Jump to content

mobiletron

Super Membru
  • Posts

    534
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Carnet moto din
    2004
  • Motocicleta
    Honda NX650 Dominator

Recent Profile Visitors

826 profile views

mobiletron's Achievements

  1. Scuze de deranj, poza aceasta este reala? Ma refer la cer, nici de pe munte in Romania nu am putut sa vad cerul astfel.
  2. In momentul de fata sunt doua cazuri in care pot fi omologate (nu adaptate) atase pe motociclete care au fost prevazute din fabrica cu prinderi de atas: 1. Atas montat intr-un service autorizat RAR sa monteze atase, singurul service autorizat in acest sens se afla la Cluj. 2. Se face un memoriu la RAR Grivita in care se explica faptul ca motocicleta a fost prevazuta din fabrica cu atas si ca pe motocicleta se monteaza un atas destinat tipului de motocicleta in cauza iar daca RAR Grivita isi da acordul poti omologa atasul fara sa mai apelezi la service-ul de la Cluj si platesti doar 480 lei la RAR care reprezinta omologarea atasului. Aceasta situatie este teoretic valabila la nivel national dar probabil ca la unele reprezentante RAR din tara nu se aplica. Pe Bucuresti si Ilfov se aplica regulile de mai sus si mi-au fost comunicate direct de inginerul Dinicutu cand am fost la RAR intr-o astfel de problema acum cateva luni.
  3. Ok, o sa-l comand eu. Nu era o problema de taxe dar ma gandeam ca ai mai multa experienta cu aliexpres.
  4. Salut! As vrea setul acesta de pinioane: https://www.aliexpress.com/item/4000816259481.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.1547b903antdza&algo_pvid=94354662-cb4f-4bf3-a5f7-f06d8ed6bf98&algo_exp_id=94354662-cb4f-4bf3-a5f7-f06d8ed6bf98-0&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"10000008337848505"} Pret cu transport inclus pana in Bucuresti.
  5. E buna menghina pentru prinderea pieselor cand vrei sa sudezi, am folosit.
  6. Nu vei obtine viteza maxima mai mare, performanta maxima este de data de rapoartele standard de fabrica si sunt direct corelate cu puterea motorului. Daca umbli la pinioane intotdeauna castigi ceva dar pierzi pe partea cealalta.
  7. De Dinicutu am dat si eu dar per total a fost de treaba, doar de toba s-a legat si oricum voiam sa o schimb deoarece era prea zgomotoasa.
  8. Ba da, te poate controla daca vrea. La modificari in CIV se pot inspecta si alte lucruri, mie la schimbare CIV mi-a dat revenire pentru toba si mi-a atras atentia ca farul nu este original. A trebuit sa schimb toba desi eu ma dusesem la RAR pentru schimbare CIV pt ca nu mai aveam casete libere ca sa o pot inmatricula pe numele meu.
  9. "Podul Grant" inseamna in panta, fie el pod sau sau o panta de teren. In trecut era o vorba pentru mobre, alde comunstii ca noi o stiu: -Fuge taica, fuge? -Trage, fuge, dar nu urca Podul Grant. Moarte sigura cu cobra dar mai sigura cu Mobra! Nu trageau pentru ca din n motive erau prost reparate. Segmentarile erau la ordinea zilei desi era cea mai proasta alegere pt ca la motoarele de capacitate mica nu functioneaza segmentarea, pierde compresie din cauza ovalitatii cilindrului. Cateodata ne amuzam cand auzeam o mobra turata in a treia si-i dadea respectivul a patra si incepea sa piarda viteza pt ca murea motorul sub el dupa care-i dadea din nou a treia si o chinuia in continuare. Ce vremuri...
  10. Pot sa confirm, am avut ocazia sa probez o Mobra reparata de Urse acum cca 25 ani, facuta ca la carte cu piesele cele mai bune. Pornea excelent, foarte silentioasa in comparatie cu majoritatea mobrelor care treceau pe strada ruland in treapta a treia pt ca in a patra nu tragea, consum 3%, urca "Podul Grant" cu doua persoane pe ea in treapta a patra, nu dadea fum dar e drept ca apurasera uleiuri moderne. Era o motoreta decenta pentru a face naveta in acei ani daca era intretinuta corect.
  11. Am avut Simson pentru o scurta perioada, l-am dat la schimb pe alta mobra cu acte mai noi. Nu prea imi placea ca model per total dar imi placea mecanica ei, adica motor-cutie-grup spate. Si faptul ca era patru timpi intr-o perioada in care majoritatea comunistelor erau doi timpi. Hai ca mai am un pic si scot M72-ul in varianta solo, mai am doar sa-l pornesc ca sa probez niste chestii iar dupa aceea il vopsesc si e gata.
  12. A intrat in istorie doar pentru ca este unica motoreta fabricata in Romania, fiind la randul ei o copie a unui model de motoreta Zundapp daca imi bine aminte, cel putin motorul. Din pacate Romania ante si postbelica nu a avut puterea economica necesara pentru ca cineva sa simta nevoia si oportunitatea infiintari unor fabrici auto sau moto. Dupa razboi comunistii nici nu agreau motocicletele, erau privite ca un simbol al burgheziei si de aceea s-a permis fabricarea doar a motoretelor: Carpati, Mobra 50 si Hoinarul. Macar un 250cmc 2T daca s-ar fi permis si ar fi avut un minim impact in istoria moto din Romania.
  13. Daca pastrezi chiulasa de 49cmc nu pierzi nici o compresie, ba din contra, maresti raportul de compresie. Iti trebuie alta chiulasa doar daca pistonul de 80cmc este mai inalt, se masoara inaltimea de compresie a pistonului adica din centrul boltului pana la fata pistonului. Sau poti sa iei din start chiulasa de 80cmc si nu-ti mai bati capul cu problema asta. Ai gresit cand ai facut segmentare, motoarele de capacitate mica nu prea primesc segmentare, solutia corecta este in majoritatea cazurilor set motor nou. Costul pieselor la scuterele de 49cmc sunt rezonabile, asa ca nu ezita sa mergi pe seturi de reparatie complete pentru a avea rezultate bune.
×
×
  • Create New...