carried out. FREQUENTLY QUESTIONS To support your customer communication, please use the help listed below. If you have any further questions, please contact your responsible market manager. What changes does the maintenance plan for the R 1200/1250 models (K5x) have and since when are they valid? BMW Motorrad has decided to adjust the maintenance schedule for the above-mentioned models in the interest of customer satisfaction over the life of the vehicle. The following content has been newly added: - Replace the cardan shaft every 60,000 km (mileage of the cardan shaft, not the vehicle). This exchange takes place over the entire lifespan of the vehicle at BMW Motorrad’s expense. - Maintenance recommendation: check the cardan shaft every 20,000 km (tester-guided test method) and re-grease the splines. This recommendation is not a mandatory content of the maintenance plan and is only carried out at the customer's request and expense. The changed maintenance plan has been valid since the beginning of October 2023, and for vehicles with model year 2024 even since the start of production in August 2023. Which vehicles are affected by the change? The changed maintenance plan applies to all R 1200 / 1250 models (K5x) since the start of production (also retroactively). Why is the cardan shaft no longer maintenance-free? During ongoing field observations, BMW Motorrad has discovered that the cardan shaft of the R 1200 / 1250 models (K5x) occasionally suffers damage that impairs the function of the drive. In individual cases, propulsion can be lost. The cases we know of show an increase with higher mileage, and there is also a connection with the technical design of the drive train (including driving position) and the segment-specific usage behavior. These complaints occur to a greater extent with the R 1200/1250 GS models and government vehicles in the series than with the road models. Against this background, a service campaign was decided on for these models in 2022, as part of which the cardan shaft would be replaced at 60,000 km and at low temperatures. After more frequent mileage, a specially developed test method is used to check for previous damage to the universal joints. In the road-oriented models of the R 1200 / 1250 family, cardan damage only occurs extremely rarely. The more moderate chassis geometry (lower articulation angle of the cardan shaft in the swingarm) as well as the usage profile without any terrain component ensure a significantly lower load level on the component. Nevertheless, BMW Motorrad has decided to adapt the maintenance schedule for all models in the interest of customer satisfaction over the service life and as a preventive quality measure. What costs will affected customers incur? The mileage-related replacement of the cardan shaft is free of charge for customers over the entire life of the vehicle, even if the replacement limit has been reached several times and regardless of the vehicle's age. The recommended (voluntary) inspection every 20,000 km increases the workload as part of the inspection by 9 AW. Why is the exchange mandatory and the verification voluntary? In view of the higher risk of damage as the duration increases, BMW Motorrad ensures that customer satisfaction is the focus over the entire lifespan of the vehicle by offering preventive, free replacement of the cardan shaft at regular intervals, even for older vehicles and frequent drivers. Checking and re-greasing at intervals is at the customer's discretion in order to take into account the different operating conditions of the vehicles and the personal priorities of the driver. Why is the exchange carried out at the expense of BMW Motorrad, but the inspection is subject to a charge to the Customers? Since BMW Motorrad is changing the maintenance plan retroactively, it would not be customer-oriented to subsequently impose increased maintenance costs for standard content on affected owners of an R 1200/R1250. BMW Motorrad will therefore cover the costs of replacing the cardan shaft for maintenance reasons. With the voluntary inspection every 20,000 km, it is the customer's decision whether to have this carried out or not. It is therefore his decision whether he wants to bear the associated costs or not. Will the customer suffer any disadvantages if he foregoes the voluntary, paid inspection? No, this does not result in any disadvantages for the customer. A rejection of the maintenance recommendation is not documented in the service history. How will affected customers find out about the changed maintenance plan? Depending on the country, affected customers with vehicles up to model year 2023 will either be given an insert for the operating instructions during their next visit to the workshop or sent directly with an information letter. From model year 2024, the maintenance plan is already included in the operating instructions; affected customers will no longer be informed separately. Will there also be maintenance plan content for the cardan shaft for other series with cardan drive in the future? For new series there may be maintenance plan content for the cardan shaft (e.g. for the R 1300 GS). There are no changes to the maintenance plans for existing series (K series, R nineT models or R 18 models). (On the R 18 models, re-greasing the splines with spray wax as part of every maintenance visit has been mandatory since their market launch). Why do the maintenance schedule contents of the R 1300 GS differ from those of the previous model? The specifications for replacement and maintenance intervals depend on the technical design of the component and its use in the respective vehicle. Why isn't replacing the cardan shaft on the R 1300 GS free of charge for the customer? BMW Motorrad will cover the costs of replacing the cardan on the K5x series, as the maintenance plan change is made retroactively for the vast majority of customers, i.e. the customers Purchase did not have to assume that these inspection costs would be incurred. This is not the case with the R 1300 GS, here is the wait AFFECTED VEHICLES A list of the affected vehicle identification numbers is made available to the affected markets on a daily basis in the TCM (Technical Campaign Management). Affected BMW motorcycle Partners will receive a list of their vehicle identification numbers in the known local systems as soon as the promotion has been approved by the respective market. Before processing the technical action, it must be checked in AIR or S-Gate whether the vehicle is actually affected by this action. Not all vehicles in a model series are always affected by an action. CONTACT Dorit Mangold, EX-VA-2 Phone: +49 89 382 33664 E-Mail: info.campaign@bmw-motorrad.com Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 17 Share Postat Septembrie 17 Acum 11 ore, tourist1 a spus: Tine cardanul cat 2 kituri de lant Trebuie să ținem cont că asta vine de la inventatorii lanțului de distribuție care ține mai puțin decât unele curele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat Septembrie 17 Share Postat Septembrie 17 3 hours ago, ENEOS said: asta vine de la inventatorii lanțului de distribuție care ține mai puțin decât unele curele! Touche! Dar combinatia telelever/paralever e atat de additctive incat as schimba cardanul la fiecare revizie Ca sa nu mai zic de sistemul lor de franare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marchand Postat Septembrie 17 Share Postat Septembrie 17 https://bmw.europe-moto.com/gb/belts-chains-moto-bmw-motorrad/70266-bmw-driveshaft-r1300gs.html Online poti sa cumperi cardanul pentru 1300 GS cu 855 Eur , plus manopera de montaj , in total nu cred sare operatiunea de 1000 eur . Probabil ca in timp preturile o sa mai scada . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Septembrie 17 Share Postat Septembrie 17 Din ce in ce mai multe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 17 Share Postat Septembrie 17 Acum 3 ore, Sergio1234 a spus: 500 Euro nou, la care se mai aduaga un cost de montaj. Asta ar fi un cost decent, usor digerabil Bmw, în special gs, se adresează unor clienți care digeră ușor astfel de sume! Acum 2 ore, marchand a spus: Online poti sa cumperi cardanul pentru 1300 GS cu 855 Eur , plus manopera de montaj , in total nu cred sare operatiunea de 1000 eur Sau din astea (sume)! Eu unul nu cred că un dealer bmw motorrad înlocuiește cardanul pt <150€, banii ăștia ți-i ia doar pt că te-a primit în atelier și ți-a dat gu(tu-te-n)ten tag. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Septembrie 17 Share Postat Septembrie 17 Stati un pic...sa o procesez pe asta. Cardanul la bmw, e trecut acum in cartea de service, ca un schimb de lant? Uaaaaaaat? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) In loc sa faca un cardan acatarii, au gasit solutia. Dati dracu, n-ai cum asa ceva, gata, au scaldat o :)))))))))))))))))))) Ce urmeaza, motorul? Ce magarieeeeeeee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Septembrie 17 Share Postat Septembrie 17 Nu se mai fac motoarele de altadata, cred ca mai bine il iei in leasing...apoi il lasi la banca....nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.