Iustin roșu Postat Marți la 18:25 Share Postat Marți la 18:25 Salut,care mă poate ajuta și pe mine am un kymco quannon 125 nu a fost pornit de 4 luni i-am curățat carburatorul,scânteie are bujia,benzina da la motor și tot nu vrea să o ia motorul învârte urna în 500 de ture și tot nu vrea să o ia cam ce ar putea avea mă gândesc poate să fie din cauză la ulei ca l-am scos și nu avea deloc vâscozitate și mirosea și a benzină inafara de asta ar putea fi alt ceva de nu pornește ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lulu_viteza Postat Marți la 21:08 Share Postat Marți la 21:08 (editat) Uleiul e normal să miroasă a benzină și mai ales 5W40 e foarte fluid (apos) când îl schimbi. Nu are legătură cu uleiul. Dă detalii. Cum ai verificat scânteia? După ce încerci să pornești de câteva ori, dacă scoți bujia cum arată? E udă? Dacă e udă arde-o cu o brichetă să fie uscată perfect, monteaz-o înapoi și încearcă din nou să pornești fără să insiști la maneta de accelerație. În general ,când scuterul stă nepornit o perioadă mai lungă, rămâne blocat câte un contact, de la cric sau de la maneta de frână (oxidează). Din cauza asta întreb, cum ai verificat scânteia? După ce ai curățat carburatorul, ai montat totul la loc exact cum era? În general trebuie curățat carburatorul când stă mult mai mult, nu după câteva luni. Al meu stătea toată iarna și apoi primăvara pornea fără să umblu la carburator. Este posibil să-l fi înnecat. După ce încerci de câteva ori să-l pornești, dacă tot nu pleacă, scoate bujia și vezi dacă e udă. Când îl pornești nu accelera, încearcă să-l pornești fără să rotești de maneta de accelerație sau (dacă al tău pornea altfel), doar un pic îi dai gaz, puțin ciupești. Nu insista din manetă că-l înneci. Nu te apuca să umbli la toate. Stai puțin, gîndește-te, încearcă să înțelegi ce se întâmplă. Fă o modificare, apoi încerci iar. De obicei, când nu pornește suntem nervoși și ne apucăm să umblăm la toate, apoi nu știm ce-am dereglat. Începe diagnoza de la bujie. Are scânteie? E udă? E înnecată? Dacă e udă, usuc-o cu bricheta, monteaz-o la loc și încerci iar. Editat Marți la 21:15 de lulu_viteza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iustin roșu Postat ieri la 08:23 Autor Share Postat ieri la 08:23 Acum 11 ore, lulu_viteza a spus: Uleiul e normal să miroasă a benzină și mai ales 5W40 e foarte fluid (apos) când îl schimbi. Nu are legătură cu uleiul. Dă detalii. Cum ai verificat scânteia? După ce încerci să pornești de câteva ori, dacă scoți bujia cum arată? E udă? Dacă e udă arde-o cu o brichetă să fie uscată perfect, monteaz-o înapoi și încearcă din nou să pornești fără să insiști la maneta de accelerație. În general ,când scuterul stă nepornit o perioadă mai lungă, rămâne blocat câte un contact, de la cric sau de la maneta de frână (oxidează). Din cauza asta întreb, cum ai verificat scânteia? După ce ai curățat carburatorul, ai montat totul la loc exact cum era? În general trebuie curățat carburatorul când stă mult mai mult, nu după câteva luni. Al meu stătea toată iarna și apoi primăvara pornea fără să umblu la carburator. Este posibil să-l fi înnecat. După ce încerci de câteva ori să-l pornești, dacă tot nu pleacă, scoate bujia și vezi dacă e udă. Când îl pornești nu accelera, încearcă să-l pornești fără să rotești de maneta de accelerație sau (dacă al tău pornea altfel), doar un pic îi dai gaz, puțin ciupești. Nu insista din manetă că-l înneci. Nu te apuca să umbli la toate. Stai puțin, gîndește-te, încearcă să înțelegi ce se întâmplă. Fă o modificare, apoi încerci iar. De obicei, când nu pornește suntem nervoși și ne apucăm să umblăm la toate, apoi nu știm ce-am dereglat. Începe diagnoza de la bujie. Are scânteie? E udă? E înnecată? Dacă e udă, usuc-o cu bricheta, monteaz-o la loc și încerci iar. Salut,păi i-am curățat carburatorul i-am pus totul la loc cum era,el dă scânteie la bujie numai după ce încălzesc CDI am încălzit CDI am pus bujia în bobina și am pus pe motor să văd dacă dă scânteie da o scânteie foarte bună am pus bujia la loc am strans bujia și am încercat să îi dau,motorul învârte urca în 500 ture pocnește la toba foarte încet și uneori mai scoate un fum alb,i-am scos bujia și era uscată,am încercat să bag și cu seringa benzină pe cap la piston și tot nu a luat-o mă duce ceva în eroare si nu-i găsesc problema i-am dat și puțin accelerata și tot nu vrea să o ia,cam ce i-aș mai putea face ? Acum 11 ore, lulu_viteza a spus: Uleiul e normal să miroasă a benzină și mai ales 5W40 e foarte fluid (apos) când îl schimbi. Nu are legătură cu uleiul. Dă detalii. Cum ai verificat scânteia? După ce încerci să pornești de câteva ori, dacă scoți bujia cum arată? E udă? Dacă e udă arde-o cu o brichetă să fie uscată perfect, monteaz-o înapoi și încearcă din nou să pornești fără să insiști la maneta de accelerație. În general ,când scuterul stă nepornit o perioadă mai lungă, rămâne blocat câte un contact, de la cric sau de la maneta de frână (oxidează). Din cauza asta întreb, cum ai verificat scânteia? După ce ai curățat carburatorul, ai montat totul la loc exact cum era? În general trebuie curățat carburatorul când stă mult mai mult, nu după câteva luni. Al meu stătea toată iarna și apoi primăvara pornea fără să umblu la carburator. Este posibil să-l fi înnecat. După ce încerci de câteva ori să-l pornești, dacă tot nu pleacă, scoate bujia și vezi dacă e udă. Când îl pornești nu accelera, încearcă să-l pornești fără să rotești de maneta de accelerație sau (dacă al tău pornea altfel), doar un pic îi dai gaz, puțin ciupești. Nu insista din manetă că-l înneci. Nu te apuca să umbli la toate. Stai puțin, gîndește-te, încearcă să înțelegi ce se întâmplă. Fă o modificare, apoi încerci iar. De obicei, când nu pornește suntem nervoși și ne apucăm să umblăm la toate, apoi nu știm ce-am dereglat. Începe diagnoza de la bujie. Are scânteie? E udă? E înnecată? Dacă e udă, usuc-o cu bricheta, monteaz-o la loc și încerci iar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat ieri la 08:33 Share Postat ieri la 08:33 Acum 9 minute, Iustin roșu a spus: Salut,păi i-am curățat carburatorul i-am pus totul la loc cum era,el dă scânteie la bujie numai după ce încălzesc CDI am încălzit CDI am pus bujia în bobina și am pus pe motor să văd dacă dă scânteie da o scânteie foarte bună am pus bujia la loc am strans bujia și am încercat să îi dau,motorul învârte urca în 500 ture pocnește la toba foarte încet și uneori mai scoate un fum alb,i-am scos bujia și era uscată,am încercat să bag și cu seringa benzină pe cap la piston și tot nu a luat-o mă duce ceva în eroare si nu-i găsesc problema i-am dat și puțin accelerata și tot nu vrea să o ia,cam ce i-aș mai putea face ? Cum adica da scanteie doar dupa ce incalzesti CDI-ul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat ieri la 08:39 Share Postat ieri la 08:39 Sunt interesat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iustin roșu Postat ieri la 08:47 Autor Share Postat ieri la 08:47 Păi scânteie la bujie da doar când e cald CDI la rece nu dă scânteie la bujie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat ieri la 09:52 Share Postat ieri la 09:52 1 oră în urmă, Iustin roșu a spus: Păi scânteie la bujie da doar când e cald CDI la rece nu dă scânteie la bujie Si nu iti pune un semn de intrebare aceasta chestie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat ieri la 10:56 Share Postat ieri la 10:56 1 oră în urmă, Ruginel a spus: Si nu iti pune un semn de intrebare aceasta chestie? Am eu o intrebare, cine l-a invatat sa incalzeasca CDI-ul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat ieri la 11:23 Moderatori Share Postat ieri la 11:23 Acum 27 minute, Nguyen a spus: Am eu o intrebare, cine l-a invatat sa incalzeasca CDI-ul? Iustin verde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat ieri la 11:36 Share Postat ieri la 11:36 Acum 39 minute, Nguyen a spus: Am eu o intrebare, cine l-a invatat sa incalzeasca CDI-ul? Eu voiam sa intreb cum a descoperit. :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lulu_viteza Postat 22 ore în urmă Share Postat 22 ore în urmă (editat) @Iustin roșu, cred că faci o confuzie. CDI-ul este un circuit electric montat într-o cutiuță de plastic. Acesta în niciun caz nu trebuie încălzit. Dacă nu dă scâteie fără să încălzești CDI-ul înseamnă că piesa este defectă și trebuie înlocuită. Probabil confunzi CDI-ul că altă componentă. Dacă spui că pocnește încet înseamnă că are scânteie, iar faptul că bujia este uscată înseamnă că nu-i vine benzină. Trebuie să verifici dacă vine benzină. Eu nu știu exact cum este carburatorul la motocicleta ta, dar multe carburatoare au o pompiță prin care poți să le amorsezi. Dacă are pompiță, apasă de 2-3 ori pe pompiță și vezi dacă se umple cu benzină bulina aceea de plastic-cauciucat transparent. Dacă nu este cu pompiță, trebuie căutat furtunul de vacuum și absorbit puțin ca să scazi presiunea pe acel furtun (poți folosi pe post de pompiță o seringă fără ac cu care tragi puțin) și în timp ce faci asta verifici dacă s-a deschis supapa și vine benzina. Dacă spui că ai curățat carburatorul și este pus la loc corect, trebiue să verifici supapa (robinetul de vacuum) și filtrul de benzină, posibil să nu ajungă benzină în carburator dacă una dintre aceste două piese sunt defecte. Dacă dai la automat de 2-3 ori și nu pornește și scoți bujia, acesta trebuie să aibă electrodul ud, dacă electrodul nu e ud înseamnă că nu-i vine benzină. Benzina nu vine din trei cauze posibile: a) carburator defect (membrana ciupită, nu e montat corespunzător, plutitor blocat, jiclor înfundat), b) supapa (robinetul) comandată de furtunul de vacuum blocată (trebuie verificat cum am scris mai sus), c) filtrul de benzină înfundat, trebuie verificat vizual și curățat sau înlocuit Ia-le pe rând. Este benzină bună și suficientă în rezervor? - este! Ajunge benzină în filtrul de benzină? - ajunge! Trece benzina mai departe de filrul de benzină? Scoate furtunașul din filtru în aval de filtru și vezi dacă se scurge benzina din filtru - bun, dacă se scurge înseamnă că de filtru trece. Mergi mai departe. Ajungi la robinetul de vacuum, testezi și pe acesta cum ți-am spus (în el intră 3 furtune, unul prin care vine benzina din rezervor, unul prin care iese benzina și merge către carburator și cel de-al treilea care este de comandă). Scoți furtunașul prin care benzina iese din robinetul de vacuum și furtunașul de comandă. Prin prin furtunașul de comandă sugi puțin cu ceva să creezi vacuum). Când faci asta trebuie pe ieșirea dinspre carburator să înceapă să curgă benzină - curge? - bun, apoi rămâne de verificat doar carburatorul. Editat 22 ore în urmă de lulu_viteza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iustin roșu Postat 3 ore în urmă Autor Share Postat 3 ore în urmă Îți mulțumesc frumos mâine am să mă apuc de motor și să încep să fac ce mi-ai spus,și în legătură cu CDI m-am interesat mai mult și din câte mi-au spus tot asta singura problemă la modele astea și în caz de nu funcționează și nu îți permiți să schimbi piesa o poți încălzi cu un feon și o ia fără probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă La 07.05.2025 la 11:39, Nguyen a spus: Sunt interesat. Partikip! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.