Jump to content

mobiletron

Super Membru
  • Posts

    622
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Carnet moto din
    2004
  • Motocicleta
    Honda NX650 Dominator

Recent Profile Visitors

1,275 profile views

mobiletron's Achievements

  1. Aveam candva un client care era fan Mercedes si detinuse ani de-a randul n modele de Mercedes, stia toata istoria, toate modelele, etc. La un moment dat a renuntat la Mercedes si a cumparat o Toyota, l-am intrebat de ce a facut acest lucru si mi-a spus ca Mercedes a devenit masina de tigani si nu vrea ca imaginea lui sa aiba de suferit. Cam asta e si cu scrambler si cafe racer, oamenii sunt indragostiti de o imagine si nu de obiectul in sine impreuna cu valorile asociate obiectului.
  2. Problema importanta, de ce vrei scrambler? Scrambler-ul din imagine este o motocicleta mai slaba fata de CB500 standard. Anvelopele nu sunt de strada, toba sigur e zgomotoasa, protectiile pentru apa si noroi nu exista, posibile probleme la ITP pentru ca motocicleta nu va mai corespunde. Daca vrei sa o faci ca sa fii cool nu merita efortul si oricum scrambler si cafe racer sunt deja fumate.
  3. Eu am montat si au o tona de probleme inca de noi. E drept ca am varianta ieftina de PZ28 si se pare ca cele bune ar fi de fapt PZ28 Deni. Da, materiale slabe. L-ai sunat pe Gaspar? E posibil sa aiba kit de jiglere pentru K37. Sunt setate din fabrica pe amestec sarac, asta e problema principala.
  4. La jug vei gasi probleme mari dar care pot fi rezolvate cu rabdare. Cel mai probabil va trebui sa faci o piulita de jug la strung, cea care are gulerul de fixare si ghidare a camasii de rulment.
  5. Pe fond viteza e de vina, nu toti stiu sa stapaneasca o masina sau o motocicleta la viteze mari. Multi se sperie si au reactii ciudate in acest pasaj, nu ai observat?
  6. Este o schimbare in bine dar nu vom scapa de accidente care se intamplau din cauza vitezei excesive si nu din cauza pasajului.
  7. Momentan nu am nici o vechitura functionala, poate la anul.
  8. Gasesti fara probleme, poti cumpara fisa de aprindere la metru, de regula gasesti la magazine care vand piese de scutere. Sau cumperi o fisa de scuter si o montezi la pe bobina ta, pipa de bujie se demonteaza de pe fisa prin rotire, nu e ca la masini unde sunt ambutisate. Exemplu: https://www.generalmotor.ro/bobina-inductie-aprindere-motocoasa/fisa-bujie-motocoasa-drujba Patrick nu fi rau, ajuta omul daca poti, nu cred ca e genul comod ci poate nu stie ce sa caute.
  9. Zicea un gospodin undeva pe youtube ca numai pana in 1978 s-au facut Nipre de calitate si ca pe urma au scazut treptat calitatea cele mai proaste fiind cele din anii '80 pana la finalul productiei. Am pus gheara pe un motor de Dnepr pe 6V dar nu am apucat sa-l desfac, chiar sunt curios ce gasesc inauntru.
  10. Impresii noi dupa ce am mai facut niste kilometri cu tobele originale, am alt relanti. Cu toba de Dominator aveam relantiul maricel din cauza faptului ca ocazional se mai oprea motorul cand era un pic rece exact cand accelerai sa pleci de pe loc. Dupa ce am schimbat tobele eram la un moment dat prin oras cu motorul incalzit destul de bine si am scazut relantiul la 1300 ture. Ei bine de atunci nu mi s-a oprit niciodata motorul chiar si cand este rece. Chiar am citit pe net ca Dominatorul ar avea o problema cu opritul la relanti cand motorul nu e suficient de cald sau cand reduci brusc viteza si o pui pe liber si multi dadeau vina pe reglaje sau pe faptul ca Dominatorul este setat pe amestec sarac din fabrica si sugerau schimbarea jiglerelor. Nu stiu daca respectivii mai aveau tobele originale pe motociclete dar este posibil ca si acesta sa fi fost un motiv pentru opririle motorului la relanti cand e relativ rece sau la opriri bruste. Alta chestie pe care am observat-o accidental este faptul ca in treapta a 5a la 80km/h nu vibreaza in timp ce cu cealalta toba la 90km/h deja zgaltaia daca nu apucam sa retogradez la timp in treapta 4a. In mod clar este o schimbare semnificativa in bine, pun pariu ca si consumul a scazut dar cum nu i-am facut niciodata consumul exact acum nu am termen de comparatie.
  11. Asta e dar eu am cumparat marca ERA. Ok, deci intuitia mea a fost corecta ca doua bobine ar putea arde CDI-ul. As fi vrut sa pun bobine de scuter pt ca sunt mici si as fi putut sa le "ascund" mai usor in locul bobinei originale sau pe sub rezervor. Cu bobina de FIAT a mers bine, nu mi-a incins CDI-ul si are scanteie puternica.
  12. Bobina de Fiat am montat-o extern, i-am facut un suport. Am auzit ca bobina de Honda VT500 s-ar potrivi la fix dar nu am probat: Patrick, am nevoie de o informatie de fapt sa ma lamuresti in legatura cu ceva. Un CDI de scuter duce doua bobine de inductie tot de scuter? O bobina de inductie de scuter are 1 Ohm, daca le inseriez vor avea valoare de 2 Ohmi? Ca sa intelegi despre ce este vorba aprinderea de scuter adaptata de mine a fost folosita cu o bobina dubla de FIAT care avea tot 1 Ohm. As avea posibilitatea sa folosesc doua bobine de scuter cu un singur CDI dar nu stiu daca rezista CDI-ul, sunt calcule care ma depasesc.
  13. Poate nu ai scanteie pe partea stanga.
  14. Undeva la 2500-3000 ture trebuie sa fie avansul maxim, de fapt singurul care exista. Contrar credintei populare curba de avans are doar doua pozitii, avans de cca 8 grade pt turatie joasta si 28 grade avansul maxim care de regula intervine de la 2500-2800 ture. Am intalnit aceste valori chiar si la motoare relativ moderne. La Dnepr/Ural de regula simti in pedala daca avansul e setat corect, daca iti da pedala inapoi cu putere inseamna ca avansul e prea mare, daca simti o minima rezistenta in pedala esti unde trebuie, daca nu simti nici o rezistenta dar totusi motorul porneste si merge bine e posibil sa ai avansul un pic cam mic (cum le si place de fapt) dar nu inseamna ca nu e un avans bun. Evident ca ai posibilitatea sa-l setezi ca la carte cu stroboscop, semnele de fabrica de pe volanta dar daca acestea nu dau rezultatele dorite ramane pedala de pornire ca un minim indicator.
  15. Daca gasesti Sovek original e foarte bun, am inteles de la altii ca ar exista si fake-uri si din acest motiv eu nu am folosit neavand garantia ca ceea ce as cumpara ar fi original. Eu am ales ca solutie platina cu Gotronic si a doua solutie aprindere electronica adaptata de mine. Am luat senzor de aprindere si DC CDI de scuter plus o bobina de FIAT Seicento si le-am adaptat pe motorul meu de Dnepr, am apucat sa rulez cu ea aproape 800km si am dat-o jos din motive de vanzare si originalitate. A functionat perfect pentru mine si aceasta aprindere o voi folosi la viitorul meu Dnepr pe care speram sa-l fac anul viitor desi mai repede va fi gata in 2024: Ai descris starea naturala a multor motoare de Dnepr, am unul in garaj nedesfacut de peste un an... sper sa nu am surprize neplacute.
×
×
  • Create New...