mihai_prd Postat Septembrie 18 Share Postat Septembrie 18 La 15.09.2025 la 21:25, mobiletron a spus: Mici progrese, pregatesc montarea ambielajului in carter dar aceasta pregatire este una minutioasa si ia mult mai mult timp fata de asamblarea propriu-zisa. Trebuie verificate atent toate piesele: ambielaj, tavitele de centrifugare a uleiului, palierii in care intra rulmentii ambielajului. Rulmentii sunt SKF 6207 C3 cu bile si URB NJ207 cu role. In mod normal sunt necesari doi rulmenti 6207 C3 dar rulmentul cu role NJ207 cu role va fi montat in spatele ambielajului unde vine volanta. Avantajul este ca rulmentul cu role este mai rezistent si totodata ajuta mult la montarea palierului spate deoarece camasa interioara se monteaza pe arbore si intra prin alunecare pe bile. Astfel te "chinui" sa presezi palierul spate doar in carter, nu si pe rulment. Sistemul cu rulment cu role in spate il are si Dnepr650 dar de fapt treaba este inspirata de la motoarele de BMW care s-au facut in anii '50. Uralul asta are rulment in spate by default? Adica nu e cu pasla ca la Bmw/M, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Sâmbătă la 12:07 Autor Share Postat Sâmbătă la 12:07 On 9/18/2025 at 5:31 PM, mihai_prd said: Uralul asta are rulment in spate by default? Adica nu e cu pasla ca la Bmw/M, nu? Toate au rulment in spate, probabil te refereai la simering. Da, M67 toate au fost cu simering in loc de pasla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Marți la 19:23 Autor Share Postat Marți la 19:23 Deja a aparut prima problema dar partea buna este ca in acelasi timp am si rezolvarea ei. Problema a aparut din cauza faptului ca folosesc rulmentul NJ207 iar camasa interioarea a acestuia este mai lata cu cativa mm si nu-mi lasa loc pentru a utiliza deflectorul de ulei pentru simeringul de la volanta. Cand asez volantul pe arbore spatiul ramas intre volant si camasa interioara a rulmentului este prea mic. Dupa cum se vede saiba deflector intra intre volant si camasa rulmentului dar nu ramane loc si pentru saiba ondulata care tine deflectorul presat pe camasa rulmentului. Daca strang volantul in spatiul ramas nu intra nici macar deflectorul de ulei, ce sa mai vorbim de saiba ondulata de presare a deflectorului. Partea buna este ca la Dnepr 650 care are tot rulment cu role in spate arborelui la volant nu are deloc deflector de ulei, practic rulmentul cu role devine deflector si astfel pot renunta la el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat 9 ore în urmă Share Postat 9 ore în urmă ...partea proasta e ca la MT , vaporii de ulei din carter, trec cu foarte mare succes prin rulmentul cu role de la capatul cu volanta, se fofileaza pe langa semering si ung excelent blocul motor si cutia de viteze pe exterior.... ...partea buna e ca nu mai trebuie sa schimbi uleiul , doar trebuie sa-l completezi...La un drum de 100k cam 200ml...sau sa-l colectezi cu o tavita montata la partile paroase ... ...cealalta parte proasta e ca a trebuit sa confectionez o presa cu care sa manufacturez un deflector cu tot felul de ondulatii , si doar asa am putut obtine o menopauza decenta... Alte efecte ale pasuirii conului volantei cu cel al ambielajului se vor vedea ulterior...eventual... ...rulmentul cu role nu se justifica pentru sarcinile radiale care sunt la acel palier.Dimpotriva , unul cu bile ,fixat axial pe ambele cote ar fi binevenit...cum se pilduieste mai sus...Dar din considerente de montaj , si mai important , pentru compensarea dilatarii este necesar. La MT vibrochenul nu se poate baga/ scoate din carter cu inelul interior al rulmentului din spate montat! ...7 ani de yoga , si tot nu exista o pozitie utila pt asa ceva .Iar de extras inelul de pe palier cu arborele in carter, inca alti 7 ani de yoga tot nu ar fi suficienti... Din aceiasi comoditate de fierar din Est, majoritatea monteaza NJ si in fata...Nu-i de povestit ce efecte interesante se obtin... C3 este pentru utilaje agricole(e drept , utilajul in discutie se incadreaza la categorie...) unde sunt probleme de aliniere la paliere.. clasa Normal e ok , avand in vedere ca nu sunt alezaje cu strangere mare(la majoritatea sunt chiar complet slobode pe toate cotele...) Dar C3 suna bine ...ca si Q7, A8... Ploua , si n-avem ce face .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat 5 ore în urmă Autor Share Postat 5 ore în urmă 2 hours ago, ubord said: Ploua , si n-avem ce face .... Intotdeauna o placere sa-ti citesc postarile. Mai ai Nipra? 3 hours ago, ubord said: ...partea proasta e ca la MT , vaporii de ulei din carter, trec cu foarte mare succes prin rulmentul cu role de la capatul cu volanta, se fofileaza pe langa semering si ung excelent blocul motor si cutia de viteze pe exterior.... 3 hours ago, ubord said: ...cealalta parte proasta e ca a trebuit sa confectionez o presa cu care sa manufacturez un deflector cu tot felul de ondulatii , si doar asa am putut obtine o menopauza decenta... Nu am reuntat total la ideea de a pune deflectorul numai ca ar trebui sa iau un pic din volanta, cateva zecimi de mm astfel incat volantul sa nu mai preseze in deflector iar fixarea deflectorului sa o fac prin adaos de material care se deformeaza (cositor?) sau o garnitura de carton pusa cu Loctite sau Curil. Dupa cum vezi nu e graba si poate gasesc o solutie tehnica pt a folosi totusi deflectorul. 3 hours ago, ubord said: La MT vibrochenul nu se poate baga/ scoate din carter cu inelul interior al rulmentului din spate montat! ...7 ani de yoga , si tot nu exista o pozitie utila pt asa ceva .Iar de extras inelul de pe palier cu arborele in carter, inca alti 7 ani de yoga tot nu ar fi suficienti... Eu nu am avut probleme cu montarea arborelui la MT cu camasa de rulment montata. Intradevar are un moment cand te incurca dar m-am descurcat bine si la montat si la demontat. Sa vedem la Ural daca incurca, poate probez diseara. 3 hours ago, ubord said: Din aceiasi comoditate de fierar din Est, majoritatea monteaza NJ si in fata...Nu-i de povestit ce efecte interesante se obtin... Ba e de povestit, ca sa stie si altii. Eu am gasit la un MT rulmenti NJ fata/spate si arborele avea joc axial foarte mare cam 3mm, poate si mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.